Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Det osynliga myntet

Eftersom det lär bli en snackis så är det lika bra att starta en egen tråd om det. Var det någon som såg myntet, eller var det ett hittepåmynt som bara syntes med domarögon?
Jag såg inte ett skit. Konspirationsteoretikern i mej tror att det var en känslig domare som tog en rövare för att slippa kritik. Jag tycker säkert annorlunda imorgon.
Löjligt! Osynligt, minst sagt... eller?
Att anklaga publiken/västra(?) för att kasta mynt gjorde han absolut till Årets-Sämsta-SE-Domare. Tvi!
Jag tror det var linjedomaren (visst såg han färsk och spinkig ut?) som hade sett för mycket om "Skandalderbyn" och "Huligankupp" i kvällspressen som tyckte det blev för mycket skrikande, kände sig hotad och såg det som säkrast att utfärda en varning genom huvuddomaren och speaker-Åke. För något jävla mynt såg jag inte till, förutom det jag fick tillbaka för korven då.

Domarinsatsen över huvud taget under all kritik. Jä**a kyckling.
Detta säger jag naturligtvis helt utan att skylla vårt dåliga spel på någon funktionär i gul tröja. =/
Jag stod längst fram i klacken (rad 1) och såg ingenting. Märkvärdigt att domaren inte heller tog sig åt axeln om han nu vart träffad där.
I TV och allt! Vi ska inte behöva skämmas inför hela Sverige (Ok, dom som har Tv4 sport då) över något som inte ens skett. Tvi
Jag tittade på dommaren hela tiden under tiden för det "inträffade" eftersom jag verbalt uttryckte mitt missnöje med honom. En normal människa rycker till när man blir träffad av någonting oväntat, och detta gjorde han icke...lite märkligt tycker jag.
Måste säga att jag inte alls var speciellt arg över den omtalade domarens insatts. Den var inte lysande men har sett mycket värre saker. Tycker att det ägnades lite onödigt mycket energi åt honom i första.

Något mynt såga jag däremot inte. Hoppas verkligen att det bringas klarhet i det här. Om det har kastats något är det katastrof. Om det inte har kastats något är det bara jävligt illa. När UNT ljög om att vi skulle varit inblandade i bråk blev man tvungen att försvara sig för idiotier som inte hade begåtts. Hoppas verkligen att vi slipper det den här gången. Men det är som sagt redan jävligt illa och hoppas bara det inte blir värre.
På tv-sändningen ser det snarare ut som han tittar ner i marken för att han inbillar sig att något landat bredvid honom. Alltså att han inte blivit träffad utan bara förnimmt en projektil i sin närhet. Det kan ju vart en fågelskit eller vad som helst...
Ingen på tv utpekade västra sidan som "myntkastare" . Andreas Alm sa inte vart det kastade objektet kom ifrån. Jag satt (själv) på sportbar i Umeå och trodde någon häckensupporter hade kastat något. Jag vägrar tro att någon i västra kastade något på linjemannen. Det finns bara inte!
I UNT idag så påstår Legue att myntet kom ifrån någon som satt i närheten av klacken, såg han verkligen det?
Nej det gjorde han inte. Jag satt en meter ifrån honom. Han kanske har någon annan störtsäker källa, vad vet jag?
Källan tror jag var fjärdedomaren, som sade sig vara 100 % säker på att ett mynt träffade linjemannen på handen. Jag tycker bara att det är jävligt märkligt att det enda av 2500 ögonpar som såg myntet satt på en annan domare. Till dess att ett oberoende vittne träder fram luktar det konspiration! Jag antar att Legue skrev "närheten av klacken" för att inte direkt hänga ut oss, det får man väl tacka för.

Vår linjeman verkade ju sedan fullständigt mentalt instabil efter incidenten. När han vinkade för en helt felaktig Häckenfrispark i slutet av andra så hukade han och drog sig in mot planen, till synes rädd för fler inbillade mynt. Om man får psykbryt av att stå på linjen framför en liten och relativt snäll klack som Västra så bör man väl fundera på om det här med att döma elitfotboll verkligen är rätt karriärval.
Jag var inte på matchen igår så jag kan inte uttala mig om eventuella mynt. Vad jag däremot har sett i en tidigare match är däremot ett mynt. Det kastades in från huvudläktarens sittplatser på den södra delen, dvs långt ifrån klacken. Jag såg inte vem det var vilket var tur för den personen. Det har alltså förekommit på Studan men var då från nått Sunk som inte tillhör VSS.
Jag är lite skraj för att folk som sitter på läktaren helt enkelt inte hajar hur jävla allvarligt det är att kasta in något på planen. Som jag har varit inne på tidigare så har även västra ett ansvar här. Väljer vi, eller delar av oss, att fokusera på domaren gör även andra det. Ju mer vi gör och skriker desto mer acceptabelt känns det för andra att göra samma sak. Tyvärr finns det folk som inte hajar var gränsen går och då kan det spåra ur.

Om fjärdedomaren såg det hela så tydligt, varför var det inte han som gjorde övriga uppmärksamma på det hela? Jag hoppas att det kommer att bringas klarhet i det hela.

Den (föga) assisterande domaren kanske bara var jävligt smart. Rätt många stod och skrek efter honom innan den påstådda incidenten. Efteråt var det knäpptyst och han fick en behagligare arbetsmiljö.
jag finner inga ord för jubelidiot dommaren
Som jag förstår det så kommer Sirius iaf inte att bestraffas eftersom inget mynt hittades inne på planen. Gott så.

Jag håller helt klart med Olle om att Västra knappast kan svära sig fria från ansvar den dagen någon halvfigur verkligen kastar in något. Jag vet själv med mig att jag borde hyfsa språket ibland.

Men, allting pekar på att ingenting hände igår. Det mest upprörande tycker jag i så fall är fjärdedomarens lögner. Det är helt jävla oacceptabelt om Västra Sidan ska bli lidande för att domarna håller varandra om ryggen till varje pris.
Detta gör att det ställs betydligt hårdare krav på oss som olle säger. Vi får inte låta oss provoceras av dåliga domare och låta vår fokusering hamna på dem i stället för att stödja laget som är vår funktion.

UNT borde dementera sig själv men det har de aldrig gjort och lär inte göra heller
jag var ej på machen men kollade på tv och då tänkte jag hur vet ni att det inte kastades in nåt på plan det kanske va nån på trä lektarna det kanske var sitt plats det kanske var nån som stod där nere eller var de ett o synligt mynt men man ska inte säga att det ej kastades mynt denna torsdags kväll på studan men jag tror ej att västra håller på med sånt så om de e nån som har gjort de så e den nån som inte stod nära västra :)
Domaren stod precis framför Västra när det hände, därför så måste vi ha sett det.
Precis. Stinsen stod framför oss, och det är jävligt svårt, för att itne säga omöjligt att kasta ett mynt dom ca 10 meterna fram till sidlinjen utan att göra en rörelse som folk ser.
såg på reprisen idag, dommarjäveln bara hoppar runt där me sin flagga sen kommer huvuddomarren till han och dom snackar lite, tittade väldigt noga efter nått som man skulle kunna sett av kamera bilderna. Men inget mynt såg jag