Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

FC Taraz - Sirius lördag 13 februari kl 14.30

Lite försmak på 2027 i denna match i Turkiet. Omöjligt att bedöma motståndet, men de borde väl hålla superettanklass åtminstone. Alex Nilsson sägs vara redo för debut. Jag har tre förhoppningar inför matchen: 1. Inga skador 2. Rapporter om att spelet sett hyfsat bra ut 3. Att Dragan börjar leverera.
Förträfflig KB-rapport om Alex i dagens UNT. Johan och Ian får känna flåset i nacken!
Jag kan lägga till förhoppningar om att:
5. Att Benny håller någorlunda samma nivå som Adde (utgår från att Benny står).
6. Vi fortsätter spela tills domaren blåser och inte bara i 85 min.
Avspark kl 15.
"Sirius startelva (4-3-3)

Benny Lekström
Johan Andersson, Patrick Hopkins, Oscar Pehrsson, Alexander Hedman
Niklas Busch Thor, Andreas Eriksson, Christer Gustafsson
Alexander Nilsson, Dragan Kapcevic, Kingsley Sarfo

Avbytare: Lukas Jonsson, Gustav Thörn, Karl Larson, Nicklas Maripuu, Kim Skoglund, Daniel Ahonen, Ian Sirelius, Karvan Ahmad"

Är det någon som vet något om liverapport? Ingen betsajt eller fotbollsapp verkar ha intresse för matchen vad jag kunnat se!?
@Siriusfotboll lajvar nyckelhändelser på Twitter.
Härligt att Dragan äntligen gjort mål, om än att det låter som Ante Erikssons mål. Men det är ju också bra, då han gjorde mål senast och verkar stekhet trots att han kanske går mot sin sista säsong? Mindre bra att Kingen klev av, men verkar chill.
"Sirius-Taraz 2-0. Dragan Kapcevic igen. Långboll av Hopkins som gav ett nytt friläge och klassavslut på halvvolley."

Slut 2-0
Tvåmålsskytt, alltså. Super!
Verkar läskigt det där med Kingsley, vi har nog med skador redan. Annars var det väl bara bra.
Dragan levererar och Benny håller nollan igen. Bra.
Såå viktigt att få igång Dragan tidigt på säsongen. Kingsley verkar "bara" ha åkt på en rejäl lårkaka. Kul med vinst men känns lite farligt att gå ut mot benknäckargäng i träningsmatcher.
Allsvenskan, här kommer vi :-).
Nyllet, är du deppig och trodde du skrev i bandyforumet?
Nej, jag tror (och jag är inte religiös) att det här underbara laget tar oss till allsvenskan, inte 2027, utan nästa år!
Sirius Hej!
Benknäckargäng och försäsong är ingen bra combo. Hoppas Kingen är tillbaka snabbt.