Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-Halmstad 4/4 kl 19.00

Det kommer att bli en jämn och spännande match. Sirius vinner dock med 2-1. Ante kommer in i 75:e minuten och nickar in segermålet 7 minuter senare.
Även om planen väl kommer att vara en frusen leråker så är Studan ändå Studan och där är vi svårslagna även för ett bra lag som HBK. Blir den moderna klassikern 1-1. 1300 pers är på plats.

Även om planen väl kommer att vara en frusen leråker så är Studan ändå Studan och där är vi svårslagna även för ett bra lag som HBK. Blir den moderna klassikern 1-1. 1300 pers är på plats.

Håller med dig gällande publiksiffran, är rädd att den blir usel då marknadsföringen är lika med noll. En tidig seriefinal borde locka minst 4000 åskådare.
Jag håller med om resultatet 1-1, vilket man på förhand får vara nöjd med givet det svåra motståndet. IKS målskytt, något oväntat, inhoppande Ahonen. Jag är dock något mer optimistisk ang. publiken - 2037 personer för att vara exakt.
Fan va skönt att dricka kir i studion
Kir är en dryck man alltid har i fickan, för att dricka vid trevliga tillfällen :)
Succé i UNT:s TV-studio Johann och Oskar! Ni var grymma!
Kan man se på jollret i efterhand?

Kan man se på jollret i efterhand?

Ja
1-1 är onekligen ett gångbart resultat.

Jag hoppas på över 2k men om man ser på intresset kring Facebook-eventet (som jag alltid använder som måttstock) så blir det nog snarare 1247 pers.
Hoppas inhösta en PDF med Jerkas fina affisch i mejlen, för att sedan tapetsera min arbetsplats. Uppmanar samtliga att göra likaledes. Och så tar vi med oss familj, släkt, vänner, ytliga bekantskaper, övervakare, panikragg eller vad det nu kan vara, så ska vi väl kunna få upp siffran lite.

2-1. Kim, Kim. 2104 pers.
Jag får med mig en kollega. Visserligen HBK-fan men ändå.
Någon som har en aning om hur gräsmattan mår på studan?
Gula o röda kort har haglat i premiäromgången med många tveksamma domarinsatser = hålla huvudet kallt i morgon.
1-0
1874
1-1
NBT
1907

Någon som har en aning om hur gräsmattan mår på studan?

Den mår OK givet årstiden. Mattan är ganska fuktig och det är förmodligen en leråker efter 30 minuter.
Vilken underbar start på serien :)
Så jävla skönt blåsvart! Full kontroll. Kingen, vilken lirare! Han är för bra för den här serien, för bra för allsvenskan t.o.m.
Underbart! Var orolig för att det skulle rasa rejält i början. Enormt skönt att CG fick sätta dit 1-1 och sedan var det inget snack om saken. Helt rättvis seger och Kingsley var bäst på plan som så många gånger förr.
Moralstärkande seger efter mardrömsinledning. Kingen spelar i en egen liga. CG var ruggigt bra på mitten och OP växte till en jätte efter darrig start på matchen. Skönt!!!
Underbar match, fin publiksiffra och världens bästa blåsvarta gäng. Bra tryck på Västra!

Dock, jag tycker et är onödigt att skrika otidigheter i en kvart på en kille som ligger ner, trist och löjligt när en sån grej skall ta så stort utrymme. Häckla filmare skall vi göra med klass, och i lägen där det är solklara filmningar från dryga typer. Tycker inte riktigt det var fallet här. Men man kan tycka olika.

Vad som går bort alltid, alltid, och som jag inte vill höra är "din f***a". Fruktansvärt lågt, trist och pinsamt, och knappast något som gör vår klack starkare. Och, ja, jag tog det med den som skrek, och hoppas såklart att det var sista gången, och vet såklart att 99% av oss på läktaren tycker likadant.

Sirius Hej!
Bra sutra.Man kan faktist göra illa sig på en fotbollsplan.En av dom bästa matcher Sirius spelat på studan enligt mig,
Skönt att ha tur med domaren. Solklar straff i 91:a som vi klarade oss undan. Puh!
solklar straff men han ska fan ha gult för filmning ändå för att han förstärker så jävla mycket
Ähh. Han dyker ju som en svan.
Idag mår jag oförskämt bra. Tack Sirius och Västra för en fantastisk start på säsongen!!
Halmstad är inte alls bittra: "Regnet strilade, gräset var tungsprunget, det var kallt, löparbanor runt planen och ganska lite folk på läktarna. "

Skönt att ha tur med domaren. Solklar straff i 91:a som vi klarade oss undan. Puh!

Benny hade ändå tagit den :-)
Hornby skrev...
Halmstad är inte alls bittra: "Regnet strilade, gräset var tungsprunget, det var kallt, löparbanor runt planen och ganska lite folk på läktarna. "

Ja, väldigt vad deprimerade de är på svenskafans. De tyckte HBK var kass. Kanske var det så att Sirius gjorde HBK dåliga? Fast sånt erkänner man inte i första taget ;-).
Sirius gör alla lag dåliga
Nog skulle HBK haft straff. Men han får lära sig att ramla lite snyggare till nästa gång.

http://hallandsposten.se/image_processor/1.4853276.1459802241!/image/373457630.jpg_gen/derivatives/full/373457630.jpg?maxWidth=800

Och det är väl det enda orosmolnet, att trots att vi var så mycket bättre nästan hela matchen hade HBK kunna sno oss på poäng. I allt annat kändes det som en perfekt premiär, framförallt hur vi inte rubbades en millimeter av den hemska starten. Grymma inlägg på målen, det har väl knappast varit vår starka sida tidigare?

Sen grämer jag mig också lite över att ”Bajsa i paus”-ramsan till Stojan aldrig fick fart på läktaren. Den får vi nog aldrig chansen att dra igen.
Tok Stojan skyllde på att någon snott dobb från skon???
nästa kan bli hål i handskarna när bollen slinker igenom??
I unt fick Thor en 3a o kingen 4a.Tror inte vi såg samma match?Men alla kan ju inte få 5or utan att göra mål.
Jag tyckte att hockeyramsan "vi har en målvakt!" sällan kommit så bra till bruk. ;-) Att hålla på så där kan ju rimligtvis inte vara okej. Det blev ju som en taktisk time out. Skönt att tillägget inte blev ännu längre, för det kändes som en evighet. Tja, bilden stärker min bild av straffsituationen och lägg därtill friläget tio minuter innan som Benny lyckades avvärja. Puh, men så viktigt att det fick sluta i dur! Vårt år i år.
Fast en bild säger väl inget? Rörliga bilder ska det vara. Sen viftade ju inte assen på vår sida för det heller.
Det är ju inget bevis, men jag har svårt att tolka bilden på annat sätt än att det skulle varit straff. Men domarna, liksom jag, tolkade ju som tur var hans övertydliga svanhopp som en filmning.
Spontant från läktaren trodde jag också på straff och av någon anledning i den situationen såg jag domaren stoppa pipan i munnen och ladda lungorna fulla för att blåsa men ingen signal kom. Tror han läste att anfallaren sökte kontakt med Bala för att slänga sig och inte hade någon intuition att gå förbi och göra mål. Förra året hade det blivit straff o kvitterat. Ser det som ett bra omen för säsongen.
Domaren dömer. Punkt.
Ja och Ians balja var väl misstänkt offside också. Skönt att för en gångs skull ha lite tur med domarna. ;-)