Genrep. Hoppas att skade- och sjukdomslistan har ljusnat sen senast. Ante Bb sägs vara redo för ett kortare inhopp. Får vi se Torres göra debut i den blåsvarta tröjan?
Gefle - Sirius måndag 28 mars kl 18
Tror inte att Torres debuterar då han för tillfället är *trumvirvel* skadad ... :-P
Tänkte bevaka matchen på nära håll. Förhoppningen för denna match får vara inga nya skador. Sen vore det trevligt med lite fint spel också...
Bra elva:
"(4–3–3): Benny Lekström–Karl Larson, Kim Skoglund, Oscar Pehrsson, Kujtim Bala–Niklas Busch Thor, Christer Gustafsson, Kingsley Sarfo–Alexander Nilsson, Dragan Kapcevic, Ian Sirelius.
Ersättare: Lukas Jonsson (mv), Gustav Thörn, Josef Jalil, Nicklas Maripuu, Daniel Ahonen, Ante Björkebaum."
"(4–3–3): Benny Lekström–Karl Larson, Kim Skoglund, Oscar Pehrsson, Kujtim Bala–Niklas Busch Thor, Christer Gustafsson, Kingsley Sarfo–Alexander Nilsson, Dragan Kapcevic, Ian Sirelius.
Ersättare: Lukas Jonsson (mv), Gustav Thörn, Josef Jalil, Nicklas Maripuu, Daniel Ahonen, Ante Björkebaum."
inga skador, inga skador,,,, vill inte ha flera skador!
Ingen har väl missat att matchen sänds på nätet?
http://ljsp.lwcdn.com/api/video/embed.jsp?id=455eda78-3c3a-43d2-94b3-f2a499d9cdd9&pi=53afbfd9-0b20-4d2b-af50-aefc168cf886&autoplay=1
http://ljsp.lwcdn.com/api/video/embed.jsp?id=455eda78-3c3a-43d2-94b3-f2a499d9cdd9&pi=53afbfd9-0b20-4d2b-af50-aefc168cf886&autoplay=1
Helt ok insats av Sirius, även om jag kan önska att vi ibland kunde spela lite rakare och snabbare. Kul att Ante Bb gör mål och att Ian är en startspelare. Inga skador vad det märktes iaf. Bra.
Piggt o bra. Vi var bättre än dem över 90 min vilket jag inte hade väntat mig. Extra +++ till Ante förstås.
Ja, super att Ante fick skalla in 1-1. Perfekt för självförtroendet. Så skönt!
Precis när man satt och undrade vem sjutton som ska göra målen kom svaret. Så oerhört kul för Ante. Och Sarfo som mest gått på korta hörnor slog direkt en lång när Ante kom in. Precis vad Sirius behöver, någon som kan knoppa in inläggen som tidigare i matchen mest var plockpotatis för Andersson.
Kul för Adde att få plockpotatis med tanke på hur osäker han var på fasta
Helt ok insats av Sirius, även om jag kan önska att vi ibland kunde spela lite rakare och snabbare. Kul att Ante Bb gör mål och att Ian är en startspelare. Inga skador vad det märktes iaf. Bra.
Håller med! Måste gå mycket rakare o snabbare och när de började med det kom chanserna.
Underbart o se AnteB gå upp och nicka in som i fornstora dagar. Så viktigt.
Det som stör mig lite är Dragans kroppsspråk, lite förmycket vifta med armarna när bollen inte kommer som han vill, sen när han får två stenhårda pass fr Kingsley då hantera han dom dåligt, bla då han fick smällen på foten då bollmottagningen var kass och fick den förlångt ifrån sig i ett bra läge.
Sen Ahonen....får ett smörpass helt ren och ja va fan gör han när han får chansen!???
Överlag bra insats, hade de spelat lite rakare/snabbare redan i första hade de vunnit lätt.
Men en djupledslöpare som AN på kanten??
Inga nya skador (verkar det som), ok spel. Jag är nöjd... Speciellt för att ante gjorde mål.
Hoppas inte Dragans fot bara var en rejäl smäll.
Super-Ante! Inläggsspelet var parodiskt och skapade inte många målchanser. Mörkläggning eller ej så måste effektiviteten bli bättre framåt serien här. Annars var besöket på Gavlevallen rätt hyfsat. Duglig arena och något liknande har vi väl att förvänta oss här, förutom vårt framtida komplex till huvudläktare. Men läget på Strömvallen var ju så mycket bättre. Glad för att vi slipper bli granne med vår hockeyhall.
Blir omedelbart väldigt nojig över två knän när jag läser om Ante BB's insats igår. Låt dem hålla.