Nyllet
· 2015-11-17 09:54
· 5252 visningar
Hemmamatch! Tja, tror faktiskt att vi har chans att ta första hemmavinsten. 3-2 till de vackra inför 745 pers.
Sirius Hej!
7-2. Lätt match. Nu vänder det! 455 pers på läktarna.
2-5 apan har dock fel kommer 459 åskådare.
Nyllet har prickat resultatet men inte publiken. Under 700 tror jag.
Vi trycker dit hela 3 pytsar. Dock gör Broberg 7. Än har inte Uppsalas ströpublik givit upp helt, så det rusar in 713 personer på studan.
#7 ·
Jocke
· 2015-11-17 11:21
Jag tror vi har en chans här men att vi inte är tillräckligt konsekventa (ännu). 3-3 blir det men åskådarantalet överraskar positivt och blir 1014.
#8 ·
Joint
· 2015-11-17 11:40
Vi brukar kunna ge Broberg rätt hyfsade matcher. Kom igen, Blåsvart! Tyvärr blir det väl torsk, men vi skapar nerv i matchen. Så säg 4-6 inför 646 pers. Som så ofta förr tappar vi ju längre matchen lider. Broberg gör dock hattrick mot Broberg.
#9 ·
Joint
· 2015-11-18 07:26
Widén enda frågetecknet, enligt inför-artikeln i UNT.
Blott 2,6 % hörneffektivitet, konstateras det.
På försäsongen gick man runt på nästan hela laget och varvade skyttet med den äran. På träning sitter varianter, men inte på match. Taskiga psyken? Äh, det är för tidigt att dra slutsatser och ju mer man eventuellt tänker på det desto mer troll går det nog.
Samma vad gäller straffskyttet, där det år bra att Virre fått fortsatt förtroende trots ett par missar i säsongsinledningen.
Men att hörnmål till 90 % (nittio procent!) handlar om inspelen ... Årets överdrift signerad Söderman?
Förresten, får Holmgren stå i kväll?
D'dax, mannen! D'dax ...
Widén enda frågetecknet, enligt inför-artikeln i UNT.
Blott 2,6 % hörneffektivitet, konstateras det.
På försäsongen gick man runt på nästan hela laget och varvade skyttet med den äran. På träning sitter varianter, men inte på match. Taskiga psyken? Äh, det är för tidigt att dra slutsatser och ju mer man eventuellt tänker på det desto mer troll går det nog.
Samma vad gäller straffskyttet, där det år bra att Virre fått fortsatt förtroende trots ett par missar i säsongsinledningen.
Men att hörnmål till 90 % (nittio procent!) handlar om inspelen ... Årets överdrift signerad Söderman?
Förresten, får Holmgren stå i kväll?
D'dax, mannen! D'dax ...
90% är förmodligen en överdrift och jag har egentligen ingen aning, men jag skulle tro att gemene man tror att inspelen är 10% och att sanningen ligger någonstans mittemellan kanske?
Är inte "90%" nåt man ofta drar till med när man menar "jävligt mycket men inte allt"?
Med en tillräckligt kasst slagen hörna kan ingen skytt (hur bra denne än är) göra mål. Båda är helt enkelt jävligt viktiga.
#13 ·
Nyllet
· 2015-11-18 11:06
Ikväll molnigt 4°C (känns som 1°) och en vind på 3-4 m/s. Ingen nederbörd. Alltså bra väder för att vara november. Allt enligt Klart.se.
Sirius Hej!
#14 ·
haze
· 2015-11-18 11:25
http://brobergsoderhamn.se/2015/11/infor-sirius-broberg-med-adam-wijk/
Adam Wijk säger bland annan att Sirius har i stort sett samma lag som förra säsongen. Nog verkar han ha missat en del av Sillyn.
I övrigt får man väl hoppas på en klassiker: Broberg sänker Broberg.
#15 ·
Jocke
· 2015-11-18 11:33
På träning sitter varianter, men inte på match. Taskiga psyken?
Jag tror detta med motståndare kan ha en viss påverkan på resultatet! :-)
Adam Wijk säger bland annan att Sirius har i stort sett samma lag som förra säsongen. Nog verkar han ha missat en del av Sillyn.
Hahaha! Hoppas att en sådan okunnighet straffar sig.
Men jag tror tyvärr inte att vi kommer att ta några poäng av slutspelslagen i år, så det blir nog en klar förlust ikväll. Siktar på att ha en trevlig kväll på Studan ändå.
#17 ·
haze
· 2015-11-18 12:20
Blev tvungen att kolla lite. Jämfört med Brobergsmatchen för drygt ett år sedan har vi kvar 6 spelare i dagens 15-mannatrupp (7 med Widén om han kommer till spel).
Men kanske viktigast av allt: Cirkus Kandell besöker Studan så på med clownhattarna. och tralla med
https://www.youtube.com/watch?v=1D5Sa2Yq-2g
[quote1447847299=haze]
Hahaha! Hoppas att en sådan okunnighet straffar sig.
Men jag tror tyvärr inte att vi kommer att ta några poäng av slutspelslagen i år, så det blir nog en klar förlust ikväll. Siktar på att ha en trevlig kväll på Studan ändå.
[/quote1447851774]
Med tanke på hur det har sett ut mot VSK och Villa så skulle jag bli oerhört förvånad om vi inte kniper nåt poäng mot nåt slutspelslag faktiskt. Nån kommer att bli rånad.
#19 ·
John
· 2015-11-18 14:14
Äh vafan, idag sitter allt!
7-2 seger.
#21 ·
Gabbe
· 2015-11-18 14:31
4-3 på tilläggstid! Alla till Studan!
Det kanske på förhand är svårt att peka ut de matcher mot slutspelslag som vi kan vinna men eftersom det är så gränslöst jävla många (16 st) så är det svårt att undvika att vinna åtminstone någon. Om inte annat så bara på ren tur.
Vi lyckades undvika att göra det ifjol. Tog iofs en pinne hemma mot Villa, men det var den enda.
Sen tycker jag iofs det finns mer krigarinstinkt i årets lag, så visst kan det hända. Men jag räknar inte med det.
Jag ska inte måla fan än på väggen för jag tror på detta lag,men J.Ekelund är petad i kväll och åker Bärne runt o lallar med klubban runt midjan i kväll igen så slutar jag gå.(Kanske)..Kämpa till 4-3 vinst i kväll.1 hörnmål och alla är glada.
Faaaaaaaannnnn! Jag hatar när man får upp hoppet.
#26 ·
Jocke
· 2015-11-18 19:52
Ja faaaan! Kom igen nu Sirius!
Vi är lite naiva ibland och vi så får vi inte skänka bort mål. Snablar vad nära idag! Kan vi sätta defensiven lite bättre så ...
#27 ·
Nyllet
· 2015-11-18 20:24
Lite surt är det ju, vi hade greppet i andra halvlek. Broberg var riktigt tama. Markus K. blandar och ger. Två riktigt snygga strutar blandat med hårresande felpassningar. Hydas, vilken karaktär den killen har! Tur vi har honom där bak. Thorén fortsätter att övertyga. Nu tar vi med oss det positiva och jag har känslan att vi växer ett snäpp för varje match.
Tycker vi gör en riktigt bra match långa stunder.Riktigt bra lyft o flippar.Slipa till några detaljer och våga fylla på lite till så vinner vi snart igen.Alla var bra idag ink,domarna faktist.(Fel gör ju alla bandy domare).++till Jenefelt och Toren.
#29 ·
Joint
· 2015-11-18 21:01
Riktigt positivt överraskad av andra halvlek när vi släppte på tyglarna lite och bara körde, samtidigt som försvaret med Hyddas i spetsen spikade igen bra. Vi chockade Broberg som nog hade inkasserat de två poängen redan i halvtid. Men ack så nära en skrällpoäng ...
En given taktik i fortsättningen borde vara att Kumpuoja har så litet boll som möjligt på mittplan och så mycket boll som möjligt där framme.
#31 ·
John
· 2015-11-19 08:08
Surt, men jag fick hopp om framtiden. Vi kan vinna mot mittengäng utan att det är årets mirakel.