Okey fyra omgångar kvar. Sex poäng ner till Varberg och fyra poäng upp till Östersund. Frej har sin bäste målskytt Victor Söderström avstängd. Vi kanske får åtminstone en av Antarna och möjligen Hopkins tillbaka. Nu kör vi! Forza Sirius!!!
Sirius - Frej måndag 5 oktober kl 19
Nu tar killarna revansch för debaclet i slutminuterna mot AFC. Klar vinst med 4-1 inför 2405 pers. Och som grädde på moset vinner Mjällby över Varberg och vi är i praktiken klara för kval till allsvenskan.
Sirius Hej!
Sirius Hej!
Som körsbäret ovanpå grädden på moset så förlorar Östersund i helgen och vi ligger en poäng bakom efter segern på måndag.
Och om Varberg förlorar sin match i helgen kan vi vid seger på måndag vara i praktiken klara för kval...
2-0. Vi bara ska vinna. 2387 pers.
Frej mobiliserar:
http://www.ikfrej.se/group/2766/post/642706
http://www.ikfrej.se/group/2766/post/642706
Kul om dom får till en buss. Men det hjälper inte vi vinner med klara 4-1
Ante E troligen tillbaka i spel mot Frej. Härligt!
Hoppas nån slänger ihop en #kim200-banderoll/flagga i helgen. förtjänar han!
Mannen med 0% chans att få spela i Allsvenskan.
Meisels säger 0, vi säger 100, go go go!!!
Håller med om Kim 200-banderoll! Hashtagen kan lämnas därhän dock. ;-)
Jag gjorde Petter 200-banderoll sist det begav sig. Tyvärr bortrest i helgen. Vore fett om någon annan kan styra. :-)
Jag gjorde Petter 200-banderoll sist det begav sig. Tyvärr bortrest i helgen. Vore fett om någon annan kan styra. :-)
Antarna och Hopkins tillbaka. Dock ingen Ian ...
Blir det buss?
Känns onekligen betydligt lugnare för psyket att glida ner till Studan i morgon med vetskapen att Varberg torskade. Men det är ju Sirius man håller på så...
Sirius Hej!
Sirius Hej!
Ingen som bemödat sig att fixa en banderoll tillägnad Kim? I så fall får jag försöka slänga ihop något i morgon. Trotjänare förtjänar't!
Läste precis UNT:s införartikel med Kim och blev väldigt förvånad över hur positiv den var. Förklaringen till varför kom längst ner på sidan, där den inte var signerad av Meisels eller Andersson...
2-1 (Runnemo gör Frejpans balja, och i Sirius: Silva och Kim!) inför 2027 pers.
Förresten: Gratis ståplats vid uppvisande av UNT-kortet.
Är Mats Benker verkligen den spelare som gjort flest matcher i Siriuströjan?
Jag kan inte min Siriushistoria före 1997 särskilt bra. Men sedan dess kan ingen ha slagit 245 matcher. Gurra borde dock har gjort åtminstone 220.
Riktigt kul att Kim har nått 200! Särskilt som jag faktiskt minns hans första.
Bäver redan inför den obligatoriska ramsan.
Henke, P och Wikman bör ha spelat ca 200 matcher. Bylle?
När det gäller målvakter är det rätt lätt att uppskatta. Bylle var förstemålis 2000-2003 samt halva 2004, samt 2010-2013. Kommer inte ihåg någon längre skadeperiod, så det skulle ge ungefär: 22*4,5 + 26*4 = 203 matcher.
P, Henke och Wikman gjorde alla runt 10 säsonger var i Sirius, så de är alla absolut potentiella 200-spelare. Fast de två sistnämnda var ju stundtals rätt skadebenägna, och ingen av dem fick kanske så mycket speltid under sina första säsonger.
P, Henke och Wikman gjorde alla runt 10 säsonger var i Sirius, så de är alla absolut potentiella 200-spelare. Fast de två sistnämnda var ju stundtals rätt skadebenägna, och ingen av dem fick kanske så mycket speltid under sina första säsonger.
Hoppas förresten att alla på Västra kommer ihåg att ge Lallet ett varmt välkomnande till Studan.
Hoppas förresten att alla på Västra kommer ihåg att ge Lallet ett varmt välkomnande till Studan.
Fotbollsmördare!!
Känns som kvalet är klart nu!
Vi gör som J Södra har gjort hela säsongen. Spelar ingen bländande fotboll, men har några offensiva spetsspelare som kliver fram och och fixar en stabil seger. Det räcker.
Mot kval!
Mot kval!
Underbart att Silva kliver fram när det behövs som mest. Och att SFC klarade poäng mot Jsödra är preces vad som behövdes för att hålla deras motivation uppe inför ÖFK, samtidigt som man får hoppas att Varbergs motivation nu dalat. Blir spännande detta!
Och det är ju lite extra häftigt att Sirius aldrig har varit sämre (i modern tid) än när Kim 2004 gjorde sin allra första match: 2-6 mot Tyresö och nedflyttningsplats i tvåan. Och att Sirius aldrig har varit bättre (i modern tid) än idag när Kim gjorde sin 200:e match.
Helt jävla underbart! Även bra flow på sektion A i andra halvlek. Nu bara kör vi!!! Siii!!!
[quote1444048114=dissteffe]
Jag kan inte min Siriushistoria före 1997 särskilt bra. Men sedan dess kan ingen ha slagit 245 matcher. Gurra borde dock har gjort åtminstone 220.
Jag är ingen mästare (dessutom mitt första foruminlägg någonsin) på historien innan 1997 heller, men en mycket pålitlig källa säger 268 matcher. Matte är min morbror och Tisen Benker således min kusin.
[/quote1464017448]
Otroligt kul! Det är inte en siffra som går av för hackor, kul att se engagemanget och elden som brinner för blåsvart.