Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Tillberga - Sirius 8 december kl 19

Jag är lite nervös inför denna match. 5-5 blir det och Zocke rasar efter matchen. Dåliga domare, dåliga motståndare och undermålig is (i groggen).

Hoppas Widén kan vara tillbaka efter klassisk gubbskada. Ljumskproblem!

Ahhh läser i "morgonbladet" att Broberg tror på seger.
Det är lite humor när Oskar Robertson pratar om de "sämre lagen" och "bottenlag" såsom att man inte tillhörde den skaran själv.
Förnekelsens kraft är måhända stark men eftertankens kranka blekhet kommer ligga som en klump i morgondagens gröt.
http://vlt.se/sport/bandy/1.3341415--storre-chans-mot-de-samre-lagen-
Mja. Jag hatar tillberga med hela min kropp. Vi måste vinna så att Zocke för böla lite om att alla såg att Tillis var överlägsna etc etc etc

5-4 till blåsvart. 301 tittar på.
Vill verkligen vinna men tror på en uddamålstorsk. 5-4 till zockes gäng.
Det blir definitivt vinst ikväll. 2-4.
3-4. Samtliga mål släpps in mellan matchminut 45 och 50.

3-4. Samtliga mål släpps in mellan matchminut 45 och 50.

Arghhhh vi kan inte heller hålla tätt i förhandstipsen. Detta måste vi träna på...
Vågar inte heller tro på vinst, men visst vill man vinna ovanligt mycket ikväll. Gärna genom att hacka och slå lite extra på Rinat för maximal Twittereffekt.
Hahaha!
Känns bra men vågar man tro på vinst?

4-6 Broberg sätter två baljor i slutminuterna
Brukar ofta bli tajta matcher mot Tillis, varpå vi gjort bättre matcher borta än hemma. Tror tyvärr att det blir en snöplig förlust med 4-2 eller 4-3. Svider i hjärtat att t.o.m vara sämre än Västerås B-lag. Ja, klubben heter numera "TB Västerås". Låter som ett jävla företag. Så, äh vafan, nu spöar vi Zockes konstprojekt!
Svårtippat är det ju men jag tippar efter hjärtat denna gång. Seger med 4-2.
Sirius Hej!
Vi vinner med 4-3. Sista 10 minuterna är tunga!
Blir intressant att se om vi får/kan hålla mer boll denna match. Är nog en förutsättning för att orka i längden. Blir så jobbigt annars, och även om vi har full effektivitet på skotten som senast så blir det jobbigt bakåt. Försäsongsmatchen mot TBV rånade vi ju dem med ett kryss, men spelmässigt dominerade Mögelgurkorna. De har ingen vidare formkurva nu, dock. Kör!!!
Nu är ju Zocke typ så långt ifrån objektiv det går att komma, men om det ligger någon sanning i vad han twittrar så är väl tendensen just den att Tillberga brukar bli rånade ganska ofta. Så det är väl lite det som är målbilden ikväll - en superorättvis poäng eller två.
Detta var ju väldigt trevligt! Både slutresultatet och att läsa Zockes twitter
Men var är alla? Är det bara jag som är glad :-D?
Jag e glad också :)
Fan vad skönt! Kanske inte så rättvist, men förbannat skönt. Och Zocke donerade en flaska Kir per Sirius-bil. En stor männ'ska! Må! YOLO!!!!
Det är klart det är rättvist! :-)
Vi gör fem mål och de gör tre mål. Det vore ju inte rättvist om det gjorde att Tillberga vann.
Skönt med en krigarinsats som ger utdelning! Skönt att kunna ha lite glädje med sig i bussen hem för laget. Skönt att vi gör fler än två mål! Skönt att våra tre anfallare levererar!
Sport är inte alltid logisk, skönt att IKS för engångs skull tjänade på det, det är rättvist.
Men hur har Zocke fått dit nr 8 ryssen, lurade han honom med att det var VSK han skrev på för, han var outstanding.
Jag tror inte jag vill veta vad Zocke lockat med! Det är en riktigt bra värvning det går det inte att sticka under stolen med!
Ja vid hade lite tur och tillberga skapade en jävla massa chanser. Men vi förtjänar lite flyt så jävla underbart! Rinat ja han är sanslöst bra dominera från minut ett. Enligt honom själv är han bättre än när han va i sverige senast och det e bara att hålla med, sanslöst att hålla den klassen 42 år gammal.
Ja, shit vad gamle Rinat var vass. Inblandade i Tillis samtliga mål och hade bud på mera, om man säger så.
Skönt att vakna upp med dubblad poängskörd, må jag säga! :-)
Fantastiskt bra. Tillis är ju bättre än alla lag dom möter har jag förstått det som. Kan man inte göra mål är man kanske ändå inte så bra tänker jag. Jaja.

Grymt skönt att spöa tillis. Det förtjänade vi.
Jag är jätteglad för segern men mindre glad av att ha jobbat tre dygn i Enköping