Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Zockeberga - blåsvart 2/3 kl. 19.00

4-4 blir mitt kaxiga tips.
Även UNT tippade 4-4. Jag tror på två jämna matcher och varsin seger.
Fan nästan klara vid seger! Så vinst med 6-3 efter en dålig första halvlek så vaknar vi.
gnetspel.... målsnålt.... vågar inte tippa.... usch....
3-3 så jag vinner mitt vad mot Knivis.

Kommer den mytomspunna Tillberga-klacken att vara på plats? Knappast va.
Jaha, bara att hoppas på bra resultat i den andra matchen. Hoppas på att ljusdal inte vinner.
Det var det här jag fruktade skulle hända. Två tidiga mål i baken och så blev det väldigt tungt. Suck! Snygga till siffrorna blåsvart, det kan i slutändan på kvalet bli en målskillnadsaffär.
Mhm, jag är heller inte direkt förvånad, även om jag inte trott på så här stor skillnad.

För det första så är väl Tillberga helt enkelt ganska bra. Bättre än tabellplaceringen visar iaf. Orkar inte räkna på det, men jag misstänker att de i en tabell efter jul inte skulle behövt kvala.

Sen tror jag kanske att vi har gått in med lite för lite respekt i matchen. Vi kanske skulle tänka mer som när vi möter Villa i Sparbanken istället för som när vi åker upp till Ljusdal. Orkar man hålla ut ett tag mot Tillberga så brukar de ju kunna bli störda. Nu spekulerar jag ju bara eftersom jag inte ser matchen, men det vill ju uppenbarligen till en ändring till på fredag.
Det är så jävla pinsamt att det inte finns!!

AVGÅ ALLT O ALLA.....
Rätt jobbigt just nu ....
Förutom Heja Boltic!
Tror som sagt på att vi hade för lite respekt för motståndet. Tillberga är bättre än oss helt enkelt, och när de får självförtroende och vi tappar vårat, samtidigt som de går för fullt i 90 så går det så här. För jävla dumt av Eidenert förstås sen.
Å så vann Ljusdal ändå , snablar också
Fyyyyyy
Klart att Tillberga är bättre än oss men det här är ändå inte godkänt.
Fyfan. Jävligt glad att jag stannade hemma. Jag hade inte klarat av det där. Pinsamt.
Risken är påtaglig att vi torskar även nästa match och att LBK vinner hemma mot Boltic. Hoppas verkligen Tillis har motivation att vinna borta mot LBK annars kan det bli en helt avgörande match för oss hemma mot LBK. Som det brukar bli, alltså :-(. Snälla blåsvart, ta åtminstone en pinne mot Tillis!
Satt och stirrade på Boltic-Ljusdal på Elitrapport och tänkte att om det slutar oavgjort så känns det ändå rätt bra, trots förnedringen mot det vidriga laget. Så ploppar det upp 2-3 och dessutom ASSIST AV SVINET SKARPS det allra sista som händer.

Det här jävla förbannade supporterskapet. Hur fan orkar man med det.
Utgår från att blåsvart ändrar sin taktik nästa match och så behöver vi Hydas i backlinjen.
Hata allt!!! Bara hata allt!!!!

Helt obegripligt hur vi kunde lägga oss ner och dö efter en bra matchinledning där vi var bättre än gurkorna.

Sen får ALLA i laget skämmas för insatsen. Priset till bästa spelare går till busschauffören. Och Eidenerts utvisning... Skit samma om det är matchstraff... man tar ALDRIG en 10a tjugo meter in på motståndarnas planhalva i det läget... ALDRIG någonsin!!!!! (Sen tycket inte jag heller att det var matchstraff, men då hade jag redan givit upp och stod och kramade Zocke....)
Känns så jävla förnedrande och pinsamt att ha 3-18 i målskillnad mot självaste Tillberga. Visst, de är rätt så bra nu men vi får dem tamefan att framstå som mästare. I kvällens match kan ingen Blåsvart kvittera ut ett godkänt vilket är ett jävla underbetyg i ett kval. Självrannsakan och nya tag på fredag! Några vunna närkamper och höga skott på deras dvärgmålis så är ju hälften vunnet. Kör!!! Bara kör!!! Ät upp reservgurkorna!

[size=10]Att jag i övrigt inte ser/känner en vänd-/ljuspunkt för oss inför nästa säsong är en annan sorg … Men att spendera den säsongen i allsvenskan vore än värre![/size]
usch
Ja vad ska man säga om denna match? Ett lag som har jobbat mot kvalet hela säsongen ser inte ens ut att försöka spela bandy. Det va under all kritik man glömmer såklart snabbt men sällan jag har sett ett sämre sirius, iaf mot ett pisslag. Absolut ingen får godkänt idag. Och tycker man det e jobbigt med publik som ställer krav finns det en jävla massa andra lallarklubbar i denna stad där absolut ingen bryr sig om hur det går. I den här klubben är vi rätt många som följer laget och trots 5 kval irad är vi en full buss plus säkert 10-20 andra som tar oss till matchen. Då kräver iaf jag mer, och nej jag pratar inte bara kunnande jag pratar inställning brinna för tröjjan man har på sig. Och det är fan elitidrott det ska finnas lite jävla krav, kan ta upp 1000 saker jag reagerat på under säsong men det gör jag inte idag.

Sen ska inte eidernet hängas själv alla va usla men nu får han stå sitt kasst, man gör inte det han gör vid ett helt ofarligt tillfälle eller man gör det inte alls. Det är så urbota idiotiskt och sätter laget i en omöjlig sits plus att man plockar bort sig sj från nästa match. Är sanslöst arg och besviken idag.

Sen finns det en annan sak som oroar och det är ju att vi är ljusår från lag 12!! i serien. 19 fucking 3 på två matcher mot ett lag som inte va i närheten av slutspel är bara ja jag vet inte. Ska vi närma oss det minsta till nästa år måste det in minst 5-6 spelare.
Elitrapport suger ju också numera, men att vi bara hade två regelrätta skott på mål i går, tja, det stämde nog. Stackars Kjelle räddade bara två skott också. Det var som sagt riktigt patetiskt. Så där brukar det se ut borta mot SAIK, men mot Tillberga? Seriöst?

Nu vill jag se inställning i morgon. Trött på den här jävla lallarinställningen så som att glida runt på isen och mysa efter 10-1 i baken. Tacka de tillresta, skäms, slå eventuellt sönder något, åk hem, skäms och revanschering! Det är krig för fan, och då håller det inte att mysa. Ljusdal höll på att på ren krigarinställning ge oss en match i fredags. Hey, det är kval, skyr inga medel!