Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Byn - Sirius tis 1/12 19.00

Thorén fingerskadad tyvärr och tvingas stå över. Synd. Hade annars en relativt bra känsla inför detta, men nu tappar vi en ansenlig del av vår kreativitet framåt.
Äh vilken trist skada. Jaja. Byn i byn lär ju bli en munsbit. 5-4 till blåsvart.
Om vi gör en lika hyfsad insats som mot Sandviken, kombinerat med lite effektivitet (sätt en hörna plz...), så kan det bli match. ;-) Kämpa på, svart och blå!!!
6-3 till IKS efter att Hydling + Lundberg rusat galet bra på hörna
Att vi skulle vinna mot Byn i kyrkan låter osannolikt. När var det sist? Slutspelet 08/09? Mitt tips är torsk med 6-2 (igen!).
7-2 till Bandykyrkans IF
11-3 :(
0-0 hammarstöm visar samma usla skytte som i iks
Han kanske till och med bränner en eller annan straff! Nästan så man skönjer något av den gamle glad-Jonas där...
Alltså, den här Gustav Andersson måste ha en fruktansvärt negativ inställning till livet eller bara ett horn i sidan till Sirius. I dagens inför artikel i UNT ägnar han 95% av texten (och rubriken) åt att älta vidare om uteblivna löner. Själva "inför matchen" klaras av på ett par meningar i slutet! http://mobil.unt.se/sport/hammarn-om-uteblivna-lonen-4000215.aspx

Förövrigt vinner vi matchen med 6-4. Nu vänder det????
Instämmer. All respekt till Hammarn för hans inställning, men är så trött på att älta det där. Hammarby sänkte lönerna ifjol. Ljusdal likaså, och jag undrar om inte Kalix också gjorde det. Hör man ett knyst därifrån? Nejdå, bara i Uppsala med våra trötta femöres kvällstidningswannabejournalister.
Bandyn behandlas ändå bättre än fotbollen.
Fast vadå, det var ju rätt schyssta svar av Hammarn faktiskt. T.ex "- Det stämmer att jag inte har fått alla pengar, och jag räknar inte med att få några heller även om det inte är så mycket de är skyldiga. Jag kan också känna att vi som spelare inte presterade riktigt vad vi borde ha gjort, så att gå till domstol har inte varit ett alternativ för mig, säger han."

Men klubben fixade ju också antagligen den finaste möjliga lägenheten till Hammarn. På självaste Bäverns gränd. Lägg därtill att de säkert hjälpte till med civilt jobb samt om Ilja tjänade 21,5K/mån över bandymånaderna så tjänade nog Hammarn minst det då han fick lön vill säga. Samtidigt som han fick vars sambo med sin tjej som gjorde sin AT här. Inte skitkasst och tror inte att han hade platsat i något Uppsala-närliggande elitserielag.

Som sagt dock, Sirius är inte den ende bandyklubben som fått svårt att pröjsa lönerna. Många andra klubbar kommer dock undan med en notis. Här blir det däremot väldigt uppförstorat.
Jag tror att det var väldigt nära att Hammarn stannat i Uppsala. Edsbyns ryktas ha fläskat på rejält för att få hem honom.
Gillar hans svar!

Fast vadå, det var ju rätt schyssta svar av Hammarn faktiskt.

Ja absolut, var väl ingen som sa något annat? Det är andra som är.duktiga på att älta den frågan.
Jag blev också positivt överraskad av Hammarns väl övertänkta svar. Verkar vara en trevlig prick men ikväll får han gärna göra bort sig ;-)!
Ja, till Bandypuls säger han även; "– Jag hade väl ett erbjudande om fortsättning, så man har väl bränt lite förtroende. Jag vet inte, det kändes som att man ville vara med och tävla i ett på förhand starkare gäng."
Han kanske kommer undan en del "hån" i kväll dårå. ;-)
-Påååååååååå Stuuuuudan hör "du" hemmaaaa!
Jag tänker vara ganska snäll mot Hammarn, men jag tar inget ansvar för kniv-jonas!
Jag minns en kommentar från Hammarn när vi spelade kvalmatch mot falu BS borta i fjol. Vi stod ju precis vid sargen och när han åkte förbi sa han: "Det är lugnt". En annan var ju hur nervös som helst men hans kommentar fick en att se mer positivt på matchens utgång. Och vi vann ju!
Vi gjorde ju 4 mål i alla fall. Ökade snittet från 2.33 till 2.5.
Det är tungt att vara Siriussupporter just nu men men, det var väl det här vi väntade oss? Man får ta till sig det positiva d.v.s. att våra unga spelare får mer och mer elitserierutin. De mognar och blir bara bättre och bättre.

Det är tungt att vara Siriussupporter just nu men men, det var väl det här vi väntade oss? Man får ta till sig det positiva d.v.s. att våra unga spelare får mer och mer elitserierutin. De mognar och blir bara bättre och bättre.

Nyllet är klok.
100 % effektivitet på våra skott på mål iaf. Medan Kjelle gör en bra match. Stundtals blir vi bisarrt låga, t.ex nedtryckta vid våra egna hörnflaggor X antal gånger.
Tja, småkul att junisarna får rutin - ja, men i dag hade Nisse det tungt som mest fick spela högerhalva. Sedan, vad händer när vi ev. förädlat talang till fullfjädrad ES-spelare?

Det var coolt så länge det stod 0-2 på tavlan. Dagens glädjeämne.

/E4:an
Joint skrev…
Tja, småkul att junisarna får rutin - ja, men i dag hade Nisse det tungt som mest fick spela högerhalva. Sedan, vad händer när vi ev. förädlat talang till fullfjädrad ES-spelare?

Men det är ju just denna erfarenhet Nisse och de andra unga behöver! Det ska vara tufft att slå sig in i ett elitserielag. Visst ska vi ha som mål att försöka undvika kval men ännu viktigare, för framtiden, är att spela in våra unga. Ett kval väntar och då är det synnerligen viktigt att våra unga hunnit vänja sig vid det höga tempot och taktiken. Risken finns naturligtvis att ”storklubbarna” kommer att rycka i de unga när de mognat och etablerat sig som fullfjädrade ES-spelare men genom att låta dem spela kanske vi stimulerar killarna att stanna? Vad vet jag.
Så tungt är det inte väl inte Nyllet?
Det är bättre att vara ett lag som ligger risigt till med en massa egna, unga produkter, än att vara ett lag som ligger risigt till utan egna, unga produkter.

Tycker att säsongen ändå varit helt ok; vi har undvikit superras etc.

Nu tar vi Tillberga så att det blir nån ordning.
Lite knäckt över att TB borta krockar med Vektor på Huset, hade ju velat gå på båda.
CarlApan skrev…
Så tungt är det inte väl inte Nyllet?

Man skulle kunna tro att en förlust är lättare att bära om man på förhand vet att det kommer bli svårt att vinna matcher. Men det gör alltid ont när Sirius förlorar och förlorar gör vi mest hela tiden. Då känns det tungt. Men jag hoppas och tror att det bara kan bli bättre.
Byn spelade med dubbelt så många juniorer. Men ok.
Jodå, men det är ju lite olika omständigheter. Lag som Byn och SAIK har alltid kunnat matcha in en massa junisar i matcherna mot sämre lag som oss. I Sirius fall är det annorlunda, våra junisar blir ju mer eller mindre tvungna att ta en bärande roll i laget i år. Och förutom våra två rena juniorer hade vi också två förstaårsseniorer som gjorde det bra igår. Dessutom kan man ställa det i kontrast till hur det har fungerat tidigare. Vi har ju i princip inte lyckats matcha in några egna produkter på allvar till a-laget sedan Jocke Boivie, och det var inte igår. Inte ens när vi var som uslast i början av 00-talet. Det är skillnad nu.
Jaja. Ok då. Det är dock en lång väg att vandra. Men jag hade hoppats på utväxling på X antal unga spelare som vi haft. Typ hela laget. Att de blivit ett år äldre och bättre. Men bättre, det vettefan.
6-8 veckors frånvaro på Thorén. Gaah! Vad har ordinarie a-lagsspelare i U20 att göra?

6-8 veckors frånvaro på Thorén. Gaah! Vad har ordinarie a-lagsspelare i U20 att göra?

Trode han skada sig i u18. I u20 måste han spela för att få mer rutin och träning.
Thorén är väl för gammal för U18 i år. Svår balansgång det där. Å ena sidan vill man ha full utväxling på spelaren i fråga, men risken är ju överbelastning och med tanke på hur dominant han är i U20 så blir han nog hårt bevakad där vilket innebär större skaderisk.

Däremot är jag skarpt kritisk till att Thorén dagen efter elitserie-matchen spelade U20-matchen som han då skadade sig i. Hade aldrig förekommit i fotboll, eller i så fall med grovt begränsad speltid i den ena matchen. Återhämtningsträning borde snarare stått på schemat i lördags.
Dock ska väl sägas att fingerskada fan mest är otur. :-(
han spelar ju inte 90 min i a-laget och vi vill ju att u-20 ska ta sig till slutspel.Nu får andra ta chansen.
Precis som svennis säger spelar ju inte tillräkligt mkt i alaget
Mycket tråkigt med Thorén som verkligen hade fått upp ångan och visade att han ska ha en ordinarie plats i laget. Men han kommer igen efter nyår.