← Sirius Bandy
Kvalet 2016
Joint
· 2016-01-06 02:15
· 16257 visningar
16 poäng kvar att spela om.
10 poäng upp till okval.
9-10-placerade Kungälv-Broberg har kvar att mötas i returen. De kommer alltså att ta minst 17p.
Går vi rent tar vi 22p. :-D
Så, glöm och dröm. Kval blir det ju. Och vilka vill man möta där?
ES-lag 11-14 + AS-duo
ES-lag 12-13 + AS-duo
Det skiljer 2p mellan Kalix-Tillberga och 3p mellan Sirius-Gripen. Ska mycket till för att något annat lag ska dras in i denna kvalstrid. Ödena känns utkristalliserade med undantag för åttonde slutspelsplatsen.
Från ES tar jag nog trots allt helst Tillis (nära och, senaste mötet till trots, inte så mäktiga) så för mig får serien gärna sluta som nu.
Från AS vettefan.
I norr känns Ljusdal lite läskiga om de får behålla Törnberg. Annars är det Tellus, Katrineholm, Falun och kanske Unik som kämpar om den andra kvalplatsen. De känns inte läskiga, fast Tellus verkar lite luriga, med en Klasse som öser in mål.
I söder känns Nässjö givna och bättre i år, särskilt om Sälen spikar igen kassen. Tredje gången gillt i år? Övriga som gör upp om det där är Boltic, Motala och Jönköping. Tar gärna någon ur denna trio, om än att Boltic skrämmer något.
Undantaget Gripen tog AS-lagen i fjol 0 poäng (Falun), 2 poäng (Nässjö) och 3 poäng (Katrineholm).
Vinna kvalet, vinna kvalet, Sirius..!
Kalix eller Tillberga? Sportsligt spelar det absolut ingen roll. Ingen av dem åker ur ändå, så jag tar mycket hellre Tillberga för avståndets skull.
Ljusdal eller Nässjö? Ingen av dem tror jag har samma kvalitet som Gripen och Tillberga har haft i tidigare kval. Känns hyfsat jämnt mellan dem, men jag tror att jag hellre tar Ljusdal, trots Törnberg. Ljusdal har vunnit mycket, men aldrig stort, och de verkar inte superdominera sina matcher. Nässjö tror jag vill uppåt nu när de är av med Gripen, samtidigt är de inte jättemycket bättre än ifjol.
Brögäng från norr eller brögäng från söder? Spelar knappast någon roll där. Är lite rädd för Klasse i Tellus, och UNIK-derby både skrämmer och kittlar. Södergängen tror jag är ganska klena allihop.
Vill ha tillberga endast för lättare resa. Sen vill jag verkligen inte ha ljusdal som jag fortarande tror kan bli farliga i ett kval. Så eftersom nässjö vinner södra tar jag dom och gärna unik ur ett publikperspektiv. Men jag förstår inte hur så många i västra är så sanslöst övertygade om ett enkelt kval. Dom djupdykningarna vi gör i matcher är ju inte lätt att bara undvika i kvalet och som vi har spelat på slutet kan absolut toppen i as hota oss.
#3 ·
Joint
· 2016-01-06 12:40
Ja, serietvåorna är nog inget större hot egentligen.
Nässjö känns givna seriesegrare i söder. En uddamålsförlust i Jönköping är enda plumpen.
Ljusdal är inte lika givna seriesegrare i norr, men det känns som att de bara kommer att bli bättre och fem (troligen sex efter dagens match) raka segrar vittnar kanske redan om det. Det och en förmodad stor revanschlusta kan skrämma även mig.
#4 ·
Nyllet
· 2016-01-06 12:55
Usch ja, kvalspel känns ju alltid obehagligt. Det faktum att blåsvart är extremt ojämna gör ju inte saken bättre. Nu tror jag inte UNIK når ända fram men visst skulle det vara extra spännande att möta dem i ett kval. Kan säkert locka 2000-3000 pers och dessutom spar vi resepengar.
#5 ·
Joint
· 2016-01-06 13:01
Tycker det blir än mer nervkittlande att möta Unik. Får VP-vibbar över det. Visst, roliga publikmatcher kanske, men vidriga matcher med tanke på att Unik lär gå all in på just dessa matcher och på försäsongen spelade de ju jämnt med oss. Huvva!
Nu torskade de precis mot Tellus, så chansen/risken har minskat.
Och Ljusdal tappade just poäng hemma mot Gurraberg. Som sagt, de dominerar inte direkt i sin serie. Därmed inte sagt att jag inte är rädd för dem.
Kanske något AS-lag kan ta någon enstaka poäng av något ES-lag i kvalet. Större under har väl hänt.
Tellus är jobbiga att möta med sitt passningsspel likt Barcelona..Katrineholm lite mer fart och Ljusdal en massa griniga gubbar men inget lag i norr bord vi vara rädda för.(Unik saknar fart men Sundin ofta bra.
#10 ·
RRR
· 2016-01-06 19:49
Jag vill möta Boltic
Och Ljusdal tappade just poäng hemma mot Gurraberg. Som sagt, de dominerar inte direkt i sin serie. Därmed inte sagt att jag inte är rädd för dem.
Jo men det va i en match som spelades 3*30 och utan ett intressant nyförvärv.
#12 ·
Jocke
· 2016-01-07 14:03
Ljusdal har haft det svårt mot många lag i år men de kan å andra sidan ha samma upplägg som vi dvs att spela ihop ett lag och vara på topp till kvalet. Sämst tvåa blir de nog i den serien hur som helst.
Katrineholm verkar ha kommit igång efter en usel inledning.
#13 ·
Joint
· 2016-01-07 16:46
LBK har en rätt vass och rutinerad mini-målis i Svensson, men han har nu inte stått på länge. Långtidsskadad? Men de har en del rätt bra spelare i truppen, typ "Beja", Törnberg och Skarps samt nu eventuellt det där nyförvärvet från Bollnäs/Snoddas. De har dock inför denna säsong tappat sina bästa spelare till Edsbyn, Broberg, Bajen och Hydas till oss. Lägg därtill att säsongen innan de åkte ur klarade kvalet på maxflyt.
Svensson har något okänt knas i ryggen. Osäkert hur länge han blir borta.
#15 ·
Nyllet
· 2016-01-08 07:47
Vi har 8 matcher kvar att fixa till ett vinnande spel till kvalet. Lägstanivån måste bli avsevärt bättre. Och som sagt av andra, spelet på mittfältet måste förbättras, både vad gäller defensiven och offensiven. Kan vi ordna detta tror jag vi klarar kvalet utan att bli nervvrak.
#16 ·
Joint
· 2016-01-16 09:33
I och med gårdagens förlust är det nu matematiskt omöjligt att nå okval. Med fem omgångar kvar.
Jaha då får väl jag ge upp tanken om oval också då. Bittert.
#18 ·
Nyllet
· 2016-01-16 16:00
Ljusdal fick kämpa för att spöa UNIK (2-1). 2-1 i 88:e min på hörna. Man ska i och för sig inte underskatta LBK men nog ska vi kunna slå Ljusdalsklubben.
#19 ·
Sutra
· 2016-01-16 16:16
Tror att det mentala kommer att vara helt avgörande. Den nivå laget visat ett antal gånger under säsongen måste ju räcka vansinngt långt i ett kval. Och förhoppningsvis innebär Eskhults återkomst samt den harmoni som jag tycker framskymtar från gruppen att man kan plocka fram det spel och den inställning som krävs.
#20 ·
Nyllet
· 2016-01-20 20:56
Skulle förvåna mig mycket om inte Eskhult lirar i kvalet. Bara det att han finns med i laguppställningen kommer att få motståndaren att darra på manschetterna.
#21 ·
Jocke
· 2016-01-21 05:45
Skulle förvåna mig om inte Eskhult lirar redan innan kvalet
#22 ·
Jocke
· 2016-01-22 09:50
Intressant match i Allsvenskan norra idag. Katrineholm mot Ljusdal
Känns väldigt vidöppet mellan Tillberga och Kalix om elfteplatsen, och Kungälv kan faktiskt dras in också om vi slår dem på Studan. Tror Tillberga slår Kalix imorgon och får försprång i både poäng och målskillnad. Men sen har Kalix ett mycket lättare program efter VM-uppehållet.
Förresten är jag inte riktigt lika säker på att jag hellre möter Tillberga längre. Känns som att vi har större chanser att knipa poäng av Kalix nu, och det är väl kanske ändå viktigare än det ekonomiska ändå?
Kvaldimman börjar lätta så smått. Jag skulle tro att det är minst 70 % sannolikhet att kvalgruppen ser ut antingen så här:
Tillberga/Ljusdal/Boltic.
Eller så här:
Tillberga/Nässjö/Tellus.
#25 ·
Jocke
· 2016-01-25 11:26
Jag tror det blir Kalix i vår grupp samt Ljusdal och Jönköping.
Den 13 februari möts Boltic och Jönköping. Domare: Andreas Broberg
Jag ser det som osannolikt. Tror Tillberga får svårt att hålla Kalix bakom sig, eftersom Kalix har en match mindre spelad och ett mycket lättare spelschema. Tippar att Tillberga tar två pinnar, men att Kalix tar minst fyra.
Boltic har en stor fördel i att man möter Jönköping på hemmaplan, plus att de redan mött Nässjö två ggr.
Hoppas det blir Kalix.Nässjö.unik.
#28 ·
Jocke
· 2016-02-03 08:51
Idag sänder bandypuls matchen Rättvik-Falun (gratissändning). Det kan vara ev kvallag. Det lutar väl åt att Tellus tar kvalplatsen men det är ju inte färdigspelat än.
#29 ·
Joint
· 2016-02-03 14:36
Låter osannolikt med ett dalalag i kval, den eventuella vinnaren i det derbyt är ändå fem pinnar efter Tellus, och det är bara åtta poäng kvar att spela om. Högst troligt att Tellus blir tvåa där. Katrineholm har tre poäng upp, men en match mer spelad. Dessutom kass målskillnad. Unik har en liten chans då de har god målskillnad också, men då måste de nog gå rent.
Ljusdal tycker jag inte skrämmer något särskilt. Deras rutinerade målis är fortsatt borta från bandyn. Sedan har de förvisso vunnit en del, men det är inte med imponerande siffror utan oftast med något ynka mål sådär. För att gå upp till elitserien bör man nog vara mer överlägsen än så. Dock känns det klart att de vinner serien, då de har kvar att möta seriens två sämsta lag. Skarps, Törnberg och Beja är en lite skrämmande trio dock.
Nässjö däremot känns som mardrömsmotståndaren i allsvenskan. De har ju varit desto mer dominanta i sin serie. 109-54 i målskillnad, att jämföra med Ljusdals 80-43 med en match mer spelad. Senast avfärdade de Jönköping med 9-3, däremot spelade de 3-3 mot Boltic för ett par omgångar sedan som då allt mer tagit ett grepp om den andra kvalplatsen.
Nässjö har, om han är i sitt esse, en klassmålvakt i Sälen. Han har varit i denna sits förr och gjort det med bravur. Det är lite läskigt. Sedan tycker jag att de har en klasspelare i Suzdalev, förvisso rätt åldersstigen (fyller 39 år i kvalet), men lik förbannat lär han hålla hög klass. Före detta "PG", numera Thulin, är ju också en halva av riktigt hög klass. Kapten Styrbjörn har även han en massa elitseriemeriter. Lägg därtill ett koppel av bra ynglingar.
OK, Nässjö tog bara två poäng i Sirius kvalgrupp för två år sedan, men de hade lite stolpe-ut då. Bl.a uddamålsförlust mot oss x2. Tror att de är bättre denna gång.
Håller med, Tellus får svårt att missa det här.
Håller också med om Ljusdal. Att de inte lyckats göra mer än 7 mål i någon match i Allsvenskan tycker jag är ett stort svaghetstecken. Jag väljer hellre Ljusdalsgruppen framför Nässjögruppen.
Sen tror jag överlag att Allsvenskorna är svagare i år och att skillnaderna mellan lagen kommer att bli större än tidigare. Ställ ett lag som Tillberga mot t.ex Boltic så tror jag att det slutar med typ 15-2 eller något liknande. Sen kommer ju säkert vi att ställa till det för oss som vanligt och göra kvalet till ett helvete, men det är ju en annan historia.
#31 ·
RRR
· 2016-02-04 23:23
jag hoppas att Boltic kan tvåla till Tillberga
Jag tror som sagt att det är ganska orealistiskt att något ES-lag kommer att tappa poäng mot ett AS-lag. Gripen räknas som AS.
#33 ·
Nyllet
· 2016-02-05 07:45
dissteffe skrev...
Jag tror som sagt att det är ganska orealistiskt att något ES-lag kommer att tappa poäng mot ett AS-lag. Gripen räknas som AS.
Styrkemässigt ja men sen spelar det där med nerver in. Usch att man ska behöva genomlida ett kval till. Tar liksom aldrig slut. Det som gör mig extra nervös är att våra spelare, som förlängt, troligtvis har en klausul i kontraktet vilket gör att om vi åker ur så drar de. Nu när det börjar se bra ut för Sirius bandy. Ångest.
#34 ·
Joint
· 2016-02-06 15:34
Omvända roller lite grann, då Boltic fick stryk medan Jön'ping uddamålsvann. Skiljer bara en pinne mellan lagen.
I norr är Tellus till 99,99 % kvalklara efter segern mot kvalklara Ljusdal.
Förstärker också bilden av att Ljusdalsgruppen är att föredra framför Nässjö/Tellus-gruppen.
Finns ju också en teoretisk möjlighet att Tellus springer om Ljusdal på sluttampen, och då blir det en riktig dödens grupp i kvalet. Fast det är nog inte så sannolikt sett till spelprogrammet.
#36 ·
Jocke
· 2016-02-16 05:43
"– Det vore katastrof om hela laget insjuknande just nu, säger Söderman." Arghhhhhh!
http://www.unt.se/sport/siriusspelare-pa-akuten-4111685.aspx
#37 ·
Joint
· 2016-02-16 18:32
Kungälv visar återigen att de har hög högsta kapacitet. Är väl egentligen ekonomitrasslet som störde dem från att stöka sig in i fajten om åttondeplatsen. Möjligen också djupa dalar, typ första halvlek på Studan senast. De har hur som helst pulvriserat Kalix redan efter första halvlek. Kvalklart.
Bra inlägg från ljusdalingen Erik Fluff Larsson. Det är faktiskt helt sjukt att förbundet håller på att smussla med den här "lottningen" i mörka rum.
"Svenska Bandyförbundet har i år igen bestämt sig för att sänka sin trovärdighet hos de Svenska bandysupportrarna.
Grupperna till det stundande eltiseriekvalet offentliggörs på söndag efter den sista omgången i Bandyallsvenskan. Jag tror inte att någon med insyn i dagens idrott väntar sig något annat än en direktsänd lottning, via antingen Bandypuls eller StayLive. En smal sak att utföra, två skålar med numrerade bandybollar och en ögonbindel.
Så enkelt för sig vill inte Bandyförbundet göra. De har istället, precis som förra året, ordnat en stängd lottning i förväg, haft resultatet inlåst på kontoret och presenterar det på söndag.
Den konspiratoriskt lagde börjar genast ana oråd. Hur svårt är det att ha två kuvert med olika utgångar på lottningen? Hur svårt är det för förbundet att låta sina favoritlag få en lättare väg genom kvalet? Inte svårt alls!
Jag kräver att lottningen sänds direkt. Om inte Bandypuls vill sända eller om förbundet inte kan själv erbjuder jag mig att graits åka till valfri plats och sända lottningen på YouTube.
Dela gärna det här inlägget och kontakta även förbundet själv så kanske vi får en rättvis och offentlig lottning"
#39 ·
Joint
· 2016-02-19 18:19
Ljusdal ligger i halvtid under mot seriejumbon Spånga/Djurgården. Otroligt. Jönköping ligger i halvtid under mot seriejumbon Surte. Otroligt, även det. Ge oss norra seriesegraren och serietvåan i söder, snälla!
#40 ·
Jocke
· 2016-02-19 18:56
Domaren gör dock vad han kan för att hjälpa Ljusdal. Två straffar hittills vilket de dock har missat båda...
Nordström fixar kvalplats åt Tellus i slutminuten.
Med vanlig tur så får vi väl Nässjö och Tellus i vår grupp. Många gamla Sirius spelare att tampas mot.
Vi har ju på något mysko sätt hamnat i den svårare gruppen tre år i rad, så visst räknar man med att vi "lottas" mot Nässjö och Tellus i år.
Såg unik slå Falun enkelt 4-1.Bergström fick mycket speltid men vill se Jacob Edberg i blå-svart då han har varit bra i dom matcher jag sätt.
#43 ·
Joint
· 2016-02-21 13:24
Boltic och Jön'ping har kryss i halvtid. Dramatik! Kryss räcker dock för Boltic och de möter avsågade seriejumbon. Borde vända på steken och gå till kvalet.
#44 ·
Nyllet
· 2016-02-21 14:32
När får vi reda på vilka vi ska möta i kvalet? Idag? Naturligtvis kommer vi hamna i den svåraste gruppen - the Sirius way.
Samma fråga.
Kl 16.30. Misstänker att Zockes twitter är den snabbaste kanalen.
Skriv här när ni vet. Snabbast vinner.
Förbundet tycks inte lägga ut en rad om hur eller när.... förvånande???
Vi får Ljusdal och Boltic!
#50 ·
Joint
· 2016-02-21 15:09
Drömlottning!
#51 ·
Nyllet
· 2016-02-21 15:10
Yes!
Vill inte jinxa någonting, men visst känns det tio ggr bättre så här.
Ingen lottning är en dröm, innan man vet slutresultatet.
Man andas lite lättare just nu
#55 ·
Nyllet
· 2016-02-21 15:13
Sant Brukarn, men visst känns det överkomligt. Kalix, Nässjö, Gripen och Tellus är ju en klart tuffare grupp.
#56 ·
Nyllet
· 2016-02-21 15:15
Hur ser spelschemat ut?
Sluttabell:
Tillberga 10p
Sirius 10p
Ljusdal 2-4p
Boltic 0-2p
Hur ser spelschemat ut?
Det jobbas nog på det just nu.
Enligt Zocke har vi Ljusdal först och sist
#60 ·
Nyllet
· 2016-02-21 15:24
Karlstad, Ljusdal och gurkstan alltså. Finns det planer på supporterbuss?
Fre 26/2: Ljusdal (b)
Sön 28/2: Boltic (h)
Ons 2/3: Tillberga (b)
Fre 4/3: Tillberga (h)
Tis 8/3: Boltic (b)
Lör 12/3: Ljusdal (h)
Helt klart buss till Västerås. Rekar möjligheterna till Ljusdal.
Fredag tåg 15.05 från Uppsala Hem 21.10 för en femhundring annars
#64 ·
Nyllet
· 2016-02-21 17:18
Min känsla är att detta kval känns mer ödesmättat än tidigare. Alla (vad jag hört ryktesvägen) som skrivit kontrakt har en elitserieklausul och samtidigt råder det stor oklarhet i areafrågan. Klarar vi kvalet ser jag ett svagt ljussken långt bort i den annars så mörka bandytunneln och hopp om en ljusare framtid. Efter 26 st. träningsmatcher är det så dags för "the final countdown" med start på fredag.
https://m.youtube.com/watch?v=TcJ-wNmazHQ
Gillar färgerna!
Sirius Hej!
Katastrofal lottning missar nog både ljusdal o boltic borta.
#66 ·
haze
· 2016-02-21 17:50
Tåg till Ljusdal funkar även om det kan bli stressigt att hinna med 21.10-tåget.
Missar också Ljusdal bort. Hemskt. Ska ladda knogmackorna till Boltic hemma dock.
Hata, hata, hata Västerås!
http://www.bandypuls.se/sport/bandy/elitseriekval-da-kommer-sasongens-enda-hogriskmote-det-ar-trakigt-for-bandyn
#69 ·
Nyllet
· 2016-02-27 08:37
Nässjö gjorde tydligen en riktigt bra insats mot Kalix. Efter att ha sett Ljusdal igår har jag en känsla att Nässjö blivit en tuffare motståndare.
4 poäng mot tillis nu så blir det kvalsegerfest på fredag!
#71 ·
Jocke
· 2016-02-28 20:01
Vi måste ta minst en poäng mot Tillberga annars så.... Två förluster mot Tillberga samtidigt som Ljusdal tar två segrar mot Boltic så står vi och LBK på samma poäng när de ska möta redan klara Tillberga. Kan bli en rysare ändå detta!
#72 ·
Nyllet
· 2016-02-29 07:52
Jag tror Boltic kan ta en pinne mot LBK. Okej, LBK verkar starkare men deras offensiv var inte bättre än Boltics. Drömscenariot är att de delar på poängen medan vi tar minst 1 pinne mot Tillis.
Om de skulle bli så att vi förlorar båda matcherna mot Tillis samtidigt som LBK vinner sina mot Boltic har jag ändå svårt att tro att Tillis torskar borta mot LBK.
Så mkt siffror hit och dit.
Kan vi inte tokvinna alla matcher istället?
Bra förslag! Nog med förslag!!
#75 ·
RRR
· 2016-02-29 21:07
Så mkt siffror hit och dit.
Kan vi inte tokvinna alla matcher istället?
Jag håller på att vi borde vinna
#76 ·
Jocke
· 2016-03-01 05:49
Vafalls! Efter alla dessa år å så kan man alltså välja!
#77 ·
Jocke
· 2016-03-02 11:25
Vi måste ta minst en poäng mot Tillberga annars så.... Två förluster mot Tillberga samtidigt som Ljusdal tar två segrar mot Boltic så står vi och LBK på samma poäng när de ska möta redan klara Tillberga. Kan bli en rysare ändå detta!
Jävla helvetes svinet Skarps gjorde assist i sista minuten och gav Ljusdal segern. Nu kommer vi att behöva lita på att ett bakfullt och klart Tillberga gör sitt jobb uppe i Ljusdal annars hamnar vi i rejäl knipa.
Jag är övertygad om att Tillberga även om dom blir klara idag tar Ljusdal. Dom är så pass mkt bättre än ljusdal och vinner om dom så går på 60%
Där är vi helt överens, Jonas.
#81 ·
Joint
· 2016-03-04 07:32
Motivation slår klass. Kanske. Vågar inte ta ut kontraktet i förskott.
#82 ·
Nyllet
· 2016-03-04 08:26
Mardrömsscenariot är väl, om Tillis redan fixat kontraktet d.v.s., att de ställer upp med ett reservbetonat lag mot LBK och skyller på skador.
#83 ·
Jocke
· 2016-03-04 20:05
Ser ut att ha varit en rätt så spännande match i Ljusdal. Bra krigat av Boltic.
#84 ·
RRR
· 2016-03-04 21:00
Mardrömsscenariot är väl, om Tillis redan fixat kontraktet d.v.s., att de ställer upp med ett reservbetonat lag mot LBK och skyller på skador.
Det skiter jag i bara Boltic o Ljusdal slår Tillberga är jag nöjd
Gubbmys!!!
#86 ·
Nyllet
· 2016-03-04 21:21
Tänk att en siriusuppfostrad spelare, nu i Bolitic, gör oss den tjänsten att avgöra mot LBK. Blod är tjockare än vatten.
Precis som väntat blev den andra gruppen en skräckgrupp. Fast jag trodde nog att det skulle vara Nässjö som var farliga och inte Tellus.
#88 ·
Nyllet
· 2016-03-06 13:49
Dålig moral av Kalix kan man tycka. De ska ju bara vinna mot Tellus i 9 matcher av 10 men det här var väl den tionde ;-). Nu borde väl i och för sig Gripen vinna mot ett redan avsågat Nässjö men ändå. Hoppas Tillis har bättre inställning i matchen mot LBK.
Och vi ska vara lite glada över väderkaoset som gör att ljusdal e borta nu :)
#90 ·
Jocke
· 2016-03-06 17:16
Borde inte varje omgång i kvalet spelas samtidigt? Fördel eller nackdel för Gripen men de vet ju läget inför sin match.
Säkert specialanpassat schema för Kalix p.g.a. resorna.
#92 ·
Jocke
· 2016-03-06 20:04
Förstår det, men Nässjö och Gripen kunde ju oxå ha spelat idag tycker jag.
#93 ·
RRR
· 2016-03-08 04:55
Klart att Kalix vill ha med Tellus i eliten, billigare resor än till Nässjö eller Trollhättan
#94 ·
Jocke
· 2016-03-08 15:11
Kalix är väl samtidigt det enda laget som har kortare till sina bortmatcher än hemmamatcher ....
#95 ·
Jocke
· 2016-03-08 19:19
Jag var aldrig orolig!
#96 ·
RRR
· 2016-03-08 20:04
Vinna kvalet vinna kvalet Sirius
Jag var.....
Sick att Tellus är en seger från att gå upp i Elitserien. Nu tror jag väl iofs att Gripen vinner tvåsiffrigt men det är ändå en väldigt bra prestation av ett Stockholmarna att leva när sista omgången spelas.
#99 ·
Joint
· 2016-03-09 08:36
Ja, skönt att vi slapp det skrällgänget. De har ju knappt 100 pers på matcherna så vettefan om jag vill ha upp dem egentligen. Men utomhuslag är å andra sidan alltid välkommet. Kämpa Tellus!
Ähh det är ju som Pelleberga. Heja Tellus!
#101 ·
haze
· 2016-03-09 08:43
Dsssutom har ju Tellus spelat kvalet utan Klasse som gjorde ca 40% av målen i grundserien. Imponerande är det och det vore en magisk känga till hallmaffian om de slår ut Gripen.
Tellus har en bra chans mot gripen,några har ju spelat en del i Bajern och deras spel mot unik impade.
Är klasse skadad?
#104 ·
RRR
· 2016-03-09 18:47
Tellus är till skillnad mot Tillberga en riktig klubb
Mitt nya lokala lag här i förorten dessutom.
#106 ·
Jocke
· 2016-03-12 19:41
Boltic Blues gjorde avtryck.
Jag var faktiskt vid ABB Arena idag när matchen spelades. Inte för att se Tillberga-Boltic utan för att våra smågrabbar spelade match samtidigt utanför på Hakonplan. De råkade dock värma upp där Boltic fans stökade sig fram till arenan. Det var dubbelt så många poliser med hundar som supportrar från Karlstad. Lite bråkigt blev det tyvärr!
... och uppvärmning inomhus!
Om man ser till hur det såg ut för bara tio månader sedan så är det fanimej en enorm bragd att vi spelar i Elitserien nästa säsong också. Allt låg ju i spillror så sent som i maj. Kolla bara hur det såg ut i Sillytråden:
http://vastra.smode-demo.se/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?88245.360
En gigantisk eloge till Söderman, hela spelartruppen och inte minst Västra för ännu en underbar säsong.
#108 ·
Jocke
· 2016-03-20 17:22
Det slog mig precis att om Kungälv inte får Elitlicens så borde frågan gå till Tellus. Sedan är frågan vem som står på tur? Boltic gick ju om Ljusdal i sista omgången. Nu tror jag Kungälv klarar sig men det vore kul att veta hur ordningen ser ut.
#109 ·
RRR
· 2016-03-22 04:44
Å heja Boltic! Vill se Boltic Blues på Studan!