Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Ljusdal-Sirius

Då va det dax för årets viktigaste match. Vet inte vad man ska förvänta sig, ljusdal har ju enligt enlig utsago fokuserat på defensiven under säsongen för att förbereda sig för kvalet. Vet att dte har varit en heldel förkylningar i truppen under uppehållet vet inte hur det samt att man inte har spelat match på två veckor påverkar. Vågar inte tippa men vi får absolut inte förlora! Seger samt oavgjort ger mig en trygg start av kvalet.
Är övertygad om att Ljusdal är minst en klass sämre än Sirius. Är dock inte alls övertygad om att vi vinner bara för det...
Usch... det här har alla förutsättningar för att bli en riktigt plåga. Jag är dock besviken på Jonas.... ge mig ett 14-2 tips!!!! Det är jag som står för "vågar inte tippa" falangen....
Trist för han och ljusdal men bra för oss är väll att deras målvakt fortfarande är norta från spel.
Jag tror att Ljusdal är en av de svagaste seriesegrarna i Allsvenskan på alla år det här kvalformatet har funnits. Det är svagt att inte lyckats göra tvåsiffrigt en enda gång på hela serien. Det som ändå oroar mig är vår osvikliga förmåga att ställa till det.
Allsvenskans klart bästa defensiv mot elitseriens näst sämsta offensiv alltså. Hänger väl mycket om att ha fart nog att dra isär deras förväntade försvarssäck.

Nåja, positivt med fredagskväll på en av landets finaste bandyarenor. Sen är det ju det där med att inte förlora också.
Vet egentligen inte vad jag gett mig inpå. Supernervös. Hade kanske varit bättre att stanna hemma och inta fosterställning på soffan och kolla elitrapport varje kvart.
Vinst med 14-2 tror jag inte det blir, 8-2 kanske.
Om vi vågar anfalla med många så vinner vi 6-3.Fegar vi så blir det i bästa fall 3-3.
Mitt första tips blir lite fegt... Uddamålsseger... Typ 4-3... 3-3 tills 85:e då kumpanen avgör. Hoppas att jag inte har flaggat innan dess.
Eftersom ni redan jinxat, så va fan.... Vi borde vinna med minst två mål... Som lag, borde vi vara så mycket bättre, trots att Törnberg lär vara bäst på plan. Jag höjer Stellans med 1.... 5-3 till de goda. Men jag tänker inte nyktra till förrän på lördag... Blir en tung dag på jobbet i morgon.
Nervöst, var ordet.

Känns som sagt som ett stort avbräck att de fortfarande saknar sin keeper. Deras nuvarande keeper var väl knappt född när han Svensson elitdebuterade. Kan mycket väl bli skakigt där. Det blir ju en nu situation även för Kjelle, men jag räknar med honom. Gäller dock att försvararna är vakna på returerna, för motståndarna kommer att hugga hårt.

Egentligen borde jag inte vara så nervös, för vi är ett bättre lag. Men en match är en match och matchen lever ju än mer sitt egna liv i ett kval. Borta. Mot. Ljusdal. Huvva! Det är viktigt med en bra start av kvalserien. Låt oss ta en skön seger i morgon, för att sedan krossa ett Boltic som kört slut på sig mot Tillis.

Jag avstår att spekulera i något resultat.
Hur följer man matchen på oplats? Ingen skön lokal-tv i år väl?
Radio Ljusdal?
Ingen sändning i morgon. https://mobile.twitter.com/TobbeHolms/status/702906985893617664
Ja visst är det lite synd om Svensson.... jag tycker så synd om honom att han gärna kan får göra sitt livs säsong.... nästa år!!!!

Törnberg skrämmer mig dock mer. Jag vill minnas att det var ett lag i hela jävla Sverige som jag tyckte han inte fick gå till.... Men nog fan hamnade han där!!!
Är det någon som skrämmer mig så är det riksidioten Beja. Hugg och slag! Huvva!
Ja "Bejja" oroar en del av typen skadar Kumpuoja i en närkamp 10 minuter in i matcher etc.
Jag såg en del av Ljusdals match mot Helenelund häromdagen och spelar dom så uselt så blir det tvåsiffrigt till oss.
Jag tror dock de höjer sig ett snäpp men vi håller ihop det och vinner med 5-1.
Alla spelare friska och Jimmy L. på väg tillbaka. Skönt att höra. Jag törs inte tippa. Hatar kval. Det förkortar livet. Jag hoppas att C2H5OH, i måttliga mängder, minskar risken.
Sirius Hej!
Behöver ni något att ladda upp med, så kanske denna fungerar? Trevliga minnen från IP. https://www.youtube.com/watch?v=GHdJjQtb2c4

Man kan ju alltid hoppa fram till dryga 53 minuter och titta på Kimmos räddning. Även i repris vid 55 minuter. Förmodligen den bästa man någonsin kommer att få se.
Fast samtidigt är kvalet det enda som är roligt med bandyn nuförtiden. Om inte det fanns skulle allt vara totalt meningslöst.
Det är dock väldigt svårt att fokusera på jobb en sån här dag.... Spelar Sirius låtar och är nervös!
Slutspel är roligt och kval en plåga. Men visst vill man ha spänning, men det finns gränser :-(. Är det fjärde eller femte året i rad blåsvart kvalar? Det blir liksom too much.
Jag känner mig helt lugnt. Ska bli kul att möta Boltic och Ljusdal igen. Riktiga bandylag.
Mer oroad för fotbollen.
Men där lär vi ju inte åka ur i alla fall. Om du inte menar ekonomin och stå och falla med Ågerup.
Synd att Ågerup inte verkar vara intresserad av att lyfta även Sirius bandy, skulle komma väldigt långt med hälften av de fotbollspengar han har pumpat in... ;)

Mer oroad för fotbollen.

Mer oroad för laget som har varit ett topplag sex år i rad och inte har varit nära att åka ur sen 2009 än laget som har kvalat fem år i rad och de senaste två åren klarat sig kvar på närmast mirakulösa sätt?

Tror du vi åker ur Superettan?
Nej, naturligtvis tror jag inte det. Inte i år i alla fall.
Tänkte mer på att bandyn verkar ha fått ordning organisationen med nya styrelsen och han Jimmy. Spelarna skriver kontrakt tidigt, etc.
Fotbollen känns mer vinglig med avhopp i organisationen, Unogårdhärvan, bråk med UNT, tröjgate... Det känns som vi nått vår topp där och nu ser det jobbigare ut.
Boltic på söndag tror jag blir en skrattmatch, men denna match blir tuff. Laget är ju dock skadefritt sånär på Jimmys sjukdom, vilket lugnar ner mig. Tänk om Kumpuojas fot hade börjat göra ont eller nå't … då hade det varit superångest. Nu är det ändå under kontroll om än att jag går på flaskan snart.

Håller med om att IKS BK börjar jobba allt mer rätt, men IKS FK sitter på miljonerna och så länge man gör det (inklusive har Kim Bergstrand) så känner jag mig sportsligt trygg och mer därtill. Att man däremot jagar sportslig kortsiktig framgång på bekostnad av själ, det gör ont inom mig. Det är ett hög pris man får betala. Vill tro att IKS BK jobb vinner mark på sikt, men klubben saknar miljonerna och lider dessutom av en lättare identitetskris i form av arenasituationen. Det är svårt att ta nästa steg när de konkurrerande klubbarna vässar sig ytterligare. Men nu gäller det bara att klara sig kvar här!
ta fotbollen i en annan tråd.
KÖR ÖVER ljusdal nu!
så jävla skönt med 4-1 nu
Hmmmm men en skada på Hydling känns inte bra!
Härlig start på kvalet.
Klasskillnad. Det här ska inte behöva bli några problem. 5-2, det borde varit större skillnad men 2p är alltid 2p. Krossa Boltic!
Sirius Hej!

Man andas lite lättare nu....
Något krampaktig första halvlek där Ljusdal tog fajten och var tajta bakåt. Men de saknade ju ett kvalificerat eget spel, vad det såg ut som. I andra halvlek visade vi att vi besitter en nivå högre. Deras valpiga keeper gjorde minst en tavla iaf. Våran Joel var en jävla beast, vilket var kul att se! Åkte på allt! Vi vågade gå ner på trebackslinje ofta, vilket vi kanske hade blivit straffade för i elitserien men det var vägvinnande här. Bara att fortsätta på samma sätt mot kassa Boltic i morgon!