← Sirius Bandy
Sirius - Vänersborg onsdag 25 november kl 19.00
Jocke
· 2015-11-21 10:50
· 6509 visningar
En bra andra halvlek mot Broberg och en bra första mot Bollnäs. OK känsla i Sirius truppen verkar det som och ett Vänersborg som ännu inte visat upp något storspel. Läge för ännu en hedersam förlust?
2-7 blir det tyvärr och 429 åskådare på plats varav 50 aldrig ger upp.
#1 ·
Joint
· 2015-11-21 11:40
Hydas som libero?
#2 ·
Jocke
· 2015-11-21 15:58
Om Viktor är bort ja men jag tror inte han tar platsen från Lundberg i första taget! Dock behöver våra backar komma upp högre i banan snabbare när vi anfaller. De släpar efter idag vilket gör att det blir luckor på mittplan.
#3 ·
RRR
· 2015-11-22 05:52
Äntligen en match man kan gå på
#4 ·
Love
· 2015-11-22 14:13
Alla poäng är en ren bonus. På onsdag faller vi med flaggan i topp. 5-6 inför 537 personer. Ska bli kul att äntligen kunna gå igen efter lång frånvaro.
Mja man vill ju inte göra galne Garry besviken. 6-3. 345 kollar på. Publiksiffran skrivs till 612.
#6 ·
Joint
· 2015-11-22 18:27
3-7, 377.
Får vi stopp på Fagerström och håller tätt på hörnorna så vinner vi 5-3 inför 494.Hoppas Lundberg kan spela.
Skönt att gladapan är tillbaks. Vi tar revansch för storförlusten och gör en överraskande bra match där vi faller med 3-5. 444 hittar dit och då hinner jag som bäst till andra halvlek.
#9 ·
Nyllet
· 2015-11-23 09:28
Enligt Klart.se väntas rikligt snöfall på onsdag. Hm... bra eller dåligt för oss? Men vänta, de har ju Hörnqvist! Torsk alltså, 1-4 inför... jaha snö alltså, då stannar 150 pers hemma så 437 pers. kommer. Kan tyvärr inte själv gå på matchen eftersom det är disputation på torsdag morgon och jag ska äta middag med fakultetsopponenten onsdag kväll.
#10 ·
Jocke
· 2015-11-23 13:04
och jag ska äta middag med fakultetsopponenten onsdag kväll.
Gör det på Gluggarna samt lägg in en match också när ni ändå träffas!
#11 ·
Nyllet
· 2015-11-23 13:37
Ska fundera på saken Jocke. Fast en danskjävel på bandy? Han kommer inte att överleva :-D
#12 ·
Jocke
· 2015-11-23 17:03
Säg att de snart har ett eget landslag. De är väl en 7-8 danskar i det nybildade landslaget.
Vädret på onsdag!
2 plusgrader och snöblandat regn enligt yr.no
1 plusgrad och regn samt 8 m/s i byarna enligt smhi
Blir en krigarmatch
#13 ·
RRR
· 2015-11-24 03:38
-2 och klar himmel enligt mig
Resultaten och zlatan på tv gör så att det bara kommer 412 och kollar. Vifår se en jämn match i 60 minuter sen rycker vänersborg och vinner med 3-6
#15 ·
Jocke
· 2015-11-24 14:16
Ingen Lundberg utan Hydling får ta vid som libero! Eklund går väl in som ordinarie back kan tänkas.
#16 ·
Joint
· 2015-11-24 21:13
Inget större avbräck om jag ska vara lite elak. Förespråkar Hydas som siste-utpost. Viktor måste drällminimera sig och bli bättre på tennis för liberopositionen. Gärna också lite tuffare samt mer ledande. Våga pusha fram sina medbackar. Är väl annars den som lovordas mest i laget. ;-)
Med det sagt och med lite nederbörd och skit reviderar jag mitt tips till 2-4, varav hälften av målen görs på hörna.
#17 ·
Joint
· 2015-11-25 07:32
Känns förresten som att klubben tigger om säsongslägsta publiksiffran då man inte tidigarelägger matchstart. Sist det begav sig gjorde ju Sirius Fotboll det och med bra resultat.
#18 ·
Jocke
· 2015-11-25 07:38
Det är "bara" Villa - Tillberga som är tidigarelagd i dagens omgång. Fotbollen kanske kunde visas på storbildskärm i Relitatältet på Studan.
Inget större avbräck om jag ska vara lite elak. Förespråkar Hydas som siste-utpost. Viktor måste drällminimera sig och bli bättre på tennis för liberopositionen. Gärna också lite tuffare samt mer ledande. Våga pusha fram sina medbackar. Är väl annars den som lovordas mest i laget. ;-)
Med vår trupp är alla skador stora avbräck. För det andra tycker jag visst att Viktor har sett bra ut så här långt. Det gör säkert Hydas också - men jag ser ingen fördel med att behöva ändra om i vår bäst fungerande lagdel.
#20 ·
John
· 2015-11-25 10:03
Jocke Hedqvist tappar högra linsen i regnet 7.32 in i matchen och missar alla hörnor. Vänersborg blir förvirrade av att inte ha en taktik. Börjar gråta. Vi vinner med 1-0.
378 åskådare.
Vinstnummer 50/50: 00978
Äntligen ett tips med substans!
Fan jag som kommer att ha 00975-77.
jag kommer ha 5 lotter där alla lotter har 100 nummer fel
Jonas 50/50-konfettitifo i slutet av matchen är ju en modern klassiker.
#25 ·
Joint
· 2015-11-25 13:59
Hydas Sr ska vinna på 50/50-lotteriet. Allt annat är riggat.
Viktor har räddat upp mycket bakom backarna med sin skridsko åkning.En knottrig is idag=lyrbandy och då kanske hydas passar fint...En annan sak är ju att Lundberg var halv från början.Låt han prova där och flytta upp Enefelth på mitten så kan Ekelund vara back på heltid.
#27 ·
Joint
· 2015-11-25 20:23
Bedrövlig andra halvlek när vi minsann skulle försöka spela bandy eller vad det nu var för scenförändring på agendan. Under förutsättningarna en bra första halvlek när vi tråkade och konsekvent tjongade. Men slutsummeringen blev ju med bitter eftersmak, ett par monsterräddningar och något heroiskt bolltäck från tvåsiffrigt i andra. Bekant ras det där. Tröttsamt!
Och blott 365 pers. Bandy-Studans lägsta publiksiffra på 10 år?
Jag tycker alla unga var bra i kväll.Mycket kul att se.Onödigt många utkast och långbollar från hydas och Joel som inte gav ett dugg.Dom korta lyften från Jimmy skapade ofta chanser för oss dock.Jag tycker mig se ett ökat självförtroende med bollbehandlingen hos många vilket glädjer mig....Dåliga domare,Bättre hörnskytte och bättre samspel i borta försvaret avgjorde.
#29 ·
Joint
· 2015-11-25 21:08
Fast öhh ... Det var ju då vi höll jämnt skägg, när vi mest köttade upp bollar och försökte vinna andrabollar etc. Skapade oreda. Och en och annan kontring, som målet i första, som dock var av slumpkaraktär. Vädret låg Väners i fatet ska man ju vara ärlig och säga också. Andra halvlek var verkligen kass. Huvvaligen. Bandylidelse. Kämpa!!!
#30 ·
nyg86
· 2015-11-25 21:39
Allt handlar om klass o kunnande. Är det en boll som studsar så vevar Sirius tre rundpallar i luften medan Väners killar träffar bollen, skridskoåkningen tex var ju enorm skillnad på de flesta i Värners kontra Sirius killar.
Nä nu är det bara att satsa på på Junisar som Bergström Thoren o Eklund mfl, skiter i att det saknas rutin för om man ser till Wigren som har massor av rutin men är helt värdelös på alla sätt så spelar jag heller killar som vill spela och brinner bandy och Sirius.
Kjelsson sparkade väl sönder skridskon i förbannelse efter Wigrens taffliga ingripande som ledde till friläge o mål....tur att Kjelsson finns i laget, vilken målvakt, grym idag.
Stort plus till honom , Jenefeldt.
Thorén, Eklund, Engstrand, Bergströn och Hydas inställning gillas också, resten måste kolla sig själva i spegeln varför de spelar egentligen. Bedrövligt på många håll.
Sen domaren....snart skiter jag att gå på bandy pga domarnivån är ren o skär lyteskomik. Rena lotteriet i bedömningarna.
Håller med föregående om domarnivån.
Vi har också skrinnare i laget men finns inte tillräckligt med pass alternativ framåt så stoppas dom snart och bryskt.Vi måste komma med högre grund fart på kanten för att dra isär motståndarna.
Helt enkelt för dåligt på många håll.... Men dessvärre är truppen inte bättre mot elitseriemotstånd.
Vi har dock några spelare som kommer att vara ovärdeliga i ett kval, även om de inte räcker till nu. Bara att bita ihop och hoppas på en trettondeplats.
Ett riktigt bottenapp idiotiska utvisningar spelare som viker ned sig. Ny match imorgon där vi har absolut inget att förlora hoppas vi bara kör då för att se vad som händer.
#34 ·
Jocke
· 2015-11-26 08:08
Jag vi har hela säsongen haft ett antal felbeslut av vissa spelare som nästan varja gång leder till mål. Så även denna match tyvärr...
Positivt: Västra Sidan hörs väldigt bra ute på isen.
Visserligen träffar Vänersbortgsspelarna bollen på tennis i nästan hur svåra situationer som helst och har en bättre skridskoåkning men vi tappar på grund av felbeslut.
Tja, det är ju sant, men det är väl helt enkelt konsekvensen av att vi har sämre spelare än nästan alla andra elitserielag? När det går för fort så kommer misstagen. Och så är det ju bara, även ett mittenlag som Vänersborg är från en annan planet när det gäller förutsättningar och ekonomi.
Och det är klart att det sliter mentalt att åka runt och förlora, och att det är svårt att hålla koncentrationen till 100 % i match efter match efter match. Det var dock just det vi gjorde när vi mötte lite sämre motstånd i Trollhättan, och då såg det faktiskt riktigt bra ut.
Håller tyvärr med om att Joel är en av de värsta syndarna, både ifjol och i år. Jag ifrågasätter dock inte att han brinner för Sirius och bandy. Det tror jag att alla i truppen gör för annars skulle de inte spela här efter förra säsongens kaoz.
Jag tycker Joel emellanåt har någonting jag gillar. Men vi gör många misstag bakåt för vi är under press i 90 minuter varje match. Vi får aldrig vila med bollen en längre tid.
#37 ·
Jocke
· 2015-11-26 11:41
Jag gillar Joel jättemycket men det känns som att det hänt något. Han ser inte lika glad och pigg ut som "förr" och han har inte samma klipp i skäret. Det går tungt osv.
#38 ·
Joint
· 2015-11-26 14:59
Joel är najs men alldeles för snäll. Måste fan tuffa till sig. Finns outnyttjad potential där. Flytta upp killen ett hack i banan och sätt fartfyllda, samt nu defensivt bättre, Lundberg som halva.
Våran elakhet uttrycker sig ofta i efterslängar med klubban medan exempel Vänersborgs spelare utdelade en jyst tackling.Så har det ofta varit dom sista åren.Fast tycker mig se flera bra saker i år på andra delar av spelet.Snart vänder det.
#40 ·
Jocke
· 2015-11-26 20:52
Just tackling? Jag vet inte det jag!
Viktor togs rejält ojust och fult vid flertalet tillfällen. Detsamma gällde flera andra situationer. Vi åkte dock på kontringar som vi inte jobbade hem rätt på