Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius - Ängelholm lördag 5 mars kl 14

Drömmen om Europa lever! Cupmatch på Löten brukar ju vara ett lyckat koncept. Hoppas att Ante E och Kingsley kan spela.
Dumt att chansa, va? Får hoppas att inte cupen skördar fler offer. Var ju många med skavanker efter senaste cupmatchen också. Jag vill se Dragan näta!
Jag håller med Joint. Utgår från att Kim och Tolle inte chansar med våra guldkorn. Missar matchen tyvärr och även kvalmatchen mot Tillberga p.g.a. 70-års kalas i Södertälje.
Kim avgör med två långskott i krysset.
2-0
Det verkar bli en något tunn bänk imorgon:

"Sirius troliga startelva mot Ängelholm (4–3–3): Benny Lekström–Karl Larson, Gustav Thörn, Oscar Pehrsson, Kujtim Bala–Niklas Busch Thor, Christer Gustafsson, Kingsley Sarfo–Kim Skoglund, Dragan Kapcevic, Sherko Faiqi.

Ersättare: Lukas Jonsson (mv), Alexander Hedman, Kyria Kambusi, Karvan Ahmadi."

IK Sjukstugius-Skulderholm FF
Har skadesituationen öht nånsin varit värre?
Den 25 september 2000, i slutet av matchen mot Vallentuna borta, var endast en spelare (Svana) i blåsvart äldre än 20 år. Då var det värre.
det är väl inte illa med en ung trupp? bra att de gamla erfarna vilar sig, de behövs i semifinalen i cupen
Enskede borta 2004 var också rätt besvärlig, då man var tvungen att lira en skadad förstaårssenior (Jakobsson) som mittback för att få ihop lag.
Det var värre förr och ju förr desto värre ;-)
Jag vill minnas att skadelistan var rätt diger inför Valsta borta våren 2013.
Magisk förstaminut, resten var fan svagt. Kim var riktigt bra, och NBT krigade på bra, delvis CG också. Tyckte ingen i övrigt kom upp i nivå eller stärkte sina aktier. Detta var kanske den sämsta match jag sett under ledning av Kim-Tolle. Nu kan det bara bli bättre! När t.o.m Kingen har en dålig dag på jobbet så blir det rätt uppenbart hur mycket vi saknar Ante E. Det var väldigt stressat mer bollen överlag och så. Kom igen, Randigt!
Pluspoäng till tröjan, Kims första halvlek och Ians inhopp. Resten glömmer vi.
Ja inte mycket som värmde idag, utöver matchtröjan... Tillbakapressade nästan hela matchen mot ÄFF trots hyfsat namnkunnig startelva ändå - skall man bli orolig?
Detta var kanske den sämsta match jag sett under ledning av Kim-Tolle.

KB: ”Det här var vår sämsta match sedan jag kom till klubben”
Lugnt, ingen som bryr sig om Svenska pruppen ändå.
Tycker det var bra med en riktig jävla wake up call inför serien, att det är hårt jobb från alla i + 90min annars är man illa ute.
Ängelholm gjorde IKS dålig med en jävla press som jag aldrig trodde de skulle orka med hela matchen, det blev impad av, riktig jävla bra laginsats av dem.
Sen kanske jag är lite hård, men jag upplevde det som lite målvaktstavla, Lekström stod lite väl långt ut tyckte jag.
Det konstigaste idag var att det inte blåste på löten.