Dags att skrälla lite. 4-4 efter det att Kumpuoja (2), Broberg och Wigren nätat.
Hammarby - Sirius 16 december kl 19.00
Hammarby verkar vara igång så poäng tror jag inte på. jag vill se att vi slutar köra fast i knät på kjellson samt att vi skapar lite mer. Men tipset blir 8-3 till bajjen hoppas vi står upp hyggligt iaf.
Jag tycker att vi är bra. Torsk med 5-3.
8-2 till Bajen. Desto jämnare på fredag.
Joint snodde mitt tips... så jag höjer till 9-2, bara för att avvika lite
Joint snodde mitt tips... så jag höjer till 9-2, bara för att avvika lite
Avviker gör du så bra ändå :-) (Edit: min smilie hade blivit en massa frågetecken)
Vi förlorar nästan aldrig med stora siffror, 5-3 känns rimligt.
En gringubbe avviker med stolthet!
Usch, tuff match. Jag räknar med stortorsk (typ 9-1) så allt annat ser jag som en positiv överraskning.
"Segerreceptet: Att han inte ge Hammarby chansen till omställningsspel."
Krävs att vi för spelet dårå eller tappar boll först väldigt högt upp i banan. Lättare sagt än gjort ... :-(
Krävs att vi för spelet dårå eller tappar boll först väldigt högt upp i banan. Lättare sagt än gjort ... :-(
Ingen Eidern med i truppen i dag om jag får tolka Elitrapport korrekt.
Den uppmärksamme kan även notera att Hammarbaj vilar Rutqvist och saknar Pizzan!
Fan vad bra, blåsvart!
Otroligt! Kul att förstaårssenioren Engstrand levererar så, och Kumpuoja verkade ju galet revanschsugen och het. Men sist men inte minst: Kung Kjellsson! Kul och otippat med en skräll!
Ahhhh onsdagsmys!
Fantastiskt helt enkelt. Vilket gäng! Stolt som fan! Så otroligt avundsjuk på er som var på Zinken. Och Engstrand två baljor mot Bajen! Borta!
Wow! Vilken skräll! Borde ju kunna nypa fler poäng om vi kan slå Bajen borta.
Kumpuoja 4/4 ass!!!
Kum Puo Ja, My Lord Kum Puo Ja
Åååååå Kum Puo Ja
Åååååå Kum Puo Ja
Fantastiskt kul. Trist att man inte kunde vara där men direktrapporten kan ju vara trevligt medan man sitter och jobbar.
Jag är så lycklig att jag fick uppleva det här. Åldrades tio år och stämbanden får amputeras men det är det värt. Sirius!!!
Härligt Sirius!
Gubbmys!!
Jag ler fortfarande. Fan va gött!
Trött sliten seg men otroligt glad :)
Verraskande men knappast chockerande, inte som när Tillberga slog SAIK direkt. Även om vi inte vunnit så många matcher så har vi inte lallat runt Sverige och fått stryk med 10-1 utan det har ju varit målmässigt jämna matcher hela tiden. Vi kanske kommer upp i de där 13 poängen jag tippade?
Vårt försvarsspel håller stundtals slutspelsklass. Våra avslut har varit sinnessjukt effektiva de senaste fyra matcherna. Och igår var vi t.o.m. riktigt bra på mitten. Helt fantastiskt! Skönaste elitseriesegern sedan... VSK för två år sedan kanske? Eller ännu längre?