Det var ett väldigt tjat om hur starka FFF är på hemmaplan. 4 vinster 3 oavgjorda och 8 förluster i allsvenskan i år.
Falkenberg-Sirius Söndag 8 November 17.15
8 förluster på hemmaplan, 11 förluster på bortaplan. Om det är ett starkt hemmafacit att förlora hälften av matcherna så undrar jag vad ett obesegrat hemmafacit är.
Det värsta är väl att vårt obesegrade facit inte hjälpte speciellt mycket igår, då vi trots allt bara fick med oss ett ganska dåligt resultat.
Vi är fortfarande obesegrade hemma och trots två grova misstag fick vi med oss ett oavgjort resultat i kvalet till ALLSVENSKAN. Vi visade också att vi har det bättre spelet. Falkenberg slår ju mest bara långt.
Oavsett vårt starka hemmafacit ligger vi ändå i underläge mot ett lag som har ett uruselt bortafacit. Och som trots allt har ett snäppet bättre hemmafacit.
Jag är redan nu inställd på att vi kommer släppa in ett kvitteringsmål till 1-1 på övertid i Falkenberg.
Jag är redan nu inställd på att vi kommer släppa in ett kvitteringsmål till 1-1 på övertid i Falkenberg.
Falkenberg har gjort lika många mål på hemmaplan som vi har gjort på bortaplan, 22 stycken. Vi har släppt in 16 borta, dom har släppt in 24 hemma.
Älskar KB: "Hur ser du på utgångsläget?
– Det står 2–2, så ser jag på det."
FORZA SIRIUS!!!
FORZA SIRIUS!!!
Det är ett klassiskt KB-svar.
Bigbadda: Allt jag försöker säga att enligt den där statistiken så skulle vi ha vunnit igår, men det gjorde vi inte, så den säger egentligen ingenting.
Visst, 2-2 var inget drömresultat, men vi är ju inte så uträknade som vissa vill göra gällande (typ Legue och Expressen). Det är oavgjort, Falkenberg ska gå ut på planen utan sitt själ och hjärta David Svensson, vi får tillbaka Silva och vi har förhoppningsvis lärt oss hålla koll på Gustaf Nilsson. Och som sagt, så jäkla hemmastarka är de inte. Visst har Falken en fördel, men den är nog mindre än många tror.
Klart vi kan vinna bortamatchen. FFF skrämde inte skiten ur mig direkt.
Statistik hit och dit. Det är en cupmatch kvar. Tror FFF kan bli nerviga inför hemmapubliken och spela med "oavgjort räcker" inställning medan vi måste gå för det mer. Klart vi kan ta det.
Det är en svår bortamatch som måste vinnas. Varken mer eller mindre. Göteborg borta i cupen kändes svårare.
Förr förra gången vi mötte ett allsvenskt lag på bortaplan så vann vi. Då mot betydligt tyngre IFK Göteborg. Och det i en cupkvart. Med ett "division 1-lag". Det rör sig om en match. Ovisst! Och olidligt!!
Älskar KB: "Hur ser du på utgångsläget?
FORZA SIRIUS!!!
En tisha med KBs bästa oneliners skulle jag köpa.
Farbror, jag råkade googla lite.... Gissa utanför vilken stad Hasse Selander numera bor...... Ödets bistra ironi pissar oss rätt i ansiktet. Allt är över, hoppet ute. Han kommer att förfölja oss för alltid!!!!!
Kan någon geografikunnig meteorlog räkna ut om vi kommer få problem med storm i morgon .. http://www.sydsvenskan.se/malmo/raddningstjanst-fruktar-stormvarning-/
Enligt SMHI blir det endast 1 m/s imorgon kväll i Falkenberg, inte blåsigt alls.
Stormen inombords kan dock eskalera till orkanvindar,
Under tidig natt kuling med storm i byarna upp till 23 m/s. Dock tycks det blåsa som minst vid matchtiden (3-5 m/s) för att sedan öka mot kvällen.
Inge regn som det ser ut och det är väl huvudsaken!!
PS. För det är väl ingen som får för sig att slå upp ett paraply om så blir fallet?! DS.
PS. För det är väl ingen som får för sig att slå upp ett paraply om så blir fallet?! DS.
Det är lugnt, det blir 2-1 till dom goda i morgon. vi får ju ha dom vackra randiga tröjorna också :)
Mohammed Al Hakim dömer. En bra början!!
Ja, jag håller också den domaren högt. Gött.
Det gäller att radera ut deras Wedevärdige mittfältare. Han var en av fältets giganter sist. Inbillar mig att Kingen och Ante kan då lite mer ytor nu när deras kapten är avstängd.
Ahh ähh orkar inte spekulera just nu, vill bara sova just nu men det är nog lättare sagt än gjort. Känslorna bubblar. Snart kör vi! ALL FUCKING IN – för Sirius – för Uppsala!
Det gäller att radera ut deras Wedevärdige mittfältare. Han var en av fältets giganter sist. Inbillar mig att Kingen och Ante kan då lite mer ytor nu när deras kapten är avstängd.
Ahh ähh orkar inte spekulera just nu, vill bara sova just nu men det är nog lättare sagt än gjort. Känslorna bubblar. Snart kör vi! ALL FUCKING IN – för Sirius – för Uppsala!
Jag hoppas även på sen sedvanliga bortaklacksuppmickningen som är vanlig i superettan, det kommer bli sirius för hela slanten med 3 bussar
Vilken dramatik. Vet ej om jag klarar de sista 45...
Surt, surt! Tycker inte FFF förtjänar sin plats. Det finns enormt mycket att vara positiv över när säsongen summeras, men det tar väl en vecka innan man inser det...
Bara att gå upp direkt nästa år. Tror inte jag pallar ännu ett kval!
Bara att kontstatera att Sirius har marginalerna emot sig i jämna serier, jämna kvalspel mm.
Senast Sirius hade marginalerna med sig var i när man kvalade upp mot Väsby 2006.
Efter det har vi 2009, 2010, 2011, 2012 och nu 2015, där vi verkligen haft allt emot oss.
Om man ska se något positiv med förlusten idag är att deras mål kom i 56:e min och inte i på övertid.
Senast Sirius hade marginalerna med sig var i när man kvalade upp mot Väsby 2006.
Efter det har vi 2009, 2010, 2011, 2012 och nu 2015, där vi verkligen haft allt emot oss.
Om man ska se något positiv med förlusten idag är att deras mål kom i 56:e min och inte i på övertid.
Var är förlängningen och straffarna, ta bort den där jävla bortamålsfördelen!
+1
Två oavgjorda matcher betyder oavgjort enligt mig, men inte enligt idiotreglerna.
Två oavgjorda matcher betyder oavgjort enligt mig, men inte enligt idiotreglerna.
God natt
Drömt hela natten om det där utsträckta benet som sista fem förpassade bolluslingen i mål. Analysen över hela säsongen är väl att det går lite för långsamt när vi anfaller och då främst centralt. Om nu Ogbu och Silva lämnar behöver vi ersätta med speed.
Jag drömmer om Ogbus läge med halvträff. Om om om. Jag kommer bli galen.
Enkel analys: Vi var bara lika bra som Falkenberg över de två matcherna. För att slå ut dem hade vi behövt vara ännu bättre.
Jag har aldrig haft något emot Falkenberg, och efter matchen hade jag gärna varit storsint och gratulerat dem till Allsvenskan. Men sen ändrade jag mig. När vi ska tacka vårt lag för den bästa säsongen på över 40 år. När vi ska tacka hjältar som Calle och Moses när vi – eventuellt – för sista gången ser dem i Siriuströjan. Ja, då dränker Falkenberg detta ett av mitt supporterlivs finaste och viktigaste ögonblick i en kaskad av vidrig beachdiscoterror.
Dra åt helvete bönder. Nästa år åker ni ur.
Jag har aldrig haft något emot Falkenberg, och efter matchen hade jag gärna varit storsint och gratulerat dem till Allsvenskan. Men sen ändrade jag mig. När vi ska tacka vårt lag för den bästa säsongen på över 40 år. När vi ska tacka hjältar som Calle och Moses när vi – eventuellt – för sista gången ser dem i Siriuströjan. Ja, då dränker Falkenberg detta ett av mitt supporterlivs finaste och viktigaste ögonblick i en kaskad av vidrig beachdiscoterror.
Dra åt helvete bönder. Nästa år åker ni ur.
..och vi går upp!
Nu tårkar vi tåren för vi kör igång till våren! Tack västrasidan för resan ner!??Mona
Värva anfallare med näsa för mål. Jag har inte mycket till övers för vårt bollinnehav när vi inte kan förvalta det bättre. Hellre raka rör á la FFF isf. Och vårt bollinnehav bygger en del på fältare som bollar runt och lägger över ansvaret (?) på andra spelare. Den som bryter mönstret där är Ante, och delvis Kingen. Sedan får vi inte fram våra ytterbackar alls i går. Men vi behöver en jävla måltjuv. Silva till trots, men när han fick sin bästa chans väljer han att passa Kalle?!
15 oavgjorda och en uppsjö av tappade ledningar. Vidrigt! Men en fantastisk säsong, egentligen. Det kommer dock dröja innan jag kan ta till mig det.
15 oavgjorda och en uppsjö av tappade ledningar. Vidrigt! Men en fantastisk säsong, egentligen. Det kommer dock dröja innan jag kan ta till mig det.
Hur många av våra kryss är tappade ledningar? Alla?
Direkt ur minnet plockar jag Utsikten borta och ÖFK hemma där det var vi som kvitterade. Och det gjorde vi ju faktiskt också hemma mot FFF.
Edit: Plus några 0-0-matcher också: Assarna, Syrrorna och Frej.
Edit: Plus några 0-0-matcher också: Assarna, Syrrorna och Frej.
Borde vara en statistiskt säkerställd benägenhet att tappa ledningar i alla fall..Men det visste vi ju alla redan att kryssen är det som fäller oss denna säsong.
Borde vara en statistiskt säkerställd benägenhet att tappa ledningar i alla fall..Men det visste vi ju alla redan att kryssen är det som fäller oss denna säsong.
Jag vill minnas att Brukarn dom räknade någon gång i maj-juni att allt kryssande skulle räcka till typ en kvalplats, bra räknat!
mest kryss nånsin?