Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Bollnäs - Sirius fredag 20 november 19.00

Jag har tvetydiga känslor inför denna match. Vi har bitvis visat att vi är bättre än vad serien säger men samtidigt är Bollnäs inget lag jag i förväg tänkt vi skulle vinna mot.

Vi vinner dock med ett mål dvs 5-4. Ett 10-tal Västringar hörs över skogarna.
Förlustsviten på Sävstaås förlängs med ytterligare ett år. Torsk med 6-1.
Brukar det inte bli 14-3 eller nåt sånt. Hoppas att Bella o Mickel får sina fiskar varma
5-1.
Ähh här tror inte ens jag på vinst. 2-5 tyvärr. Mickel gör 4.
Svårt att hålla räkningen, men jag tror vi är uppe i 21 raka utan vinst på Sävstaås. Att någon dag vinna där är en dröm i klass med att gå upp till Allsvenskan i fotboll.
Vi gör ett bra resultat, jag tar rygg på Apan med 2-5. (Dock är jag lite besviken på hans tips, då han varit den nye Glad-Jonas den här säsongen)
Äh vafan, idag sitter allt!
7-2 till de goda.
Jag försöker att hålla en realistisk profil.

Jag försöker att hålla en realistisk profil.

Bra inställning där MEN det är idag det vänder!
Med Hydas; torsk 4-1. Utan Hydas; torsk 9-1.
3-3. Viktor kvitterar på tilläggstid.
Det blir en resultatmässigt jämn match. Bollnäs vinner.
Tja, enligt Lundh brukar vi göra bra insatser där borta och visst minns man en och annan hedersam förlust (bland annat den då en bollnäsa punkterade Pirres nötter...). Däremot som senast så var jag inne på att det ofta blir tajta matcher mot Broberg, vilket det till sist blev senast också. Historiens makt är fan stor i bandy. Men fuck it: Skräll!
Holmgren I mål igen! Bra att båda målvakterna får stå!
Hellmyrs, Berlin och så Berlin och Hellmyrs. De verkar göra precis allt ...

å så en skada på Lundberg.
Säsongens första dunderförlust ett faktum. Bra att Kumpuoja fortsätter leverera iaf.
Vi var med i en halvtimme i alla fall... och Mickelsson gjorde inget mål.... Nåja, en hygglig kväll trots allt.
Att vara med inledningsvis i matcher är mer än vad vi var i den absoluta början av elitseriesäsongen, men ett mönster som genomsyrade försäsongen. Bandymatcher varar i drygt 90 min. Att man hänger med i början säger tyvärr inte så mycket ...

Vi var med i en halvtimme i alla fall... och Mickelsson gjorde inget mål.... Nåja, en hygglig kväll trots allt.

Sen kan man ju glädjas åt att Thonys "landslag" får däng med 2-6 på hemmaplan och nu har skrapat ihop imponerande en (1) poäng på de tre senaste matcherna!
Inte oväntat att få storstryk mot Bollnäs på bortaplan. Det är bara att gå vidare. Glädjande att SAIK torskade i alla fall.
Ah, Thony-effekten. Törs man hoppas att de nästan konkar och tappar mer än halva laget till nästa säsong också?
Ah, Thony-effekten. Törs man hoppas att de nästan konkar och tappar mer än halva laget till nästa säsong också?

Då dyker väl Sandvik eller ett testamente upp.
Nu kanske Mossberg, Nilsson, Pettersson och Edlund börjar skälla på varandra som bandhundar. Varför inte ett trevligt litet slagsmål i omklädningsrummet för att lätta upp stämningen innan Jul :-D?
Det finns inget som går upp mot ett hederligt julslagsmål! En sk hård jul-"klapp"
Det verkar som att Lundberg inte är svårt skadad men lite öm blir han säkert.
Om matchen blääääääää resan va dock fantastiskt rolig!
Vi försöker spela alldeles för positiv bandy igår. Vi har ju ingen skyldighet att underhålla publiken på Sävstaås, så gå in för att spela mer cyniskt, iaf på bortaplan. Dessutom vet jag inte hur många av målen Bollnäs gör efter soloåkningar långt upp i banan, ändå tar vi bara en tiominutare på hela matchen. Vi måste våga gå in mycket hårdare där.