Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

VSK - Sirius söndag 15:e november kl 15:00

Tugg uppgift såklart. Men så tuff som Bandypuls vill få det till är det väl ändå inte?

Från Bandypuls:
"Analys: VSK var tillbaka som vinnare i Kalix efter två raka nederlag. Sirius tog säsongens första seger när man slog Gripen Trollhättan i Slättbergshallen. Det är mer troligt att jorden går under på söndag än att bortalaget, likt Kungälv, tillåts ställa till med en ny praktskräll på Mesta mästarnas mark. VSK är tyngre och bättre på varje position och har rimligen stått för sin hemmaplump den här säsongen."
Jo tjena. 4-4 blir det. Bäva gurkor!
Jag är nog lite mer modest i min tippning dvs det blir förlust men inte tvåsiffrigt! Det stannar vid 7-3
Jag höjer dessvärre Jockes bud, 10-3 till de onda. (Om de inte än en gång går all-in hos Unibet eller liknande).
Det är bara att spela defensiv grisbandy och hoppas på lyckade kontringar. Fast torsk blir det ändå, tyvärr. 6-1 varav 5 mål i baken i andra halvlek.
Ändra inte på ett vinnande koncept och därmed Gurra i mål!
Nu krossar vi tabellkollegan vsk! ;-)
Kjellsson ("Släkten är värst") är lite lockande iofs. ;-)
Jag fortsätter tippa, verkade ju funka förra gången. 12-2.
Proppen ur 6-4 till oss hata vsk.
Tyckte man såg en helt annan trygghet med Gurra i mål. Han bör stå kvar där.
Låt Gustav stå igen tycker jag!
Visserligen vet Kjellson hur VSK skjuter osv men de vet å andra sidan Kjellsons svagheter...

Att spela mot sitt gamla lag kan vara inspirerande men samtidigt får man sällan något gratis!
Jag tycker att vi har två bra, lovande målisar. Kjellsson kan jag tycka är ett strå vassare i dagsläget, men släpper å andra sidan fler returer. Som sagt; dumt att ändra ett vinnande koncept. Spika igen, straffkungen Gurra!
VSKK ser ytterligare en bra chans att bättres på sin ekonomi. 3-5
Eftersom jag ämnar att se matchen på plats så tror hjärtat på en skrällpoäng, typ 3-3. Hjärnan säger dock förlust med 3-6. 1234 pers tittar på, och gurkorna blir utsjungda i sin egna gurkburk – av en 10-mannaklack.
Torsk som väntat. Dock inga stora siffror vilket man kanske ska vara nöjd men det är man ju aldrig.
Läste unt:s rapportering nu efteråt. Vilken ohygglig sopa var det som skötte knapparna i dag. Allt han skrev var fel.
Ja det var lite synd på de två sista målen. Hade varit skönt att lyckas hålla emot till 4-2. Nöjd ändå att det inte drog iväg. Fortsätt vara jobbiga för motståndarna så kommer det att bli fler vinster under året.
Det var inte Lundh som rapporterade.
Jag reagerade framför allt på denna onelinern:
"73' Sirius måste vara nöjd med hur andra halvlek ser ut."

Man kan knappast vara nöjd med hur det såg ut då. 10-tal luriga inspel, ett par-tre monsterräddningar av Kjelsson, ett stolpskott och inga konkreta blåsvarta chanser framåt. Däremot kan man vara nöjd med resultatet då. Nåja, stundtals bra i första halvlek (hört det förut..?) och + till Joel, Jimmy och Virre.
och gurkorna blir utsjungda i sin egna gurkburk – av en 10-mannaklack.

Check!
Bra kommentarer av Micke Carlsson efter matchen (VSK play). Alltid skönt att få lite beröm av motståndarna!
Vi vade en del riktigt bra anfall i första. Vi vann läktarkampen gott så.
Vad sa Carlsson? Jag verkar inte kunna spela upp klippet.
Har västra nånsin förlorat en läktarkamp mot VSKs support? De gick ju ner sig ungefär samtidigt som vår mögelfläck tog över Studan
"ett bra lag med ett bra spel och vi fick slita hårt i 90 minuter för att ta de här poängen", typ.
Delar joints syn på matchen och är vidrigt trött på att förlora mot vsk. Hoppas på betydligt mer spel frammåt mot broberg.
Eftersom han Ruthegård skrev efterartikeln förutsätter jag att det var han som skött rapporteringen också. Jaja. Varför skicka nån som sett bandy förut liksom?
Micke Carlsson var ju väldigt snäll mot oss. Sympatisk kille, trots att han är VSKare ;-)
Micke Carlsson var rätt trevlig som spelare också även om han jords för jävla många mål för äckelVSK mot blåsvart