Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Bortaresor

broberg bort 15 januari

Är det någon som planerar att åka? Jag vill iaf men hänger ju på att någon kan köra.
Hällåsen är alltid mental att bevittna bandy på så jag är också sugen.
Till Söderhamn går det ju att åka tåg också.

Jag har tänkt åka iaf, bara jag inte blir smittad av min frus förkylning.
det verkar kunna bli ordentligt kallt, jag avvaktar till senare i veckan
Står du inte pall utan väderskydd?
Hade väligt gärna åkt men blir nog omöjligt att hinna. Förvisso ett tåg från Stökholm 16:22 men det kostade 650:- enkel väg. Känns lite väl.

Hade väligt gärna åkt men blir nog omöjligt att hinna. Förvisso ett tåg från Stökholm 16:22 men det kostade 650:- enkel väg. Känns lite väl.

Samma tåg jag skulle hinna med men det är för dyrt för mig.
En bil kanske skulle kunna rulla vid 16.15-30-snåret? Hoppas på det.

1. Kniven
2. Jointen
Ska bli nedåt -20 så kan bli flyttat
Jag skrev till Broberg och frågade, och Svenne O svarade att de räknar med att det inte blir så kallt som prognosen säger. Om den håller i sig skulle vi fråga igen på onsdag.

Just nu ligger den f.ö. bara på -16, så då blir det ju inga problem.
-22 enligt SMHI dock.
Jag har sedan länge en "billig" tågbiljett och åker nog. Mitt tåg går 15.25 från Uppsala. Åter 22.00. I Uppsala 00.20
Kanon, min plan är också att ta tåget om min förkylning håller sig under kontroll.
Enligt Klart.se ska det "bara" vara -14°C kl. 19 i Söderhamn på fredag och ingen nederbörd. Matchen blir nog av i alla fall. Småsugen.
Jag kan ta min bil. Kniven och Joint är på vad jag förstår. Plats för max 2 till.
Jag skulle kunna boka hemresa. Men kan ta tåget också om bilen blir full.
Tid för bilavgång?
Stort av dig, Nyllet! Vem är jag att tacka nej? Mot Hällåsen!!
2.5 timme innan matchstart borde väl räcka, alltså 16.30 vi UKK.
Ah. Det hinner jag definitivt inte. Gött att ni åker iaf.

2.5 timme innan matchstart borde väl räcka, alltså 16.30 vi UKK.

jag skulle kunna sluta 16:30 men då e jag vid kristallen, funkar det att bli upplockad vid mitt jobb?
Och vill veta hur många som åker för att fixa biljetter.
1 nyllet
2.joint
3. kniven
4. anders ca
5 bruk
6 oskar?

stämmer det som det ser ut nu?
kniv-jonas skrev...
jag skulle kunna sluta 16:30 men då e jag vid kristallen, funkar det att bli upplockad vid mitt jobb?

Det går bra men var ska jag plocka upp Joint och eventuellt Oskar? Hur som helst plockar jag upp Jonas sist av alla. Vi behöver nog minst 2.5 timme.

kniv-jonas skrev...

Det går bra men var ska jag plocka om Joint och eventuellt Oskar? Hur som helst plockar jag upp Jonas sist av alla. Vi behöver nog minst 2.5 timme.

Underbart ställer mig utanför kristallen senast 16:25 :)
~Ekonomikum för undertecknad och Oskar skulle väl passa bra. :-)
Då hämtar jag upp er vid Ekonomikum kl. 16.15. Jag har den "nya" modellen av SAAB 9 5, mörkbrun. Stannar på kyrkogårdsgatan mitt emot Ekonomikum.
Topp!
Bra att ni håller ställningarna. Imponerande
Anders CA: Hinner du med en bärs i Söderhamn innan matchen?
Jag kommer fram 17.14 så det hinner jag
Jag rekar och meddelar vad jag hittar.
Som det ser ut nu kan du åka med bilen hem Brukarn
Tror du att du kan leverera mig till centralstationen till kl 23.26? I annat fall tar jag nog hellre tåget.
Hm...det borde gå men man vet ju aldrig med trafiken förstås.
Inget frågetecken på mig längre. Jag ska med.
Vi ses vid Eko!
Härligt Hawk!

Får se om jag tar bilen eller tåget hem då.
Som en säkerhetsåtgärd ringde jag Brobergs kansli för att höra att matchen blir av och det blir den. Såg nämligen på Klart.se att de ändrat temp och det kommer att bli -17° vid matchstart som sedan sjunker till -20°C vid 20-tiden. Huva. Ryssmössa på!
Hoppas du fick prata med Svenne och passade på att anklaga honom för typisk svågerpolitik. Tänkte på landslagsuttagningen av Söderberg. ;-) Skämt åsido, ses snart!