← Sirius Fotboll
Sirius - Falkenberg torsdag 5 november kl 18
Hornby
· 2015-11-02 08:56
· 20549 visningar
Kval till allsvenskan! Det är bara att hoppas att laget har bättre koll på det mentala än vad jag har.
Calle är avstängd och frågetecken finns för Johan och Silva, även om jag hoppas och tror att det ska väldigt mycket till för att det två sistnämnda inte ska komma till spel.
Alla till Studan!!!
Hur är det Brukarn? Är kvalet ojixbart eller är det superjinxbart?
Jag vettifan om jag vågar tippa nåt iaf. Hoppas det kommer över 6000 pers.
Tills vidare ojinxbart. Men jag har vetorätt ifall vi skulle vinna med typ 3-0 på torsdag och folk börjar jinxa hejvilt.
Då tippar jag vinst med 1-0.
#4 ·
oskar
· 2015-11-02 10:53
Nån mer än mig som är fast i Göteborg och kan tänka sig se matchen på nån lokal?
3-1 ett klassiskt resultat i en rolig fotbollsmatch!
#6 ·
Sutra
· 2015-11-02 12:49
Vi är bortom jinxande, tippande och välgrundade spekulationer.
Såg att FFF har vunnit i år såväl mot mästarlaget Norrköping som stora silver blowit. Men det är ju bara inspirerande...
Inte mot Norrköping. I allsvenskan iaf.
Varför säger man stora silvret?
http://svenskfotboll.se/arkiv/tidigare/2004/10/guld-stort-silver-litet-silver-och-brons/
Inte mot Norrköping. I allsvenskan iaf.
Nä man hade visst skrivit fel på Svenska Fans - 1-0 skulle vara 0-1
2015-08-30 - Falkenbergs FF - IFK Norrköping 1-0
För att parafrasera Hela Sverige Bakar:
3 dygn kvar, hörni!
#13 ·
Joint
· 2015-11-02 17:37
#bojkottakvalet
Med vänlig hälsning /damfotbollsmafian
Jaaaaaa! Det löser allt.
#15 ·
Nyllet
· 2015-11-02 20:39
Joint skrev...
#bojkottakvalet
Med vänlig hälsning /damfotbollsmafian
Joint, kan du förklara?
Det var nån snubbe som skrev det på Twitter vad jag vet.
#17 ·
Joint
· 2015-11-02 21:33
Precis. Bland annat. Och UNT-sporten domineras (typ) utav denna händelse. Aldrig får man vara riktig glad och taggad. :-(
Nåja, jag ska inte låta mig nedslås. Historisk Sirius-händelse. Tagga satana!!!
#18 ·
RRR
· 2015-11-02 22:07
Less man blir
Det är lite kontraproduktivt för en verksamhet som inte drar in tillräckligt mycket pengar för att finansiera sig själva att bojkotta en match som gör att den kan fortsätta existera. Men vad vet jag.
#20 ·
johann
· 2015-11-03 10:14
En person, utan koppling till sirius organisation, har skrivit en (eventuellt sarkastisk och i affekt skriven) tweet med hashtagen #bojkottakvalet. släpp det där nu.
#21 ·
Sutra
· 2015-11-03 10:18
Tycker inte vi behöver tillmäta en twittrare från Gimo så stor betydelse. Sakfrågan kan vi ta i damtråden.
Ja, bojkottar man kvalet för att ett annat lags tränare inte fått förlängt, låt vara på oklara grunder, så hade man nog inte tänkt gå i alla fall. Hade det varit typ Brukarn som twittrat hade jag tagit det mer på allvar.
Herregud sitter ni o letar upp varenda kommentar och hugger direkt? Börjar bli tröttsamt gnäll om publik damlaget någon nolla som twittrar etc. Fokusera lite förfan och det slutar 0-0. Publik kanske 6453?
Nån mer som vill kommentera, när det ändå är i gång?
#25 ·
Hornby
· 2015-11-03 11:45
Den viktigaste matchen på drygt 40 år spelas om 2 dagar! Det är det enda som gäller nu, och min oro handlar om huruvida Johan och Silva kommer att kunna spela eller ej.
#26 ·
Sutra
· 2015-11-03 11:54
Vilka saknar vi egentligen (förutom Ian och Lill-Berg och Bov-Calle)? Någon som vill pussla ihop lite tänkbara laguppställningar utifrån olika scenarion?
Det närmar sig 5000 sålda biljetter och dom flesta brukar ju inte köpa förköp. Kanske dax för att sätta upp en extra läktare på norra sidan också!
Fan va coolt det skulle vara om det va helt slutsålt innan matchen!
#29 ·
Hornby
· 2015-11-03 12:20
5200 sålda biljetter nu.
Man skulle ha live-uppdatering på biljettförsäljningen. Jag skulle sitta och glo konstant.
Hur tror ni det blir med Silva och Johan? Missar båda två matchen?
#32 ·
Love
· 2015-11-03 12:32
Så nervös/peppad inför matchen att jag inte vågar tippa. Det blir nog "lapp på luckan", då de tappar räkningen på hur många som kommit in.
#33 ·
Joint
· 2015-11-03 12:35
Jag ser nog helst Kalle på högerbacken ändå, med anledning av att jag tycker att han är lite bättre på att försvara. Lär inte bli samma öppna gata som i superettan. Eventuellt då att Johan kan få plats hacket framför på mittfältet, eller som en inhoppare. Figge känns iofs inte heller klockren på vänsterbacken, just av samma anledning som Johan fast i det här fallet än mer uppenbart. Kalle till vänster, Johan till höger?
Silva räknar jag med. Det är vår största potentiella kvalhjälte. Är inte han med sjunker våra chanser drastiskt. Kval behöver spelare som kan kliva fram och avgöra. Vår(a) näst bästa målskytt(ar) i övrigt har endast gjort en handfull mål på hela säsongen.
#34 ·
Hornby
· 2015-11-03 12:50
När det gäller Silva tror jag man är beredda att chansa lite om det behövs. Det pratades ju om en "vadkaka", så då borde det "bara" handla om smärta. Jag hoppas verkligen att Johan kan spela då han är vår bästa ytterback. Tycker att han funkar bättre som back än ytterfältare. Han behöver lite startsträcka för sina löpningar. Kalle känns i dagsläget snäppet före Figge på vänsterbacken.
#35 ·
Joint
· 2015-11-03 12:53
Rutin är inte heller att underskatta i kval. Johan har iofs inte gett ett nervöst intryck mer än i premiären, men ändå. Offensivt sett kan jag hålla med om att Johan varit bäst utav våra ytterbackar, men defensivt är Kalle en klippa (normalt sett, haft det något tyngre i år dock).
#36 ·
Hornby
· 2015-11-03 13:01
En annan fråga är hur vi ska formera mittfält och anfall? Jag vill ha med NBT, CG, Kim, Kingen, Ante E, Silva och Moses. Men en av dessa kommer inte att få plats. Vem?
Ante Bb och/eller Aho kanske möjligen kan sitta på bänken. Berg, Maripuu och Thörn lär definitvt göra det.
#37 ·
Joint
· 2015-11-03 13:25
NBT. Fast han gjorde en solid insats sist. Inte helt lätt ...
Fint att det börjar skrivas lite här, jag vill läsa allt om kvalet. Funderar fan på att skaffa twitter.
#39 ·
Sutra
· 2015-11-03 14:50
Det blir ju djäkligt intressant rent taktiskt också. Vi är vana att ha mycket boll, föra och mala på i Süperettan. Falkenberg har väl rimligen fått försvara sig och invänta kontringar - i Allsvenskan. Jag hoppas att vi tänker offensivt och vill ha initiativet även nu; men gissningsvis kommer Falken ha vassare kontringar än, säg, Utsikten.
Äh, Kim löser det där.
#40 ·
Joint
· 2015-11-03 14:55
Falkens Martler (mv) har stått för flest räddningar i hela allsvenskan. Men han kan också blanda och ge något djävulskt.
Som jag ser det är det väldigt viktigt att hålla tätt eller sånär på tätt i första matchen. Bortamålsregeln kan bli förödande annars är känslan. Men visst, vi borde gå för det redan på torsdag! Inte bara backa hem och försvara 0-0.
#41 ·
Sutra
· 2015-11-03 15:00
FLASH: Fick just höra att Björn Ranelid håller på Falkenberg. Stackare.
#42 ·
Robin
· 2015-11-03 15:00
Backa hem och försvara är inte riktigt vår gren
Stackars Ranelid eller stackars Falkenberg?
Robert Wells håller också på dem förresten.
Falkens Martler (mv) har stått för flest räddningar i hela allsvenskan. Men han kan också blanda och ge något djävulskt.
Fast som han själv sa, det är ju procenten som räknas. Att han räddar mest beror ju förmodligen på att han fått flest skott på sig.
#45 ·
Sutra
· 2015-11-03 15:08
[quote1446563038=Sutra]
Stackars Ranelid eller stackars Falkenberg?
Robert Wells håller också på dem förresten.
[/quote1446563234]
Wells och Ranelid. Här finns utrymme för trashtalk grande.
#46 ·
Sutra
· 2015-11-03 15:12
För övrigt kan man ju fundera över hur vi skall få fart på mainsteampubliken på torsdag. Jag tror på många enkla ramsor; Andra sidan, Hela Studan, Sirius, klapp-klapp-klapp etc. För det vore ju djäkligt bra om den massiva publiken kunde hjälpa till.
Lite synd att kortsidan hamnade i söder; i norr hade man ju nästan kunnat få till en kurva med lite önsketänkande. Surt att sektion A inte kan växa.
#47 ·
Joint
· 2015-11-03 15:14
Han håller väl på MFF? Håller han på och gör "en Regina Lund"? Se: http://blogg.svt.se/elenasfotbollsblogg/regina-lund-dumpar-falkenbergs-ff/
#48 ·
Sutra
· 2015-11-03 15:21
[quote1446563598=Sutra]FLASH: Fick just höra att Björn Ranelid håller på Falkenberg. Stackare.
Han håller väl på MFF? Håller han på och gör "en Regina Lund"? Se: http://blogg.svt.se/elenasfotbollsblogg/regina-lund-dumpar-falkenbergs-ff/
[/quote1446563974]
Det är enligt FFF:s hemmis. Sant eller inte, men vem skulle ljuga om det?
#49 ·
Sutra
· 2015-11-03 15:26
På bortamatchen byter vi Litet svin - Håkan ramsin mot
En liten stund - Regina Lund
För evigt tid - Björn Ranelid
Falkenberg!
Och nu åter till fotbollen.
#50 ·
Joint
· 2015-11-03 15:30
Fast Ranelid sade väl bara att FFF är ett bra lag som förtjänar att klara sig kvar, typ? Bisarrt intervjuobjekt, dock.
#51 ·
Joint
· 2015-11-03 15:32
Ett mirakel som kallas Sirius - ett mira-ah-a-kel ... :-D
Startis:
Adde
Johan - Hopkins - OP - Kalle
Kim - NBT - CG
Silva - Ante - Moses
Bänken: Kingen + resten
Varför? Kim och CG har gjort helgjutna insatser, dom flyttar man inte på. NBT är viktig för laget. Silva kan avgöra helt själv, Moses lär då assistera. Ante har massvis med rutin och är trygg med bollen. Kingen däremot är fortfarande lite ojämn. Genial när han är som bäst, ganska osynlig när det är lite motigare. Då tror jag man bänkar Kingen och slänger in honom som en joker i andra.
Tror inte Ante BB är aktuellt för start, däremot inhopp.
#54 ·
Hornby
· 2015-11-03 16:05
En sista om Ranelid: "Björn Ranelid satt i går på Swedbank Stadion och såg Malmö FF skrälla mot Olympiakos. Ranelid, som själv har spelat i MFF som ung, är ett hängivet fan"
#55 ·
Hornby
· 2015-11-03 16:07
Äh, Kim löser det där.
Vem av dem? :-)
Rutin är inte heller att underskatta i kval. Johan har iofs inte gett ett nervöst intryck mer än i premiären, men ändå. Offensivt sett kan jag hålla med om att Johan varit bäst utav våra ytterbackar, men defensivt är Kalle en klippa (normalt sett, haft det något tyngre i år dock).
Jag kan inte påminna mig om att jag sett Johan göra någon svag insats defensivt. Fast jag minns kanske dåligt. Kalle har varit tämligen anonym åt bägge håll tycker jag.
#57 ·
Sutra
· 2015-11-03 16:26
Visst spelade Kim ytterback vid något tillfälle i våras, med Zjohan framför?
#58 ·
Håwe
· 2015-11-03 16:34
http://youtu.be/PdFrMb_jdU8
Repris på detta tack!!!
Dom här kanske hejar på oss: Sirius AB i Falkenberg
http://www.siriusab.se/page.php?page=startsida
#60 ·
Joint
· 2015-11-03 16:47
Ja, Kim har bland annat vikariera som ytterback borta mot Värnamo men det såg inte så bra ut då.
Nja, jag kanske var hård mot Johan men jag inbillar mig att Kalle är bättre defensivt i grunden. Oroväckande också om Johan lider av sviterna från sjukdom?! Dock skeptisk till den senaste tidens Figge så jag röstar nog för Johan till höger och Kalle till vänster. Tycker Kalles insatser blivit förminskade i år, det är nog för att måttstocken är fjolårssäsongen då han var vår bäste back.
Frågetecken i elvan är alltså ytterbackar och vem som ska petas på mitten. Jag vill verkligen ha Kingen från start, han kan ju göra det lilla extra som kan behövas i ett kval!
http://youtu.be/PdFrMb_jdU8
Repris på detta tack!!!
Eller Hochens lobb
https://www.youtube.com/watch?v=YCvybX4meZY
#62 ·
Saemor
· 2015-11-03 17:42
5200 i förköp.
38000 spänn för 800 åskådare extra, lite dyrt.
#63 ·
Joint
· 2015-11-03 18:22
Ungefär samma kostnad som sist det begav sig. Kan återigen tycka att kommunen borde stå för den kostnaden. Sirius betalar ju arenahyra. Kommunen har en bedrövlig arena, därför borde de betala extraläktarna.
Synd att vi inte slår vårt moderna publikrekord (8 592).
#64 ·
Love
· 2015-11-03 18:44
För att få in 38000 kr så behövs knappt 300 personer. Men jag antar att det finns lite mer kostnader än bara flytten så får man 500 fler borde det väl ge + från flytten av läktare.
#65 ·
Golli
· 2015-11-03 20:05
Det borde ju vara ett gyllene tillfälle för en läktarsponsor, vilken exponering det kan bli.
#66 ·
Joint
· 2015-11-03 20:21
Borde kanske gjort som Uppsala Basket – lånat Fyrisfjäderns läktare. Typ gratis. Men Sirius och relationer kanske inte alltid går hand-i-hand ...
Jag hjälper gärna till att flytta läktare från bandyplan. Övertygad om att det finns mera gratis arbetskraft för att hjälpa!
#68 ·
Joint
· 2015-11-03 22:41
Det finns inga portabla läktare på bandyplanen.
Ja, hade nog kunnat hitta ideella själar i VS men ingen förfrågan har ens gjorts. Som sagt, Fyrisfjädern har dock mobila läktare som monteras upp för varje match (Uppsala Basket har lånat dessa i stormatcher). Dessa hade säkert kunnat gått att låna för en spottstyver eller så. Onödig utgift detta kan tyckas.
#69 ·
Sakul
· 2015-11-03 22:45
Det handlar inte bara om att få tag på läktare (medan Lötens kostade 38 000 att flytta kostar vissa andra läktare över 100 000), utan också om utrymme att ställa den på. Norra kortsidan är tydligen svårt p.g.a. kulstötningsringen osv.
Extraläktaren tar f.ö. 1100 pers (inklusive stående vid räcket framför), total kapacitet m.a.o. 7100.
#70 ·
Joint
· 2015-11-03 22:56
Ok.
http://unt.se/blogg/fotbollsbloggen/kvalet-malmstrom-tror-pa-sirius-och-missar-matchen/?blog=1718009&entry=3958682
Har han ens sett en Sirius-match? Och varför ska "snillen" spekulera i Sirius chanser? Haha. Heja.
Det finns inga portabla läktare på bandyplanen.
Ja, hade nog kunnat hitta ideella själar i VS men ingen förfrågan har ens gjorts. Som sagt, Fyrisfjädern har dock mobila läktare som monteras upp för varje match (Uppsala Basket har lånat dessa i stormatcher). Dessa hade säkert kunnat gått att låna för en spottstyver eller så. Onödig utgift detta kan tyckas.
Själva lånet var väl gratis nu också, men nedmontering, frakt och uppmontering antar jag kostade 38 papp. Hade ju inte varit gratis att flytta Fyrisfjäderns heller antar jag.
Ja, för fy fan vad onödigt det är att UNT intervjuar den politiker som är ansvarig för idrott och arenafrågor. HELT ONÖDIGT! Sen att vi lägger 38000 på att flytta en läktare som kan dra in nästan 150000 är också HELT ONÖDIGT! Visar väl att man kan gnälla på precis vad som helst om man vill.
#73 ·
Robin
· 2015-11-04 07:28
Jag förespråkar en bojkott av offside efter dagens podd, mutade jävlar
Robin:
Berätta mer! Finns det en länk så man kan lyssna själv? Pratar de om Sirius?
finns ingen uppdaterad siffra om antal sålda biljetter i dag :( Man är ju nyfiken
#76 ·
Robin
· 2015-11-04 08:03
Robin:
Berätta mer! Finns det en länk så man kan lyssna själv? Pratar de om Sirius?
Dom pratar om Sirius och kvalet men verkar inte veta ett skit och tar istället någon slags avfärdande, dryg attityd
Lyssna från 13:35
http://podcasts.nu/avsnitt/offside-podcast/79-darando
De sa ju inte ett ord om Sirius, bara en minut om att de tyckte att Falkenberg var en trevlig förening. De pratade ju betydligt mer om kvalet till Superettan.
#78 ·
RRR
· 2015-11-04 08:24
Vad menas med denna text på biljetterna:
"Den som medför flagga, banderoll eller annat föremål med text, som helt eller delvis täcker ansiktet som försvårar identifikation, som kan befaras utgöra fara för ordningsstörning, äger inte tillträde till arenan"
De sa ju inte ett ord om Sirius, bara en minut om att de tyckte att Falkenberg var en trevlig förening. De pratade ju betydligt mer om kvalet till Superettan.
Det är väl lite sådär ignorant som fotbollsetablissemanget ser på Sirius. Sverige tar slut vid Stockholm, bortom det finns bara Norrland och plastgräs.
"Den som medför flagga, banderoll eller annat föremål med text, som helt eller delvis täcker ansiktet som försvårar identifikation, som kan befaras utgöra fara för ordningsstörning, äger inte tillträde till arenan"
En banderoll som täcker ansiktet? Snacka om maskering. Men man får väl gissa att det har trillat bort några ord.
#81 ·
Robin
· 2015-11-04 08:53
[quote1446626267=dissteffe]
Det är väl lite sådär ignorant som fotbollsetablissemanget ser på Sirius. Sverige tar slut vid Stockholm, bortom det finns bara Norrland och plastgräs.
[/quote1446627156]
Om du inte är åshöjden aka falkenberg vill säga, då är det puttinuttigt helt plötsligt
Jag tror det helt enkelt handlar om avstånd.
Falkenberg = pendlingsavstånd till Göteborg och badstrand på sommaren = supercharmigt
Uppsala = någonstans vid polcirkeln = ointressant
[quote1446627156=Brukarn]
[quote1446626267=dissteffe]
[/quote1446627156]
Om du inte är åshöjden aka falkenberg vill säga, då är det puttinuttigt helt plötsligt
[/quote1446628821]
Skönt med en påminnelse om att man bara behöver lyssna på en pod nämligen BSB!
Ett väldigt otydligt sätt att säga att det råder maskeringsförbud.
#85 ·
Hornby
· 2015-11-04 11:17
Silva, Johan, Ante Bb och Ian med i truppen. Alltid något.
#86 ·
Joint
· 2015-11-04 11:24
Betyder det att OH-flaggor är förbjudet i kvalet?!
@Bigbadda: Också visar du att man kan vara dryg. ;-) Enligt mina uppgifter har denne ansvarige politiker inte setts till öht på Studan varför det ter sig komiskt/tragikomiskt!
Gällande läktarutgiften så känns den som sagt bara onödig. Visst, den kommer generera långt mer än vad den kostnad men en kostnad på närmare 40 lax är ändå mycket cash för vår sjukt kassa ekonomi. Sist vi anordnade landskampen ansökte vi fasiken om kommunalt bidrag på ett par lax. Då är ju det här en större smäll som borde kunnats skötts bättre.
De läktare jag föreslagit i tråden kräver ingen stor arbetsinsats. Ett släp och ett par lallare så är läktarna uppe. Men de är å andra sidan typ hälften så stora som Lötens läktare så inte optimalt. Men skit samma, några lax hit och dit, in med 30 nya skönhetsmiljoner så är saken biff....
Undrar om någon av dem är aktuell för start? En bra bänk om inte annat.
#88 ·
Joint
· 2015-11-04 11:27
Ian, Ian, Ian, Ian!!! Kvaljoker #1!
Betyder det att OH-flaggor är förbjudet i kvalet?!
Nej som sagt så verkar det ha fallit bort en massa text. Liknande texter finns i andra klubbars ordningsregler, men då står det "...den som bär klädesplagg med text eller symbol som utrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung,religion eller annan typ av diskriminering, äger inte tillträde till arenan. Detsamma gäller den som medför flagga, banderoll eller annat föremål med sådan text eller symbol liksom den som helt eller delvis täcker ansiktet på ett sätt som försvårar identifikation och som kan befaras utgöra fara för ordningsstörning"
#90 ·
Joint
· 2015-11-04 11:36
Ahh, väldigt konstigt formulerat men vet att bland annat hockeyligan förbjöd OH-flaggor ett tag.
Nu blir det nog ingen OH-flagga iaf. Det är iaf inget jag kan rodda på egen hand. I bästa fall kan det bli ett par kval-banderoller, som jag siktar på att snickra ihop. Tid över i kväll? Hör av dig till mig.
@Joint: Och du visar femton olika sätt att gnälla på allt och alla. Nej, självklart ska man inte om man har dålig ekonomi satsa 38 000 för att få in mer än det tredubbla. Självklart ska lokalmedia skita i vad ansvarig politiker tycker. Sen hade du säkert gnällt om man hade gjort tvärtom också. :)
#92 ·
johann
· 2015-11-04 13:13
BB VS Joint = 2008 nostalgia!!
#93 ·
Joint
· 2015-11-04 13:27
Jag sätter då punkt där.
Löjligt nervös/taggad inför detta. En närmast sjuk känsla. Trodde på förhand att allt skulle kännas som en bonus och inget att förlora, men just nu känns det som om hela världen vilar på våra axlar. Det är en jävligt delad värld också – ena foten i allsvenskan, andra foten i superettan. En borde köra Green Machine'08-style: En näve piller och ett flak Sofiero i närmsta gränd. Det om något kanske skulle lugna en ... :-D
@johann: Vi får väl se det som ett uttryck för lite kvalnervositet! :)
Jag har ingen aning om hur jag känner inför matcherna, känslorna är svåra att sätta ord på. Jag tycker det ska bli kul, men jag verkar inte känna mig så nervös än. Kan kanske bero på att jag undermedvetet ställt in mig på förlust.
#95 ·
Sutra
· 2015-11-04 16:47
Jag märker att jag går omkring och tror att det kan gå vägen. Risken att det inte gör det är ju naturligtvis överhängande. Men...
... jag skiter i om fallet blir tungt. Vill tro på det här.
Däremot sover jag inget bra alls och har såklart svinsvårt att fokusera på annat.
Men det här blir så sjukt häftigt. Och vi står och faller tillsammans. Och firar tillsammans. Uppsala är blåsvart.
Möte med Läkarprogrammet på Akkis kl 14. Lär vara oerhört fokuserad. Kommer inte alls att gå tidigare. Brinner för administration.
#97 ·
Nyllet
· 2015-11-04 16:59
Tänk att vi har chansen att gå upp i allsvenskan! Men som sagt, två tuffa matcher väntar. FFF har fördelen av att vara vana vid ett högre matchtempo men samtidigt vilar ett större tryck på laget. Värre att åka ur allsvenskan än att som SE lag torska i kvalet. Tippa kvalet gör jag inte.
Sirius Hej!
#98 ·
Lemon
· 2015-11-04 17:31
Jag är inte ett dugg nervös. Lever sannolikt i grym förnekelse. Alternativ att jag inte förstått. Väl på läktaren kommer det att kännas helt annorlunda. Hoppas att grabbarna gör fem snabba.
#99 ·
Håwe
· 2015-11-04 17:34
Känns som om jag går och håller andan hela tiden i väntan på antingen en glädjeexplosion utan dess like eller att bryta ihop för att sen långsamt återuppstå. Det är en nervpers att vara supporter
Den där jeppen som konstant frågar om det ska bli nåt tifo imorrn skriver på sin fejsbok att man är på väg för att köpa pyro till morgondagen.
Känns dumt om vi ska åka på böter pga nån ensam lallares infall.
#101 ·
johann
· 2015-11-04 18:07
Nån får glidtackla honom.
"Västra Sidan skämde ut sig"
[quote1446636320=Hornby]
Undrar om någon av dem är aktuell för start? En bra bänk om inte annat.
[/quote1446662132]
En eller flera är aktuella inför imorgon, vem/vilka kan ni få gissa på om ni vill :D
#104 ·
Joint
· 2015-11-04 18:41
Pyroböter i sig är väl borttaget i år, däremot skulle det kunna bli en bot p.g.a bristande visitering eller dylikt.
#105 ·
Sutra
· 2015-11-04 19:34
Den där jeppen som konstant frågar om det ska bli nåt tifo imorrn skriver på sin fejsbok att man är på väg för att köpa pyro till morgondagen.
Asbisarrt. Nån får ha med en blomspruta om bonden flashar sina tomtebloss.
#106 ·
RRR
· 2015-11-05 02:36
Hoppas vi alla håller fokus på
1. Heja på Sirius. Domaren är bara där för vår skull
2. Se till att nykomlingar på läktaren sköter sig
3. Heja
Jag hoppas man har visitering i kväll, ibland känns det som att man kan traska in med en luftvärnskanon i brallorna utan att nån säger nåt.
#108 ·
Nyllet
· 2015-11-05 06:34
SIRIUS HEJ, HEJ HEJ HEJ
#109 ·
Håwe
· 2015-11-05 06:35
När SIRIUS går in på plan!!!!!!
#110 ·
Sutra
· 2015-11-05 06:45
Andra sidan är ni klara?
#111 ·
Saemor
· 2015-11-05 06:56
Knappt 800 biljetter kvar.
[quote1446665597=CarlApan]
Asbisarrt. Nån får ha med en blomspruta om bonden flashar sina tomtebloss.
[/quote1446707291]
Vem är personen? Någon borde ju känna minst en som känner honom? Gemensamma vänner på Facebook tänker jag. Kanske läge att se till att han kommer nerkyld och inte tror att vi är i Solna där man kan bete sig hur man vill....
NU BLIRE BOX PÅ SEKTION A!!!
GAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!!
Nu är det bara 6 timmar kvar. Är så nervös att jag nästan mår illa. Tror vi vinner, men tankarna rusar. Är vi redo? Finns det ekonomi? Arenan?
#116 ·
Golli
· 2015-11-05 12:00
Se till att komma i tid. Det blir säkerligen kaos vid insläppen och knökat på sektion A.
Päpp Gardiola !!
Må ni ha drivit ut "Hasse Selanders förbannelse" ungdomar. Lycka till!!
Laddar med Saxon! Ikväll blir det åka av
Skulle vara trevligt om kärn-Västra kunde vara på plats på Sektion A senast kl 17.40. Så sektionen inte är övertagen av allehanda klackturister och mazarintuggare.
Förresten, var har Per Nohr tagit vägen? Det är ju mest Mats som uttalar sig om publik- och arenafrågor just nu.
#121 ·
Saemor
· 2015-11-05 13:17
Ett klipp från UNT idag.
http://www.unt.se/24unt/?clip=3960959
Förresten, var har Per Nohr tagit vägen? Det är ju mest Mats som uttalar sig om publik- och arenafrågor just nu.
Han har varit sjuk och har inte kunnat leda organisationen.
Lång kö på sjukhussidan....
Han åkte in akut för några veckor sen. Han har tydligen diabetes visade det sig och han hade extremt höga värden. Han kommer vara tillbaka som evenemangsansvarig nästa säsong.
#125 ·
Joint
· 2015-11-05 20:13
Vinst på söndag och ALLSVENSKAN är ett faktum. Magi! Vi krigare vidare!
Uffe Wahlquist - Moses Ogbu!
Svårt läge förstås. Krävs att vi gör om bragden från Väsby 2006, men 0-1 räcker. Omöjligt är det fan i mig inte - inte alls. Vi är E T T mål från Allsvenskan !!
#127 ·
Lemon
· 2015-11-05 21:14
Om vi gör tre måste de göra fyra. Mycket lättare att göra tre än fyra.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/erikniva/article21711398.ab
#129 ·
nyg86
· 2015-11-05 21:36
Sirius är ett bättre lag....bara att se upp med nr9, förbannade pojkjävel, vass var han, dock efter ruggiga missar. Grym pass vid 1-1 men Hopkins är åt helvete för högt upp och pga det hamnar Kim i en jävla position, sen Hopkins grej vid 1-2 agghhh!! Det håller inte och Andreas är på bollfan..äh vi klipper det på Söndag, vi är mer kreativa och snabbare, bara killarna håller ett högt bolltempo så hängde de inte med tyckte jag.
Otäckt att man vet att Falkenberg kommer att göra mål hemma. 1 mål kommer inte att räcka!
#131 ·
RRR
· 2015-11-06 05:12
Hoppas Silva är fräsch på söndag, hattrick från honom vore en fin avslutning
@Jojoflow: Ah okej, tråkigt att höra men skönt att han är tillbaka i Allsvenskan. :)
#133 ·
Hornby
· 2015-11-06 08:09
Några tankar efter matchen; vi är minst lika bra som Falkenberg (om inte bättre), vi måste sluta göra misstag i avgörande situationer, Moses Ogbu har han varit bättre?, fantastiskt med storpublik - så här borde det vara oftare!
Sirius är ett bättre lag....bara att se upp med nr9, förbannade pojkjävel, vass var han, dock efter ruggiga missar. Grym pass vid 1-1 men Hopkins är åt helvete för högt upp och pga det hamnar Kim i en jävla position, sen Hopkins grej vid 1-2 agghhh!! Det håller inte och Andreas är på bollfan..äh vi klipper det på Söndag, vi är mer kreativa och snabbare, bara killarna håller ett högt bolltempo så hängde de inte med tyckte jag.
Hopkins ja. Han har gjort en hel del missar även om det varit färre den här säsongen än förra. Kommer dock undan rätt billigt vad gäller kritik från "oss" och framförallt glöms det snabbt. Många misstag är i klass med Fernbergs tycker jag och han fick leva med stämpeln jämt.
Dock hade Calle blivit frilägesutvisad om han spelat och hållit samma nivå som mot GAIS. Vi kan väl konstatera att om vi vinner på söndag behöver vi få in en stabil mittback till nästa säsong.
#136 ·
nyg86
· 2015-11-06 15:21
[quote1446798215=nyg86]
Hopkins ja. Han har gjort en hel del missar även om det varit färre den här säsongen än förra. Kommer dock undan rätt billigt vad gäller kritik från "oss" och framförallt glöms det snabbt. Många misstag är i klass med Fernbergs tycker jag och han fick leva med stämpeln jämt.
[/quote1446822992]
Håller fullständigt med....Kim har ju försvarat honom med att han är mer typ av krigare än Calle N, vilket jag inte köper.
Hopkins gör ju en indianare per match. Det är inte konstigare än så.
Även jag har svårt att förstå Kims uppenbara vurm för Hopkins jämfört med Calle. Men anledningen att Hopkins undgår kritik antar jag är att helheten ser såpass bra ut. Sedan sommaruppehållet med Hopkins som mittback har vi släppt in 12 mål på 15 matcher. Finns inte så mycket anledning att klaga då antar jag.
Var det inte en klar offside på nr:7 innan deras andra hörna som tillslut blev 1-2.Har dock inte sett tv bilder på det,men stod i bra till live.
#140 ·
Robin
· 2015-11-06 16:44
jag har matchen inspelad digitalt om någon är intresserad
#141 ·
Joint
· 2015-11-06 21:49
@Robin: Jag är intresserad, gärna en dubbel-DVD med returmatchen.
- - -
Gällande Hopkins känns hans emellanåt övertaggad. Vill för mycket med sin fot och pressar för hårt ibland. Tycker dock han gjort en betydligt bättre säsong i år. OP är väl vår bäste mittback, men var direkt dålig mot Gais (betydelselös match dock) då han knappt vann en nickduell.
Fast upprinnelsen till deras 1-1 är systemfel i kombination med en fantastisk framspelning. Men Kimmen ska inte behöva vara sista utpost. Och knappast heller i en kvalmatch där vi har ledningen på hemmaplan. Vi står alldeles för högt med laget i det läget, även om man (Sirius) inte i ett sådant tidigt skede kan parka bussen och spela på resultatet. Men bör ageras mer rutinerat än så.
Blir intressant att se om Calle får spela på söndag. Och i så fall, på vems bekostnad? Han känns som en reserv i KB:s ögon, men samtidigt blev ju KB väldigt upprörd över hans röda mot Gais. Kvaljoker?
#142 ·
RRR
· 2015-11-07 01:45
Calle in på topp sista fem?