Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

De vackra möter Gurkorna onsdag 20/1 kl. 19.00

Match igen. Det blir nog svårt att rubba gurkorna. Tippar förlust med 8-3 inför 405 pers. Kan förmodligen inte närvara eftersom sonen fyller 30 i morgon. Fast hans barn har tydligen någon magåkomma så om uppvaktningen blir inställd så......
Förlust med 7-0 inför 308 pers.
Jag missar också matchen. Blir väl ca 2-5 och en 450 pers.
Min kravbild för morgondagen ser väl ungefär ut så här:
1. Gör mål!
2. Undvik tvåsiffrigt!

1-9 inför 333 pers.

:-(
Min kravbild: Kör över dom
Räknar kallt med att det är avgjort åt fel håll i god tid så jag hinner hem till kickoff för Exeter. 3-9 och 383 på plats.
Håller med Joint. Men prioriterar nästan 1. framför 2. imorgon.
VSK har hållit nollan tre gånger denna säsong, medan vi som bekant har nollats tre gånger. Tufft.
Vi blir inspirerade av att möta VSK.De känner pressen att vinna och det blir därför en tät och jämn match. 4-4 och bara 424 på läktaren
Skiter i resultatet det ska smälla som fan idag. Minsta hänga med huvudet och jag blir tokig, 90 minuter jävla kamp slut med att lalla när matchen går emot.
Yes, födelsedagsmiddagen inställd så nu får jag det stora nöjet ( :-( ) att beskåda ytterligare en torsk. Älskar Sirius ändå!
Skönt att gurkjävlarna vilade sin lite krassliga skyttekung, annars hade det nog ä inte stannat vid 10. Skönt också att vi förmådde sätta två bollar. Resten var tämligen oskönt. Får hoppas att vi sparade krafterna till i övermorgon då jag hoppas på islossning!
En kväll som denna längtar man efter Hellboy och Eskhult.
Ja, visst saknar man Hellboys jävlaranamma! Hydas har helt klart ett uns av det, men på mitten saknas all form av auktoritet!
Klar förlusten som väntat men lirar vi så här menlöst i närkampsspelet tror jag inte vi klarar kvalet.
Får hålla med Haze.... det är som att se juniorer mot seniorer. Tyckte domherre Behlander gjorde en riktigt hygglig insats och höll den nivå han satte från början. Det utnyttjade Västerås, medan vi inte sätter åt alls. 6-1 målet var ju rent larvigt. Ingen spelare i hela världen ska få åka 70 meter med boll utan att få minst ett par riktiga rapp längs vägen. Nu gick vi ju undan och bjöd på eriksgata.
Senaste matcherna har det slagit mig vad mycket rejälare (och fulare) motståndarna är. Kan vi konsulta en timme med Hellboy? Sedan är det ju speciellt när det är kört, men på fredag hoppas jag att vi kör stenhårt för hedern och pumpar ur oss fullständigt för därefter är det ju uppehåll. All-jävla-in!
Är väl egentligen inte så missnöjd med resultatet. Men någonstans vid 1-7 kände jag mig jävligt trött på bandy.

Snälla, kriga nu blåsvart i alla matcher som är kvar, så att jag får förnedras mot lag lag jag hatar även 2016/17.
Vi har i stort sätt spelat pojk försvar i 2-3år allt som oftast.Tycker bara Lundberg o Eklund står upp.Sammarbetet i försvaret KATASTROF.Åter igen står vi på mållinjen och tittar på när vsk slår in returer.Måste till mer hockey/fotbollstänk vid hörnor i mot.. + till Kjellsson och Lundberg Och Marcus.
... och envist påstår jag att det är mittfältet som svajar. Motståndarna får hålla boll, spela boll och ta fart alldeles för enkelt utan att störas av vårt anfall och mittfält. Försvarsspelet omfattar alla spelare och när de får komma med fart som igår så blir backarna rundningsmärken. Vi ställer om för långsamt vid tappad boll eller som igår när Bergwall kastade ut snabbt.

Intressant med Västerås höga press under delar av matchen. De har naturligtvis studerat Sirius och hade en plan för hur de skulle störa vårt uppbyggnadsspel. Det verkade ju funka till en början men jag tyckte vi krånglade oss ur det och stod upp bra till 1-3 ungefär. Synd på sista målet innan paus.
Allt va uselt bara uselt. Inte en passning rätt omöjligt att försvara när motståndarna kommer med fart. Tackar kjellsson och även domaren till att det stanna vid 2-10. Nu måste någonting hända imorgon för det här håller absolut inte elitserieklass. Ont i halsen har jag med jävla skitliv.
Visst, VSK är jäkligt bra och så spelar de kanske mest fysiskt av alla lagen i serien. VSK var dessutom mer motiverade än vi eftersom de vill vinna elitserien och få bonuspengen. Elitseriens upplägg är verkligen kasst, framför allt för de lag som i princip inte har något att spela för. Okej, vi har väl ambitionen att sätta vårt spel men "måstematcher" saknas och det tror jag gör stor skillnad i motivation och aggressivitet. Hoppas jag i alla fall.
Det köper jag inte alls. Snarare att det skulle vara svårare för motståndare att motivera sig mot oss när dom vet på förhand att dom kommer vinna. Vi måste ju vara extremt motiverade jävligt lite säsong kvar nu för att sätta ett "eget" spel.
Det där köper jag inte alls ;-). Jag tyckte VSK var väldigt aggressiva redan från början. Och som sagt, en förstaplats ger extra stålar.
Aggressiva? Dom fick ju matchen gratis från start. Inte så svårt när vi passar dom så dom kan göra mål. Alla lag spelar genom att slå lite lätt utom vi för vi verkar inte vara intresserade eller hinner inte ens med det.
Att vi inte alltid hinner med är ju som det är. Vi har ett sämre spelarmaterial än de flesta av våra motståndare, och det är väl ingen som är förvånad över det egentligen. Men jag håller med om att vi inte ska behöva vara så underlägsna i det fysiska spelet som vi har varit, i synnerhet på slutet mot Broberg och VSK.
Tycker även Tillberga hemma (2-8) var en av de matcher där vi helt vek ner oss i det fysiska spelet. Precis som mot VSK har vi noll utvisningsminuter och motsåndarna tillåts ta långa djupledskörningar med boll. Nu är ju samtliga kvallag från allsvenskan av sämre klass men fysiskt lär det bli. Önskar en tuffare inställning med start i morgon mot Gripen.
Jocke skrev...
Intressant med Västerås höga press under delar av matchen. De har naturligtvis studerat Sirius och hade en plan för hur de skulle störa vårt uppbyggnadsspel. Det verkade ju funka till en början men jag tyckte vi krånglade oss ur det och stod upp bra till 1-3 ungefär. Synd på sista målet innan paus.

Hög press redan från början är en taktik som många lag använt mot oss. Killarna verkar bli stressade och då kommer de där hemska "indianarna" som mer eller mindre är en skänk från ovan för motståndaren. En bollhållare à la Eskhult kanske kan vara ett motmedel framgent?
Förutom nämnda insatser så var Edsbyn hemma också en bedrövlig insatser, där vi inte minst vek ner oss. Det oroar fan mer än att vi inte har något direkt eget spel. I kval handlar det inte bara om kunnande utan också mycket om inställning.
Den annars rätt goda känslan för truppen rinner ut i sanden om de inte ger 100 %. I morgon är det dags att ge järnet!
Kan direktiven rent av vara att det lite lugnt för att undvika skador? Det är onekligen vänskapsmatch-prägel på dagen Sirius. Likaså spelare som kastar in handduken in en bit i andra halvlek, får hoppas att de gör det för åkommor och inte på grund av några sorts divalater.
Att hålla igen för att undvika skador tror jag inte för det brukar nog snarare vara när man tvekar och håller igen som skadorna/smällarna kommer.

Vi är för långsamma att sätt press tidigt så deras spelare kan få hög fart och då blir vi rundningsmärken i backlinjen. Det är väldigt svårt att "proppa" en spelare som har hög fart. Man kan "bara lätt" vicka sig runt om man har farten uppe. En spelare som väger 80 kg och som kommer i 30 km/h "väger" 800 kilo.

Det blev många målvaktsreturer igår och jag blir inte förvånad om Gustav står mot Gripen.
hög press beivras med 2-3 forwards och stor bredd i spelet.lyft långt oannonserat då kommer motståndarna inte våga trycka+att vi får större ytor på egen planhalva.Och snälla spelarna sätt inte varandra i knipa på egen halva bara för att bli av med bollen.Bättre att hålla i själv eller lyft långt.
En annan sak är att dom bättre lagen har 2- 3st anfallare på linje och flippen kommer över någon av våra backar kvar är Lundberg och 2 rättvända forwards.Många mål och chanser kommer till så.Vi brister i taktik också.