Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Brommapojkarna - Sirius lördag 6 februari kl 14

Ny match mot betydligt svårare motstånd än senast. BP har gjort några hyfsade värvningar (Brandeborn, Gustafsson och Pablo) och rekryterat en spännande tränare (Mellberg).

"Sirius startelva mot Brommapojkarna

(4–2–3–1):Lukas Jonsson–Karl Larson, Patrick Hopkins, Oscar Pehrsson, Kujtim Bala–Niklas Busch Thor, Christer Gustafsson–Kingsley Sarfo, Andreas Eriksson, Ian Sirelius–Dragan Kapcevic.

Avbytare: Benny Lekström (mv) Gustav Thörn, Alexander Hedman, Karvan Ahmadi, Nicklas Maripuu, Daniel Ahonen, Johan Andersson, Kim Skoglund."

Ian!
Någon som tar bilen dit?
Jerka och Farbror skulle åka bil dit. Vet inte om de har plats dock.
1-0 till blåsvart i paus. Ante E.
Vill gärna ha recension/referat av matchen här sen. Och helst ett BSBS imorgon.
Vill gärna ha recension/referat av matchen här sen. Och helst ett BSBS imorgon.
Trist att historien upprepar sig med tapp på slutet, ledning blev förlust på övertid.
Bara träningsmatch men men.
Bara träningsmatch och vi gör sju byten i andra halvek, men det måste vara slut med baklängesmål i sista minuten.

Lukas kanske inte stärkte sina chanser efter att ha fumlat vid åtminstone 2-1? Det andra baklängesmålet genom akilleshälen central djupledsboll, det som fällde oss i kvalet inte minst. Lite oroväckande. Men vafan, träningsmatch är träningsmatch och Halmstads BK gjorde en handfull mål på Adde i dag.
1.Kan i stort sett bara bli bättre
2. En drös spelare förstärkte sina chanser att inte få starta
3. Anfallsspelet måste vässas ordentligt
4. Skador på Ante E och Kingsley skulle vara katastrofala
5. Kujtim Bala är en bra värvning. Snabb och bolltrygg.
Låter inte bra med förlust på övertid i år igen.
Fem fel med denna match:

1. Laget minus Ante, Kingen och någon enstaka glimt
2. Obegriplig kommunikationsmiss vid 1-1
3. Obegripligt fummel vid 2-1
4. Dåligt organiserad kiosk (kaffet slut lagom till paus)
5. Matchuret visade fel

Over and out!

Jävligt obehagligt, hoppas träningslägret får ihop saker och ting.

Jävligt obehagligt, hoppas träningslägret får ihop saker och ting.

Det var väl starka ord för en träningsmatch? Låter som en jämn match mot respektabelt motstånd, knappast något att panik över.
Tänkte mest på att vi fortfarande inte gjort något åt det faktum att vi tappar matcher till förlust i år igen.
Tänkte mest på att vi fortfarande inte gjort något åt det faktum att vi tappar matcher till förlust i år igen.
Överdrivet nojigt. Kanske inte ska måla fan på väggen p.g.a en träningsmatch. Hade varit jävligt obehagligt med några skador, men det blev väl inte en enda skada. :-) Vi kommer igen, sedan att tappa i slutet i en betydelselös match? Tja, hellre nu än i serien igen. Då oroar jag mig mer för att vi inte får ut mer utav bollinnehavet och framför allt då att Dragan fortfarande är mållös.
En normal match med bara 3 byten loosar vi aldrig. Märkbart sämre kvalite efter de sista bytena. BP kommer att leka hem norrettan så det var ingen katastrofinsats. Det som oroar mig är att jag tror inte spelet räcker mot MFF ;-)