Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-edsbyn

Då va det dax igen, och här ska vi kunna hänga med eller jag hoppas det. Tippar 5-5 och 700 som kollar på. Bullit öppnar 16 för dom som vill ta en öl och lite mat.
3-8. Efter en bra första halvlek tappar vi i andra. Dock hittar bara 517 ner till Studan.
Tycker nog att vi ska kunna störa Byn och ta en pinne. 3-3 inför 615 pers. Tyvärr missar jag matchen. Födelsedag i familjen.
Verkar tyvärr som bönderna stannar hemma. De verkar ha tappat stinget fullständigt på läktaren.... sämre än Boltic? ;-)
Edsbyn har fyra raka förluster. Men vi läcker ju som såll numera så ...
Tror det slutar 3-6 inför 666 djävla åskådare.
666 satans åskådare menar du
Troll troll troll mjau mjau mjau!

7-4 till oss Hammarn bränner två straffar 567 personer kommer och bevittnar spektaklet
4-4 inför 435 pers. Inte säker på att jag kan komma. Det hänger på om jag är för förkyld för att spela skridskor men tillräckligt frisk för att titta.
2-7 och 392 åskådare står och mumlar och klagar på läktaren
Hellre att dom kommer och mumlar o klagar än gör det framför datorn. Tycker man har all rätt att klaga efter den direkt pinsamma insatsen mot tillberga. Insatsen mot saik är också usel men saik är så bra så jag låter det vara, men oavsett motstånd vinner man inga matcher på att tappa boll konstant på mittplan. Ingen utom möjligtvis målvakterna är godkända.
Klaga är OK men att mumla ?! Nej allvarligt talat så är jag väl egentligen själv en av mumlarna och klagarna fast i återhållsam tappning.

Det vore skönt med en bra hemmamatch!
Klart det klagas för mkt. Ingen spelar bättre för att den får massa skit.
Jimmy och Tobbe tillbaka efter magsjukan. Gurra i mål. Kom igen nu! Ge oss lite glädje!
Jag ansåg mig själv för sjuk för att spela men tillräckligt frisk för att dricka öl. På Bullit vid 17. Nu jävlar!
Jaha ja... det var ju värre än man befarade.
Totalt sönderlästa efter en halvlek...
varför ramlade bara våra spelare...
varför försöker vi, med två undantag när Markus fick bollen, bara spela till killar som åker åt fel håll...
vems fel är det att vi inte får ut mer av Jenefeldt och Wigren, deras eget eller medspelarna....
Ibland tror jag det skadar mer att spela juniorer som inte är riktigt färdiga än att ge dom chansen för tidigt, särskilt sett till den knäck självförtroendet kan få....

Svar till signaturen "Gringubbe, årgång -62"
Har samma funderingar senaste åren som du garli.Och en sak till våra forwards tar för djupa cirklar vilket gör att dom inte är passningsbara under långa stunder och 2st framför Joel när han går så att han har någon att spela bollen till.Dessutom spelade Jenefelth fast Tobbe o Widen vid vårat bås flera gånger i första..Bra insats av Gustaf utom på 0-1.Och flera bra öppnande pass av Eidenert i första.
Tacksam över att hustruns födelsedag tvingade mig stanna hemma ikväll. Nu gäller det att skapa hopp och självförtroende inför det stundande kvalet. Nja garligur, junisarna får erfarenhet och om man har lite jävlar anamma i kroppen växer man snarare än misströstar när det går en emot. De (junisarna) är vår framtid och de måste få chansen annars lägger de av.
Du hade tur som slapp se matchen :-) Men jag är inte lika säker där som du på vissa punkter. Om man på sju minuter gör tre grova tavlor, tror jag inte man utvecklas som spelare, utan mer får en knäck. Så kände jag det på den tid jag var ung och spelade, visserligen fotboll, inte bandy. Jag tror inte alla kan ta det på rätt sätt. Och om man gör det, ja, då är de bara att gratulera. Men jag tycker inte de ska utsättas för den risken. Jag tycker Olle och Mats har gjort ett kanonjobb med ett riktigt klent material, men ibland undrar jag över matchningen. Och jag ser många som skrikit att våra juniorer saknar speltid... om de var där ikväll tror jag inte de skriker lika högt.
Det blir ju mest solo då vi anfaller. Just nu bygger det mycket på individuella prestationer utav Kumpuoja, som ju dock är solo personifierad. Gillar honom skarpt, inte minst hans inställning, men det känns sodm att han vill lite för mycket och hellre fastnar än droppar. Kanske borde tänka tänka bortom poängligan och se till helheten. Sedan är det knappast lätt när det ser ut som det gör. Våra andra anfallare har det ju också motigt (well, Engstand är förstaårssenior och gör det helt okej utifrån det) och Virre, som man skulle kunna hoppas lite mer på, kommer inte riktigt till sin rätta. Vi borde försöka inkludera honom mer, han har definitivt spetsegenskaper värda att lyfta fram.

Största boven i dramat är ju mittfältet, eller stundtals det obefintliga mittfältet.

För att inte tala om kanterna. Hallå, halvor!? Jenefeldt var väl för bara cirka ett år sedan med i "Folkets landslag" och var enligt hörsägen en lirare. Jag är ledsen att säga det, men han får inte ut ett skvatt i dagsläget. Wigren likaså, åtminstone så länge matcherna är av levande karaktär. Möjligt att dessa har för defensiva kriterier, för jag kan knappt minnas att vi har haft halvor som varit så här lite delaktiga i vårt spel.

Försvaret kan jag tycka har lyft sig lite med Hydas i spetsen, men senaste veckorna har det varit skakigt även där (undantag Hydas dårå). På sistone har kollektivet varit uruselt i framför allt andra halvlekarna, vilket oroar ...

... men det är långt till kval.

Och UNT/Lundh: Vi blev nollade av Kungälv så sent som den här säsongen. (Alltså inte senast 2011/12.)
Ja, när det gäller kanterna måste jag hålla med Joint.... Inte bara för hur vi spelar nu, utan för de förväntningar man hade innan säsongen.

Och herregud, de var ju ganska små... men just där fanns ju vår möjlighet... men jag vet fortfarande inte... hur vår taktik ser ut.... jag vill se våra halvor mer i spelet och vänta åt rätt håll.... som det ser ut nu vill man bara grina...
Jag tror delvis det handlar om mittfältet. Om en halva kliver upp kan det vara bra om en mittfältare kan backa upp det eventuella tomrummet han lämnar efter sig. Emellanåt tycker jag Widén är en vettig defensiv mittfältare, men det är inte utan att man saknar en rejäl fältare så som Hellboy. Om inte annat så hans jävlaranamma.

Men ja, jag hade större förhoppningar på Jacko än vad som visats upp i år. Han är ju delvis som ett nyförvärv eftersom han missade så stor del av förra säsongen. Lindgren likaså, men han tycker jag faktiskt varit rätt hyfsad.

Apropå junisar: Så här skrev jag i bortamötet: "[...] men i dag hade Nisse det tungt som mest fick spela högerhalva." Nämnda citat kan appliceras på Rönnqvist i dag. Och då är ändå dessa rätt så dominanta i sina juniormatcher. Men steget är ju dock stort.

Thorén kanske har det lilla extra dock.

Sedan ska man komma ihåg att det inte är något unikt för denna upplaga av serien att lufta unga – utan i så fall "Sirius-unikt". Byn hade ju exempelvis dubbelt så många junisar med i bägge matcherna och Sandviken hade en junis i varje lagdel senast. Men det är nog lättare att smälta in i nämnda miljöer. Gillar ändå att vi matchar eget i stället för alibi-nyförvärv. Kämpa!
Känns som att vi befinner oss precis där vi hamnade kring nyår ifjol, d.v.s. långt under isen. Även om det fanns mycket i övrigt att önska så sliter vi i alla fall på fram till 0-3, men där blir det som någon sorts totalförlamning. En självförtroendegrej, förstås. Det jobbiga är att det inte är lätt att spela sig till självförtroende i den här serien där de flesta motståndare har så mycket bättre resurser än oss.
Fast Byn var ju knappt bra inledningsvis. Syntes att de också hade fyra raka förluster. Men visst, vi stod upp gediget under första halvlek. Som vanligt, höll jag på att säga. Vi skapar däremot inte mycket, vilket oroar mig. I ett kval behöver man vara lite spelförande. Samtidigt som vi släpper fram motståndarna mycket nu och hamnar i djupa dalar.

Matchstatistiken är skrämmande: 2-13 i hörnor och 4-15 i skott, exklusive målen. Kändes nästan som en större bottennapp än mot Tillberga Sämsterås.