Brukarn
· 2015-10-30 07:33
· 3541 visningar
Det ser ut att bli uppehåll men aningen mulet i Kungälv. Inte för att det spelar någon roll för matchen då den spelas inomhus!
4-4 blir det dock efter att Kimmo räddat Kungälv i slutminuterna.
Vinst 1-3 förbannelsen försvinner. 350 skarpa och 30 stjärndiggare på plats
Jag drömde att det blir 13-1 till Kungälv. Inget gott omen men å andra sidan betyder ju inte drömmar ett skit.
3-3. Underbart att så många västringar ska vara på plats. All heder till er. Skrik så plåten blir okorrugerarad!
Bollen är ju iofs rund och allt det där men jag har ju svårt att se hur Kungälv ska kunna ta poäng i den här matchen. Hade det varit på Skarpe kanske det hade blivit jämnare.
#3 ·
Nyllet
· 2015-10-30 10:23
Svårtippat, kan gå hur som helst men då tippar man med hjärtat. 3-2 till de vackra blåsvarta. Kul med så många västringar på plats.
Sirius Hej!
Vad är 1-3-förbannelsen? Det brukar väl inte bli 1-3 så ofta?
Alltså vinst med 1-3. Förbannelsen att ha svårt mot kungälv försvinner. Ursäkta otydligheten!
#6 ·
Joint
· 2015-10-30 14:01
Kungälv har ännu inte fått ihop alla sina komponenter i sitt, till stora delar, nya lag. Perfekt läge att möta dem nu. Rätt kassa försäsongsresultat. De kan nog börja serien lite trögt, men växa in i det allt eftersom. Därför tycker jag att vi borde hålla rätt så jämna spår i denna match. Ett kryss borde inte vara en omöjlighet. Jag drar till med 3-3 med reservation för en uddamålsförlust á la 4-3. Kämpa på, svart och blå!
#7 ·
RRR
· 2015-10-30 14:09
Seger 2-3 Kumpoja o Putte o Lill-Hydas
#8 ·
Sutra
· 2015-10-30 16:49
5-4 till Sirius faktiskt.
#9 ·
Jocke
· 2015-10-30 17:09
Jasså minsann! Vet farbror Sutra något som inte vi vet? Kimmo Långkastare kanske inte gör sin bästa match?
#10 ·
Nyllet
· 2015-10-30 18:11
Och 2-0 underläge .... Suck!
Värre än man befarat. Att vi skulle få stryk var klart, men jag hoppades på en jämn match.
Ungefär som jag hade befarat. Men det vore skoj om vi kunde göra mål ibland.
Men se det så här. Vi har tappat åtta ordinarie spelare och ersatt dem med mestadels oprövade kort. Sen har vi vad det verkar slösat bort hela försäsongen med en tränare det inte fungerade med. Tror vi helt enkelt får räkna med att det tar tid att få ihop bitarna.
#13 ·
Joint
· 2015-10-30 19:40
Det känns bara så sorgligt alltihopa. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet. Tyvärr ger inte den nya tränarlösningen mig det minsta lilla hopp heller. Jag har tappat förtroende för spelartruppen. Well, kvalet löser vi, men än sen?! Ge mig hopp ...
Jag högaktar varenda en i truppen. För att de trots allt spelar för Sirius. Det räcker långt.
Sen är det ju bara att inse att det saknas en hel massa saker i årets trupp, både bredd och spets. Vi får utrusta oss med tålamod och hoppas på det bästa. Hoppet är väl att vi åtminstone har en ny styrelse i år, och mycket hjärta hos spelare och ledare.
Det blir ingen kö till korven i år.....
Jag har tålamod och hopp. Gräv inte ner er nu era dysterkvistar. Det kan bara bli bättre.
#18 ·
Nyllet
· 2015-10-31 09:14
Att vi torskar är förvisso tråkigt men inte på något sätt överraskande. Förhoppningsvis tar vi 2p mot Kungälv hemma på Studan.
#19 ·
Jocke
· 2015-10-31 10:57
Viktigt att lämna strulet bakom sig och sikta framåt. Låt Kalix få lida för detta!
Hur var stämningen bland spelarna igår?