Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Silly season 2016/2017

Officiellt kanske den inte startat men jag kunde inte hålla mig.

Kumpuoja klar
Widén klar
Jenefeldt klar
Lundberg klar
Hydling klar
Thorén klar
Engstrand klar

Broberg - slutar
Vi kanske kan lura "hem" Lukas Persson från Kungälv som ersättare?

Lars Fall hoppas jag fortsätter om han nu flyttar till Uppsala.

Anders Persson från Hammarby kanske. Han har utgående kontrakt och jag minns rätt och jobbar hårt.
Enligt unt har Fall köpt hus i Uppsala.
Bara att vi är där vi är, så här tidigt i mars månad, får ju en att hoppas. Sju nyckelspelare klara, tränare klar, klubbchef klar..... Och vad som sägs, ekonomin åtminstone inte tokröd.... Man får ju tårar i ögonen en sån här kväll...
Fall i uppis? En våt dröm.
man blir mörkrädd kring tanken..... jag har sällan eller aldrig hållit på ett lag så mycket som i årets SM-slutspel. Tycker att ett guld skulle ha en jättebra plats i Sävja/Nåntuna....
Falls husköp har jag hört från massa håll nu. Men även om han kommer tillbaka är jag inte övertygad om att vi kommer lyfta nämnvärt. Behövs ett par förstärkningar därtill. Hur är scoutingarbetet i allsvenskan? Att hoppas på ES-spelare känns för mycket begärt, men man hoppas ju.
Känns så självklart att alla sunda spelare vill spela i Blåsvart så det det är egentligen ganska ointressant
Att gå in i Silly Season utan skräck!!! Fräsigt.
Att Broberg slutar tror jag är en sanning med modifikation. :-)
Det hör till ordningen att nämna Lomanov och Bella i en Siriussilly så nu är det gjort.
Viktor ska måla hemma hos mig. Operation övertalning :-D.

Att gå in i Silly Season utan skräck!!! Fräsigt.

Fräsigt var ett ord i rättan tid!
Jag vill ha 1 försvarare 2 mittfältare och en forward.
Jag drömmer om en speldirigent.

Viktor ska måla hemma hos mig. Operation övertalning :-D.

Jag har tidigare anlitat Viktor Broberg som målare hemma hos mig, rekommenderas! Han jobbar bra och är trevlig och snabb. Dessutom kan man få lite bandyskvaller levererat... ;) Bra att stödja Siriusspelare som är företagare och att handla av sponsorer och påpeka att "jag handlar av er för att ni stödjer Sirius" så att de fortsatt har intresse av sponsring ;)
Helt rätt Markus! Jag har tidigare anlitat Hz-bygg, också en sponsor av Sirius bandy, för ombyggnation av vardagsrum. Jag är väldigt belåten både med bemötandet och deras arbete.

Helt rätt Markus! Jag har tidigare anlitat Hz-bygg, också en sponsor av Sirius bandy, för ombyggnation av vardagsrum. Jag är väldigt belåten både med bemötandet och deras arbete.

Jag har anlitat Henke Eriksson för att sätta upp markis
http://mobil.unt.se/sport/sirius-satsar-pa-sportgrupp-4149917.aspx

Ställer mig positiv, bredare nätverk och mindre arbetsbelastning för enskilda personer, förhoppningsvis i alla fall. Hoppas även Mats blir en medlem i den.

Har positiva vibbar generellt, allt från småsaker som att 50/50-lotteriet är kontinuerligt och att öltältet äntligen är igång till större grejer som att vi redan har sju spelare klara och en ekonomi i balans.
Peppa försäsong i september!!

Vi kanske kan lura "hem" Lukas Persson från Kungälv som ersättare?

Får man fråga vad Lukas Persson har för anknytning till Uppsala/Sirius? Läst i Motala-Vadstena tidning att IFK hoppade att han skulle flytta "hem".
Antar att Kungälv kommer uppleva viss spelarflykt med tanke på deras ekonomiska situation.

Tre Spelare från Södra Allsvenskan Sirius borde värva
1. Robin "Vildsvinskungen" Östh, forward, senaste säsongen i IFK Motala annars från Tranås. Vill spela i ett lag som satsar mot Elitserien om han ska vara kvar i Allsvenskan. ("annars flyttar jag hem till Tranås"). Statistik 2015/1016: 18 matcher - 34mål. missade matcher pga följande situation "Östh blev själv överkörd av Nässjös ryske Anatoly Suzdalev när han skulle åka och byta i första halvlek. När Östh sedan "proppade" Suzdalev i slutet av matchen blev det matchstraff, vilket betyder att anfallaren är avstängd minst en match. Han missar Nitro/Nora borta på lördag.
– Han åkte och tittade ned och dribblade och jag proppade honom. Inte så farligt. Han körde över mig när jag åkte för att byta, sade Robin Östh om sitt röda kort."

2. Erik Ågren, också IFK Motala. Är ca 30år, gift med ett golfproffs och äger villa och har barn. Katrineholms enda värvning säsongen när dom förlorade alla matcher i elitserien. Är Mittfältare/Forward känd för att komma i bågar och hämta och fördela boll. Har själv sagt pga Katrineholm året att han bara tänker spela i elitserien i ett lag som har chans på slutspel.

3. Robert Karlsson, Anfallaren som gör massa mål för Lidköping AIK. 50 mål på 20 matcher. Antar att han är omöjlig att locka till Uppsala och kommer hamna i nåt annat elitserielag.
Jag blir sugen vildsvinskungen bara för namnet!
Tycker Sirius ska kontakta Pär Törnberg. Vi behöver en erfaren mittfältare med bra skridskoåkning. Förvisso lite till åren kommen men en bollhållaren av klass.

Jag blir sugen vildsvinskungen bara för namnet!

mitt liv blev genast mycket bättre när jag hittade det smeknamnet i Tranås Tidning, tidningen som jag vet höll kvar vid det gamla stora morgontidningsformatet mycket längre än alla andra tidningar i landet.

Tycker Sirius ska kontakta Pär Törnberg. Vi behöver en erfaren mittfältare med bra skridskoåkning. Förvisso lite till åren kommen men en bollhållaren av klass.

Låter som en smart värvning. Han kan ju samåka med Hydling från Hälsingland, läste nåt om en 1åring som fanns där hemma.
En uppdatering på Kungälvs Lukas Persson är att jag läste att han inte vill lämna flickvännen i Göteborg och antagligen blir kvar i västra Sverige.
Flickvänner - den viktigaste faktorn i varje bandy-silly.
Sportgrupp har vi haft tidigare med. Intressant att se vilka det blir.
Kanske några spelare från 08/09-gänget? Sudden, Pirre?
Tuomas Määttä från Botnia vill jag gärna se.
Hoppas de redan påbörjat sitt arbete. Josse, Ubbe och någon därtill hade ju en sportkommitté för några år sedan med lyckad framgång.
Nyllet skrev...

Nä det tycker jag inte alls (efter samtal med folk som vet bättre :-))!
Joakim Svensk kontrakt går ut! Bara säger!

Jag vill inte heller ha Törnberg!
Har du en stark grupp så tror jag fortfarande att Törnberg kan passa in. Jag vill ha han, borde vara billig och har spetsegenskaper.
Man vill ju bara ha den där finalen spelad så man får veta om Lasse Fall kommer hem.
http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/sm-finalen-kan-vara-falls-sista-match-i-villa-det-har-varit-mycket-snack
Intet nytt om Vildsvinskungen? :-D

Fall, kom tillbaka!

Törnan, var inte han ett sådant där svin?
".......Visst, vi känner oss hemma i Uppsala, ......." säger Lars Fall i Bandypuls.

Uppsala är bäst såklart! Heja Villa! Spöa gurkorna - ordentligt!

Intet nytt om Vildsvinskungen? :-D

"och jobbar också hårt på att få hem målkungen Robin "Vildsvinskungen" Östh från IFK.
– Men jag har inte bestämt mig än, kommenterar Vildsvinskungen själv.
Om Robin "Vildsvinskungen" Östh säger IFK:s klubbchef Pär Beckne att anfallaren ska bestämma sig närmaste dagarna, helst före att "Vildsvinskungen" Östh åker till Thailand på semester på söndag."

[right]källa: MVT[/right]

Ser det som att elitserieklubbar har tills Vildsvinskungen Thailandssemester på sig. Hur ser möjligheterna till vildsvinsjakt ut i Uppland? Antar att det är bästa sättet att locka hit honom.
Samba-Klasse till Tillberga enligt twitter rykten
Det är väl inte den typ av flashiga värvningar som Zocke vill visa upp?
Skulle inte förvåna mig då Zocke redan värvat från norra allsvenskan, som han verkar bevaka väl. Dessutom var ju Klasse "petad" i kvalet, kanske av en anledning likt denna.
Bergwall säger att han vill köra ett år till. Betyder det att Kjellsson blir kvar ett år till hos oss?
Jag har fått intryck av att han vill fortsätta.
Bergwall enl rykten kommer skriva 1+1 så att knyta till sig Kjelsson borde IKS göra pronto, men då måste de fixa lägenhet o jobb åt honom. Nu pendlar han emellan....helt galet! Jobb finns om Sirius vill och är på bettet!
Kjellsson har varit väldigt bra och i vissa fall helt avgörande men jag ser det ändå inte som helt klart att han får förlängning. Gurra och några av målvakterna underifrån kan vara mer aktuella.

Gripen har ett jobbigt läge eller om man vill samma läge som Sirius under flera av de senaste åren. 1 kontrakterad spelare och ingen tränare.
Å andra sidan, har man bara tagit tre pinnar under en säsong har man kanske inte så många jätteattraktiva spelare. Tippar att Gripen klarar sig bra. Kan väl bli Kungälv som står inför en jobbig silly tror jag.

Kjellsson tycker jag ska stanna och det tror jag han gör också. Tror han blir kvar i Sirius till dess att VSK kallar.
Jag vill läsa att Joel W signar. Och Tobias Andersson.
Vilsvinskungen har skrivit på för Tranås. Han passar på att yttra följande ord: men det som vägde över var att Motala inte har hall. "Jag vill inte pendla till spel i regn. Tranås har inte heller hall, men då slipper jag pendla och det blir mer bekvämt. Om Motala haft hall hade jag skrivit på för dem alla gånger"
Jävla lyxlirare
Gripens Tony Eklind och Johan Grahn hade jag gärna sett i Blåsvart! Den duon stod för mer ån 2/3-delar av GBK:s totala målproduktion.
Eklind å Grahn skulle jag ta också om det fanns läge!
Finalen avklarad, nu väntar jag på beskedet att Fall är tillbaka i Sirius
Nu är det officiellt att Lars Fall lämnar Villa. Däremot är det inte givet att han lirar i Sirius. Kom igen nu Sirius, gör allt för att få tillbaka Lars.
Det är ju inte svinlångt att pendla till givna slutspelslag i Sandviken, Västerås eller Stockholm men hoppas att käre Fall väljer hemmaplan.
Hammarby lär nog behöva en passningsklubba även de nästa år
Hammarby? Fast Fall har ju blivit extremt bortskämd med ypperliga träningsförhållanden i Lidköping. Kan blir svårt att vänja sig vid mjukisen på Zinken i regn och snöslask eller i en sunkig hockeyhall stora delar av säsongen. Men det är ju klart - "money talks"
Till Studan alt Relita kan han ju nästan cykla! Hjälp honom med ett bra jobb så hoppas jag han väljer blå-svart!
Det får bara inte hända att Fall går till en annan klubb än blåsvart. Då blir jag ledsen.
http://www.unt.se/sport/for-diskussioner-med-sirius-4165254.aspx

" det viktigaste för mig är att tillhöra ett lag och känna gemensakapen med allt vad det innebär. "

Bra prioritering där!
Tror Fall avvaktar lite. Kritar vi en eller 2 till bra spelare skriver han på. Han vill inte harva i botten på serien.

Tuomas Määttä från Botnia vill jag gärna se.

Jag upprepar!
Rudell hängde med Jenefeldt och Roos på finalen. Han kanske vill visa att han kan mer än vad han visade förra vändan. Han var ju petad en sväng i Kungälv men gjorde stark comeback.
Micke Nilsson borde väl vara intressant.
Robin Olsson ryktas lämna Kungälv men jag vet inte om han passar in i Sirius. Rolig att se men frågan är om han räcker till!
Bärne ryktas till Tillberga. Med tanke på vad Zocke skrivit om Sirius så vore ju det en bomb.
Jag vill ha mer finnar i Sirius! och glada ungtuppar!
Fall kommer allt annat vore sjukt oväntat. Robin ser jag gärna komma tillbaka.
Jag gillar Robin. Vi skulle må bra av en sån spelare som tar initiativ och drar på sig bevakning.
"Uppgifter pekar på att Sirius återigen kommer göra en satsning" säger bandypuls.se
Är det p.g.a. Sirius intresse för Fall eller generellt tro? Ska man tolka detta rykte som att ekonomin förbättrats?
https://twitter.com/bandyworldnews/status/712039551171227648 :-D
Here we go again. Ska man skratta eller gråta :-D :-(. För övrigt har Bella dementerat ryktet att han kommer lämna Bollnäs. Eller han säger på bandypuls:"Jag har för avsikt att spela för Bollnäs nästa säsong".

https://twitter.com/bandyworldnews/status/712039551171227648 :-D

Viktigt ändå att Bella och Lomanov JR nämns i sammanhanget :-)

Viktigt ändå att Bella och Lomanov JR nämns i sammanhanget :-)

Det blir inte vår innan Bella och Lomanov nämns i våran Silly Season. Gick dock rekordfort i år! Och bägge på samma gång? Inte ens Håkan Lund hann få in en artikel i UNT innan Bella dementerade...

Nää...vi får som vanligt vara glada om några av de befintliga kritar på. Och i år ser det ju ovanligt positivt ut på den fronten! Minns för ett par år sedan när Hellan var den enda som kritat på innan sommarsemestern ;-)
eftersom bara Bella har gått ut och förnekat utgår jag ifrån att Lomanov är klar!
Vad jag förstår så har Lomanov inte uttalat sig alls i frågan vilket ytterligare förstärker tesen att han är klar för Sirius.
"För avsikt".... det språkbruket har väl spelare av Mikkels kaliber använd för varenda jävla klubb i Sverige varje år! Såna kan stanna där där är... vill inte ens se dem nära en blåsvart tröja.
Däremot vore Lomanon lite kult.... Berlin kan flytta till Moskva vad mig anbelangar.
Där dödade Olle Gabrielsson ryktet om Lomanov till 99*%
besviken!
http://unt.se/sport/nyforvarv-i-sirius-under-paskhelgen-4168503.aspx
Klassisk mörkläggning! Grattis till Lundh som ännu en gång lyckades skriva en Silly artikel där både Berlin och Lomanov omnämndes.
David Brodén har tydligen studier i Stockholm vilket ju borde kunna gå att kombinera med spel i Sirius. Det har Lundberg gjort i flera år redan.

David Brodén har tydligen studier i Stockholm vilket ju borde kunna gå att kombinera med spel i Sirius. Det har Lundberg gjort i flera år redan.

En av spelarna i Bajen är Magnus Brodéns son David Brodén. 23-åringen har spelat ordinarie i år, mestadels som vänsterhalv. David har kontrakt även nästa säsong och räknar med att bli kvar i Hammarby.

Han är under kontrakt och spelar i Hammarby 1säsong till eller?
Bra och troligtvis inte för dyra elitspelare med utgående kontrakt:
Mikael Lindberg och Axel Ekholm Kungälv, Johan Sundqvist Kalix, Kalle Mårtensson Bajen, Daniel Johansson Vetlanda.

[quote1458770749=Jocke]

En av spelarna i Bajen är Magnus Brodéns son David Brodén. 23-åringen har spelat ordinarie i år, mestadels som vänsterhalv. David har kontrakt även nästa säsong och räknar med att bli kvar i Hammarby.

Han är under kontrakt och spelar i Hammarby 1säsong till eller?
[/quote1458840762]

De har aviserat att de ska ha ett möte med alla spelare nu under våren oavsett kontraktsläge
Jag antar att det kommer bli fart i Sillytråden nu: http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/stor-kartlaggning-sa-ar-kontraktslaget-i-alla-elitserieklubbar
Joel, Tobias och Jonas E vill jag se skriva på ett 3-års kontrakt. Kjellsson likaså med där är jag mer kluven eftersom Gustav, vår egen målis, inte får tröttna och dra.
Marcus Wikman lämnar Bollnäs och det känns som en spelartyp vi behöver på mitten. Kjellson lämnar nog bara för ett topplag där han bra chans att bli förstemålis och det flesta har det väl bra ställt på målvaktsidan?
Det känns ju som dom ska presentera ett nyförvärv i helgen. Ska bli spännande att se vem det är.
Jag hoppas det är Fall som blir den första värvningen. Då blir det lättare att locka hit andra. Inbillar jag mig.
Vad jag förstått så har vi fört (för?) diskussioner med Määttä, men det är vi nog knappast ensamma om. Och vad jag förstått har en till spelare kritat på för fortsatt spel i Blåsvart, bara att det inte kommit ut officiellt ännu. Påskägg?
Kungälv vet jag har ryckt i yngre broder Määttä men vi har mer att komma med tycker jag
Usch vad tyst här är! Nu får det bli någon nyhet om nyförvärv! Någon bra och finne, någon väletablerad och stabil spelare från Hammarby ....
Patrik Nilsson får lämna SAIK. För dyr för oss och vill man överhuvudtaget ha honom? Högst troligt att han går till Bollnäs om Myran och Bella vill ha honom förstås.
Han ryktas även till Vetlanda för att göra brorsan sällskap!
Han må vara ett svin, men har hellre ett "svin" i laget än att möta djuret i fråga. Känns dock som en promilles chans max att han kommer hit. Tror att han kan lyfta Bollnäs till en final eller t.o.m ett efterlängtat guld. Snubben har ju kvaliteter, men hade en tung grundserie denna säsong. I ett lag där han får en stor roll (utan att konkurrera med EP och Edlund) kommer han åter vara topp-3-skyttekung.
Ser att denna silly följer det normala mönstret när det gäller rykten:
Mars: Bella och Lomanov
April: Patrik Nilsson
Augusti: Farbror och Garligur
Kumpuoja och Nilsson på topp låter onekligen giftigt. Fall som halv och så lyfter man upp antingen Jenefeldt eller Wigren på mitten. Hm...inte så pjåkigt. Nilsson har hus i Gävle men en 120 km/tim motorväg tar honom till Uppsala på ca 1 timme.
Jag vill inte ha Patrik Nilsson.
Jag är kluven, Brukarn. Tänkte bara tanken Markus och Nilsson på topp. Bra skyttar båda två. Som jag skrev tidigare är Nilsson för dyr och dessutom inbillar jag mig att Sirius tänker precis som du.
Nu är Påsken snart slut, jag hade hoppats på ett starkt nyförvärv under helgen. Men det verkar som jag får vänta :(
Jag ska prata med min agent om en rysslandsklausul. Farbror lär ha anbud från flera håll....
Vi skickar gärna Garry till Ryssland som byte mot Lomanov
Garligur är väl värd att skickas till Ryssland!
Tobbe förlänger. http://fb.me/7LxoV54vZ
Perfekt! Tyckte, precis som han själv sa i intervjun, att han varit riktigt bra i kvalet. Nu vill jag att Joel kritar.
http://brobergsoderhamn.se/2016/03/valkommen-joel-wigren/
Tråkigt. Gillade Joels fart.
Ähh! Skit!
Det var väl trist, även om man tyckte han borde fått ut ännu mer av sitt spel. Men han gick i alla fall till en klubb som spelar riktig bandy....
2 dagar efter att man budat hem Joels tröja så lämnar han... Typiskt! Jag gillar ju Joel... Hoppas att det är för att göra plats för Fall.
Tack för fina år i blåsvart Joel!

Tycker det var lite synd att vi inte provade mer med Joel på mitten då han därifrån kunde hotat mer framåt än från halvplatsen.

Tur att vi alla Fall har alternativ på högerhalven...Bergström gjorde det ju bra vid flera tillfällen under säsongen som gick ;-)
Jag gillar Joel i grunden men tänker inte gråta. Om han lämnar för ett skitlag som broberg för att utvecklas? så kan jag undra vad han har sysslat med dom senaste 4 åren. Om du inte utvecklas i ett lag där du får spela konstant och har fantastiska träningsmöjligheter ja då får du nog rannsaka dig själv. Nä in med fall nu så har vi en bättre spelare på den positionen.
Jag kommer sakna Joels eleganta åkning men har hellre en passningssäker poängspelare där nästa år.Kommer säkert gå bra för han i Broberg liksom det gjorde för Roffe Larsson.Dom e ju ganska lika på plan.
Jag önskar Joel lycka till och hoppas han kan ta några kliv till i sitt spel. Det kan vara bra att byta miljö ibland. Han är fortfarande rätt ung. Om Fall kritar på så hade vi haft 4-5 halvor vilket kanske är lite väl många för en bra balans i truppen.
Kul att Tobias skrivit på. Han hoppas jag verkligen tar ett steg till i sin utveckling kommande säsong. Dags att kliva upp ett snäpp å börja leverera mer.
Kul med Tobbe och hoppas det blir ok för Joel. Nu vill jag se att alla juniorer har kritat och att Fall och någon mer etablerad kommer. Fan vad jag tror o hoppas på det här laget.
Trist med Joel, vars lillebror spelar i Brobergs juniorlag. Men vi är ett starkare lag om Joels ersättare är Lars.

2 dagar efter att man budat hem Joels tröja så lämnar han... Typiskt! Jag gillar ju Joel... Hoppas att det är för att göra plats för Fall.

Men det var väl ändå tur i oturen för nästa säsong hade det varit försent att buda hem tröjan.

Men det var väl ändå tur i oturen för nästa säsong hade det varit försent att buda hem tröjan.

Sant! Det slog mig precis också! Får ha den på mig och ändra mitt skrik från "Skjut mer Joel!" till "Skjut inte Joel!" :D
Kungälvfansen befinner sig i samma chocktillstånd som vi gjorde vid den här tiden förra säsongen. Elitlicensen i fara, tränare som avgått och osäkert om de har ett lag nästa säsong. Vore tråkigt om Kungälv degraderades.
Gillar Kungälv, men kan inte säga att jag är det minsta förvånad. Minns att flera här på forumet ifrågasatte hur Kungälv skulle ha råd när de gick med värvarhåven förra året. Tyvärr verkar inte deras klubbledning ha ställt samma fråga.
Vore ju tragiskt om hallmaffian skördar ännu ett offer i form av Kungälv. Dessutom har ju fredagar, X2000 och Kungälv(B) blivit en riktigt trevlig tradition.
Själv blir jag mer och mer orolig över att Fall lockas till Bajen. De kan säkert erbjuda en väsentligt bättre lön än blåsvart och dessutom verkar de behöva spelare av Falls kaliber. Ska vi lyfta oss nästa säsong måste laget förstärkas annars blir det kvalhelvetet igen.
Tror dock att vi behöver en bärande spelare därtill också. Tror inte Lars är skillnaden på kval/okval, även om han är riktigt bra.
Nej vi behöver ha in en eller två till rutinerade och karaktärsspelare.
Gripen har ju gjort klart med Holopainen och deras arbete att skriva kontrakt kommer nog igång rejält snart!

Att Othén skriver på för SAIK torde knappast påverka oss då jag inte tror vi kommer försöka värva några nya målvakter
Kjellsson klar.Hoppas på Eklund som nästa.
Othén var inte bra förr, han är inte bättre nu.
Fall vore bra men jag vill även ha en riktig spelfördelare (Eskhult #2) samt en grotesk gubbe längst fram. Annars är jag rätt nöjd
Kanoners! Vill gärna se att vi flyttar upp Nisse i A-laget. Ser i honom en "ny" Rosendahl.
Är det någon särskild du tänker på när du skriver grotesk gubbe?
Jag vet exakt vem RRR syftar på. Man har väl sett Familjen Addams ;-).
Hoppas Gustav knyter näven och tar upp kampen om positionen som förstemålvakt

Jag vet exakt vem RRR syftar på. Man har väl sett Familjen Addams ;-).

Vad roligt med Uncle Fester i anfallet!
Kjellsson förlänger med 2 år! http://fb.me/192aurmug
Jättenöjd med Kjellsson! Gustavs tid kommer, men han kan behöva några år till på tillväxt.
Nyllet skrev ...

Jag vet exakt vem RRR syftar på. Man har väl sett Familjen Addams.

Jocke skrev...
Vad roligt med Uncle Fester i anfallet!

Nja, tänkte väl mer på Lurch (från den ursprungliga serien).
http://images2.fanpop.com/images/photos/6100000/Lurch-addams-family-6160640-456-480.jpg
Jag förstod det men tyckte det lät roligare med Uncle Fester!

Jag förstod det men tyckte det lät roligare med Uncle Fester!

Ja det vore fan grymt med honom i anfallet
Enligt Uppsala Universitets Hemsida har Sergej Lomanov JR ansökt om att få läsa till läkare from hösten 2016 i Uppsala

Enligt Uppsala Universitets Hemsida har Sergej Lomanov JR ansökt om att få läsa till läkare from hösten 2016 i Uppsala

Länka gärna! Spännande nyhet
he he, var ju ett April skämt :)
Haha den svalde jag med hull och hår!
Gick också på. Han redan se hur Hammarby skulle lura honom ifrån oss. Nu hoppas jag vi får en hel start elva under kontrakt så snart som möjligt
Mattias Johansson slutar i Villa. Något för blåsvart eller är han lite samma typ som Tobias Andersson?
Lite samma stuk är han väl. Dessutom ville han spela söderöver. Då är det roligare med lirare som ställt upp och vill vara här!
Mattias Johansson tippar jag i Gripen nästa år. Han är bra men jag skulle bli förvånad om han värvas till Sirius! Vi har som sagt var likvärdiga spelare redan.

Rimgård skulle jag gärna se i blåsvart!

Vänersborg skriver att Mayborn ansluter till truppen.

Vänersborg skriver att Mayborn ansluter till truppen.

det där är väl ett aprilskämt
Nej det verkar vara riktigt även om det "bara" är ett try-out kontrakt! Han kanske kan tillföra lite karaktär till laget och ge Vänersborg en knuff framåt!
Vad är ett try out-kontrakt?
Fan också.... Nu måste man ju nästan heja lite på Vänersborg

Vad är ett try out-kontrakt?

Det är en omskrivning för att han får vara med och träna och visa vad han går för innan de ev. skriver ett riktigt kontrakt. Hampus Krantz hade ett sådant med Sirius för något år sedan. Väldigt vanligt inom ishockeyn.
Maya måste ju ha den konstigaste karriären i elitbandyn. Men skoj om man får se honom på isen igen!
Ser honom helst i blåsvart i så fall
Om ryktena stämmer att Tillberga jagar P.Nilsson samt Fagerström och lyckas vore det kanske den största överaskningen någonsin.
Tja, inte utvecklar det bandyn inte. Om P. Nilsson bor kvar i Gävle (där han har hus) blir det 4 tim pendlingstid vid varje tränings- och matchtillfälle. Gävle-Uppsala t.o.r. tar halva den tiden.
Skulle inte bli särskilt förvånad över Patrik Nilsson, men om de landar Fagerström är det ju en skräll. Man har ju väntat på att han ska gå till ett bättre lag i flera år. Sjukt om han till slut går till ett sämre.

Skulle inte bli särskilt förvånad över Patrik Nilsson, men om de landar Fagerström är det ju en skräll. Man har ju väntat på att han ska gå till ett bättre lag i flera år. Sjukt om han till slut går till ett sämre.

Går dom 2 till tillberga kommer dom inte vara ett sämre lag törs jag lova.
Nä, men han går ju fortfarande inte till ett bättre lag, även om de möjligen skulle bli bättre med honom. Tror säkert att Tillberga hugger på slutspel nästa säsong, men det är svårt att se vad Fagerström skulle vinna på en sån övergång. Han får ändå inte spela mer än kvartsfinal i bästa fall, och inför en kass publik i en ännu tristare hall.
Där e jag med dig. Fattar fortfarande inte varför så många vill spela för saik. Vill man inte ha folk som bryr sig eller kollar på en?
Går Fagerström och Nilsson till Tillis tappar jag lite sugen på bandy.
Två spelare "utifrån" kan vara klara denna vecka. Och som vanligt lockar Lundh folk att läsa artikeln med en bild av Herr Nilsson :-).
Spännande!
Tror att den ena är Tranblom från unik.
Tranblom själv hintar ju något åt det hållet men samtidigt så vet jag inte om han håller fast sådant vet nog sportgruppen bättre! Dock tror jag inte att han blir libero.

Det vore skönt med ett ja från Fall (så slipper jag tänka på det)

Fall klaaaarrr!!! Woho!
äntligen!
Underbart!!
Stort!
Underbart! Precis vad som behövdes denna hemska Relita-dag.

Underbart! Precis vad som behövdes denna hemska Relita-dag.

Bara att instämma. Dagen blev just mycket ljusare.
Gubbmys!!!
Äntligen :)
... och behöver barnvakt då och då för att kunna träna!

Notera även:
"Inom kort kommer även en till spelare att presenteras"

Det lutar väl åt Tranblom!
Fall! Underbart! Jag är så lycklig!
Jag har aldrig sett Tranblom spela och har således ingen susning om hans kvaliteter. Frågan är bara vem han skulle ersätta?

Jag har aldrig sett Tranblom spela och har således ingen susning om hans kvaliteter. Frågan är bara vem han skulle ersätta?

Eidenert kanske
Tranblom e back/libero och skulle ersätta bärneskär eller Lunberg i så fall.Tranblom är bra att läsa spelet och varit bra/stabil i unik och gör några hörnmål.
Han behöver ju inte ersätta någon rakt av heller. Skulle inte vara helt fel med en lite bredare trupp än vad vi hade i år.
Kungälv faller samman verkar det som. Tråkigt med en förening jag gillar, men det borde betyda att vi kan klättra upp åtminstone en placering. Även Kalix kan bli svagare, de tappar sin målis bl.a.
Bärne ryktas väl lite till Tillis så i så fall kan Tranan ersätts honom. Skulle dock bli förvånad. Nu såg jag unik extremt sparsamt denna säsong men mitt intryck av honom var bättre för ett par år sedan än nu på senare tid. Men visst, vill han satsa så finns det säkert en till växel att lägga i. Ta med dig Sudden, btw. ;-)
Ja vi får väl joppas på en roll för Sudden inom Sirius till nästa säsong. Jag har sett Tranblom under många år och han var riktigt bra i Falun för fyra fem år sedan. Jag hoppas och tror att det finns en växel till för honom med rätt träningsförutsättningar m.m.

Bärne ryktas väl lite till Tillis så i så fall kan Tranan ersätts honom. Skulle dock bli förvånad. Nu såg jag unik extremt sparsamt denna säsong men mitt intryck av honom var bättre för ett par år sedan än nu på senare tid. Men visst, vill han satsa så finns det säkert en till växel att lägga i. Ta med dig Sudden, btw. ;-)

Det ryktet har jag svårt att tro med tanke på vad jag hört att Tillis tyckte om spelaren i fråga när han kom hit.
Tranblom har jag pratat om med joint för något år sen. Men ska han komma nu så får man hoppas att han har en växel till, vilket jag tror att han kan ha.
Jag gissar att vår eventuella backförstärkning heter Aksel Ekblom.

Jag gissar att vår eventuella backförstärkning heter Aksel Ekblom.

Det tror jag med. Eller kanske Anders Persson.
Big Spender, vild gissning eller någon som viskat i ditt öra?
Aksel Ekholm har det "viskats om" på Bandypuls chatten!
Västra-Flashmob i Gränby på Fredag, Lars Fall på plats! http://siriusbandy.se/web/article/traffa-lars-fall-och-kop-billotter/

Ekholm har det "viskats om" på Bandypuls chatten!

Jag menade Aksel Ekblom (back) och inte Axel Ekholm (forward) men han skall väl också vara ganska bra har jag hört! Äsch, vi tar bägge då!!

Går Fagerström och Nilsson till Tillis tappar jag lite sugen på bandy.

Fagerström ryktas till Vetlanda

[quote1460041629=Jocke]
Ekholm har det "viskats om" på Bandypuls chatten!

Jag menade Aksel Ekblom (back) och inte Axel Ekholm (forward) men han skall väl också vara ganska bra har jag hört! Äsch, vi tar bägge då!!
[/quote1460058598]

Äsch! Jag menade oxå Ekblom men skrev fel. Det var en del förvirring i chatten också kring namnen, är priset det rätta så varför inte båda
Fagerström lämnar ju vänersborg iaf. Men kan ju inte vara möjligt att det blir tillberga. Vetlöanda lpåter vettigt kan bli farliga om han går dit.

Fagerström lämnar ju vänersborg iaf. Men kan ju inte vara möjligt att det blir tillberga. Vetlanda låter vettigt kan bli farliga om han går dit.

Jag tror på Vetlanda då Claesson finns där. Det borde locka en spelare som Fagerström! Bosätter han sig i Jönköping som Putte så får han ju lite stad också samt en pendlingskompis.
Från Bandypuls: Staffan: Det viskas lite om Sirius för Kalle Mårtensson låter ju lite spännande
Operation Plundra Kungälv. Först till kvarn!

Ekholm, som det då tydligen ryktas om, såg jag i U20 för ett par år sedan och fick våra junisar att blekna lite. Då var han riktigt bra. Osäker på hans utveckling därefter, men gjorde inte jättemånga mål i årets elitserie. Well, han kan säkert utvecklas bra här under bra förhållanden. Lite spännande faktiskt, även om det inte lär vara någon som på kort sikt lyfter laget nämnvärt.

Lukas Persson är en skytt jag slog ett slag för enda sedan han pangade in bollar i Tellus. Målproduktionen i Kungälv har även den varit bra, så om han flyttar hem mot sina breddgrader så tycker jag absolut vi borde ringa.

Ett stycke Skoglund kan jag också tänka mig, deras bäste poängspelare efter tidigare nämnda LP. I övrigt vettetusan. Robin Olsson har ju kvaliteter om han mognat. Sedan har de säkert en och annan försvarare som är av bättre kaliber än våra befintliga blåsvarta.
Jag vill ha Robin. Han va bra när vi kvalade sen har jag dålig koll på hur han har utvecklats dock. Går lite rykten om att holmgren ska sluta? någon som vet något?
Lindberg är väl närmast outstanding i Kungälv skulle jag säga. Fast han är nog rätt rotad där nere i väst annars hade nog blivit plockad tidigare av något stjärnlag.
rykten om flera i Sirius som inte får nytt.Vore inte bra att byte halva laget,men förnyelse behövs på vissa platser.camilton kan vara på väg bort.?
Camilton kan väl inte va på väg bort han är ju av Sirius-släkt
Lindberg vore riktigt bra att få till blåsvart. Kanske Jenefeldt kan få honom att komma hit?
Camilton har väl ett år kvar som junis och på gymnasiet?
då har vi 11 spelare under kontrakt. http://siriusbandy.se/web/article/stefan-tranblom-klar-for-sirius-bandy/
Kul, men blir han verkligen en förstärkning, spetsar han laget? Jag vet inte så mycket om han
Välkommen tillbaka! Det var 13 år sedan Tranblom lämnade Sirius. Undrar om det kan vara rekord i lång frånvaro?
[center]Kjellsson
Fall - Hydling - Lundberg - Tranblom - Jenefeldt
Widén - Andersson - Thorén
Kumpuoja - Engstrand[/center]
... å fler namn presenteras i närtid!

[center]Kjellsson
Fall - Hydling - Lundberg - Tranblom - Jenefeldt
Widén - Andersson - Thorén
Kumpuoja - Engstrand[/center]

Man blir lite extra glad när det faktiskt går att formera en startelva. Bra jobbat Sirius!
Än en gång sägs det att Gustav slutat med bandy. Dock har jag säkra källor på att Farbror inte tänker låta pojkspolingen komma undan så lätt..... Farbror väger visserligen tungt... men räcker det?
Enligt Olle (intervju i UNT) är Herr Nilsson inte aktuell. Sirius har varit i kontakt med Kalle Mårtensson som dock vill avvakta utvecklingen i Bajen. Unge Axel Ekholm (Kungälv) är öppen för att flytta men det ska helst vara till ett "bättre" lag och som har Hall. Träningshall har vi förvisso men vi var ju inte bättre än Kungälv. Blir säkert Villa fast där riskerar han att få nöta bänk en del kan jag tänka. Vi skulle behöva en förstärkning till om vi ska slippa kvalhelvetet. Lite orolig är man ju.
Jag har set Tranblom 3-4 matcher/år sista 3 åren och han hade förstärkt vårat försvar alla dom åren.Vilken plats han tar får träningsmatcherna utvisa.Jag vill att Eklund stannar så har vi en bra backuppsättning.
Vad händer med Hammarby? Mårtensson avvaktar ju status där. Annars verkar ju Blåsvart vara alternativet! Han är duktig.
Byn värvar tvillingarna Tuomas och Tommi Määttä. Bra värvningar tror jag. Fattar dock inte hur man kan tycka det bra att hamna i en håla som Edsbyn men killarna kommer väl från obygden kanske?
Daniel Bärneskär och Patrik Eidenert får inte nytt kontrakt. Det måste väl rimligen tolkas som att två nya är på ingång?
Eller att jag och Farbror ökat träningsdosen..... Usch, oron börjar sprida sig

Daniel Bärneskär och Patrik Eidenert får inte nytt kontrakt. Det måste väl rimligen tolkas som att två nya är på ingång?

Låter ju lite spännande faktiskt.
Några måste ju lämna om vi ska bli ett bättre lag.Patrik är en väldigt bra passningsspelare i sina bästa stunder(eller när det finns någon att passa?) i ett bottenlag fungerar inte han tycker jag.Får se vad som kommer i stället?
Camilton till ÖSK. Nä, det gillar jag inte. Om han nu inte platsar i Sirius A-lag, varför inte spela i UNIK? Är UNIK på väg tappa fler spelare nu när Tranblom och Sundin drar?
Unik behöver ju dessutom förstärka så de behöver ju inte flytta långt om de vill fortsätta spela bandy på en något högre nivå. Där skulle flera säkert göra stor succé och kanske kunna ta ett nytt kliv säsongen efter det! Omstart/nystart osv.

En back ha vi ju redan tagit in i form av Tranblom. Eklund hoppas jag vi kan behålla men han kanske lånas ut till Unik eller så för att få speltid. Han kan växa till sig bakom Tranblom och Hydas och ta steget fullt ut om en till två säsonger.

Kul att läsa att Gustav har ett kontraktsförslag liggande dvs klubben vill att han är kvar. Det betyder att de tror på honom och att han kan vara med och utmana. Hoppas bara att han känner det själv också. Han är ju fortfarande väldigt ung och kan säker spela bandy i 15 år till om han skulle vilja det.
Vad gäller Joonas så tycker jag att han var lite skral i början av säsongen men att han togs sig rejält på slutet. Kan han fortsätta den utvecklingen så tror jag säkert att han kan vara med och utmana om en ordinarie plats.
Määttä d.y var ju bl.a vi intresserade av, om jag förstod det rätt. Blir intressant att följa supertalangen i denna serie.
Trist med tre spelartapp i dag, men kanske inget direkt avbräck. Eidern i sina stunder vass, men många kostsamma bolltapp bidde det också. Camilton fick ju bara spela slentrianmässigt i ett par ES-matcher i år. Viktigt med stor roll i ett seniorlag för honom och kan säkert vara utvecklande med ett miljöombyte. Tranan bör vara stabilare än Bärne.
Andrej Pasjkin som tränare till Hammarby? Hmmm det kan ju dra lite spelare dit alternativt få fler att stanna!
Fagerström till Bajen? Mycket hellre Bajen än Tillis i alla fall. Sedan är jag väldigt nyfiken över vilka spelare Sirius är intresserade av. Om A. Pasjkin kritar för Bajen lär ju Mårtensson stanna. Nilsson tycks inte vara aktuell. Vilka fler forward finns lediga? Johan Sundqvist skulle man inte säga nej till men han vill nog helst stanna i Kalix och om han drar blir det säkert Väners som troligtvis har lite stålar att spendera nu när Fagerström lämnar.
Om Viktor B stannar har vi två utpräglade anfallare plus Markus! Vilken stabil mittfältare väntar vi på undrar jag! Lindgren och Joonas har inget kontrakt och inte heller Eidenert! Hoppas vi på Fager?
Blev lite orolig över att Camilton drog så nu vill jag att vi signar Gustav, Eklund och Bergström annars drar väl dom med?
Här finns en defensiv mittfältare / försvarare som kanske kan vara intressant. Mattias Andersson. Jobb borde finnas som sjuksköterska i Uppsala.
Jag har dock inte helt koll på hur bra han är ska jag säga.

http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/larsson-forlanger-med-edsbyn-andersson-far-lamna-vet-inte-hur-det-blir-med-bandyn
Widénvibbar?

Intressant för övrigt att Järven är i Byn och drar i spakar …

Intressant för övrigt att Järven är i Byn och drar i spakar …

Är han på permission eller är straffet avtjänat?
Ekholm till Villa.... de rika blir ännu rikare... suck!!!
Eskhult började ju träna efter Jul, någon som vet om han fortfarande gör det?
Funderade också på Eskhult häromdagen! Jag har inte hört något så jag tror inte det var mer än en säkerhetsåtgärd och erfarenhetsutbyte förra säsongen.

Fast nu kan vi snart räkna in alla obligatorisk spelare i årets silly. Lomanov och Berlin tog vi upp tidigt och sedan har comeback för Broberg och Eskhult varit uppe. Garligur och Farbror lurar väl i vassen som vanligt förutsätter jag.
Både Broberg och Eskhult är med på rinkträningarna just nu!

Eftersom Tranblom anslöt från Unik kanske man vågar gissa/hoppas på Sudden som assisterande?

Både Broberg och Eskhult är med på rinkträningarna just nu!

Lysande! Jag ska nog ta mig tid och gå på någon av träningarna snart. Kan våra mittfältare få sig en bättre mentor än Eskhult!
Varför skulle Eskhult träna nu om han inte tänker sig en comeback? Kanske bara för att han tycker det är kul förstås men....
Delvis kan det vara att hålla igång men det kan också vara lite mer handfast kunskapsöverföring... men comeback vore intressant
Begär Kungälv utbildningsbidrag för Axel E?
Gustav Holmgren tänker inte spela i Sirius nästa säsong, säger han. http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/fem-malvakter-om-svara-laget-i-elitserien-kan-bli-en-chock-om-det-blir-nagot
Usch vad tråkigt. Tycker riktigt synd om Gustav. Kanske borde man ha låtit honom stå fler matcher, framför allt då det redan var avgjort att vi skulle spela kval. Nu behöver vi en reservmålis. Hur är det med målisarna i U18 och U20?
Riktigt trist....
Trist, har hamnat i samma läge som Jeppe gjorde bakom Säleby. Har väl aldrig varit ett sånt överflöd på bra målvakter som nu?
Men det finns ju inget som säger att man får eller inte får spela oavsett lag. Jag tycker han ska ta upp kampen med Kjellson och utmana om förstaplatsen.

Intressant att Bandypuls skriver att han inte erbjudits någon avtalsförlängning medan UNT skriver att han fått ett avtalsförslag redan i julas!
Kontraktsförslaget kan ha hintat om reservnivå? Förstår att Gurra vill ha mer speltid. I de bästa av världar hade han ju kunnat stå i Unik, men Jeppe är ju riktigt bra där också. Hoppas Gurra fortsätter med bandyn i vilket fall för han är bandybegåvad. Sedan kan han gärna komma tillbaka när Bergwall lagt av och cirkeln kanske sluts med Kjelle?! Gurra är hur dom helst en jävligt fin kille som förtjänar tack för exemplariskt bemötande gentemot oss supportrar. Kämpa på!!
Jag tror mer att hans självförtroende just nu är sådant att han inte känner att han kan konkurrera med Kjellson om förstemålvaktsplatsen. Nu tror jag att han kan det men det hjälper ju väldigt lite.
Om han gör nåt hundår i Allsvenskan så är ju det karaktärsdanande!
Jaha då vara Joonas klar för ett år till! Det tror jag är bra då han avslutade bra den säsong som gick.
Snyggt att man ger Joonas en chans till. Det tar, som Olle säger på hemsidan, lite tid att anpassa sig till spelet i elitserien om man kommer från den finska ligan och visst har Joonas utvecklats i rätt riktning. 12 st. under kontrakt alltså, en till och vi har två avbytare ;-).
Bollnäsfansen är euforiska över Bollnäs PK ikväll då en ny spelare ska presenteras. Nilsson blir det naturligtvis.
Synd på Gustav han är ju en så trevlig prick

Bollnäsfansen är euforiska över Bollnäs PK ikväll då en ny spelare ska presenteras. Nilsson blir det naturligtvis.

Tänk vad besvikna de blir när PKn handlar om att Hellmyrs och Berlin utnyttjar sina ryssklausuler ;-)
Skämt åsido, de har blivit rätt dryga de där bollnäsorna. För drygt två år sedan sänkte man lönerna för att klubben var på dekis. Sen klev Krösus Sork in och landade storstjärnorna och sedan dess duger inga nyförvärv som inte är på "samma nivå". Det är bomber hit och bomber dit!

Själv är jag själaglad att vi har 12 spelare på kontrakt redan innan sista april. Det känns minst sagt ovanligt och riktigt skönt!
Trevligt med Joonas. Bara att hålla med alla som sa att han blev bättre ju längre säsongen gick.

Jag missunnar inte Bollnäs framgång, jag tycker det är kul att man satsar och det är bra för utebandyn. Däremot missunnar jag Mickelsson ett guld så mycket, så jag hoppas det går åt helvete för dem i alla fall!
Då fick vi lite mer svar om Eskhults roll
http://mobil.unt.se/sport/sa-ska-eskhult-lyfta-sirius-4199551.aspx
Alldeles utmärkt! Kanske kommer han liksom förra säsongen fungera som reserv?
Fantastisk lösning måste jag säga.
Herregud vilka lag dom bygger i toppen. Värvningar åt alla håll och det är ju fyra världslag just nu som det ser ut. Saik släpper ju en riktig bomb, förstår verkligen varför dom ville släppa en i trion.
Pff luftslott.
Vi blåsvarta har i alla fall mycket lägre fallhöjd än Bollnäs & SAIK!
Fallhöjd och luftslott visst, allt under tvåsiffrigt är just nu en bragd mot dom däruppe
Vi kommer överraska!
Trist att elitserien ska bli än mer ojämn. Inte bra för bandyn. Kungälv får troligtvis lämna, Kalix har det tufft, Gripen får det svårt, Broberg verkar åtminstone inte bli starkare, Tillis status quo och vi blir lite bättre men får ändå det svårt mot topplagen. Väners, Vetlanda, Byn och eventuellt Bajen kan vi kanske spela jämnt mot, åtminstone ska vi väl inte få storstryk? Resten spelar i en egen liga. Visserligen återstår en hel del av Sillyn men utbudet är ju inte överflödigt på bra spelare precis.
Trist silly. De rika blir ännu rikare och vi fattiga satar i botten blir ännu fattigare. Tyvärr knäcker dom ju sporten genom detta.
Otack är den armes lön... Nej aldrig att jag ger mig så lätt! Vi ska kriga om det först! Bra förutsättningar för träning och ett bra stöd så kommer vi att ta fler segrar än på många år

Otack är den armes lön... Nej aldrig att jag ger mig så lätt! Vi ska kriga om det först! Bra förutsättningar för träning och ett bra stöd så kommer vi att ta fler segrar än på många år

haha hur många säsonger ska du säga samma sak :)

Just nu känns det tydligt att topp fyra bollnäs, saik, vsk och villa är överlägsna. Sen kommer en grupp med vetlanda, byn och bajjen som ser riktigt starka ut, kan tom ta några pinnar av topp fyra en bra dag. åttonde platsen ser det ut som att tre lag spelar om vänersborg, tillberga och broberg. Sen kommer 4 lag där alla kan ta poäng av varandra vi gripen kalix och kungälv. Blir det tellus tror jag dom inte tar mer än 2-3 pinnar. Kalix ser svagare ut än förra året och gripen tycker jag ser lite starkare ut.

Vi måste verkligen ha in minst två på mitten och en på topp, men jag vet inte vad det finns att värva. Kolla mot Ryssland?
Det är ju nu det vänder! :) Thorén kommer blomma ut, samarbetet mellan Fall och Kumpuoja blir magiskt bra och Eskhults mentorskap lyfter Jenefeldt, Widén och Andersson. 10:e platsen är inom räckhåll!
Kniv-Jonas är skarpslipad i sin analys. Dock är jag optimistisk, vilket innebär att vi tar 11e platsen utan alltför stora problem. Men steget uppåt är låååångt.... Möjligen hugger vi några poäng av lagen ovanför, men inte mer.
Mörka tongångar här inne och visst är näringskedjan i bandy fucked-up, men vi har möjlighet att förbättras lite denna säsong. Om det så bara är ett eller två pinnhål upp i tabellen. Men vafan, för ett år sedan lite drygt var klubben konkursmässig. Pojkar, pojkar, pojkar - här kommer ett hundår till …
Nu är jag cynisk (ursäkta Kungälv) men Lindberg och Robin är två spelare som skulle passa Sirius bra.
Ja och var ska den gode Kimmo ta vägen!
Rykten gör gällande att LBK värvat Misja Svejnikov. Om det stämmer tror jag LBK kommer acceptera platsen i elitserien (om Tellus säger nej d.v.s.).
Tabell- och poängmässigt kommer den här säsongen att bli bättre än förra eftersom det blir två stryklag i år jämfört med förra säsongens ett. Kalix borde vi också komma före i tabellen. Sen vette fan faktiskt.
Redan slutspelsklara: VSK, SAIK, Bollnäs, Villa, Bajen (kommer alltid igen trots seg silly och taskiga träningsförhållanden), Vetlanda, Byn och Väners. Två bra värvningar till och vi kanske kan hota framför allt Broberg och Tillis om okval plats. En okvalplats är ett steg i rätt riktning.
Klara okval, klara okval, Siriuuuuus
http://www.unt.se/sport/sirius-spelarjakt-gar-vidare-4210648.aspx
Lite fult av UNT att ha en bild på Ilja som "teaser" när det avhandlas värvningar. Han är tydligen inte aktuell.
"Vi funderar över hela bandyvärlden" säger Olle. Hm.... finnar? Ryssar lär väl vara för dyra antar jag. Med risk för att vara tjatig men M. Lindberg från Kungälv vore riktigt bra. Erfaren, skridskostark och bra skott.
Kimmo kanske! Han borde väl se sig om efter en ny klubb! Jag räknar in honom som anfallsvapen!
Mickelsson vet jag inte hur han ställer sig till att spela med Pattik Nilsson!
Kalle M var det lite prat kring men jag tror han stannar nu när det verkar lösa sig i Bajen.

Är det inte en aning naivt att tro att Mickelsson vill byta Bollnäs mot Sirius och bryta sitt kontrakt bara så där?
Kimmo känns som en fullständigt överflödig värvning i dagsläget.
Nu skrev jag inte att han skulle göra det men det kan/brukar bli stök runt Nilsson. Jag tror inte det blir smärtfritt för Bollnäs under säsongen.
Skönt att Fagerström drar till Ryssland och inte till Tillis eller Bajen.
Men å andra sidan ryktas det om ryssar till Sverige.
Kan någon dra igång ett rykte om Sirius, please.
Lill-Sigge till Väners sägs det... Ja, som sagts förut, slutspelslagen är klara redan i april. Kan lika gärna skita i att spela Elitserien.

Låter ju definitivt på Olle som att Sirius också fiskar österut. Gissar på att vi också får in ett par ryssar, men inte med samma kvalitet och prislapp som de rika lagen.
Med det vore väl självaste fan om lill-Sigge gick till Väners. Han är ju bandyuppfostrad i staden vid Fyris och har, vad jag förstått, vänner i Uppsala. Uppsala som stad borde ju rimligtvis locka mer än Vänersborg. Det måste väl ändå finnas sponsorer i Uppsala som kan tänka sig att hjälpa Sirius med finansieringen? Tänk vilken lyft för Sirius bandy att få hit lill-Sigge. Våra ungdomar/junisar skulle ju få gåshud av bara tanken att få träna med lill-Sigge och publiken skulle öka med säkert det dubbla. Äntligen skulle vi ha en god chans att ta oss ur bottenträsket. Snälla lill-Sigge, kom till Uppsala och Sirius! Ja, jag drömmer!

Man kan ge sig f-n på att lill-Sigge, om han nu kommer till Sverige, hamnar i Bajen eller något annat "storlag".
Har aldrig någonsin trott på Lill-Sigge till Sirius. Han vill ha hall och hans farsa hatar oss.
Plus att som 35-åring vill man nog helst spela i en stad där man slipper kallas Lill-Sigge.
Brukarn, vad har du hört att Sigge hatar Sirius? Har Sirius fortfarande skuld till Sigge eller vad? För övrigt har vi en alldeles utmärkt träningshall.
För länge sedan, drygt 10 år sedan, skulle UNT göra en intervju med Sigge, och då var han iaf så tvärilsken på Sirius för att vi skulle vara skyldig honom pengar. Det var t.o.m. så att han då sade sig förbjuda Lill-Sigge att överhuvudtaget gå till en svensk klubb. Och det här var alltså typ tio år efter att han flyttat från Uppsala, så han var ju jäkligt långsint.
Såpass. Det visste jag inte. Frånsett detta så är nog sannolikheten att lill-Sigge väljer ett "bottenlag" före ett potentiellt slutspelslag väldigt liten. Jag vet att jag är och förblir en naiv drömmare som varje vecka hoppas vinna jackpot på lotto.

För länge sedan, drygt 10 år sedan, skulle UNT göra en intervju med Sigge, och då var han iaf så tvärilsken på Sirius för att vi skulle vara skyldig honom pengar. Det var t.o.m. så att han då sade sig förbjuda Lill-Sigge att överhuvudtaget gå till en svensk klubb. Och det här var alltså typ tio år efter att han flyttat från Uppsala, så han var ju jäkligt långsint.

Det kanske ligger i uppgörelsen att pröjsa Sigge först och sedan värva Lill-Sigge

Det kanske kan bli ett nytt uppdaterat foto!
http://www.unt.se/sport/lomanov-om-studan-kanns-som-hemma-237761.aspx

Nej, jag tror inte heller på Lill-Sigge till Sirius
Hur mkt skulle det röra sig om? Fond?
Josse, Ubbe, pappa Engstrand och Dan Eriksson utgör alltså den beryktade sportgruppen. Verkar vara en vettig kvartett. De/klubben ska tydligen presentera ett nyförvärv snart. Hoppas de har jobbat i det tysta, annars tycker jag man kommit i gång alldeles för sent eftersom den mesta sillyn redan gjorts.

Josse, Ubbe, pappa Engstrand och Dan Eriksson utgör alltså den beryktade sportgruppen. Verkar vara en vettig kvartett. De/klubben ska tydligen presentera ett nyförvärv snart. Hoppas de har jobbat i det tysta, annars tycker jag man kommit i gång alldeles för sent eftersom den mesta sillyn redan gjorts.

Jag vet att dom har jobbet ett tag redan. Kul att Ljusdal har ett bra lag på g, tror dom har goda chanser att gå upp nu.
Bra det. Hoppas de fått fram några spelarfynd! Ljusdal? Sket man väl i. ;-)
Kan vi inte gissa vem som blir nästa nyförvärv? Har absolut ingen aning så då blir det en chansning. Tror på någon utanför Sverige. Roffe Larsson, IFK Helsingfors!

Jag vet att dom har jobbet ett tag redan. Kul att Ljusdal har ett bra lag på g, tror dom har goda chanser att gå upp nu.

Alltså, Ljusdal är ju underbart på många sätt, men jag skulle verkligen hellre se ett lag från någon annanstans gå upp. Det räcker med hälsingelag som det är. Skulle vilja se Falun, Boltic, Motala eller t.o.m. Frillesås istället så att bandyn får lite bättre spridning.
Falu BS söker en klubbchef och de har det uttalade målet att ta sig till Elitserien (samt få till en hall på Lugnet :-) .

Angående Sirius: Det står inte att det ska vara ett nyförvärv utan det nämns som en nyhet på spelarsidan.
Och då har lomanov bekräftat att han har kollat på lgh i vänersborg. Ska man skratta eller gråta? Oavsett gör många lag en galen silly det måste man säga.
Vänersborg? Ur led är tiden...vem ska ska vrida den rätt igen?
Mayborn å Lomanov alltså!
Den beryktade krisen i rysk bandy skördar ännu ett "offer". Men det lär ju ändå kosta skjortan. Bollnäs och Sandviken har varsin multimiljonär som plöjer in stålar för spelarförvärv, men Väners?! Sigge till Sirius känns naivt att tro på så länge vi inte har en "bandy-Ågerup". Så länge jättarna är så ekonomiskt priviligierade blir det svårt att konkurrera om världsspelarna.
Oj, vad arga Lomanov jr och Lomanov sr kommer att vara när IFK Vänersborg rasar ihop som ett snötyngt tak på en töntig hall..

Skitsilly.
Kul att något händer utanför de fyra stora. Dock är det ju minimal chans att, om det blir av, räcker längre än plats 5.

Att han skulle komma till oss har jag aldrig ens drömt om. Jag minns likt Brukarn vad som sagts långt tillbaks. Thörnberg däremot, kan ju behöva ett jobb på Ackis....
Om jag tolkade en i Siriusledningen rätt är Sirius inte intresserade av Thörnberg.
Vad fan Mayborn o Lill-Sigge, jag håller på Väners!
Jag ser fram emot att återuppliva en saknad och fin ramsa: Tio ryssar på våran Hydas!

Den beryktade krisen i rysk bandy skördar ännu ett "offer". Men det lär ju ändå kosta skjortan. Bollnäs och Sandviken har varsin multimiljonär som plöjer in stålar för spelarförvärv, men Väners?! Sigge till Sirius känns naivt att tro på så länge vi inte har en "bandy-Ågerup". Så länge jättarna är så ekonomiskt priviligierade blir det svårt att konkurrera om världsspelarna.

Tror inte att det behövs någon multimiljonär, det är ändå bandyvärlden vi pratar om. Jag snackade med en vänersborgare för ett par år sedan, och han sa något om att det fanns fyra ICA-handlare i staden som hade lagt ett löfte om att lägga in de belopp som behövdes om Vänersborg fick hugg på en riktig stjärnlirare. Jag kan gissa mig till att det är ungefär så det har gått till nu. Så, mer än så skulle det inte behövas. Enligt honom iaf.
Väners släpper Moisala! En finne till i Sirius???
Moisala vill till Ryssland! Jag har för mig att jag läste på ngn rysk webbsida om att han skulle till Baikal men vet inte om det var klart!

Det är Stefan Karlsson som har haft kontakten med Lomanov ( han har jagat honom under många år). Det är nog mer den kontakten som bär frukt snarare är Vänersborg som förening
Tycker det är lite udda om vi inte är intresserade av Thörnberg. Tror han har ett par bra säsonger kvar i sig.

Moisala har ju haft rysslandsklausul i sitt kontrakt från början och lär knappast vara intresserad av våra "kaffepengar".
Ev Bulatov till Sverige! Han gör väl Lill-Sigge sällskap kan tänkas.

Thörnberg har inget bra rykte och jag vill inte ha in någon bråk och strulpelle till Sirius!
Det är ju en sådan aspekt också … Annars, rent krasst, hade jag kunnat tänka mig se Klasse igen, han levererade ju både här och där. Men han går säkert till Tillis, om han drar från Tellus.
Tillis har värvat Messi från Katrineholm så Klasse är nog inte lika het längre!
Tellus säger ja!! Kul med en till bortamatch nära.
Inte lika kul med en annandagsmatch mot Kalix...... Många missade tusenlappar rätt ner i sjön!
Maximal otur att förlora annandagsmatchen mot Bajen. Tror Eidenert kommer att lira i Tellus tillsammans med Klasse. Hur som helst ska vi väl i alla fall ha Tellus bakom oss i tabellen.
Tellus publiksnitt var 106 personer i Norrallsvenskan och 178 i kvalserien. Tufft att tacka ja i och för sig men Tellus känns lika färglösa som Tillberga även om Zinken är 1000 ggr trevligare än gurkburken.

Nån som minns vision 2017 där målet bl.a var 2 stockholmslag i elitserien– check! Tyvärr på bekostnad av ambitionen med ett Göteborgslag. Fanns väl också en ambition med ett Malmölag(!) har jag för mig.

http://iof1.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_11207/cf_74/vision%202017%20(kort%20version).pdf

Tellus säger ja!! Kul med en till bortamatch nära.

Kul med en till bortamatch, punkt. Det hade känts väldigt b med 13 lag i serien, så jag är glad att Tellus tackade ja.
Plus att vi (och alla andra...) får 4p till.
Trist med annandagen. Och ja någonstans e jag även glad över att det blir full serie. Bara orolig att tellus riskerar lite mkt med att tacka ja, hoppas det inte blir ett nytt västanfors.

Plus att vi (och alla andra...) får 4p till.

Säg inte det! Der finns en del elitserispelare som ännu inte har kontrakt som kan värvas och de spelade jämnt med Kalix och Gripen i kvalet (och då utan Klasse).
Ha,ha, kan inte mer än garva över hysterin kring värvningar av toppspelare till de bättre elitlagen. Väners har gjort klart med Pavel Bulatov och ska tydligen signa även "superlöftet" Nikita Ivanov. Återstår att se om även Lomanov ansluter. Med den uppsättningen ryska toppspelare lär Väners vara en klar SM-finalkandidat. Frågan är var de får pengarna ifrån?

Ha,ha, kan inte mer än garva över hysterin kring värvningar av toppspelare till de bättre elitlagen. Väners har gjort klart med Pavel Bulatov och ska tydligen signa även "superlöftet" Nikita Ivanov. Återstår att se om även Lomanov ansluter. Med den uppsättningen ryska toppspelare lär Väners vara en klar SM-finalkandidat. Frågan är var de får pengarna ifrån?

Det sjukaste är ju att om dom landar alla tre så ser jag dom ändå inte som ett finalag.
Knappt semi, vilket är ännu sjukare.
På papperet låter det stekhett, men kanske svårare i praktiken. Väners ryggrad är inte den starkaste. Men shit, nu börjar övriga slutspelslag vässa trupperna också. Hammarby verkar ju reda upp sin situation nu också. Vetlanda har en pånyttfödd Löken och Joakim Andersson går väl en Erik Pettersson-karriär till mötes. Edsbyn känns starkare. Med mera. TB och Broberg vill likt förbannat vara med och stöka om en slutspelsplats. Bottenträsket känns dock tämligen hopplöst, även om vi i dagsläget kanske står med en bättre elva kontra den i fjol …
Jag förstår mycket väl att Sirius har svårt att hänga med i värvningshysterin. Läste på svenskafans att Lomanov skulle ha nobbat ett bud från SAIK på 200 000:- i månaden. Troligtvis ett falskt rykte men det är kanske den summan och över det krävs för att locka hit "världens bäste bandyspelare".
Från Sirius sida är det tyst. Blir det någon värvning över huvudtaget?
Drar dom in Lomanov också, så kan det ju faktiskt bli lite kamp om fjärde platsen, vilket sporten behöver.

Jag skulle visserligen gärna vilja veta varifrån pengarna kommer, men det är betydligt roligare att Ivanov gick till Väners än att han gick till Televerket....
Varför skulle Väners vara bättre än Televerket? Känner hellre sympati för de få riktiga bandylagen vi har kvar i toppen.
Heja utelagen (förutom Bajjen)!
Vore kul om Väners snodde guldet framför näsan på Bollnäs/SAIK/VSK. Gillar inte Bollnäsfansens attityd. Hybris blandat med girighet.
Går rykten att Lomanov stannar i Ryssland. Vi får väl se. Om så är fallet tror jag inte Väners kan nå topp-4.
Ny finne klar. Mittfältare/halva om jag fattat rätt. http://siriusbandy.se/web/article/finsk-landslagsman-till-sirius-bandy-/
Välkommen Teemu Määttä, hoppas verkligen att du kommer att trivas i Uppsala och förbättra Sirius Bandy
Coolt.
Strålande! Vi bygger från grunden med unga spelare. Det blir lite tufft den närmsta tiden men vår tid kommer!
Sirius Hej!
Vad jag förstått så har vi fört (för?) diskussioner med Määttä, men det är vi nog knappast ensamma om.

Det bidde ett stycke Määttä till slut, alltså. Välkommen!
Läser på hemsidan att Sirius intensifierat träningen och att många av junisarna är med. Perfekt, då får de en möjlighet att vänja sig vid det höga tempot och dessutom få instruktioner och tips av självaste Maestro Eskhult. Tror Sirius har "sneglat" lite på VSK:s strategi att skapa ett sammansvetsat lag nu när vi inte hänger med i den penningstinna värvningskarusellen. Det ska bli intressant att se om det ger resultat. Längtar redan till den första träningsmatchen.
Är Viktor Broberg the Man of My Life fortfarande med på träningarna för att det är "kul"?
signa! four more years!

Det kan även bli så att vi håller en plats öppen till efter sommaren. Det kan hända mycket på spelarmarknaden under sommaren och början av hösten, säger Dan Eriksson från Sportgruppen

Kan man inte läsa det som att dom håller dörren öppen för Viktor?
Har dålig koll på han, men kul med en ny spelare! Hoppas han har en bra passningsklubba :) Lomanov även han klar för vbg sjukt.
Lomanov klar för VBG alltså. Helt otroligt att de kunnat värva tre ryska toppspelare. Det bor "bara" ca 22000 pers i staden. I kniv-jonas hemkommun bor ca 17000 invånare som jämförelse.
Har man mycket pengar och är en hängiven supporter kan man köpa framgång för sitt lag. Jag hade nog gjort likadant även fast jag vet att underbart är kort ;-).
Fasen vad jag hoppas att de här toksatsningarna misslyckas och leder till ekonomiskt kaos och misär.
Jag känner likadant Sutra men inser genast att jag är avundsjuk. Vänd på det, hur skulle du reagera om det var Sirius som hittat dessa välvilliga sponsorer? Sedan förstår jag att detta skapar en ojämnhet i elitserien som definitivt inte är bra för bandyn i stort men så långt tänker inte dessa sponsorer eller rättare sagt, de skiter i det.
Jag tycker det är kul att Vänersborg försöker utmana. Det slutar nog med VSK-SAIK i final ändå.
Jo, jag skulle nog vara glad, men samtidigt lite skeptisk eftersom jag minns vår värvarbonanza för 25 år sedan, och hur det gick sen. Utifrån tycker jag bara att det blir löjligt med de här satsningarna. Säg att man tar det där guldet, det blir ju lite som när SAiIK vinner; grattis, jätteduktigt, verkligen... Är det på isen eller på marknadsavdelningen vi vill se prestationerna som leder till guld?
Jag håller med dig Sutra, helt och hållet. Klubbarna tänker kortsiktigt och girigheten efter framgång och t.o.m. guld är stor. En ansvarsfull och klok klubbchef måste ha en handlingsplan att falla tillbaka på då storsponsorn tröttnar eller konkat. Det tror jag få klubbchefer har, tyvärr. Har Sirius fotboll någon handlingsplan om Ågerup drar sig ur?
Om ryktet att Lomanov nobbade ett bud från SAIK på 200 000:-/mån stämmer torde Väners betala minst lika mycket vilket ger klubben en årlig lönekostnad på minst 2.4 mille bara för Lomanov. Lägg därtill hyra lägenhet plus de två övriga ryssarnas löner så pratar vi säkert om 4 mille. Sponsorerna drömmer förstås om guld för inte blir man nöjd med att åka ur semi. Trycket på laget kommer bli enormt.
Marknadsavdelningen lär tyvärr ha en stor del i gulden i de flesta sporter de sista 15 åren iallafall.
Klart man bör tänka på /ha en handlingsplan för hur man agerar om största sponsorn försvinner, men det är ju inte alldeles enkelt i praktiken tror jag.
Lomanov måste väl kosta betydligt mer än 2,4 mille per år med arbetsgivaravgifter och allt?
Nu tycker jag att Sirius "gör en Leicester" och sätter de penningstinna skitklubbarna på plats ;-)

Marknadsavdelningen lär tyvärr ha en stor del i gulden i de flesta sporter de sista 15 åren iallafall.

Självklart. Men ändå.
Jag är gubbigt missunnsam och hoppas att det inte leder till guld. Det vanliga problemet är att komma på vilket lag som jag i så fall unnar att vinna förutom Sirius.
Det finns lag man hellre ser vinna SM än andra men egentligen spelar det ingen roll för det finns bara ett lag som är värdig SM-titeln och det är naturligtvis det vackra blåsvart-randiga laget med stjärnglans från staden vid Fyris. Är vi överens :-)?

Jag är gubbigt missunnsam och hoppas att det inte leder till guld. Det vanliga problemet är att komma på vilket lag som jag i så fall unnar att vinna förutom Sirius.

Skulle vara Slottsbron kanske :)
Det går 10 ryssar på våran Hydas!!!
Så var Törnberg lös och ledig igen.... Tycker även i år att han skulle passa väldigt bra i en vacker blåsvart tröja!
Klasse-värvning av Bajen. http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/hammarby-varvar-norra-allsvenskans-skyttekung-det-ar-en-ara
Oj, se där.
Det känns ju lite udda.... Han dög ju inte åt Brajjen förut.
Tror de hade högre krav för ett par år sen.
Han platsade inte åt Sirius för något år sedan men har kanske fått självförtroendet åter. Tar han Kalle Mårtenssons plats?
Har alltid gillat Klasse. En riktig målskytt. Hade gärna sett honom i blåsvart igen.
Tellus värvar vidare. Jag hade gärna sett Anders Persson i Blåsvart. http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/tellus-varvar-duo-fran-hammarby-sa-ar-laget-i-elitseriens-nykomling
Man undrar så smått vad som händer i Bajen. Inget ont om Klasse men jag hade nog väntat mig en spelare av en annan kaliber. Men Bajen brukar ju alltid reda upp saker och ting med tiden så det dyker väl snart upp några klasspelare troligtvis med ryska namn. Tränaren deras lär ju ha god kännedom om ryska spelare kan man tänka.
Några få rika och resten har småsmulor. Kungälv har inte råd att ha Kimmo kvar, Katrineholm i kris... Trist!!!
Att inte ha råd med en landslagsmålis i allsvenskan är inte särskilt konstigt tycker jag. Katrineholm är trist, men den klubben har inte skötts väl och borde aldrig ha blivit en sammanslagning. Bajjen ser ju just nu att max gå till kvartsfinal, lite oväntat att det inte har värvats mer dit. Klasse ser jag inte som någon startspelare i ett eslag med ambitioner på slutspel.
Tycker grymt synd om Kimmo som råkar ut för samma skit två år i rad. Grym målis och trevlig person, hoppas verkligen det löser sig för honom.
Vi borde ju ha in en till forward iaf. Jag gillade också Klasse, och han leverar/levererade ju bra. Däremot har jag hört att han är/var rätt svår att spela med.

Virre? Vill han fortsätta? Vill klubben att han ska fortsätta? Där har vi ju en forward iaf.
Angående Kimmo känns det rätt givet att han hamnar i Kalix.
De har ju värvat Abbe Bodin. När det gäller målvakter är det klubbarnas marknad i år.
Tellus kanske behöver en ny målis. Gripen har visserligen förlängt med sin målvakt men där kanske det behövs konkurrens.
Oj, hade bara noterat Hellmans lämnande och inte att Abbe ersatt. Då blir det nog desto svårare för den gode Kimmo. Kanske till ovan nämnda klubbar isf. Apropå Gripen känns det lite surt att Joonas släktbördige Eetu skrivit på för dem. Tyckte att han var riktigt bra på Hällåsen den gångna säsongen.

Tycker grymt synd om Kimmo som råkar ut för samma skit två år i rad. Grym målis och trevlig person, hoppas verkligen det löser sig för honom.

Och lösningen tycks heta Tellus. Inte helt oväntat.

http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/kimmo-kyllonen-uppges-vara-klar-for-tellus-det-kanns-bra
Backlinjen i Unik ryktas bort! Öppnar kanske upp för att Eklund stannar i Uppsala (om han inte stannar i Sirius)
Bollnäs kör en "Daniel Skarps" och tränar Judo på försäsongen.
http://play.mittmedia.se/video/bollnas-bandy-vassar-formen-med-judo
http://play.mittmedia.se/video/ville-aaltonen-bast-pa-judo-i-bollnas-gif

Är det någon som sett någon av Sirius träningar i år?
Skulle vilja ha lite fler spelare nu ser tunt ut på några positioner.
Roffe och Kimmen Johansson till Bajen.
Inga bajenvärvningar för några år sen direkt.
Rolf hade jag dock gärna sett i Sirius men han kanske inte platsar in i upplägget. Jag har inte sett någon träning i år så jag har dålig koll på vilka spelare som tagit kliv framåt och vilka som utmanar på vilka platser!

Kalle Spjuth har jag inte hört något om och ev har han lagt skridskorna på hyllan efter sin skada.
Vi behöver en vass anfallare och en erfaren mittfältare till. Jonas Eklund borde väl rimligtvis få ett kontrakt av Sirius tycker man?
Bajen verkar göra en sund satsning. Alla kan ju inte toksatsa denna säsong. De har ändå jättegoda förutsättningar att nå slutspel och till säsongen därpå ta större kliv.

Håller med. Roffe hade varit frän att ha tillbaka. Inte alls lika begränsad med klubban som när han var här och levde på sin fart. Behövs en genombrottsspelare. Det saknas flera offensiva kort i vårt lag. Allt för mycket vilar på Kumpuojas axlar just nu.
Räknar du inte Farbror som genombrottsspelare?? :-)
Det är ju ändå betryggande att veta att Farbror och Garligur kör daglig barmarksträning vid Sten Sturemonumentet.
Med betoning på bar …
Vilket inte är det sämsta!!!
Det närmaste isträning Farbror och Garligur närmat sig är isen i groggen!

Det närmaste isträning Farbror och Garligur närmat sig är isen i groggen!

men där har de erfarenhet som få
Jag vill på intet sätt gradera ned Farbror och Garligurs talanger och färdigheter här men Aksel Ekblom är väl fortfarande "ledig" eller har jag missat någon nyhet?

Jag kan lägga till att bandyn hade en avslutning för säsongen i Relitatältet efter matchen mot Degerfors. Flera spelare från a-laget var på plats. Det är hård och tung träning just nu. Hårdare än vad flera har kört förut! Vi får se om det ger resultat!
Hur många till spelare behöver vi egentligen, typ 3-4 st? Vilka positioner är viktigast?
Vi måste ju ha en anfallare till, då det ser osäkert ut med Viktor. En målvakt till är ju också ett måste. Nån som hört nåt mer kring Gustav? Har han definitivt lagt ner bandyn?
Jag har pratat lite med Viktor (som ska måla hos mig) och just då (OBS!) lät det som han inte skulle spela p.g.a. sitt civila jobb.
Han spelar bara efter nyår alltså.
2 Foirwards minst en på mitten och självklart en målvakt.
Hmm jag trodde Viktor ville spela och gjorde det lilla extra för att komma med men om jobbet ställer till det förstår jag problemet.
Jag tror man avvaktar Gustavs beslut vad gäller målvakt annars så står väl Anton på tur att få chansen.
Ekblom till Tellus
Tellus gör en bra Silly
Enligt vad jag hört tackade vi nej till Ekblom tidigt i årets Silly. Kanske för att man räknade med Tranblom? I nuläget har väl inte Jonas E förlängt och då har vi just nu bara två backar på kontrakt. Så förutom anfallskraft måste vi nog ha en back in i truppen!
Förstår inte varför Sirius inte har signat Jonas Eklund? Är Jonas själv tveksam till en fortsättning kanske? Killen är ju ung och har nu fått elitserieerfarenhet och borde ha goda förutsättningar att bli en bra elitserieback. Eller är det så att Olle & Co vill ha någon mer rutinerad?
Jonas behöver mer speltid och det kanske han inte får tillräckligt i Sirius. Han är bra och utvecklas hela tiden så jag hoppas han ger det något år till.

Läget
Målvakt
Henrik Kjellsson

Backar
Stefan Tranblom
Victor Lundberg
Johan Jansson Hydling

Halvor
Lars Fall
Jakob Jenefeldt

Mittfältare
Teemu Määttä
Joonas Peuhkari
Tobias Andersson
Mattias Widén
David Thorén

Anfall
Tobias Engstrand
Markus Kumpuoja

Fler spelare har varit med och tränat under försäsongen:
Jakob Edberg har varit med
Förstaårsseniorer: Ludvig Jonasson (MV) och Clarence Wahman
U20: Anton Andersson (MV), Nils Bergstöm, Oscar Rönnqvist och Samuel Heeger
Känns väl naturligt att plocka upp Jonasson som andramålis på tillväxt, om man nu inte plockar hem Bergelin.
Om Jonas E.vill satsa i Sirius så är det otroligt att vi inte har kontrakt med han redan.Set över speltid så var han bästa back förra sesången tycker jag och bäst skridskoåkare av backarna vilket är viktigt i dagens bandy.Kunde inte se någon junis som kan fylla denna plats.
Det känns som en käftsmäll att självaste Tellus norpar spelare som borde vara av intresse för oss. De har inga pengar, ingen bandyhall och är grovt nederlagstippade. Vi borde stå högre i kurs. Det i sin tur gör ju att man undrar om vi har några bättre spelaralternativ på gång?

Vad gäller Virre är jag osäker på om Sportgruppen ens gett honom ett kontrakstförslag än? Apropå just det så borde någon tusing mer i månaden under säsongen kunna öppna upp för en ytterligare bandysäsong. Men visst, då vill man väl från klubbens håll se fler än nio spelmål också. Fast jag undrar om det finns någon annan, bättre (rimlig) anfallare att plocka in nu ens? En övertalningsprocess borde inledas. Tyvärr kan man ju inte hoppas på att Camilton ska blomma ut nu heller då han ju gått till ÖSK. Engstrand gjorde ju dock bara ett spelmål mindre än Virre den gångna säsongen vilket ger mig lite fromma förhoppningar om killen. Tycker dock onekligen att det behövs en till rutinerad forward! Man kan inte förlita sig på att fortfarande unge Engstrand ska leverera, utan det är fortfarande mer att betraktas som bonus.

Eklund skulle väl kunna ha ett samarbetsavtal där han kan växla mellan spel i Sirius och Unik. Det eller Tellus?
Vi har för smal trupp för att gallra ut ytterligare spelare.
Eftersom jag tror/hoppas att vi har ett lag som undviker sistaplatsen så vore det inte så dumt med unga billiga spelare. Att värva lite dyrare spelare nu känns onödigt, för att komma topp tio ser jag inte ens som en möjlighet. Om man inte tar in 3-4 etablerade spelare av hög klass. Vem vet kanske någon ung förmåga tar kliv kommande år.
Olle har ju sagt att han är nöjd med startelvan, och att han söker bredd snarare än spets. Så det blir nog som Kniv-jonas (och även jag) vill.

Angående Eklund så är det som har sagt som saken: "Jonas har vi en dialog där vi från båda parter vill att han ska få så mycket speltid som möjligt". Så kanske blir det att han tar ett kliv ner till UNIK - hoppas dock han stannar, för även om han skulle bli fjärde back så lär det bli en hel del speltid.
Jag tänker på samma sätt, truppen är såklart alldeles för tunn som den är nu men startelvan ska ändå komma före Tellus, Gripen och Kalix. Fyll ut med några ungdomar och ta ett kval till.
2017/18 kanske det är läge att satsa lite mer eftersom en 10:e plats då innebär att man får kvala till kvartsfinalen och en 11:e plats är okval.
Tycker o tänker lika som dom sista inläggen.Ge Jonas speltid då.Kanske flytta på V.Lundberg nått pinnhål?Eklund borde vara en rea lösning.Hoppas Hoppas.
Lundberg ska inte flyttas någonstans enligt mig. Där har vi en libero som börjar närma sig de riktigt stora grabbarna. Där Eklund kan gå in är istället för Hydas eller Tranblom. Han bör kunna få en del speltid även som back men framförallt så kommer han att kunna få draghjälp av två mycket rutinerade spelare. Ev kan ha få sin speltid i lag som UNIK men träna med Sirius.
Jag fattar inte riktigt problemet här. OK att vi ska slimma truppen och hålla kostnaderna nere. Men att ha fyra backar av hygglig klass känns inte som ett fall för Lyxfällan direkt. Bandysäsongen består av 32 matcher som spelas under fyra månaders tid. Om alla fyra skulle vara tillgängliga borde det inte vara något som helst problem att rotera så att alla får tillräckligt med speltid.
Pengar tror jag inte är problemet utan det är att hitta speltiden. Det kan vara en del tradition i detta också. Backar brukar inte byta speciellt ofta utan spela stora delen av matcherna om inte hela. I valet av avbytare kanske man hellre väljer en mittfältare än en back. Lösningen kan vara att stå över en match för att spela en annan och det är inte heller optimalt. Våra förstaårsjuniorer behöver spela hela matcher och många matcher för att utvecklas.
Fast det behövs ju bredd och konkurrens även i en backlinje. Och dagens Elitserie, med massor av mer eller mindre betydelselösa matcher, är ju som gjord för att tillåta rotation bland spelarmaterialet.
Jovisst men det kanske inte räcker att spela var tredje eller var fjärde match. Om en ordinarie back "går sönder" så kan ex Jenefeldt gå ned ett snäpp och spela back tillfälligt alt. att man kallar/värvar tillbaka en spelare från låt säga Unik. Thorén kan gå ut på halven osv osv.
Jag är mest orolig över att Jonas E lägger av med bandyn om han inte får kontrakt med Sirius. Någon som vet om han tränar med A-laget?
Träffade junioren (numera förstaårssenioren) Skagerlind i dimman häromnatten och han var väl så gott som klar för Unik. Han är ju en lovande back annars med juniorlandslagsmeriter.

Eklund fick ju hyfsat med speltid den gångna säsongen. Med tanke på Bärne ut så är ju inte backbesättningen större i år så grabben lär ju få speltid nu också om han satsar. Det känns som att det är upp till honom själv.
Jo, exakt. Eklund fick speltid i 20 av 26 matcher i år, med fyra backar i truppen. Varför skulle han bara få spela var tredje eller fjärde match nästa säsong?
Vad jag menar är att det inte alltid är så att man vill ha med en extra back i matcherna utan hellre en extra mittfältare alt anfallare.
Vi spelade med fyra backar många matcher förra säsongen (Eklund var skadad vissa matcher) men kanske vill man hellre ha en extra anfallare alt. mittfältare med.
Om man ändå vill spela med alla backar kan man göra så att någon står över till förmån för någon annan.

Jag är också lite rädd att både Eklund och Gustav H slutar då de inte platsar. Det är otroligt viktigt att det finns ett till bra lag i Uppsala för att fånga upp dessa bra ungdomar. De är ju trottsallt av en mycket hög Allsvensk klass redan nu!
Tillägg: Unik sägs tappa en del spelare så det är mycket möjligt att det finns plats hos dom! Dock tror jag inte de kan betala utbildningsbidrag etc och då får man skriva någon särskilt överenskommelse så de inte kräver detta av oss om spelarna går tillbaka nästa säsong.
Just situationen med UNIK är ju intressant. Nån som hört några rykten? Blir det sura miner, nu när både Tranblom och Sudden landar hos oss?

Samarbete är ett måste för vår del, om vi ska ha kvar lovande killar. Visste, det blir många betydelselösa matcher, men såna har Sajjjk och Televerket råd att spela. Inte ett lag som desperat försöker skapa ett eget spel till kvalet. Då och då kan man släppa in folk, men jag förstår tränartänket att spela bästa laget för att hitta ett viktigt eget spel.
Sudden?
Unik har ju klart med Edberg och hans son samt andra "Siriusjuniorer" lär väl utgöra laget till största del. Gott så.
I dagens UNT står det att Sudden är tillbaka i Sirius men ingenting om hans roll.
http://www.unt.se/sport/lugnt-i-sirius-trots-fa-spelare-4253513.aspx

"Det finns vissa spelare som har lika stor lön som hela våran trupp"
Den som vill kan räkna på det mer noggrannt men runt 150 tkr torde det väl minst vara i så fall.

".. en del gånger har de pengar som begärts inte varit skäliga av sportsliga skäl."
Det vore intressant att veta vem eller vilka det var!
Garligur skulle spela gratis. Det var kanske han som avsågs!
Länken kräver inlogg men det finns ett kryphål om man klickar via: https://www.facebook.com/untsporten/

I artikeln framgår att de bägge junismålvakterna Ludvig och Anton tränar med laget.

"– Vi jobbar på att förstärka laget utifrån och har för avsikt att skriva kontrakt med två spelare som ska kunna bidra, i annat fall kan vi ge våra egna chansen. Poängen med att värva är att det ska vara spelare som tillför något,"

Låter som två klasspelare, annars får det kvitta. Samtidigt vill/kan man ju inte betala löner därefter. Det är på den premissen man nobbats från spelare redan. Så jag slutar nog hoppas. Det är oroväckande att man i ett tidigt stadie nobbat Lindgren och Eidern i förhoppning om att knyta till sig bättre spelare på positionen. Sedan hur vi ska hitta dessa två spetsspelare mitt i sommaren för en billig peng, det låter naivt måste jag säga. De allsvenska guldkornen är väl för det mesta tagna också. Det känns alldeles för segt detta. Spelare efter spelare blir ju upptagna med nya klubbadresser och kvar finns, ja, vadå? Bära (två spetsspelare) eller brista (två juniorer) - fortsättning följer!
Vi nobbade inte eiden, han ville inte avvakta och sirius va inte klara med hur truppen skulle se ut. Om man nu försökte hugga på spelare av högre kvalite kan man ju inte signa upp honom innan och sen stå där med en fördyr trupp.
Är rädd för att det inte var mig Olle menade.... Möjligen Farbror.... :-)

Jag tycker om Eidenert. Men samtidigt är det ju så att han och Bärne aldrig skulle ta oss uppåt. De är bra spelare, med stort hjärta, men det räcker till en viss nivå. Jag tror tanken var att sikta högre, nu ser det inte ut som om det går hem, men bättre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna på..... eller hur det nu var.....

Att plötsligt ett fåtal föreningar får pengar från Gud för att köpa allt de vill är givetvis bra för dessa, kortsiktigt, men bandyn går sakta döden till mötes.... Tack o lov är jag gammal nog att förhoppningsvis slippa se detta.
Jag gillar trots allt också Eidern och tycker det försvinner en mönsterbrytande spelare där. Kan tänka mig att han blev kränkt (ja, han må vara lättkränkt) över att inte direkt bli erbjuden kontrakt utan på sin höjd få avvakta ett kontraktsförslag. IKS är ju ändå hans moderklubb osv.
Tror att Tobbe kan ta ett steg den kommande säsong och ta för sig allt mer, men faktum är att det i dagsläget är en hel del alibifältare. Det känns sådär när vår kanske mest initiativrika fältare är en grabb som är blott 18 bast. Fall var väl ett hack högre upp i banan en hel del i Villa, det kanske skulle kunna vara något för oss? Fast i dagsläget bygger det ju typ på att flytta ut Lundberg på halvan dårå och det känns inte troligt, trots att det väl är hans ursprungsposition och att han ju har bra skridskoåkning. Fall-Jenefeldt är ju annars på förhand ett halvpar i hög klass. Faktiskt!

Trist för bandyn också att landets största målvaktstalang lägger av som 21-åring för att satsa på en fotbollstränarkarriär, landets kanske näst största målvaktshopp går till en halvdan allsvensk klubb, en stor Vänersborgstalang lägger av för att satsa på fotbollen (läs: div 3), en målspruta i Eklind som återigen funderar på att mer eller mindre sluta trots att han inte ens är 30 år fyllda, comebacker från spelare som lökat i åratal. Det är lite vad jag läst den senaste tiden, bort om ryska kaviarer och gröna skogar.
Holmgren går till Bajen!

Han kanske kan få tillbaka motivationen för bandy. Hoppas det!
Kul för Gurra! Hoppas han kan konkurrera ut Hedberg, som jag tycker är Sveriges mest överskattade målis.
Oväntat, men ändå mycket roligare än om han skulle lägga av. Nu finns ju iaf chansen att vi kan få tillbaka honom när VSK rycker Kjellsson.
Det gör ont i själen när vi tappar en talang till en konkurrent. Lycka till Gustav!
Fan, jag gillart inte men kul ändå att Gustav fortsätter med bandy. Nu har vi tappat Gustav och Camilton. Who is next? Eklund?

Kul för Gurra! Hoppas han kan konkurrera ut Hedberg, som jag tycker är Sveriges mest överskattade målis.

Jag tycker han var det, men är det inte längre. Inte för att folk ändrat åsikt om hur bra han är utan för att han blivit bättre.
Nej jag accepterar det inte.
Mår riktigt jävla illa av detta.... helgen totalförstörd!!!!!

Jag hatar verkligen att våra egna går och vi istället plockar upp andra.... FAAAAAAN!!!!
Jonas Eklund lämnar för att istället spela med Unik????

Tranblom är nog ett riktigt bra nyförvärv men det känns ändå lite surt att byta bort en ung talang!
Jonas får mera speltid i UNIK och kommer tillbaka bättre och hungrigare, hoppas jag :)
Fan. Tycker fortfarande att det borde finnas plats för fyra backar.
fem
Feeeeem
Tror det kan komma in en lovande back utifrån.
Men vem vill ha en lovande back utifrån om vi släpper en av våra egna lovande???
"Annars pågår arbetet för fullt med att stärka upp truppen ytterligare, och förhoppningen är att kunna presentera något nytt inom de närmsta veckorna.??"

Kom igen, det har gått ett par (läs: ett par) veckor nu. Borde osa katt!
Artikeln i dagens UNT gav ju inte så mycket ny info, kändes som den kunde ha publicerats för en månad sedan lika gärna. Men jag är ändå nöjd med årets trupp.
Känns som om Farbror och jag är närmare en plats i truppen än någonsin tidigare.....
Jaha, Spjut i Brajjen... Inte kul... samtidigt som Ekman lägger ner bandy... visserligen trist, men kul för oss, då Kalix tappar. Jag räknar med att hårdträna hela augusti. Drog just hem två fulla lådor från Eckerö. Farbror har redan börjat att lyfta tungt på Fågelsången... Det är väl ungefär de nyförvärv vi har att vänta!
Virre?
Vet att fd Bajenspelaren och backen August Elebring är kontraktslös efter några år i allsvenskan och har precis flyttat tillbaka till Stockholm (för studier), men tror dock inte han håller i Elitserien för då hade han skrivit på för Tellus redan.

Farbror har redan börjat att lyfta tungt på Fågelsången...

Jo försäsongsträning krävs! Det går ju inte bara att glida in på en räkmacka!
Som framgick av UNT artikeln så har man någon eller några pågång.
http://mobil.unt.se/sport/sirius-tjuvstartade-istraningen-4320426.aspx

Vem kan det vara? Jag tror på en Ryss
Ryktet på Kraxet gjorde gällande att Lindgren troligen lägger rören på hyllan. Undra om desamma gäller Eidern? Så här med facit smått i hand känns det dumt att klubben dissade duon i naiv tro på två spetsfältare.
Båda dessa skulle vara stjärnor i Allsvenskan. Ett år där kanske till och med skulle vara utvecklande.
Jag tycker det är roligt att Kalle Spjuth gör "comeback" även om jag gärna sett honom i Sirius istället. En frisk Spjuth vore en tillgång.

Att Bollnäs tar in Törnberg är förvånande med tanke på vad de sagt förut. Visserligen bor han väldigt nära Sävstaås och kanske får de honom "billigt" men ändå.

Bättre med Törnberg i giffarna än i LBK. LBK kan vi ju få möta i kvalet och giffarna lär ju spöa oss rejält med eller utan Törnberg.

Vet att fd Bajenspelaren och backen August Elebring är kontraktslös efter några år i allsvenskan och har precis flyttat tillbaka till Stockholm (för studier), men tror dock inte han håller i Elitserien för då hade han skrivit på för Tellus redan.

Och där var han klar för UNIK.
Bra att tre unga killar får kontrakt.
Kanoners! Vår framtid!
Kalix vill vara med och leka. Två ryssar signade idag
.. och där kom Suddens roll oxå. Assisterande tränare!
http://www.siriusbandy.se/web/article/de-har-leder-sirius-bandy-i-vinter/

Strålande! Nu blev jag glad igen.
Spelande ass så blir jag glad.

Spelande ass så blir jag glad.

Kom igen! Lite glad ändå? :-)
Vågar man sig på ett långskott ... ?

Nikolai Rustad Jensen var bäste målskytt och bäste spelare ifjol i norska elitserien. En bra spelare men håller han för elitserien. Flera allsvenska klubbar och en elitserieklubb visar intresse.
Kan det var IKS?

Bättre med Törnberg i giffarna än i LBK. LBK kan vi ju få möta i kvalet och giffarna lär ju spöa oss rejält med eller utan Törnberg.

. eller så är Törnberg med Bollnäs och tränar för att sedan lånas ut till Ljusdal innan transferfönstret stänger (vältränad och i god form)
Olle surrade om att en norrman (säkert den som Jocke nämnde i sitt inlägg) var på g. Det som fattades var att ordna jobb åt killen. Undrar hur det gick med det.
Jimmy Lindgren slutar med bandy enligt uppgift (http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/bollnas-broderna-bryter-med-bandyn-han-har-slutat-hos-oss)

Nån som har koll på Edward Sigfridsson? fd junior i Edsbyn som verkar ha flyttat till Uppsala och som spelar med Sirius
Sigfridsson har varit med på träningsmatcherna med båda a-laget och U20. En bra spelare men som kommer göra mycket bra i U20. Återstår å se om han får vara med någon a-lagamatch i serien. Han hade det lite tungt bitvis idag tyckte jag
vilket nr spelade Edward med i kväll?.Bästa träningsmatchen jag sett på flera år.Inget b-lag man mötte precis..Fall var våran Kung.

vilket nr spelade Edward med i kväll?.Bästa träningsmatchen jag sett på flera år.Inget b-lag man mötte precis..Fall var våran Kung.

Han spelar i #20. Det var han som kom halvfri i andra halvlek och försökte tunnla Bergwall.
Det börjar röra på sig vad gäller ryssar till Elitserien. Nu senast till KAlix
http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/uppgifter-har-ar-ryssarna-som-kalix-varvat

Intressant att notera är att det sägs vara flera spelare "lediga" vilket kanske kan innebära någon till oss (av god till mycket god kvalitet vill jag tillägga)
Ja, vi behöver verkligen förstärka truppen med minst 1-2 spelare. Oroande tunn för närvarande.
Och inget nytt på värvningsfronten. Det kommer sluta med att vi får elitseriens yngsta trupp eftersom vi måste fylla på med egna unga om vi drabbas av skador. Dags för Sudden, Viktor och Eskil att börja träna ;-).
Viktor Broberg till Unik? Han platsar säkert men synd för oss
Har vi erbjudit honom kontrakt ens?
Tror inte klubben erbjöd han ett kontrakt :(
Skandal!
Ja, lite egendomligt är det med tanke på vår väldigt tunna trupp. Tror Sirius hade räknat med att värva 1-2 elitspelare men tydligen inte lyckats. Bra att han fortsätter i alla fall och kanske finns det möjlighet att låna Viktor ifall det skulle krisa på folk? Är förvisso inte insatt i regelverket men visst borde det vara möjligt eller?
Olle känns inte som den som är den, utan jag gissar att det är Sportgruppens beslut eller ängslighet. Men ja, vem blir förvånad om han dyker upp som gubben ur lådan någon gång i vinter? Inte jag iaf. (...i vilken gång i ordningen?)
Jag tror att det är en ekonomisk fråga.
dynamo kazan drar sig ur, läge för en ryss?
Oj! Är det klart nu? Det verkar ju vara en riktig finansiell soppa detta.... Några spelare "flyr" tillbaka till andra ryska lag och någon till Finland om jag fattade rätt. Borlänge har väl också en sedan tidigare..

Jag vet inte om de har någon för Sirius
Nu verkar det som att Kazan ändå ska spela. Det har tydligen kommit in någon ny sponsor
Jag kommer aldrig att begripa mig på rysk bandy.
Är väl inte värre än Superettan?
Jag har aldrig sagt att jag fattar den heller...
"Idag spelade även en ny bekantskap med oss, Michail Zaletaev, som tillsammans med Johan Ohlström och Viktor Broberg tränar och spelar i den röda tröjan utan kontrakt."

Se där.
Jo Viktor var med på Uniks träning igår
Att Viktor skulle lira den här säsongen också tog jag för givet men kanske inte att han skulle spela hela grundserien.
Virre är alltså kontraktslös.
http://www.unt.se/sport/rysk-vm-vinnare-valjer-unik-4408785.aspx

Platsar han inte i vårt fina lag?
"BANDY En gång var han slutspelshjälte på Studenternas. Nu är Erik Sundin beredd att hoppa in i Sirius – men bara i nödfall."

Sudden tränar alltså en gång i veckan. Utifall om att …
Bra hjärtvisande och fin backup men innerst inne vill jag att vi släpper nostalgin från Berglund-eran snart.
Aldrig! Jag vill ha tillbaka hela laget. Maya kom hem!

Aldrig! Jag vill ha tillbaka hela laget. Maya kom hem!

+1 när jag vinner på lotto ska hela 08/09 gänget spela i blåsvart igen!
Gubbmys på ovanstående!
:-D
Här kan ni läsa om den gode norrmannen som försvann och vad anledningen var till det!

http://www.budstikka.no/stabak-bandy/bandy/sport/stabak-stjerne-satt-ut-av-flattbitt/s/5-55-393951
Spjuth till gustavsberg. Lite oväntat att han inte hittar tillbaka till gammal form. OBS inte den han hade i sirius dårå
Määtäääääääääää!
Läckert! Teemu har verkligen varit bra.
Verkligen! Synd att hans tvilling-lillebröder valde Byn till slut. De är välkomna att joina brorsan på sikt, tycker jag!
De behöver nog lite universitetsstudier vad det lider....

Dessutom spelar hans flickvän i BOIS och förhoppningsvis flyttar hon hit på heltid och förstärker även där.

Spjuth till gustavsberg. Lite oväntat att han inte hittar tillbaka till gammal form. OBS inte den han hade i sirius dårå

Spjuth till Gustavsberg är en gammal nyhet! Spjuth tillbaka till Bajen efter sejouren i Gustavsberg är dock en ny nyhet! Vi får se om han håller!

Virre är alltså kontraktslös.

Inte längre ... då han är klar för Unik!
Har vi möjlighet att låna in honom då eller? Eller gäller avtalet bara våra f.d junisar?

Vad Spjuth ska tillföra Bajen är för övrigt en gåta. Knappt Klasse får ju spela, och att döma av insatserna i Blåsvart så är ju han en bättre bandyspelare än denne överskattade spelare.
Wot!? Gammryssen hoppar av Tillberga med omedelbar verkan. Går till AIK (!).
Hahahahahah. Hata Tillberga! Nu kommer dom falla som en sten. Inget utan Rinat!
Det vore mycket bra!
Ja, vi får se hur Tillberga klarar sig nu. Hoppas på ras!
Hur mkt pengar har aik? Detta måste ha kostat en rejäl slant. Och visst värvade dom rätt friskt innan säsongen med? Det borde iaf betyda att tillberga blir ett betydligt sämre lag :)
Jag pratade lite med Rinat häromdagen då han var på Studan med ett Tillberga ungdomslag. Han gillar detta med tränarbiten så det är inte otroligt att han och Martin Falk gör något med AIK
Men AIK? Vad ni haussar upp dem. De är ju ett mediokert lag i en av sex tredjedivisioner. Rinat, vafalls? Må hända att Gnaget gör en satsning. De är ju ändå Sveriges största (fotbolls)klubb på sätt och vis. Men i dagsläget: Usla och långt ifrån allsvenskan. GT76 har gått rent medan AIK har tabellraden 3-1-5.
Dessutom satsar ju deras ordförande de mesta av sina pengar på att sponsra andra lag. Mer Ryssland än själva Ryssland.
Jag tänkte nog inte redan denna säsong utan på sikt! De har börjat med bandyskola också sedan något år.
Bandyn behöver uppmärksammas och AIK syns mycket.

Tillberga tappar mycket fart i spelet även om Rinat inte synts så mycket i år som förr om åren.

Men AIK? Vad ni haussar upp dem. De är ju ett mediokert lag i en av sex tredjedivisioner. Rinat, vafalls? Må hända att Gnaget gör en satsning. De är ju ändå Sveriges största (fotbolls)klubb på sätt och vis. Men i dagsläget: Usla och långt ifrån allsvenskan. GT76 har gått rent medan AIK har tabellraden 3-1-5.

Haha haussar upp? Men jag undrar oavsett hur mkt pengar dom har. Jag tror rinat är rätt dyr.
Ja, det är oavsett helt obegripligt att Rinat i dagsläget går till ett lag som ligger på den nedre halvan i en division 1-serie. God Jul, Zocke!
Ja aik kan väl knappast ens gå upp om man så vinner alla matcher som e kvar? Ettan i deras serie e ju redan 12 pinnar före. Ja märkligt hade hellre sett han i sirius :)
Jag har inte hållit koll på division 1-tabellen, men jag blev oerhört förvånad över att hitta AIK på undre halvan. Trodde de skulle springa genom serien med två elitseriespelare i laget. Nu är det ju bara pengar i sjön att värva Shamsutov för dyra pengar när de är så långt efter.
Gal8 är vice ordf. Say no more …
Eller ordf t.o.m..? Alltså, AIK lade ner damlaget i sensomras efter 40 år och final så sent som i mars. De lär ju inte ha prioriterat damerna någe särskilt. Förutom Rinat kommer även "Söderfors skyttekung" att debutera på annandagen. Gal8 är gal1!
Marco Engborg är ordförande! Han har väl pengar..

AIK dam består i dagsläget av enbart finska spelare. De räknar nog med att kunna få en Elitserieplats nästa säsong. Om lagen före i tabellen tackar nej osv.

Jag hoppas de kan lägga lite pengar på att fixa till Bergshamra. Sorgligt med skötseln av den anläggningen

Marco Engborg är ordförande! Han har väl pengar..

AIK dam består i dagsläget av enbart finska spelare. De räknar nog med att kunna få en Elitserieplats nästa säsong. Om lagen före i tabellen tackar nej osv.

Jag hoppas de kan lägga lite pengar på att fixa till Bergshamra. Sorgligt med skötseln av den anläggningen

Fast Skutskärs damlag lär ju inte tacka nej till eliten...
Nej men de spelar med några lag kort i år så fler än ett lag kommer säkert att tas sig upp!
Sambaklasse lämnar Bajen för Fläkten. De är ju i stort behov av målskyttar

Sambaklasse lämnar Bajen för Fläkten. De är ju i stort behov av målskyttar

Visar hjärta
Ja kanske eller så har han fått "foten"
eller inte fått så mycket speltid han hade velat och då hellre hjälper sitt gamla lag
Klas är en väldigt snäll och trevlig person så det stämmer nog. Jag hoppas det lyckas för Västanfors ser jag gärna i Allsvenskan

Klas är en väldigt snäll och trevlig person så det stämmer nog. Jag hoppas det lyckas för Västanfors ser jag gärna i Allsvenskan

Absolut, ett gammalt klassiskt lag med mycket trevlig arena och gemytlig stämning
Kategori - saker alla bör veta:
Det såldes ett hus där för något år sedan och en säljpitch var " utsikt över Västanfors bandyplan" . Det var en stor altan och pool osv också men det ....
Borde vara ett av husen som syns på bilden då:
http://vastrasidan.se/web/vastanfors-if/

En oerhört trevlig bandyplan.
Va det inte i västanfors publiken kasta snusdosor på oss o va allmänt otrevliga? Minns inte vilket år.

Borde vara ett av husen som syns på bilden då:
http://vastrasidan.se/web/vastanfors-if/

En oerhört trevlig bandyplan.

Haha ja säkert! Underbart!
Hyfsad comeback av Klasse! Stänkte in 6 av 8 mål. Förutom det gjorde Siriusbekantingen Johan Andersson (bandyspelaren) ett mål och det övriga gjordes på straff.

EDIT: Hälften av Klasses mål var hörnskott!
Det måste vara lite frustrerande att vara alltför bra för allsvenskan men inte få speltid i Elitserien. En annan spelare som varit bra i Allsvenskan med haft det svårt i Elitserien är ju Adam Rudell som däremot överraskat väldigt mycket på mig i år. Bra gjort hittills i ett bottenlag dessutom
Jag bodde på andra sidan järnvägen för några år sedan på ett vandrarhem som styrdes av HA, gemytligt var ordet
Kul med Broberg om det stämmer!
I ler you shag my wife
Men hur mycket sanning är det i ryktet? Jag trodde han precis blivit spelklar för UNIK
Och Unik är vår samarbetsklubb, eller hur? Så nog skulle vi väl kunna låna in Virre om vi skulle vilja. Han och hans familj var på hemmamatchen senast såg jag.
Vore perfekt att få in i laget!
Alltid kul med Wirre!
JD?
Är Singel Malt helt ute eller?
Ja-jo, tyvärr kan ju inte Kumpuoja vara på två ställen samtidigt (mittfält och anfall) och ungtupparna framåt har lämnat lite i övrigt att önska.
Jaha då var Viktor spelklar!
Är det hans 5:e sejour i blåsvart?
Det låter inte helt osannoligt! Han har varit en resa i Iron och två i Wattholma vad jag minns och nu en i Unik. Sirius före och efter blir väl femte gången. Fantastiskt. Det måste vara rekord även om det var många fram och tillbaka under VP tiden.

http://siriusbandy.se/web/article/pressmeddelande-sirius-bandy-forstarker-truppen/
Dags att måla om efter säsongen? Då vet ni var ni ska vända er!
Trodde annars att det här skulle bli Suddens comebackår, men Virre ska man aldrig räkna ut. Stämmer att detta är femte sejouren, han har tidigare gjort comeback inför 2011/12, vintern 2014, inför 2015/16 och nu 2017. Gigantiskt!
The king is back! Woop woop!
Underbart!!!
Jävla kung glider in o spelar utan ersättning!
Viktor målade om vårt vardagsrum i höstas och gjorde det jäkligt bra och snabbt. Rekommenderas varmt! Lägg därtill bandysnack med en av våra största profiler. Kan inte bli bättre!
Jag spröjsar 100:- för varje mål Viktor gör! Häng på västringar!
Jag hänger på! 100 kronor per mål swishas in!
Till Viktor eller blåsvart?
Till Viktor går mina stålar. Ska höra med Viktor om det går att swisha.
Det går bra att swisha till Viktor men jag vill inte lämna ut hans mobilnummer utan ni som vill "sponsra" får det av mig genom att sms:a mig på 0708 208154. Räknar med att förlora 200 spänn redan nästan match ;-) (förutsatt Viktor spelar förstås).
Han ska få mina pengar nedtryckta i kallingarna efter supportermtchen. Det är det enda respektabla sättet att betala nån på.
CarlApan skrev...
Han ska få mina pengar nedtryckta i kallingarna efter supportermtchen. Det är det enda respektabla sättet att betala nån på.

Haha och det vill man ju inte missa. Är det på det sättet du får betalt av dina klienter CarlApan :-D?
Viktor anlitade jag för att måla om vardagsrummet och hallen. Snabb, trevlig och mycket bra resultat. Bredspacklade och målade och blev jättenöjd. Bra bandysnack dessutom. Supporta spelare samt sponsorer till Sirius. När jag handlar hos sponsorer sager jag alltid att jag gör det för att de stödjer Sirius. Allt för att bidra till att puffa liiite för att de ska fortsätta att engagera sig I klubben.

Ja det är naturligtvis så det ska levereras! Det låter rimligt!
http://www.unt.se/sport/mer-finsk-sisu-till-sirius-4514314.aspx

Spännande :)
Ja verkligen!
Jimi drar på sig den blåsvarta tröjan på torsdag mot Finland.

Jimi drar på sig den blåsvarta tröjan på torsdag mot Finland.

Coolt
Kan man gå som åskådare på matchen mot Finland, eller kör de stängt?
Torsdag kl 14:00 tror jag den är! OBS! Osäker på tiden

Kan inte tänka mig att det skulle vara en "stängd match" men i och för sig vore det en del humor i att köra en sådan. Inga åskådare tack! :-)
http://www.bandypuls.se/sport/bandy/blixtinkallad-till-vm-och-intresse-fran-sirius-klart-jag-ar-sugen-pa-att-komma-till-sverige
Fast detta visste vi ju redan.
Sant men det var skönt att ännu några till är klara för nästa säsong
http://siriusbandy.se/web/article/stommen-ar-stark-infor-nasta-sasong-mitt-mal-har-alltid-varit-att-fortsatta-i-sirius/