Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Bollnäs ons 13 januari kl. 19:00

Detta brukar vara svårt och att Bollnäs numera har Berlin, Hellmyrs, Spinnars mfl gör ju inte saken lättare.

Jag tror dock att vi kommer spela OK bra stora delar av matchen.

Håll i hatten för här kommer mitt tips.
5-4 till IKS efter att vi nästan tappat en tremålsledning mot slutet. Broberg, Wigren och Kumpuoja gör mål för blå-svart! 518 åskådare
Vi har en förlustrad medan Bollnäs har det raka motsatta. Tycker att Bollnäs mer och mer visar att de blir att räkna med som ett finallag. Vill dock inbilla mig att Eskhults blotta närvaro i dag och i morgon höjer laget ett litet snäpp.
Jomenvisst.
Hedersam 3-5-förlust. Oroväckande få, 377 pers, tittar på.
Bollnäs börjar ju faktiskt se riktigt starka ut och bli en guldkandidat. Vid snö torsk med 3-4 vid klart väder 2-8 kanske
Förhoppningsvis kasst väder och 4-4.
Intervju med den "förlorade sonen" (Bella) i Bandypuls inför matchen mot "moderklubben".
http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/berlin-kommer-hem-till-uppsala-platsen-ar-mer-betydelsefull-an-att-mota-sirius
För övrigt tippar jag torsk 1-7 inför 556 pers.
"Analys: Det känns troligare att klockorna stannar och utomjordingar tar över världen än att Sirius rubbar superformlaget Bollnäs."
Så lät det väl ungefär också inför Bajen borta ... Tändvätska!
Klart.se kl.19-21: -10/-11°C, nordostlig vind 6 m/s (i byarna upp till 14 m/s) och lätt snöfall (ca 0.1 mm/tim).

Klart.se kl.19-21: -10/-11°C, nordostlig vind 6 m/s (i byarna upp till 14 m/s) och lätt snöfall (ca 0.1 mm/tim).

Bandyväder!
Hoppas på mycket snö på isen... 3-7 till televerket inför en trist och "friserad" publiksiffra på 409
En straffmiss ifrån mitt resultattips och 18 pers ifrån publiksiffran.

Härlig andra halvlek! Visst, medvind och ett Bollnäs på halvfart (där Myran bjuder på 1-4), men ändå. Vi vinner ju fan andra halvlek. Ännu ett fall framåt, fast första halvlek tycker jag inte var så "fantastisk" som Söderman ville framstå det som. Jätteklasskillnad. Framför allt Hellmyrs gjorde vad han ville då, och har verkligen lyft Bollnäs sedan han tagit steget upp som mittfältare. Vill se Blåsvart apa efter den ompositioneringen med Jenefeldt!

Roligast annars var att Kniv-Jonas kammade hem 50/50-lotteriet!
Nä, det var inget snack, Bollnäs var som väntat för bra. Någon som saknar Mickel i Sirius? Inte jag i alla fall. Anonym i kvällens match skulle jag vilja påstå.
Jenefelth bra def.men slöseri att han inte nästan deltar i offensiven.Håller med att han borde provas på mitten.Tycker vi har färre bolltapp sista matcherna men åter igen löjligt billiga mål första halvlek.Och Vad är Broberg på matchen?Grattis kniv-j...6 nr ifrån här.
Vi kanske skulle testa en fyrbackslinje och därmed frigöra Wigren och Jenefeldt lite. Det är ju ett par lag som kör så. Lundberg-Bärneskär-Hydas-Eklund, typ så. Annars, vid befintligt spelsystem, så ser jag gärna Lundberg som halva (hans moderposition) och Hydas som trygg sista-utpost.

Broberg klev av med ljumskkänningar med halvtimmen kvar. Han har kanske inte kommit upp i sin fulla nivå än, kan finnas sparkapital där, men vi har ju i dagsläget ett spel som inte gynnar honom särskilt mycket heller. Vill se mer flipp och inspel mot honom.

Nä, Mickel var anonym. Tror att Bollnäs spjutspets (och då syftar jag på anfallarna) kan fälla dem i slutspelet. Försvaret och mittfältet håller dock högsta klass. Spännande toppstrid i år där en handfull klubbar känns ungefär jämnbra fast ett par som kämpar med sina självbilder.