Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Zockeberga 30/12 kl. 19.00

Zocke och hans lag ska ha en "Winter Classic". Hm... vi har Winter Classic varje hemmamatch :-). Det ni gurkor! Undrar om man kan få uppleva säsongen första hemmavinst? Eller är det för mycket begärt tro?
Spelar vi som minut 10-75 mot Vetlanda vinner vi med tvåsiffrigt. Men något säger mig at det inte går så lätt. 3-2, snålt och djäkligt tippar jag.

Slit med er vad ni gar av släktingar och perifera bekantskaper; upplagt för en fin bandykväll under perfekta förhållanden. Annars blir det 1113 som kommer, och det är lite för lite.
Räknar med seger och 900 på läktarna. Winter classic e ju i grunden larvigt. Men vafa dom ska ju spela på naturis och det e ju lite coolt.
Det var ju här jag tänkte mig vi skulle ta poäng, så jag får väl hålla fast vi det. 4-2 till de goda inför 777 frusna själar.
Eftersom rättvisa inte finns så blir det 4-3 till Tillberga och endast 643 åskådare på plats.
Jag kan inte tippa förlust mot Pelleberga så vinst med 3-2.

Fjant-Zocke twittrar om att till och med västra håller på Tillis, att domaren är köpt och att lillgurkorna haft 102 % bollinnehav. Allt är som vanligt.

Just ja, 650 pers kommer (Zocke twittrar om att dom helt på egen förtjänst har ett högre publiksnitt).
Över 5000 pers på Tillis annandagsmatch ger klirr i kassan. Lär ju täcka Rinats lön, eller åtminstone en stor del. Hur många var Tillissupporters? 500? Zocke flinar säkert i smyg över det faktum att VSK supporters indirekt sponsrar Tills.
4-4 inför 765 pers.

Över 5000 pers på Tillis annandagsmatch ger klirr i kassan. Lär ju täcka Rinats lön, eller åtminstone en stor del. Hur många var Tillissupporters? 500?

500? 50 snarare.
CarlApan skrev...
500? 50 snarare.

:-D
snarare ingen
Jag tror jag vet en men har glömt vad han heter... Jag kan ha blandat ihop det med Spillersboda också!
PÄPP!
UNT jinxar och tippa 5-3 till oss... illa!

Jag tror jag vet en men har glömt vad han heter... Jag kan ha blandat ihop det med Spillersboda också!

Spillan har fler supportrar än Tillis
Nu orkar jag inte gräva i inbördes statistik mellan IKS och TBV, men Tilliz har ju vunnit åtminstone dem två senaste matcherna på Studan. Blir nog tufft. Känslan (faktan) är ju att vi har gjort bättre matcher i Västerås. Men det är fan dags att ta poäng hemma nu och motståndarlaget har inte vunnit på en och en halv månad så ...
Var nån av de vinsterna den där kvalmatchen då vi redan var klara? Isf räknas den inte tycker jag.
Herr Behlander är dagens rättsskipare... Bra eller dåligt tecken? Han dömde oss när det blev tvåsiffrigt mot televerket. Samtidigt har han dömt reservgurkorna två gånger och det har blivit pisk vid bägge tillfällena. Dessutom är det debut för honom på Studan (åtminstone som huvuddomare i elitserien).
Dock står det grin-Fager på svensk bandy... Äh... jag hoppas på Behlander. Jag orkar inte med tårar så här på årets näst sista dag.
Tilliz lagkapten är sjuk och missar matchen! Gäller dock att sätta stopp för Rinat, som i förra mötet gjorde vad han ville med oss men var bedrövlig på att avsluta.

"Fokus på den egna insatsen och ett fortsatt defensivt spel. Det är ingredienserna för att TB Västerås ska lyckas rubba Sirius borta på Studenternas. Senast lagen möttes vann Sirius med 5–3 efter ett ryck i början på den andra halvleken.
– Jag minns att vi hade 75 procent av spelet i den matchen och att vi hade 15, 20 bra avslut men inte lyckades förvalta dem. Vi är på det klara med hur vi behöver prestera för att lyckas och det gäller att vi fortsätter fokusera på oss själva, säger Peder Lönn, lagledare i TB Västerås."

Ungefär som vår senaste match. :-P
Förjävla synd att vi aldrig kan ta poäng hemma. Men med Kumpuojas påskrift ser jag det ändå som att dagen varit mer lyckad än misslyckad.
Ja detta var ju tråkigt! MEN att Kumpuoja förlänger är fantastiskt! Hyvä! Nu ska jag heja på Finland i VM.
Aaaaaajhhhhhhhhhh!!!!! Fan
De saknade sin lagkapten och förstemålis. Målisen ifråga blev inte så hårt prövad. Vi var ju tvärkassa. Hemmaspelet är deprimerande, men den här insatsen tar fan priset. Sämst hittills sett till förutsättningarna. Patetiskt! Måste varit en baksmälla från annandagen. Nytt år och nya tag, Blåsvart!
Väldigt kul med Marcus påskrift och han var bra idag också.Jag tycker vi gör en bra match utom runt straffområdena.Vi är för tama i defensiven och på fel plats i offensiven.Här Joel gör sina fina åkningar måste forwards vara i boxen..Matchen påminner om hemma mot Bajen.Gott nytt blåsvart år....Glömde den jävla usla domaren som tur var,Hur dålig får man vara igentligen???

Väldigt kul med Marcus påskrift och han var bra idag också.Jag tycker vi gör en bra match utom runt straffområdena.Vi är för tama i defensiven och på fel plats i offensiven.Här Joel gör sina fina åkningar måste forwards vara i boxen..Matchen påminner om hemma mot Bajen.Gott nytt blåsvart år....Glömde den jävla usla domaren som tur var,Hur dålig får man vara igentligen???

Joels uppåkningar och bra match!!!???
Joels åkningar kommer ju vid 2-5 när allt är åt helvete och man chansar som det verkar eller vad man ska kalla det ikväll, för det hände inte ett skit ändå, annars åker han ca 5m över mittlinjen och 10/10 tvärvänder han eller spelar bakåt, obegripligt men sin skridskoåkning, då han kan ta sig fram med inspel eller ett frislag som följd av det. Men icke.

Kan heller inte förstå taktiken då uppspelen kom till en spelare i halvfart som bågar in i mitten där det är tvärtjockt och spelare som Rinat bara väntar på tappet ( för det vet man kommer) med snabba kontringar som följd, det kom ju ingen halv på kanterna att försvara sig emot om bollen skulle spelas ut dit, de stod kvar på en linje med mittbackarna och det läste Tillberga snabbt, mycket riktigt kom målen i början i andra pga det.
Trodde på ett jävla go i och med Markus påskrift men det var rent patetiskt ikväll.

I går kväll kände jag mig som Siriussupporter grovt förödmjukad. Förödmjukad över att fått se laget i mitt hjärta motbjudande lätt bli överkört av Västerås B-lag. Inget vidare slut på året. Kom igen Sirius!
Aja kan ju knappast bli sämre nu skräller vi på lördag
.
Anledningen till att Joel vänder hem är nästan jämt att det inte finns några framför honom att passa eller när han tar sig ner till kortlinjen så är ingen blåsvart inne i boxen.Varför kan vi inte samarbeta i försvaret och få stopp på ensamåkarna?.Sedan måste Eklund spela om han är frisk..(60 första min mot Vetlanda hemma var 10ggr sämre än igår)
Vad menar du med "inne i boxen"? Är det straffområdet du avser? Boxen är väl sådant man pratar om i håkky och mjukbandy.

Joel ska ta åkningar och gärna komma in i banan tycker jag men då måste även mittfältet göra sig spelbara. Då kan vi vända spelet och på så sätt dra isär försvaret. Vi spelar ibland på stillastående spelare och spelare påväg åt "fel" håll (vilket även kan vara framåt). Att lyfta in bollen framför mål är ofta meningslöst.

Rinat gör en fin sak till deras 4 eller 5 mål. Han tar en sådan åkning vi pratar om in i banan. spelar ut på kanten, vänder hem får tillbaka bollen, viker in i mitten och slår en rak passning till X som är helt fri och gör mål.
Upp med Wigren ett hack och spela Lundberg som halva. Hydas kan vara libero.
I boxen=runt målet där alla målen nästan görs typ det som vi gjorde 1-0 på igår.