Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

PREMIÄR!! Sirius - Villa på fredag den 23 oktober kl 19.00

Ja vad skriver man? Det är premiär och det är med en något skräckblandad förtjusning jag ser fram emot detta. Vi kommer att kriga hela året och som Viktor Broberg sa i bandypuls så ska Sirius spela Elitseriebandy även nästa säsong.

Med det sagt så tror jag på 1100 personer till premiären då genrepet fick lite positiva vibbar. Villa är dock ett lag vi inte ska nå på så det blir en hedersam förlust med 2-5. Viktor och Kumpuoja gör ett var!
Sjukligt taggad!

Förra året krigade vi in en helt overklig poäng mot Bajen (eller så var det året innan, vem bryr sig). I år gör vi samma sak mot Villa. 2-2. Inga mål i andra halvlek. Broberg gör båda. 1037 i publiken efter friserade siffror.

Kommer du ta med dig flaggor Joint?
Hoppas också på en hygglig publiksiffra. 922 i premiären, vilket lär bli säsongens bästa, undantaget matchen mot brajjen.

Resultatet blir dock inte lika roligt.... 2-13 om isen är bra, 2-7 om det är knaggligt och mjukt.
Jag lägger till att jag tror Kjellson får börja i mål. Inte som förstemålvakt då jag tror de kommer stå "varannan match" e dyl.
Jag tror att Kjellsson kommer att bli vår mer spelande målvakt, även om vi säkert kommer att hålla Gurra varm i kläderna också. Kjellsson har verkligen imponerat på mig. Dessa två målvaktstalanger kombinerat med Linkan kommer att sporra varandra något djävulskt.

Premiär, Villa och utomhus. Klart att det ska kunna bli match utav detta. Det blev det ju nästan i träningsmatchen i Relita också, men då vilade Villa sina nyckelspelare vilka vi måste ha stenkoll på nu. Jag tror det blir 3-5 (2-2 i halvtid) inför 1 432 pers. Kumpouja gör två och sedan pangar någon in en hörna.

Och ja, CarlApan, jag kan styra flaggor.
Jag är svinpäpp! Men tänker varken gissa publik eller resultat. Vi e där det är det viktiga!
Bra där jointen!
Torsk 8-3 inför 754 pers. och jag är dessvärre inte alls lika pepp som jag brukar vara inför en premiär. Den första av 26 (tränings)matcher inför ett ångestladdat kval.
Sluta nu nyllet. Du gör mig nästan deprimerad.
Sen uppmanar jag alla att komma i tid så vi kan hylla återvändarna Hydas och Virre ordentligt.
Jag ska erkänna att det gror ett litet, litet, pyttelitet hopp inom mig att det kommer att gå över förväntan. Det där lilla hoppet stör mig dock eftersom det med största sannolikhet kommer att göra mig besviken och så ljög jag om att jag inte var speciellt peppad. Sirius och bandy är det bästa som finns i sportsammanhang. Önskar bara att vi kunde vara lite bättre.
Har känt mig oroande bandyopäpp hela hösten men nu börjar det arta sig. Hela bandysverige verkar tippa oss toksist och det är inte första gången direkt. Vi får göra vad vi kan från läktaren så de får fel denna gång också.
Taggad som fasen
Ser ut att bli bra bandyväder enligt klart.se. Uppehåll, ca 8-9 +grader och en nordvästlig vind på 3-4 m/s och i byarna 8m/s.
Jag ser gärna lite halvtaskigt väder så att glaslirarna från Lisch kan få kallsvettas lite.
Ahhh i morgon smäller det. Kan inte sitta still. All in!
Träning på Studan kl 17 idag för den nyfikne.

Jag ser gärna lite halvtaskigt väder så att glaslirarna från Lisch kan få kallsvettas lite.

Tyvärr så ser det då ut att bli klar himmel, 10-11 grader varm och en svag till måttlig vind.
Päpp
Alltid blåsvart hjärta oavsett resultat.
Sirius hej, hej, hej hej!
Gott snack på grabbarna i år. Förutom följande citat andas det viss sportslig optimism. Pepp!

"Hur var det annars att träna ute för första gången i år?

– Alla i laget var glada över att få komma ut på Studan. Det kändes som ett lyft att komma ut där. Så länge det inte är någon nederbörd tycker jag det är roligare att spela utomhus. Det har mycket med luften att göra och med frihetskänslan."

"Något helt annat: Var spelar du helst, inomhus eller utomhus?

Utomhus! (Noll betänketid behövdes.) Det finns inget bättre än minusgrader och uppehållsväder, då är det en dröm att få spela bandy utomhus. Det handlar om känslan."

"... arenafrågan: – Det var väl snack om nån hall på Studan va? Men att man beslutade att göra en fotbollsarena först? På sikt vore det bra med en hall men jag gillar att bandy spelas utomhus, kalla mig nostalgisk om du vill. Man kanske kan bygga ut Relitahallen och spela matcher där om det är dåligt väder. Annars vill jag spela utomhus"
Oavsett sportsligt resultat så är årets upplaga den klart mest sympatiska sedan de gyllene åren.
Fan päppen är stor och börjar få en känsla vi rånar villa med en 4-3 seger idag!
Det krävs så lite för att man som bakåtsträvande supporter ska vara nöjd. Med liknande citat kan det ju omöjligt bli en dålig säsong, oavsett sportsliga resultat.

Fan päppen är stor och börjar få en känsla vi rånar villa med en 4-3 seger idag!

Äntligen Qvarne! Som jag har längtat.
Jag gillar också snacket bland spelarna och ser redan nu fram emot en match mellan Västra och IKS efter säsongen på underbara Studan (och en och annan pilsner i paus förstås ;-). Om Sirius dessutom kunde byta till vita strumpor i matchstället skulle jag få gåshud och minnen från 08/09 säsongen då vi överraskade hela bandysverige och blev Sveriges mest älskade bandylag :-) (förutom Nöne då).
Bara 4-3??? Sluta bråka med Jonas inloggning. Han tippar alltid tvåsiffrigt!
Svårt att jobba såhär på eftermiddagen

Det ser fortfarande ut att bli ganska så varmt ikväll med upp emot 10 grader vid matchstart och 6-7 grader under andra halvlek. Klar himmel och en måttlig vind 3-5 m/s.
Släpp klyschorna loss det är premiär!

Allt kan hända!
Bollen är aningen äggformad!
Har ni någonsin föreställt er en värld utan några hypotetiska frågor?
Må bästa lag vinna!
Nej... må inte bästa lag vinna!!!! I alla fall inte på pappret!
Sirius chockar alla i premiären och vinner med 5-3
ja jadå jo kanske! Det såg bitvis bra ut och första halvlek var riktigt bra. Två skitmål i början och ännu ett turmål från Villas sida.
Lindgrens mål var riktigt snyggt.
Kjellson var grym i målet! Tack för det!

å så en TRUMMA i Villaklacken! Suck!
Vi borde sätta upp en skylt på bortaläktaren med Trumförbud!
Så kul att se att alla kämpade och stod upp.Extra pluss för Viktor L. Och Jonas E. och stämningen.
1033 i publiken. Undrar om FK kan ta det på söndag? Inte självklart alls.
Fast det kändes som fler. Frisserad siffra nedåt?
Känner mig stolt som Siriussupporter och att tillhöra västra sidan. Vi kommer att stötta grabbarna i vått och torrt. Det finns en skön stark samhörighetskänsla, trots att vi får det tufft, som stärktes av att se hela gänget från succésäsongen samlas på Gluggarna innan match. Vi kan lyfta killarna till stordåd, bara de vet att vi tror på dem.Matchen då? Lite ängsligt till en början men sedan gjorde blåsvart en härlig kämparinsats och höll fanan högt. Kul att se de unga, där har vi något att bygga vidare på.
Glad man blir av att läsa om krig på isen och stämning på läktaren. Nu fortsätter vi på det spåret resten av säsongen!
Grymt positiv kväll! Bra kämpat på läktaren och isen. Nyckeln blir så klart att bygga på laganda och en helvetes inställning; skall bli kul att följa!
Vi kämpade bra, föredömligt! Kjellsson var ungefär lika bra som jag förutspått men släpper en del returer. Tyvärr var inte våra mittförsvarare så vakna på det alla gånger. Men försvaret kändes säkrare när Bärne klev av. Lundberg gör en del bra och lovande saker, men uppspelsklubban får han jobba lite på.

Virre blev blåst på en solklar straff, Eidern hade en superhörna som strök ribban, Kumpouja hade något bra läge och så. Kul att vi kunde skapa så pass ändå utan att ha en allt för tydlig spelidé osv ...

Villa Luftslott är för övrigt losers och dess supporters pajasar. ;-)
Jag reviderar: Må bästa lag (fast inte på papperet) vinna!
Intervju med Hydas och Fall i bandypuls http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/villa-overlagset-utan-att-glansa-det-hackar-titt-som-tatt

Fall: "Det är som att komma hem". Och vi vill att du ska komma hem, Fall.
Träffade grabben framåt småtimmarna hängandes med succégänget. Kom heeem! Feeem ...
Alexander Mayborn på läktaren mot Villa. Är han sugen på att komma tillbaka?
Han hängde med resten av 08/09 på återträff.

Han hängde med resten av 08/09-laget på återträff.

Träffade grabben framåt småtimmarna hängandes med succégänget. Kom heeem! Feeem ...

Fallet Fall borde kanske vara en egen tråd! Klart pojken ska hem till Uppsala!
Ja han får ju ändå inget guld i Villa
Nästa gång någon frågar vad det är som är så roligt med att stå i en klack ska jag bara visa den här underbara bilden på Joint och Kniven (en liten bit nedanför mitten i bildspelet)

http://kentajonsson.com/2015/10/29/bildsvep-basket-fotboll-och-bandy/
Najs. Kul att Sirius fick vara med på ett hörn.
Stör mig däremot väldigt på tjockisgubbarna som står framför Hydas namn på flaggbilden. Typiskt gubbar.
:-D
En handfull säger mer än tusen ord ... ;-)
UNDERBAR! Den borde ramas in och hängas upp på Studan