Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Gripen - Sirius onsdag 11 november kl 19:00

Match i Slättbergshallen på onsdag! Vi är bättre än Gripen och det blir vinst men inte med någon stor marginal. 2-4 slutar matchen och det är Lindgren och Broberg som gör mål.
Vinst! Ge mig en vinst!
varför spelas denna match en onsdag så att man inte kan åka dit?
Det här är ju en match jag tror vi tar poäng i. Tippar 4-4
Tacka vet jag den gamla Jonas.... det var tider det!
12-1 till blåsvart. Minst.
Nu pratar vi bandy!!! Apan, den nya Jonas!
Till Brukarn (och eventuellt andra som åker till Trollhättan på onsdag) Jag och Macke Majs + 4 andra supportrar från Göteborg (kanske även Oscar i Gbg) kommer till Trollhättan 15.52. Har du ngt ställe där vi kan träffas för Pre game?
Anders: Allt praktiskt kring bortaresor har flyttat till ett nytt delforum. Jag svarar där (när jag har ett svar).

http://vastra.smode-demo.se/e107_plugins/forum/forum_viewforum.php?7
Ja visst ja, det hade jag alldeles glömt bort
Tredje matchen i rad där vi har en bra vinstchans. 4-3 till Sirius.
Mja iaf andra. När man kollar resultat känns inte Kungälv borta som nån stor vinstchans direkt.
Hyfsade chanser iaf. Odds: 1,85/2,80.
Jag kan noll om bandy så jag tippar 3-1.

Nu pratar vi bandy!!! Apan, den nya Jonas!

Med all respekt O store Gubbighet men är det glädje jag anar i detta inlägg?
Nja... snarare en kort glädjeyttring, som förmodligen väckts av för starka rom drinkar...
Så jag håller kvar vid den lilla glädjegnistan och hoppas vi gnetar oss till 3-3
Hoppas såklart på poäng, men vi brukar inte få med oss något från Trollhättan. Främst önskar jag att vi kan öka målsnittet framåt, och sitter defensiven som tidigare så borde det ge hyggliga poängchanser.

"Jenefeldt kan missa matchen" står det på UNT's bildtext, men ingen ytterligare förklaring. Hoppas verkligen att inget börjar krångla med honom i år också.
Hur mycket var han borta förra året?
Var väl ungefär från jul fram till kvalet vill jag minnas. Typ den där perioden då vi förlorade varenda match du vet.
Det vore ju skönt om vi kunde få en seger, det skulle förbättra självförtroendet men jag tror vi torskar med 4-2.
Med ett redigt grundspel spöar vi sunkiga Gripen, men nu vettefan. 3-3, kanske? Eller torsk med 4-3.
3-3? Samma som Garligur. Joint, den nya Garligur!
om vi vågar så gör vi minst 5mål, borde räcka till vinst.
Thorén!
Thorén!!
4-1 nu fan va bra!
Woho!!!!
Kross!
Fantastiskt underbart jävla kul! Fan vad glad jag blir!
Jag var aldrig orolig!
Imponerad! Så jäkla skönt blåsvart!
Mindre vinst än jag räknat med men det får duga. Gurkkross nästa!
Snyggt värre. Uppsala är Blåsvart!
Kumpouja, vilken man! Fyra raka baljor bara sådär. Hjälte! Och säsongsdebuterande Holmgren även han hjälte, som krönte insatsen med en assist! Skönt att slå sunk-Gripen, nu tar vi tabellkollegan vsk av bara farten!!!
Det är skönt att tippa fel ibland
Mycket nyfiken att höra från er som var på plats om Thorens insats. Viktigt förarbete till 1-0 målet och sedan en egen balja. Imponerande för en junis. Framtiden! Blåsvart, se nu till för f-n att behålla killen.
Nu måste ju folk sluta oroa sig för att vi ska åka ut.

Nu måste ju folk sluta oroa sig för att vi ska åka ut.

Aningen hastigt uttalande kanske men det ser oneklgen bättre ut nu
Även Eklund, som ersatte Bärneskär, lär ha gjort en stor insats! Gripens straffar förorsakades ju av Wigren och Lundberg.
Kul att en trio som i fjol lirade U20 kliver fram så!
Lycka, det är när Sirius vinner :-)
Gripen - vadå, vadå, vadå??? 8-)
Mycket glad att mina aningar slår in.Marcus är ju den bästa forward vi haft sedan Mickels tid.Åter igen blir försvaret bättre med Eklund på banan,men hoppas att Bärneskär inte är svårt skadad då vi behöver han som backreserv.
En straff och en hörna gjorde de mål på. Inget spelmål!

Ludvig Jonasson fick assist på sista målet enligt Elitrapport. Han var kvar i Uppsala om jag förstod det rätt så det måste ha varit det längsta utkastet i mannaminne
Så jäkla skön insats, man blir glad att läsa
Gubb mys!!
Nöjd att jag åkte alltså! Ville egentligen mest landa efter kvalet och hade inte räknat med så mycket, men det här var ju hur kul som helst att se.

Det var en i det närmaste perfekt genomförd match av Sirius. Vi neutraliserade Gripens spel fullständigt, vi låste fast dem, spelade på tålamod, väntade på läget och satte det när det kom. Vi försvarade oss prickfritt när de försökte trycka på i andra halvleken och kontrade när lägena uppstod.

Hydas krigade och var överallt, Holmgren kändes supertrygg, Kumpuoja var förstås fantastisk, och Thorén visade en grym kyla vid målen i första halvlek.
Att vi höll ihop och hade tålamod var onekligen roligt att höra.

Delar helt Brukarns matchbeskrivning + att Gustav var mycket bra i målet. Äntligen en seger i Göteborg som vi firade på 2:a Långgatan
Ni som var i Trollhättan, filmades matchen? Skulle så hemskt gärna vilja se Sirius alla mål.

Ni som var i Trollhättan, filmades matchen? Skulle så hemskt gärna vilja se Sirius alla mål.

Alla matcher filmas numera men vet inte om man får ta del av matreialet.
ttela totalsågar Gripen och använder ord som pinsamt, taffligt, sämsta jag sett och käpprätt åt helvete. Första halvlek benämns som bedrövlig och totalt intetsägande.

Ibland kan jag undra om journalister vet någonting om idrott på elitnivå!
Detta, i allsvenskan, uppsnackade Gripen lockade förresten ynka 700 pers. Och då har de ju suktat efter elitserien X antal år. Jag tycker GBK är ett plastlag med äcklig hall, fattigaste klubbmärket, någon sjuk beige hiphop-klubblåt (?) och hetsiga supportrar. Rätt åt dem – bli tabelljumbo med er!
Känner inte att jag kan dissa någon annan klubb p.g.a taskiga publiksiffror faktiskt. Sen fick vi ett trevligt bemötande i Trollhättan, och hallen är ju OK för att vara en hall. Men att de blir tabelljumbo hoppas jag också.

Förresten såg vi så tuffa ut nere i Trollhättan att vi hamnade på en rysk "ultras bandy"-sida: https://vk.com/bandyultras
Grymt! Dom var nog impade över mackes vikingaskägg.