Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Vänersborg - Sirius 10/1

En utmaning, men vi är bättre på bortaplan i år. Hårtorken har gått varm i omklädningsrummet alla dagar i veckan efter Edsbyn och grabbarna går med jävlar anamma in i kampen. Vi vinner med 5-3 hedqvist gör alla deras mål kumpanen gör 4. 1253 älgar tuggar granskott och västra representeras av 5 tappra
Det börjar bli svårare att tippa resultat nu, för ett tag sen blev det nästan alltid resultatmässigt jämna matcher men nu har det blivit ett par storförluster här på slutet. 4-4 kanske? Nån gång måste vi väl spela oavgjort.
7-3, 12-2, 11-2 ... Det är våra tre senaste (förlust)siffror i Arena Vänersborg. Så jag tror poäng är dröm och glöm. Drar till med 10-2 till Väners. Framsteg. Hrrrm ... Kämpa på, svart och blå!!!
Tror tyvärr på att vi inte sett botten ännu och vi åker därför på en 12-1 förlust!
Dock så vill jag lägga till att vi ger aldrig upp!
Väners borta är ju alltid katastrof. Därför tippar jag 3-3 och går emot allt sunt förnuft.

Tror vi tar lite revansch för de senaste matchernas tama insatser. Men vi skapar ju inte mycket, så en bra insats räcker bara till en hedersam förlust och Hedqvist lär ju klippa in några hörnor i alla fall. Jag vänder på Hannibals siffror, 5-3 till de onda.
Tror vi chockar/förvånar/glädjer alla inklusive de mest optimistiska västringarna och vinner med uddamålet 5-4.
Sirius Hej!
Håller man också på Liverpool så vet man att det kommer positiva resultat ibland.4-5 kan det bli.
tror att dett blir en jämn match och lutar åt att IKS faktiskt tar en pinne 4-4 efter strålande försvarsspel och en kumpuja i högform
Förlust igen men av resultatet att döma en rejäl uppryckning jämfört med de senaste matcherna.
Bra med uppryckningar, det gillar vi
Kumpuoja hade vaknat på rätt sida iaf. Det var en sådan match. I kombination med bra målvaktsspel får man förmoda. Det känns som våra två nyckelingredienser för att göra bra ES-matcher nuförtiden. Har Kumpuoja vaknat lite på fel sida – tja, då är vi brända framåt.

Skönt med ett fall framåt i denna bortamatch efter en tung misärperiod.
När Väners gjorde 3-0 hade vi 21 raka insläppta mål… Tyckte det såg ut som att laget krigade, men ingen hade en aning om vad som skulle göras. Som på 3-0 när hela laget packar ihop sig i straffområdet, och Väners hur lät som helst kan spela sig fram till skottläge eftersom ingen pressar.

Men 3-1 var verkligen förlösande. Plötsligt började vi göra rätt saker, och det var inte bara Kumpu som var bra utan hela laget (även om det ju krävs en Kumpu för att göra mål tydligen). Jag sa ju på förhand att jag skulle vara nöjd med en hedersam förlust, och det får man väl vara då, men… vi var egentligen lite för nära poäng för att man ska nöja sig med det.