Hornby
· 2015-10-12 13:03
· 4576 visningar
Dags att börja ladda inför match igen. Uppehållet har förhoppningsvis inneburit att skadelistan är kortare än på länge (bara Aho?), och Lundbäck bör vara tillbaka från sin utlåning och redo att konkurrera på allvar om platserna i matchtruppen. Då Varberg måste vinna (helst med några mål) för att säsongen ska fortsätta leva för deras skull, känns första målet ännu viktigare än vanligt.
FORZA SIRIUS!!!
Jag vågar knappt tippa. Men eftersom vi måste vinna för att ha chans på direktplats tippar jag med hjärtat. 2-1 till blåsvart. Hoppas att Ante E är pigg nog att starta bara.
Hoppas också att det reser dit lite västringar.
Synd att JS-ÖFK matchen inte går samma tid (de kan spela på resultatet). Men det finns ju nu bara en sak och det är VINNA !! Ser det som en cupmatch.
#3 ·
Joint
· 2015-10-16 15:36
Samma elva som senast av träningen att döma.
Jag gillar att matcherna går olika tider. Då kan man ju se båda.
#5 ·
Robin
· 2015-10-16 19:51
Gud vad nervöst det här är
#6 ·
Håwe
· 2015-10-16 20:03
Nervöst var ordet. Känns helt overkligt att vi har en verklig chans på allsvenskan. Vågar inte helt tro på det hela, det är lite för stort att ta in. Fortsätter vi i superettan får det vara fine men man vet aldrig när det här läget kommer igen så..........kör!!!!!!!
#7 ·
junior
· 2015-10-17 08:06
Drömmen vore ju att vi tar 3 poäng, och att Östersund tappar poäng.
Kom igen Blåsvart!
#8 ·
Nyllet
· 2015-10-17 08:15
Jag är, egendomligt nog, inte nervös. Jag tror inte vi klarar en direktplats till allsvenskan. Tror ÖFK håller avståndet och att J-Södra tar minst 1p på tre matcher. Men kval är ju fantastiskt bra och där tror jag vi har en bra chans att vinna. Och så blir det extra klirr i lagkassan.
Sirius Hej!
Hur som helst är det oerhört skönt att fotbollen är igång igen, de här landslagsuppehållen är ju nästan värre än bandy-VM.
Nu blrjar jag bli obehagligt nervös/taggad.
#11 ·
Joint
· 2015-10-17 10:37
Jag gillar att vi lirar innan Jön'ping-Öset. Det känns avslappnat på något vis. Allt att vinna! För övrigt avis på deras hajp nu. Så pass att biljetter huserat på Blocket. Wow!
Jag håller med om att landslagsuppehåll i (årets) superettan kan kännas lite overkill, fast nu representerade ju ändå J-Södras Cajtoft vårt U21-landslag. Var någon mer på landslagsuppdrag? Typ Yussuf Saleh? :-D Förutom Johan deltog faktiskt sex andra superettan-spelaren i den där U20-landskampen, såg jag iaf. Så mja, jag kan köpa att det är uppehåll.
Krossa Bojjs!
Sarfo utanför startelvan. Det är lite märkligt kan jag tycka.
#13 ·
Hornby
· 2015-10-17 11:52
Men Ante E från start. Bra!
VILKEN JÄVLA STRAFF!!
Ni hörs mycket fint därnere!
[Edit: man ska inte ropa hej, det är inte över förrän, osv. Aldrig får man vara riktigt glad. Men kval är ju också kul.]
#16 ·
Lemon
· 2015-10-17 14:38
Nu får vi sluta släppa in mål sista fem. Sluta. Nu. Basta.
Vi lär ju torskat en kvarts miljon i publikintäkter på kvitteringen.
#18 ·
junior
· 2015-10-17 14:56
Vi är iallafall klara för minst allsvenskt kval!
Men jävligt surt att alltid släppa in mål i sista minuterna...
#19 ·
Nyllet
· 2015-10-17 14:57
Definitivt klara för kval. Men vad är det med vårt kära blåsvarta lag som inte kan stänga matcher? Det är ju detta som gör att vi, med största sannolikhet, "bara" blir trea och inte vinner serien. Snälla Sirius, låt oss åtminstone slippa att motståndaren gör mål i slutminuten i kvalet!
Ja, det var detsamma jag tänkte. Det värsta insläppta målet i år har vi nog inte sett än, utan det kommer i typ 88:e på Falkenbergs IP.
Men som sagt, idag kan vi fira att vi är klara för minst kval till Allsvenskan. Det är fan inte illa det heller.
Inte säkert seger hade räckt iallafall intalar jag mig. Tar man med sig varningar o avstängningar i kvalet?
Den där Elias hade en händelserik dag på jobbet. 13 oavgjorda - tänk om dessa hade varit segrar i minst hälften av matcherna
#23 ·
Håwe
· 2015-10-17 15:21
Om vi inte går upp så är det här säsongen man kommer att minnas för alla matcher vi tappade i slutet trots att vi sammantaget gör en strålande säsong. Just nu känns det bara surt!
#24 ·
Tamb
· 2015-10-17 15:28
Jönköping säger att de redan firat allsvenskan i omklädningsrummet inför matchen mot Östersund. Suck! Hoppas de har någon inställning i alla fall.
#25 ·
Joint
· 2015-10-17 15:30
Så jävla vidrigt ... Avgå, mentala coachen och alla förbannade hjärnspöken!!!
#26 ·
nyg86
· 2015-10-17 15:41
Jönköping säger att de redan firat allsvenskan i omklädningsrummet inför matchen mot Östersund. Suck! Hoppas de har någon inställning i alla fall.
Bara det säger ju att det är fullständigt åt helvete att på samma matchdag i slutet av serien har olika starttider och det är tydligen TV4Sport som bestämt det.
Kan inte trots allt glädja mig åt kvalplatsen pga alla dessa tappade matcher....
Hade varit annorlunda om man verkligen kämpat till sig kvalplatsen, nu har man hamnat där pga matcher som denna mfl. Så less.....
Ok om man tappar någon match men nu är det ju ingen slump, hur vänder man detta då man inte verkar kunnat lösa detta under säsongen. Psykologen går ju bet tydligen.
#27 ·
Joint
· 2015-10-17 16:10
Och där gjorde ÖFK mål på Champagne Södra ...
#28 ·
Joint
· 2015-10-17 16:34
Om det är sant (förvånar mig inte...) så drar det ett löjets skimmer över landets näst högsta serie när TV4 dikterar villkoren.