Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

broberg-Sirius

Sen matchtråd, tror vi skakar broberg i 60 minuter sen torskar vi nog med 5-3. Inte koll på hur det är med broberg och hydling.
4-4 efter sent mål av Wigren
Bortamatch så vi står nog upp bra. torsk med 6-4 kanske?
En bra match, men några snabba i slutet för Broberg gör att det slutar 7-3 till de gula.
All tillgänglig statistik och logik talar för ytterligare en hedersam förlust på Hällåsen. Men hoppas jag har fel på rätt sätt.
Klart.se säger -15°C, nordostlig vind 4 m/s (7m/s i byarna) och ingen nederbörd. Jag kommer att klä mig därefter.
Större tryck på Broberg än oss. Tippar torsk med 5-2 inför 576 pers varav 6 st. västringar.
Broberg hoppas på spel mot Broberg!

För ett par år sedan norpade vi Gulsvart på en poäng iaf. Då det var snökaos och svinkallt. Det känns som att Broberg går en historisk säsong tillmötes, i den bemärkelsen att de missar slutspel för första gången på över 10 år. Men de har ju fortfarande chansen och lär ju vara galet revanschsugna efter förnedringen i Västerås senast (förlust med 9-0).

Jag tror också att vi gör en rätt hedersam insats, men hemmalaget vinner med 6-4.
Västra agerar skridskoleverantör!
Man kunde tro att halva laget glömde grillorna hemma, för ungefär så såg det ut. Joonas och deras målis blev utsedda till matchens lirare vilket väl säger det mesta. Hånfullt!
Jag tyckte Joonas gjorde en hyfsad match mot Bollnäs också
Kanske läge att ändra lite i hörnrus och variera lite med hur många som ska rusa.Upplever att när bollen går igenom 3mannaruset så blir det ofta mål på returer då vi är för passiva eller inte hittar bollen i röran.(Dock är Lundberg o hydas ett föredöme på att rusa).
2/3 hörnmål var dock riktiga stänkare svåra att värja sig mot. Broberg och Sirius har dock samma hörneffektivitet statistiskt.
Oroväckande med nya skavanker, än en målnolla, och ett anfallsspel som mestadels hänger på Kumpuojas dagsform.
Nja, det blev väl inte direkt någon hedersam förlust. Hade vi kunnat få in något slumpmål hade nog Broberg kunnat börja darra, men det var vi i ärlighetens namn aldrig riktigt nära.

Mest bestående intrycket av igår får annars sägas vara den hopplösa domaren Valdemar Olsson. Halkar runt på isen som en nyfödd kalv och ser inte vad som händer i matchen överhuvudtaget.
Tre kvalificerade målchanser var allt vad vi skapade.
Inställningen störde mig lite grann. Förståeligt sett till läget, men har man redan checkat ut serien, eller? Visst, det är ju i kvalet det gäller, men vad vill vi med vår bandy fram tills dess? Sätta ett spel, t.ex? Jag förlorar hellre med 8-2 än 6-0, om man säger så. Ibland åker vi runt lojt utan vidare. Blir en spelare nertacklad, ja men agera då medspelare och skrik på domaren. Eller backa upp din medspelare. Attityd! Nästan alla andra lag håller ju på så. Skadar inte att kliva in lite i närkamperna. Att sedan vända ur är väl okej, men leder till nada när backlinjen ligger så djup. Bolltappen i mitten på egen planhalva kan jag gärna vara utan. Det är ofta på grund av högmod på individnivå, som i går var det Lindgren som gick på en sådan nitlott. Borde rimligtvis vara bättre att tappa boll på kanterna.

Broberg är ett föredöme. Deras spelarvärvningar känns lite i paritet med våra, men de lyckas alltid hitta russinen ur kakan medan vi mest får smulorna, troligtvis till ungefär samma kostnad. Eller att spelare som kommer till Broberg peakar, medan de kanske gör det motsatta i Blåsvart. Trots bra förutsättningar i form av hall. Visst, Broberg har ju haft kontinuitet och Dammbro har fan spelat hela sitt liv i klubben och han känns jättegammal, men ännu äldre är Stefan Larsson, 44, som också varit lagets ryggrad i många år. Men framför allt har de geniet bakom alla värvningar etc. – Svenne! All heder till Söderman, som lite får betraktas som en eldsjäl, men jag hoppas på mer av spelarna utifrån också vill jag se mer övergripande över juniorlagen. Någon sorts spelidé som på något sätt kan försöka genomsyra verksamheten.
uselt bara uselt. nollade tre matcher samma säsong hur fan e det möjligt.
Tillberga blev nollade tre gånger föregående säsong.
Har gått igenom lite statistik på det där, och många lag har blivit nollade tre ggr under en säsong: Falun 2010, Vänersborg och Haparanda 2011, Tillberga 2012 och Bollnäs 2013. Har dock hittills inte hittat något lag som nollats fyra ggr på en elitseriesäsong.
Derby kan adderas i 3x0-skaran, säsongen 2005/06. (Då vi ju faktiskt spelade "slutspel" och var målskillnad ifrån att gå till kvartsfinal.)

Även Nässjö nollades tre gånger 2002/03.

Västanfors tog för övrigt bara en enda poäng säsongen 2004/05, trots upplägg á la superallsvenskan. Det betraktar jag som sämre än KVBS 2009/10.

Men 2003/04 blev vi nollade hela fyra gånger: Falun-Sirius 8-0, Vetlanda-Sirius 6-0, Kalix-Sirius 4-0, Sirius-Vetlanda 0-7.