Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Västra Sidan-relaterat

Är vi på väg att bli en sekt??

Två goda vänner skulle stå med mig på västras läktare i torsdags men av olika anledningar fick dom fel biljetter. Detta medförde att dom inte fick stå med Västra utan blev hänvisade till "gamla västra".

Väl på plats kunde mina vänner konstatera att det fanns en massa personer (säg 50+) som säkert allra helst ville vara med i klacken men som inte stod med oss. Varför?

Är det så att folk inte har råd att stå med klacken eller (huvva!) så att vi upplevs som en iontern angelägenhet?

Det vore nog mycket enklare att aktivera fler om vi var mer tillgängliga. Utan att riktigt kunna sätta tummen på problemet så känns det som om möglar in i oss själva där vi står bakom en inpasseringskontroll som ingen riktigt begriper.

Alltså, kan Västra eller framför allt Sirius göra något så att det blir enklare för intresserade att stå med Västra?
Jag har fortfarande inte fattat vad den där inpasseringskontrollen gör där. Det är ju bara att knalla in...
Ibland lyckas dom visst stoppa någon harmlös byråkrat!
Enligt sirius i trådar här så skulle det inte bli medlemskrav på västras sektion, jag gissar att det handlar om biljettkontrollanter som har otydliga instruktioner...

Dom skulle tex kunna backa bordet 5 meter så det gick att komma upp på ståplats utan kontroll...
Suck, biljettsystemet verkar vara en aldrig sinande källa till förvirring. Jag ska ta upp det med Brandur, men du får förtydliga problemet. Vilka var de olika anledningarna till att de fick fel biljetter? Fick de biljetter till "gamla västra" av misstag? Var problemet samma för de 50+ som stod på andra sidan?
Jag vet inte om de "50+" hade samma strul eller om dom av andra anledningar kände sig avvusade från oss.

Bra agerat, Herr Bruk!
Man får ju sjunga och skrika på andra sidan också. De där drygt 50 personerna borde börja härja lite där borta. Coolt med dubbelklack!
Sant, men partisanklacken tycks bestå av osäkra personer som inte vill ta första skriket!
Kanske Mikko ska stå där? Då blir det fart pårom :D
Jag tycker att vi skulle behöva en bättre definiering av problemet precis som Brukarn säger. Annars är det svårt för oss att ta upp det med Brandur.

Någon som har förslag vad vi ska göra för att alla ska våga stå hos oss. Man behöver ju idag inte någon speciell biljett för att stå hos oss, det är ju samma som på Västra läktaren.
I vissa matcher har det av vissa bordsvaktare krävts medlemskapsbevis iaf trots att jag trodde att det inte var spikat att sånt skulle krävas.
Ja, en förtydling behövs!

Är problemet att det är svårt att köpa biljetter till rätt sektion?
Eller är det att vakterna vid insläppet är för nitiska i era ögon?
Eller både och?

Är det fortfarande så att icke-medlemmar inte blir insläppta ibland? Jag har sagt till om det hur många gånger som helst.
Jag kan tänka att det är läge att flytta tillbaka till Västra. Faktiskt. Jag har under säsongen på grund av ett arbete som kräver att jag sitter och knappar på en handdator suttit på pressläktaren och det är från denna exil tanken kommer.

Det hörs ganska dåligt på huvudläktaren när Västra är igång. Vid de tillfällen det finns bortasupportrar hör man dem ofta bättre. Från andra sidan ser det dessutom hganska fånigt ut med så mycket folk ihoptryckt på liten yta på ena sidan och desto glesare bredvid. (Det är ju i grunden positivt - att det är så mycket folk.)

Just det att så mycket folk står i klacken är en av anledningarna till att en flytt tillbaka kunde vara intressant. Då kan man åter sprida ut sig och sina flaggor över ett mittparti på läktaren som dessutom syns tydligt för ordinarie pöbel och tydligt visar att det finns en klack även för sittplatsdelen. Om man dessutom har kvar motståndarburen kommer deras ramsor dränkas i våra i de allra flesta fall.

En flytt skulle också underlätta för folk som vill söka sig in i klacken utifrån och gradvis närma sig genom att så att säga börja stå i utkanterna, för att sedan klappa med lite vildare och sedan eventuellt sjunga med i någon sång och till slut stå i mitten. Ungefär så såg resan i alla fall ut för sidotecknad.
Stödjer helt klart återflytt till västra. Gärna platsbyte med bortaklacken!
Huvudläktaren suger upp hejaramsor som en Wettexduk. Jag tycker nog också att en återflytt bör diskuteras, men det lär väl inte bli förrän nästa säsong då. Bortaklacken får nog stå kvar där de står, enligt reglerna ska de ha ett separat insläpp, och det går nog inte att lösa på något annat sätt.
Som brukarn antydde är det inte så stålande att stå bredvid bortaklacken. Men i övrigt är jag faktiskt böjd att hålla med om att en flytt skulle kännas ganska bra. Förstår att det inte varit lätt att lösa den otroliga publiktillökningen men vi har faktiskt blivit allt för marginaliserade och runtflyttade för att det ska vara helt ok. Har också fått höra flera gånger att vi inte hörs vilket känns trist eftersom vi är mångdubblet fler nu i genomsnitt än vi var när vi stod på västra.
Om man får drömma vore det nice med en helt ny västra läktare med tak på. Visst är jag på en flytt till västra (om klubben/SvFF går med på det), men snacka om hardcore och stå där i regnet. :$
Västra är en mycket bättre ståplats-läktare, helt klart! (byggd för det också). Skulle det tillkomma tak på den sidan vore det toppen, både för akustikensskull och för att slippa bli dyngblöta. :)

Håller med om att sittplats-bordet borde flyttas till uppgången till sittplats istället för att ha trängandes med vår stå.
Jag tycker inte vår ståplats är helt toppen som det är nu faktiskt.
Jo, att flytta bordet borde prövas. Risken finns dock att vi isåfall får "snåljåpar" som tar platser på klacksektionen och inte skriker, eller gud förbjude, sitter.
Det sistnämda problemet, att vi eventuellt får oönskade gäster på vår sektion, är ändå ett problem som vi själva kan motverka. Tex genom att fylla på nerifrån och ha publikvärdarna ståendes längs trappan och säga till folk att det bara är för Västra Sidan.
Jag tycker man borde prova att flytta bordet. Sedan är jag tveksam till om det i sej genererar så värst många fler till vår sektion. Jag har då lekt med tanken att sätta upp ett plakat på västra läktaren som informerar om att man gärna får stå med oss och att det inte kostar mer pengar än att stå där. Det i kombination med att flytta bordet kanske blir bra?
Det var väl nån nisse som uppmärksammde oss här på forumet för ett tag sedan om just det här med att det finns massa potentiella västringar på västra, så det kanske är dumt att inte agera nu innan hösten och regnet får dem att stanna hemma...
Det regnar aldrig när Sirius spelar på Studan.
Farbror: Jag har fortfarande inte kopplat vilka klagomål det är jag ska ta upp med Brandur. Är det blijettsystemet eller de nitiska biljettkontrollanterna som är det största problemet?
Biljettsystemet är helt klart ett mysterium. Vidare behöver vi en kreativ debatt kring hur vi skall kunna knyta till oss potentiella Västringar som står på "gamla västra".

Klackens placering kanske oxå skall diskuteras?

Mina kompisar trodde att det fanns en massa potentiella västringar på andra sidan. Vi bör klura på hur vi skall knyta dessa själar till oss. Det är för sorgligt om vi uppfattas som en egennavelskådande sekt.
Klacken lär inte flytta i år, men jag ska flagga för att vi vill ta upp det till diskussion. Och så ska jag höra om inte klacksektionen kan märkas ut på kartan så att man vet vad man ska köpa.

Annars förstår jag inte riktigt problemet med att vi skulle vara otillgängliga, och varför det eventuellt står en massa folk på andra sidan som helst vill vara i klacken. Vi måste ju visa att vi finns såklart, men annars tycker jag det är upp till dem att ta det första steget. Det är ju inte så himla svårt att bara byta läktare liksom. Och ganska många nya har vi ju lyckats locka.
Den mobila läktaren som fanns under Pekingmatchen? Skulle det kosta för mycket att hyra och mobilisera den innan varje match tro? Eller varför inte låta bygga en permanent kortsidoläktare och köra över fridrottarna? ;) En Ultimat placering för en klack är ju faktiskt bakom ett mål!
Är du tokig?
För att nyansera Brukarns svar lite grand.

Ja, det skulle kosta för mycket att bygga, riva, bygga, riva, bygga, riva, bygga, riva, bygga, riva, bygga, riva, etc.

Jag hoppas också på en permanent kortsidoläktare. Som del i ett nytt Studenternas IP som jag livligt hoppas kommer bli en arena för fotboll allena. Innan dess tycker jag nog att friidrottarna ska få använda den enda friidrottsarenan med någorlunda funktion i staden.

Den ultimata placeringen för en klack är naturligtvis mitt på långsidan. Varför skulle det vara bättre att stå på kortsidan? Man ser sämre, man blir sämre integrerad i övriga publiken och man riskerar att reduceras till djur i bur. Klackar har ofta hamnat på kortsidor av det enkla skäl att de billigaste biljetterna finns där - och i vissa fall för att de blir lättare att kontrollera ju längre bort från centrum av arenan de är.

Att självmant vilja isolera sig på en kortsida är för mig, lite som Brukarn är inne på, vansinne. Vi är inte Borussia Dortmund eller AIK, vi är Sirius och Studan är vårt hem och ingen jävel kommer hit och förpassar oss till en kortsidesläktare!
jag anser att en optimal placering är mitten västra sidan då får vi dels väldigt bra platser att se matchen ifrån, vi kommer dränka borta supporters skrän, samt att vi kan ha tifon som syns ordentligt för hemma publiken. det borde egentlihgen inte vara något problem så länge det finns en sektion mellan oss och bortasupportrarnas bur. vi har väll stått på västra i regn nån enstaka gång och har väl klarat det, visst vore ett tak bra både för regnskydd och aukustik men det är inte avgörande, finns det en möjlighet att flytta tillbaka till västra då tycker jag vi tar den.
Baronen//Word!
Jag vet inte om jag är så jättepigg på att ge upp vårat tak, både för skydd och akustik. Det är inte bra att vi är ute på kanten men vi lär väl höra var Sirius har tänkt att göra av oss inför nästa säsong innan vi bestämmer om flytt. Att kommunen bygger tak på västra kan man ju glömma.
Men akustiken är ju noll och inget på huvudläktaren. Tror inte vi skulle höras sämre på västra, och vi skulle definitivt synas bättre. Vädret är väl faktorn som talar emot.
Jag tror att det är bättre akustik längre in på läktaren, det försvinner nog mycket ut från läktaren därifrån vi står nu.
På västra slipper man solen i ögonen och det finns stora träd att mysa under vid regn.
Jag vill tillbaka.
Jag vill också tillbaka!
Vädret har vi trotsat i många år, jag känner inte att det skulle bli jobbigare för att vi haft tak i en säsong. Västra rules!
Jag är en gammal Siriussupporter (både till åren och intresset) som givetvis står på västra sidan när det är fotboll och på östra, under tak, på bandymatcher. Är medlem i Västra, står nära klacken under bandymatcherna (men är inte speciellt aktiv som sångare) och skulle föredra att Västra flyttar tillbaka till västra sidan på fotbollsmatcherna åxå. Tillhör definitivt 50+ supportrarna på västra sidan.
joer: Jag hoppas att du kan tänka dej att byta till östra om SvFF inte går med på att vi byter sida, vilket jag inte tror dom gör. Om vi står på västra kommer vi för nära motståndarnas supportrar.
Bigbadda: Jag tror inte det finns något förbud mot att stå på samma sida som motståndarklacken, så länge det är några sektioner mellan klackarna.
Hej Västra Sidan.

Jag kan inte sjunga i 90 minuter, vill ibland sitta på min plats, har ibland en röd tröja på mig och vill slå på min trumma, kan jag snälla vara med i Västra Sidan?

Snälla sluta har krav på folk som vill sitta bland Sirius fans och stödjer Sirius!

Om ni försätter på dessa sätt blir ni en riktig sekt!

Ja kanska är det dags att flyta tillbaka

Hup Sirius Hup

clashjam: Vi är en klack. Vår uppgift är att stödja Sirius genom att synas och höras. För det får vi generösa rabatter på inträdet på Studenternas och öl på Flustret. Vi tvingar inte någon till något, men om du tycker det är sektigt när vi uppmanar folk att stå upp och sjunga så borde du kanske sitta någon annanstans.
Vi finns för att stödja Sirius. Vi stödjer Sirius genom att stå upp och skrika, sjunga, hoppa (då och då) etc. Vill man inte göra det så kan man sitta någon annanstans. Samtidigt är det också så att vi i Västra inte vill ha någon trumma. Fram till en majoritet vill ha det så får den vara någon annanstans också. Jag vill kunna sjunga utan att höra någon banka utan taktkänsla. En trumma är ett alibi för sådana som inte vill skrika. Titta bara på Almtunas klack.
Men nu var det ju så att det var en grabb i tolvårsåldern som hade trumma, tror knappast att han läser här inne. Om ingen säger till honom att vi inte vill ha en trumma i klacken så tycker han nog säkert att han är cool.
Jag såg inte ungen, jag bara hörde oväsen. Någon borde förstås infa honom om att trummor skänkes till GS.
Trumma går bort, har alltid gjort och kommer alltid att göra det.

Återflytt av VSS till Västra Sidan skulle ju inte skada tycker jag också.
Med ålderns rätt blir jag bortskämd och tycker att det är rätt skönt att ha tak över huvudet....
Är det för tidigt att prata med typ einar nu om en flytt till västra? för som jag minns det så ville de flesta tillbaka.. Vet att jag är ute i okristligt god tid, men det känns viktigt att vi flyttar om vi vill växa, och framför allt visa våra fina kommande tifon för nån...
Jag är för en flytt men skulle inte tacka nej till ett akustiskt tak på Västra heller. :)
Alltså, hela Västra är ju mycket bättre anpassat för ståplats och fler kan sluta upp iom att det är en mycket större sektion.
Vår sektion i år har kanske inte varit allt för bra.
Ursäkta om jag framstår som stelbent, men jag skulle nog vilja ha ett årsmöte i ryggen om vi ska ta ett sånt beslut. Så därför tror jag att vi bör vänta tills vi har kommit lite närmare kommande säsong.

Personligen så tycker jag att vi står rätt bra där vi står, men det får man resonera om.
Har jag flyttat står jag kvar, basta.
Det är klart vi måste ta upp och besluta om det först på årsmötet. jag menar bara att när vi väl har det så kan det ju vara bra att veta om det öht går att flytta... annars blir det ju bara en disskussion om ett kanske, det brukar sällan kännas givande.
Självklart ska det röstas om, men det är bra att ta upp frågan med Brandur och co. i god tid. Vi vet ju inte om det ens är möjligt att byta läktare än.
Om vi nu vill byta sida så är det grönt ljus för det. Jag tror dock inte vi hinner vänta till årsmötet för beslut, så förmodligen kör vi på någon sorts folkomröstning via mejl.
Västra på Västra 2008!
Skönt, då står jag kvar.

Men biljetterna som börjat säljas på off sidan är ju på samma sektion som i år.
Västra for president, men för risk att bli utsjungda så säger jag nog Norra, tills vi får ett tak på västra läktaren.
Demokratin får utgöra!

Om vi nu vill byta sida så är det grönt ljus för det. Jag tror dock inte vi hinner vänta till årsmötet för beslut, så förmodligen kör vi på någon sorts folkomröstning via mejl.

Hur ska omröstningen gå till?

[quote1196788239=Brukarn]

Hur ska omröstningen gå till?
[/quote1196790430]
;)
Ett argument för Västra också är att den är bättre utformad för tifoarr. Någon som kan svara på dock, vart bortasektionen skulle vara? Apburen!!?
Som sagt, jag står kvar
Surgubbe. Även om jag också gärna står kvar där vi stod i år.
Grundtänket för en klack är ju att höras, därav min vilja att flytta. Andra faktorer som spelar in:
*västra SKA stå på västra
*vi har bättre chans att värva fler medlemar
*vi kan stävja kaxiga småglin nära bortasektionen ;)
*eventuella tifon syns
Punkt 2 håller jag nog inte med om, i övrigt så är det nog sant det du skriver.

Vi sågs nog länge som något knasigt och exotiskt och att vi stod på västra sidan bidrog nog lite till det, vi saknade kontakt med den övriga publiken. På det sättet distansierar vi oss från övriga på flera sätt vilket gör att folk som är potentiella medlemmar måste göra en insats för att "komma till oss". Min bestämda uppfattning är att vår nuvarande plats har gjort det lite lättare för oss att locka folk till klacken.
Jag har i princip inget emot att gå tillbaka till västra. Men jag gillar inte riktigt iden med att vi ska bli grannar med bortaklacken. Känns lite som att skaffa en surroundanläggning till hemmabion och sen ställa alla högtalarna snett ner till vänster bredvid tven...

Jag är kluven och känner att det är svårt att hitta någon perfekt lösning på problemet.
Ni som är medlemmar, förvänta er ett mail i er inbox idag där ni ombedes lämna er röst i frågan om vart vi ska stå nästa säsong..
1. Vi hörs betydligt bättre på östra under taket.
2. Vi kan värva fler medlemmar eftersom folk av princip inte går över till träläktarna
3. Tyvärr är det inte vårt jobb att stävja "småglin" (snarare fyllon) vid bortaklacken
4. Tifon ser bättre ut på huvudläktaren
Rösterna haglar in as we speak. Resultatet annonseras 15/12. Watch this space.
Svårt det här.

Man slipper solen i ögonen på västra.
Inga pelare på västra.
Ev bättre platser
Fina träd
------------------------------------
Jag har vant mig lite vid östra
Fler toaletter vid östra
Lite dålig sikt, ser bara ett mål
Tak

jag gillar solen och tyckler attd et är en fördel att stå i solen och titta på matcher på östra. På västra kan man dessutom bli blöt om det regnar. Däremot är det lättare att växa och det hörs bättre på västra, gahh jag vet verkligen inte vad som är bäst.
Bäst är att inte flytta runt hela tiden.
Surgubbe
Beslutsångest.
Jag tycker det är gött iaf att inte bortaklacken får dopa sig med tak, då skulle det finnas risk för att bli utsjungda.
Personligen tror jag tifon är bättre på västra och att fler medlemmar kan droppa in, iaf riktiga ståplatsare.
Tycker största problemet var att vi blev runtflyttade på östra och att det tycktes råda nya regler varje gång i början av säsongen. Det problemet behöver vi inte ha nästa säsong om vi ser till att föra en bra dialog med klubben/Einar. Det tidigare strulet kan till stor del också ursäktas med den oväntat stora, men uppskattade, tillströmningen av folk till studan och västra. En anledning till att stå på västra från början var att distansera sig lite från tråk och gnällgubbar på östra. Med risk att låta som om jag blivit en själv så tycker jag faktiskt inte att vi behöver göra det längre. Publiken är till viss del tråkig och gnällig fortfarande men vi har större möjlighet att påverka när vi står på östra. Tror jag iaf…
Jag har vant mig med att stå på östra, tycker att det är jättebra med tak och solen på sig. Det var alltid så kallt och skuggigt på västra.
Tycker att västra läktaren är det enda rätta. Känns bara larvigt att stå inklämda på sittplats. Hade västra stått på östra när jag började gå på sirius hade det nog tagit mkt längre tid innan jag vågat ställa mig med klacken. Bordet nere vid ingången och vakter som inte vet vilka regler som gäller kan vara nog så avskräckande.

Nä har man blivit så gammal att man är rädd för lite regnstänk och blåst kanske man ska sätta sig med gnällbältet på sittplats.
OM vi stannar kvar på Östra så måste vi prata med Sirius och Einar om vakterna nere vid läktaren som aldrig verkar ha koll på vilka vi är, jag tycker i så fall att man får flytta in bordet så att man kommer till vår sektion utan att passera dessa vakter.
Jupp. Vakterna är knepiga. Å ena sidan är dom hindrande för nya 'rekryter', men samtidigt garanterar dom att ståplats blir ståplats, eller ska iaf göra.
Å flyttar vi till västra så får vi hoppas att vår "gräddfil" när det gäller publikvärderiet fortsätter vara en "gräddfil" (dvs att man som publikvärd kan stå vänd mot planen och inte behöver hålla till nedanför klacken, tittandes på klacken.)
Finns STOR risk för att "Västra" blir inblandat i ev tumult om ni står på västra igen, jag står kvar (eller sitter eller går hem och skiter i alltihop).
Dags att gräva upp det där gamla Garligur citatet kanske, "GGG - Grinig Gammal Gubbe!" - Fan, kom med i matchen RRR. ;)
Jag står också kvar.... fast på västra... Jag flyttade över under protest, men flyttade tillbaks när vi hamnade ute på kanten.

Tror Mikko har fått smaka ridspöet i helgen....
Ridspö behövdes inte, det räckte med en torsk i vattenpolo mot Gripen

OM vi stannar kvar på Östra så måste vi prata med Sirius och Einar om vakterna nere vid läktaren som aldrig verkar ha koll på vilka vi är, jag tycker i så fall att man får flytta in bordet så att man kommer till vår sektion utan att passera dessa vakter.

En smidig lösning är vi beroede av oavsätt sida. Är det mycket folk behövs det åtgärder även om vi står på västra. Jag utgår från att vi kan hitta en bra lösning även på östra (eller västra om det blir fallet).
2 dagar kvar till beslutet.
beslutet tas väl på årsmötet?
Nej, beslutet tas när omröstningen är klar.
Jag räknar ihop rösterna imorgon och meddelar därefter resultatet.
Färdigräknat?
Summa summarum.

Vinnare av omröstningen är Östra läktaren med 28 röster. Västra fick 25 röster och sen fick vi två blankröster.

Brukarn//Kan du lägga ut en påa på förstasidan?
Helvete.
skönt att slippa flytta igen, flyttångest
Jag kräver omräkning av Floridas högsta domstol.
Då får vi se till att fixa det bra med bord och vakter så att det inte bara blir medlemmar som får stå med oss, utan även folk som kanske kan tänka sej att gå med men som vill testa först. Samtidigt som man inte vill ha sittande längst ner. Det känns som en viktig åtgärd om vi vill ha någon återväxt.
Sedan att vi inte hörs förutom vid ena målet går ju inte att göra så mkt åt i dagsläget eftersom arenan ser ut som den gör. Dock skulle man väl kunna tänka sej att vi från västra skulle kunna pressa kommunen på den punkten. De har ju öppnat för en ny arena trots allt, om än en väldigt liten öppning.
Dåliga förutsättningar med OH-flagga och andra tifon p.g.a. pelare från taket.
Också precis, ta bort bordet, bojkotta medlemskrav och för gudsskull - sitt inte på ståplats, ett par räcken skulle inte vara fel heller.

Synd att det inte blev västra läktaren, men men, kul att majoriten blir nöjda iaf.
Inga pelare i vår sektion väl? Det är klart. Ska man ha en OH över hela läktaren blir det ju jobbigt med pelare. Men ett sådant är väl inte på gång i dagsläget?
Gränsfall: http://picasaweb.google.se/ik.sirius/IKSiriusARgryteIS5231/photo#5123867880957492786

Jag kräver omräkning av Floridas högsta domstol.
Håller med:D, 55 röster kändes för övrigt aningen klent.
Jag skulle också vilja ha omräkning. Men jag vill påpeka att det är bara är för att jag är en dålig förlorare ;)
Omräkning är det enda rätta!! Jag hänvisar till Al Gore!!
Går man på forumskribenterna så skulle vi stå på Västra, därför är det tryggt att veta att även de "tysta" medlemmarna har fått göra sin röst hörd.

Omräkning bifalles icke. Jag orkar inte.
Jag är inte tyst men tycker att det har varit val och då rättar man sig efter majoriteten, nuff

Nu står vi på östra till vi blir anvisade att stå nån annanstans
Försämrar förutsättningarna för tifo-verksamheten också. Ser måååånga nackdelar, men men - beslutet är taget och majoriteten av Västra vill inte stå på Västra, så; "nuff said".
snarare: majoriteten vill inte flytta runt hela jävla tiden
majoriteten vill inte stå brevid motståndarklackar
Major I Tätén och Överste Nilsson vill se bättre, inte stå i höjd med kortlinjen.
Står i dagens UNT i bostadsdelen om en liten tjej vars föräldrar lät barnen välja fritt vilka färger de skulle ha på sina sovrum, men när tjejen valde blåsvartrandigt efter sitt favoritlag så tyckte föräldrarna att det blev jobbigt med alla barnens favoritfärger och sade nej. Tjejen valde då att måla blått, hon borde ha gratis medlemskap i Västra Sidan... :-)
Självklart!!! Kan nån styra upp detta? Så klart hon ska ha medlemskap.
Vilken PR-grej. Kan inte ordf. dela ut ett medlemskap till tjejen under överinseende av UNT-journalist + fotograf?
Håll i hästarna nu.
[link=http://www.siriusorden.se/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=22]Tungt mittfält![/link]
"Ordenskansliet är inrymt i det Orden tillhöriga Siriuspalatset, Rundelsgatan i Malmö."

Låter vacker men jävligt off att det ligger i Malmö.
såg deras byggnad när jag var i malmö senast och blev tårögd
Är den stjärnformad?
Nä, men den har en vacker siriusflagga hängandes från fasaden.
Överlag är det vackert hur Sirius breder ut sig över samhället och tar över fler och fler samhällsviktiga funktioner. Jag har noterat att vi förutom att driva behandlingshem här i staden även har börjat köra ambulanser. Min son fick exempelvis en modell av en siriusambulans i födelsedagspresent nyligen. And there was much rejoicing.
Den fick han av mig! Den fick han av mig!