Brukarn
· 2007-09-07 09:30
· 5542 visningar
Det stora frågetecknet är väl vem som ska få spela bredvid Hochen. Mani? Helst inte, det är på kanten han ska spela. Kesenci? Nej, inte från start. Olle? Avstängd. Jallow? Antagligen skadad. Och rätt impopulär på Värendsvallen. Christos? Sjuk, och han kändes inte så het innan dess heller.
Jag hoppas nog på 4-5-1 och Ante som släpande igen. Inte optimalt, men det bästa för tillfället. Och då finns det plats i startelvan för Daouda, som jag tjatat om att få med i laget den senaste månaden tror jag.
Jag hoppas också att Hjalmar är frisk. Linus eller Luggen känns hugget som stucket, men just nu litar jag faktiskt mer på Linus. Jag kan också tänka mig mer av en 4-4-1-1 där Ante spelar lite bakom Hochen och där Daouda hamnar bredvid Gallo. Mani bör få en chans på kanten igen efter sina sista 30 och jag föredrar nog Musse framför Fredrik.
Sedan är det ju naturligtvis så att det kan finnas småskador eller känningar efter matchen igår som man inte känner till och som spelar roll för laguttagningen.
#2 ·
Hornby
· 2007-09-07 13:12
Tighe haltade ju omkring en stund, men den mannen har väl en ganska hög smärttröskel...
Det vore helt klart mycket bra om Hjalmar kan lira på söndag. Det viktigaste i nuläget måste vara att minska antalet insläppta mål.
Luggen gjorde väl inte sin bästa match i går, så det skulle kännas betydligt stabilare med Hjalmar.
Framåt så är väl en ensam Hoch det bästa alternativet. Mani visade ju i går att han ska spela på kanten och inte på topp.
#3 ·
Salem.
· 2007-09-08 10:13
Jag tycker faktiskt att uppspelen kändes säkrare med Luggen än med Hjalmar som mittback. Det kan iofs ha berott på att Häcken inte pressade vår backlinje särskilt högt.
Då är det bekräftat att Musse inte kan åka med och att Hjalmar gör det. Med referens till mitt tidigare inlägg ovan hoppas jag då på följande startelva:
Jon
Luggen - Hjalmar - Gurra - Tighe
Mani - Daouda - Gallo - Fredrik
Ante
Hochen
kanske ingen jätteskillnad mot 4-2-3-1 förutom att ett rakare mittfält förmodligen ger bättre balans och en större nytta av att ha både Daouda och Fredrik på planen.
Mani får hgerkant eftersom det enligt Österrapporterna finns viss risk att de spelar med en sjukligt offensiv högerkant med U21-landslagsmannen Nouri som högerback och Bennett som hmf. Då kan det bli åka av där och då ser jag hellre Fredrik på den kanten.
Överhuvudtaget tror jag på en okej chans för Sirius om man lyckas hålla ihop defensivt någorlunda. Det kommer att bli vilda kontringslägen. Jag skulle dessutom vilja ha en betydligt aktivare Gallo i djupled. Daouda får vara säkerhetsbältet i mitten och därmed borde Gallo hota mer i djupet.
Vet någon någonting om ev websändningar?
#6 ·
gaffa
· 2007-09-09 14:09
som ni ser blev det den efterlysta elvan, med ante släpande bakom hoch och daouda bredvid gallo. och öster chansar, som sagt, med bennett på kanten.
#7 ·
gaffa
· 2007-09-09 14:16
jajajaja!! luggen på gallos fri!
#9 ·
Robin
· 2007-09-09 14:33
Är det smsreferat som gäller? Lägg gärna upp allt ni får!
#10 ·
RRR
· 2007-09-09 14:36
livescore på svenskfotboll.se
p4 kronoberg på sr.se
#12 ·
RRR
· 2007-09-09 14:49
jävligt onödigt att släppa in den precis innan paus
Ta tag i detta nu Sirius!
#14 ·
Tifo
· 2007-09-09 15:39
Hyffsat otippat att Luggen gör två!
#16 ·
olle
· 2007-09-09 15:43
Fan va grymt! Håll i nu...
Fyfan vad skönt!
Håll nu i de sista minuterna.
#20 ·
RRR
· 2007-09-09 15:48
Kesenci in nu blir det springa av....
#22 ·
olle
· 2007-09-09 15:53
Jävla skönt. Två raka borta är man fan inte bortskämd med heller.
#23 ·
RRR
· 2007-09-09 15:53
JAAAAAA!!!!!!!
SÅ jäkla skönt!
Sirius Sirius det är laget!
#25 ·
John
· 2007-09-09 15:54
Sköna pinnar, nu måste vi vara helt klara för superettan ett år till =)
#27 ·
70
· 2007-09-09 15:55
Fan va bra!! Två bortasegrar i rad. Hoppet lever..
#28 ·
RRR
· 2007-09-09 16:00
Bra att Toli lirar i Öster, han såg väl till att missa alla lägen som tack för tiden i Blåsvart. ;-)
#30 ·
RRR
· 2007-09-09 18:21
Läs sista meningen och förklara vad som menas:
http://smp.se/article/864340_102-0-0-0
#31 ·
Joint
· 2007-09-09 18:29
Underbart med seger. Nu kan man koppla av. ;)
#32 ·
RRR
· 2007-09-09 18:39
Öster lär kicka folk imorgon, konstigt att de låtit tränaren var kvar så länge, de var trots allt allsvenska ifjol.
http://www.sr.se/kronoberg/nyheter/artikel.asp?artikel=1587298
#33 ·
gaffa
· 2007-09-09 19:09
Bra att Toli lirar i Öster, han såg väl till att missa alla lägen som tack för tiden i Blåsvart. ;-)
om du frågar österfansen så är det precis det han gör, om än inte bara mot oss utan hela tiden. inte mig emot, även om man lider med dem.
men: så jäkla bra att ta två raka bortasegrar!
Nu tror till och med jag att vi klarar kontraktet för fortsatt spel i superetten :)
Oväntat att Gurra var matchens lirare. Nu när kontraktet är säkrat får han ta ock lugna ner sig lite så att ingen snor honom i vinter...
Kanske dags att börja fiska lite i Öster för nästa år. Det finns ju några intressanta spelare där som säkert skulle må fint av lite lagkänsla. Emin Nouri lär väl bli en av sillyns hetaste villebråd, men även Tengroth är en intressant ytterback.
Anyway, det känns faktiskt fantastiskt kul att konstatera att med sju matcher kvar av årets superetta kan man börja fokusera på framtiden som ett numera etablerat superettalag. Det hade jag inte riktigt räknat med. Resterande matcher kan spelas utan press, och det vore kul att se speltid för sådana som Kesenci och Palmqvist.
Hur många varningar har Hochen nu?
Det diskuterades efter Häckenmatchen om Sirius saknade spelidé. Jag kan bara säga att vill ni se ett lag utan struktur så ska ni kolla in Öster. De har en massa bra fotbollsspelare, men noll organisation. Jag nästan led med hela Värendsvallen över alla blindpassar, luftpastejer och icke-existerande löpningar.
Men segern var skön. Troligen ingen njutbar match för en oberoende betraktare, men för en Siriussupporter var det underbart.
#37 ·
Viking
· 2007-09-10 07:25
Av det jag har kunnat läsa var det en riktig skitmatch men vad gör det när vi står med 3 poäng när domaren blåst av.
Det är sådana här matcher som är så otoligt viktiga att kriga sig till vinst. Vad grymt det hade vart om vi mäktat med att vinna lite mer på bortaplan i början på året :)
Av vad jag kan utläsa av resterande matcher så är chansen inte helt borta att vi kan vara med och fightas i toppen och därav kanske få lite extra publik och lite extra klirr i kassan inför nästa säsong.
Vi möter ju bla Giffarna och Örgryte i dom sista 7. Så vi har slutdramatiken i egna händer :)
Målen kan man se på [link=http://tv4.se/sydost]TV4 Sydost[/link].
>>Viking
Precis! Nu är det viktigaste att lura hit så många surgubbar (av alla åldrar och kön) till de sista fyra hemmamatcherna. Alla stålar Sirius kan få in behövs i Den Goda Kampen. I övrigt gäller detta:
Sportsliga mål:
* Klara kontraktet
* Hamna på den övre halvan
Moraliska mål:
* Bli bästa Uppländska lag
Gärna bra spel och många mål och sånt krafs också...
Ja.. Såg ju inte ut att vara något skönspel på TV-bilderna. Hårda ord från studion också, enligt experten där så har East Front i princip upplösts. Och då var det ändå 3500 på matchen väl?
Jo, men det var gratis inträde, annars hade det nog varit betydligt färre. East Front var kanske 10 pers, och gjorde inte mycket väsen av sig. Men jag kan förstå att stämningen inte är på topp så som Öster spelar. Dessutom är jag allergisk mot gubbar som gnäller på klackar. Vad har han själv gjort för att försöka skapa stämning på Östers matcher liksom?
#42 ·
Joint
· 2007-09-10 14:48
Jag är allergisk mot medgångssupporters. :P