Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Hemmapremiären

Sirius har sin premiär den 4 april, hemma mot Halmstad. En rekord tidig hemmamatch i seriespel. Matchen borde locka minst 3000 åskådare till Studan men känner redan nu en viss oro att vädret med kyla och snö gör att gräsmattan inte kommer vara i spelbart skick och att matchen i stället spelas (ve och fasa) på Skytteholm, i Västerås eller Gävle.
Sirius har sedan comebacken i SE, 2014 haft flyt med vintrarna, där mars-månad varit extremt varm vilket gjort det lättare för vaktmästarna att få gräsmattan i riktigt bra skick. Tror tyvärr det inte blir fallet i år, verkar mer som vi får en normal vintermånad med i bästa fall att snön är borta till premiären.
Pessimist. Fast jag håller med om att vädret i början av april är oförutsägbart.

Det är ju som sagt en kittlande premiär mellan två förmodade topplag.

Vad kan vi i Västra hitta på för att skapa en härlig inramning av den matchen?

Vi har en månad på oss. Skulle vara roligt att göra lite extra. Med tanke på att det förmodligen kommer mycket folk skulle ett bra matcharrangemang (och givetvis ett bra matchresultat) kunna sätta ribban för resten av säsongens hemmamatcher och generera mer folk än förra säsongen.

Mata gärna på med idéer. Är det tiforelaterade förslag som kostar en slant är jag beredd att skjuta till cash.
Jag ställer mer än gärna upp och skottar snö, i mitten av mars eller senare om så behövs :-)
Jag utgår från att Sirius och kommunen har full koll på läget och att de har en plan för hur Studan ska vara i speldugligt skick när det är dags för premiär. :-)
Jag tror nog att Studan är spelbar till premiären. Och något litet OH-tifo eller flagghavstifo som i premiären 2014 skulle vara kul att ha!
Klart vi ska ha Tifo, bör dock startas en egen tråd om det. Fixar inom kort.
Jag välkomnar ett tifo men känner själv just nu avsaknad av energi till tifofix. Hade varit kul att få in någon ny förmåga som kan brinna för detta i styrelsen. Så som sagt, känner du dig taggad på detta hör av dig till mig så slår jag ett slag för dig. Jag själv sitter ju som "tifoansvarig", en titel som man nu kanske vill slätstrukna som "ledamot", men jag tycker det är en viktig roll som fan. Bara det att jag känner mig bränd inom området. Träd fram med ny energi och ta tag i detta, någon, som förhoppningsvis i sin tur sedan kan bli några. Vore guld!
OK, inget tifo att vänta i morgon. Tar med mig flaggbunten iaf. Men framöver; någon som orkar bära ansvaret för flaggorna och banderollerna?
Jag kan göra det.
Men kan kolla med någon av de yngre förmågorna i klacken om de kan tänka sig göra det på längre sikt. vore en naturlig utveckling :)
Danke!
Börjar bli lite nervös. Törs inte tippa.
Sirius Hej!