Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Vetlanda 11 december kl 19 (Almdagen innan)

Den sk Almdagen värmer upp inför matchen på fredag
http://siriusbandy.se/web/almdagen/

Jag känner att vi är pågång på något sätt men samtidigt ser Vetlanda bättre ut än på många år.... Vi visar dock Putte att gammal är äldst och vinner med uddamålet efter en gedigen försvarsinsats. 5-4 slutar det och det är 793 åskådare på plats (1524 om man räknar de som var på Almdagen innan).
Kul Happening. Fredagsmatch och vinst med 4-3. Kan det bli bättre? 704 pers tittar på. Speakern annonserar dock 1012 pers.
Den här matchen vinner vi lätt ;-)! 3-1 inför 871 pers.
Västra i form av undertecknad, Hawkeye och Kniv-Jonas kommer att delta på marknaden och kränga Västra-sjalar och -stickers. Kom och köp!!!
Yeah fredagsmatch
Enligt Klart.se får vi hyfsat bandyväder i morgon kväll. +3°C (känns som -1°C), vind sydvästlig 3 m/s och ingen nederbörd.
Sirius Hej!
1234 pers får bevittna en spännande fredagsmatch som slutar 3-4 eller 4-4. Spännande in i det sista!

Västra i form av undertecknad, Hawkeye och Kniv-Jonas kommer att delta på marknaden och kränga Västra-sjalar och -stickers. Kom och köp!!!

Går det att betala med kort eller swish?
Swish går bra! Vi står vid ett bord i tältet mellan kl 17-18.50!
Är fredagspäpp! Blir svårt att ta poäng hoppas iaf att vi kan nå över 700 i publik. Slår till med 3-5
En rejält kryddad publiksiffra gör att vi landar på 1013 officiellt. En trevligt knagglig is och ett bra försvar ger en 3-5 förlust.
Vetlanda är väl egentligen ett bättre lag än Sirius men utanför SAPA och dessutom utomhus är de nog inte så mycket bättre. Vi vinner! 6-4.
I stort sett allt tyder på att jag missar även den här matchen, men jag har inte gett upp helt än. Kanske syns.

Fast antagligen inte.
Jo, Vetlanda har varit rätt bortadåliga hittills, men de har också bara spelat jävligt svåra bortamatcher. Räknar inte precis med något resultat, men hoppas på att vi kan skaka dem iallafall.

Mina chanser att få se matchen är bara snäppet bättre än dissteffes. 40 % chans kanske. Men ska iaf försöka titta ner på marknaden oavsett.
Jag läste att åtminstone två av VBK:s förlorade bortamatcher var under grisiga väderförhållanden. Men deras bortafacit är mer än "rätt" dåligt, det är direkt dåligt, so far. De har ju inte nypt en poäng ens. Visst, SAIK och Vänersborg borta är jäkligt svåra men 12- och 7-2 är Siriussiffror. Att förlora på Zinken är inte heller så mycket att orda om. Dock ser jag det som ett litet underbetyg att inte ta poäng av Kungälv. Däremot har de ju inte startat så här bra hemma på en herrans massa år (dock förlust senast) och tyvärr brukar de ju numera hämta två poäng här. Kvällens väderleksförutsättningar ser tyvärr ut att gynna gästerna, om man säger så. Kämpa, Sirius!
Vinst med 5-4 och sista 10 är inte för de med hjärtproblem!
Kul kväll! Västra var riktigt bra och vi var nära att kriga oss till en poäng!
Tack alla som arbetat med kvällen och inte minst Almarna,väldigt lyckat.synd att Sirius spelarna kom för sent till matchen.den började väll 19:00?Från 20:30 så spelar vi som vi ska med denna trupp.+till kjellsson och Viktor L.
Kjellson är verkligen grym. Bra att det inte blev storpisk.
Sällan har nån varit värd matchens blåställ så mycket som Kjellson. Det hade varit rån om vi fått en pinne. Första halvlek var vidrig
Instämmer. I första halvlek spelade vi som ett medelbra allsvensk lag. Kul att se Joel få fart på grillorna i andra halvlek.
Första 5-6 spelade vi väldigt bra.
Kjellson stod för en av dom bästa insatserna jag har sett. Sen står han för en bra och hård analys.

Instämmer. I första halvlek spelade vi som ett medelbra allsvensk lag. Kul att se Joel få fart på grillorna i andra halvlek.

Ja viktigt att få igång Joel. Han har inte känts igen tycker jag under säsongen men nu kom han i åkningar in i banan och då blev det farligt direkt. Skottet i insidan av stolpen vara värd ett bättre öde.
Bra resultat (nåja...), riktigt jävla bra målvaktsspel och återigen bra fredagsdrag på Studan. Spelmässigt är vi ute och cyklar under stora delar, men stundtals bra intentioner i andra iaf.
Första halvlek var rätt kass