← Sirius Fotboll
Sirius-Dalkurd 18/4 kl 19.30
Chans till ett miniryck i serien. Det kommer att en härlig match inför 5650 personer. Vi vinner matchen med 2-0, men förlorar tyvärr kampen på läktaren. Alla till Studan!
P.s frustrerande att få felstavnings varning när man skriver Studan
"Vi älskar Dalkurd klappklappklapp" vinner inga läktarmatcher.
5064 pers. Siriusvinst med 2-1. Woopwoop!
2-2 inför 3052 personer, hälften Mälardalskurder.
PS. Längtar redan!
#4 ·
Joint
· 2016-04-12 19:31
Även om konkurrenssituationen är stark är det väl egentligen bara ett frågetecken för kommande startelva. Hopkins vs Skoglund? Tyckte Hopkins såg lite stabbig ut i U21-matchen senast. Tycker inte Kim bör ha spelat ur sig från startelvan, men å andra sidan petar han väl just nu inte någons plats på mittfältet heller. Det som talar för Kim tycker jag är att vi får en bättre uppspelsfot än med Pat. Det som talar för jänkar'n är ju dock att han är mer nickstark och bättre att försvara sig, helt enkelt. Och försvara sig en del är kanske just vad som väntar skall mot ett rätt spelskickligt Dalkurd, som ju har ett par spetsspelare. Mot Värnamo å andra sidan borde vi vara desto mer spelförande, och i en sådan match borde det kanske inte vara en nackdel att ha Kim som mittback(vilket han ju var Värnamo away i fjol utan lycka, men han känns mer van vid positionen i dag).
#5 ·
junior
· 2016-04-13 15:27
3-1 till oss och 4700 på studan!
Var in och tittade på biljettförsäljningen inför Dalkurd matchen, nu får man ju bara en "viss" uppfattning om hur många biljetter som sålts. Men det är färre än inför Halmstads matchen. I alla fall på Sittplats. Jag tycker det vore kul med en biljett räknare, så man hela tiden kan följa biljettförsäljningen.
Det är fan bara konstigt att folk inte vill gå på den här matchen.
Särskilt som FK fått 400 nya lajks på FB den senaste veckan.
#9 ·
johann
· 2016-04-13 16:22
Det är långt kvar, guys.
Jag är rätt säker på att den här matchen blir en publikmässig succé. Minst lika mycket hemmapublik som i premiären + kanske 2000 kurder.
#11 ·
Joint
· 2016-04-13 19:43
2-2 inför 4321 pers.
#12 ·
70
· 2016-04-13 20:57
Vi vinner med 1-0 (Ian Sirelius såklart) och 3000 åskådare.
#13 ·
Joint
· 2016-04-14 11:43
https://www.facebook.com/cupidouppsala/posts/1764623410439749:0
Supportrar till "Dalarnas stolthet" kan alltså tjacka plåt nere på stan. Desto svårare om man vill supporta sitt lokala lag …
#14 ·
johann
· 2016-04-14 11:45
Cashen går dock till Uppsala stolthet.
#15 ·
Joint
· 2016-04-14 11:56
Cash is king. Hade gärna sett en central blåsvart-biljettshop också. ;-)
#16 ·
johann
· 2016-04-14 11:58
Borde ju finnas nån krögare med blåsvarta sympatier som kan göra samma grej, absolut.
#17 ·
Hornby
· 2016-04-14 13:07
Lite om våra motståndare: http://www.fotbolltransfers.com/site/news/62398
#18 ·
Sutra
· 2016-04-14 17:43
2-0. Kingsley. Ante. 3212 pers
#19 ·
Håwe
· 2016-04-15 08:32
1-1, Dragan gör målet, 3546 personer ser på.
5325 3-1 till Sirre
2300 förköp läste jag nåt om. Är inte det ovanligt mycket?
#22 ·
Nyllet
· 2016-04-17 16:43
Alltid lite nervös inför Sirius matcher. Dalkurd är lite läskiga att möta och jag törs därför inte tippa resultatet men har en känsla att det kan komma rätt mycket folk, säg 3756 pers.
Sirius Hej!
#23 ·
70
· 2016-04-17 18:05
Så inåt helvete nervöst så här kvällen innan. Blir en långa natt och dag...
#24 ·
Robin
· 2016-04-17 18:19
Omar Jagne avstängd mot Sirius:
http://www.dt.se/fotboll/superettan/tungt-bakslag-for-dalkurd-omar-jagne-avstangd-i-tre-matcher
Bara att tacka och ta emot att de saknar 5-6 spelare mot just oss, vi har varit i samma situation själva tidigare. Blir en tuff match ändå såklart.
#26 ·
Nyllet
· 2016-04-17 19:52
Skönt med lite stålar i Sirius kassa. Det behövs.
#27 ·
Love
· 2016-04-17 19:58
Nu är förköpet uppe i ca 3500. Tror vi landar på 4500 närvarande och vi tar hem segern, 2-1.
Får jag önska att så många som möjligt ur Västra är på plats minst typ en kvart innan?
Hur mycket böter får man för bengaler? Vore ju trist om allt överskott från matchen bränns upp av Dalkurd.
#30 ·
johann
· 2016-04-18 04:49
Inga böter längre, så länge man skött visitationen.
Oj vilken solklar bedömning.
#32 ·
johann
· 2016-04-18 05:36
Verkligen.
Är det ingen intervju med Lars på P4 Radio Uppland inför matchen? Det hör ju till.
#34 ·
Sutra
· 2016-04-18 08:41
Inga böter längre, så länge man skött visitationen.
"Vi skötte visitationen exemplariskt, och kan således inte lastas för alla bengaler, kinapuffar, luftvärnskanoner och kryssningsmissiler som fyrades av på VIP-läktaren."
#35 ·
Sutra
· 2016-04-18 08:42
Men åter till matchen; nu insmyger sig tvivlet på mitt optimistiska tips - varför rycks jag så lätt med av en fin inledning på säsongen. Det här är en svår match. Sitt i båten och hoppas på en poäng!
#36 ·
Landau
· 2016-04-18 11:03
Jag drömde om en 7-1 victoria. Brukar vara nervös och tro det värsta, men idag känns det bra.
[link=hyperlänk webbadress]https://twitter.com/langen13/status/722007367433469952[/link]
Skönt att Fanny Lång visar sitt stöd...
Avgå.
Hon är väl från Dalarna? Men visst är det trist när Siriusspelare drar till Studan för att heja på bortalaget.
Fy, jag börjar bli nervös nu. Vill ha det lilla minirycket vi får vid en seger. Har ju redan märkt att det redan snackas mycket fotboll nu, och vinner vi kommer intresset att öka lavinartat. Sirius behöver sina medgångs supportrar, för ekonomin om inte annat. Står fast med resultatet jag tippade. Dom goda vinner med 2-0
Första minuten har ju visat sig kritisk i de tidigare matcherna. Överlever vi den tror jag på 2-1 (Dragan, BB) seger inför 4137.
#41 ·
Joint
· 2016-04-18 12:01
Tveksam tweet indeed.
Stopp i tågtrafiken norr om Solna skriver Trafikverket så kan vara värt att kolla upp bussar och/eller ta höjd för förseningar om man kommer från Stockholm...
#43 ·
Joint
· 2016-04-18 14:08
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=6413867&utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
AVGÅ
#44 ·
Love
· 2016-04-18 14:26
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=6413867&utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
AVGÅ
+1
#45 ·
haze
· 2016-04-18 14:28
AVGÅ
Vedervärdigt!
Fy, mår illa!
Ja men det är väl ok eftersom vi inte har en egen innebandysektion. Eller, nej, det har vi ju visst. ;[
Flyg in Falkenberg så Uppsalapubliken kan hylla dem också.
Märkligt, men inte förvånande att radio uppland har reportage om Dalkurd, och inte Sirius innan matchen.
Vi får byta namn till IK Uppsvensk.
#51 ·
Sutra
· 2016-04-18 16:43
Äh, det där kan vi bjuda på, tycker jag. Nästa gång är det vi!
Vägrar hylla konkurrenter, även i plastboll.
Bittert, hoppas bara på inga riktiga skador.
#54 ·
Håwe
· 2016-04-18 19:48
Förmodat revben på Ian och hakfraktur på Nilsson. Vassa armbågar i Dalkurd. Dalkurd straffar oss där vi är som sämst, dvs under press i straffområdet, blir ofta för mycket flipperspel då. Sen vann vi alldeles för få andrabollar på mitten. Aaahhh... Nu straffar vi Värnamo!!!
Surt, surt! Ibland märkligt passivt/avstannande. Vi gav bort initiativet och allt flyt som vi hade i match 1-2 var som bortblåst - inklusive domsluten.
#56 ·
Nyllet
· 2016-04-18 20:05
Jag ska inte säga att det avgjorde matchen (där blåsvart inte riktigt stod att känna igen) eftersom ingen vet men frisparken som tilldömdes Dalkurd och följdes av hörna och mål var fasiken så feldömd den kan bli. Kingen var ju hur tydligt som helst först på bollen och Kurden störtdyker på Kingens ben eller kropp. Blev så förbannat besviken på domslutet.
Hybris kallas det. Vi trodde vi kunde ställa ut skorna mot Dalkurd och fick sota för det. Sen om Hopkins har såna jävla ledaregenskaper, varför är han bänkad? Dom hade behövts i den där hönsgården.
#58 ·
RRR
· 2016-04-18 20:27
AVGÅ
Ja faktiskt AVGÅ! det var det löjligaste jag hört, hade man hyllat IBK för att de höll sig kvar i eliten hade det varit ok men att hylla motståndarlag???? Bedrövligt. AVGÅ Lasse
#59 ·
Sutra
· 2016-04-18 20:29
Djäkligt surt att vi inte kan hålla ihop det bättre. Oflyt med domslut etc, men, som någon sa, Sirius stod inte riktigt att känna igen.
Sedan måste jag säga att jag tycker det är för djäkla tråkigt att läsa att vi buar åt Storvreta. Det drar ett löjets skimmer över oss.
#60 ·
Tamb
· 2016-04-18 20:35
Tycker det var märkligt lojt överlag när vi tog ledningen. Det var som att alla trodde att nu blir det enkelt och jag vill kontra in nästa mål. Tråkigt sedan om vi åker på två! frakturer orsakade av armbågar och höga armar utan att vi ens får frispark.
#61 ·
nyg86
· 2016-04-18 20:59
Det gick åt helvete för långsamt och passningsspelet under all kritik, speciellt i första, sen gillade jag inte att Sarfo hamnade ute till vänster när Ian gick ut, vill ha honom i mitten istället för Dragan som ska vara till höger.
DFF spelade rakt och enkelt och kom ofta till avslut.
Frisparken som renderade till hörnan o kvittering är så jävla feldömd. Kingsley klart först och DFFaren är ju den som spelar farligt med att böja sig så långt ner, helt horribelt. Sen att vi inte rensar är ju en annan fråga.
Fan Dragan, nu gjorde du ett mål......men den sista chansen MÅSTE sitta, så enkelt är det.
#62 ·
Markus
· 2016-04-18 22:28
Bedrövligt att hylla Storvreta. Vi håller på Sirius, inte Upplandsklubbar i största allmänhet. Jag skiter helt i Storvreta och hoppades att de skulle förlora landbandyfinalen...
Lasse Svensson gillar jag, men nu är det dags att skärpa sig. Sirius är vår klubb...
Leve Sirius!
#63 ·
RRR
· 2016-04-19 04:39
Djäkligt surt att vi inte kan hålla ihop det bättre. Oflyt med domslut etc, men, som någon sa, Sirius stod inte riktigt att känna igen.
Sedan måste jag säga att jag tycker det är för djäkla tråkigt att läsa att vi buar åt Storvreta. Det drar ett löjets skimmer över oss.
Du behöver inte vara orolig, det var typ två som buade. Resten var huvudsakligen tysta. UNT försöker desperat göra en höna av en fjäder
#64 ·
Hornby
· 2016-04-19 06:54
Vi är inte tillräckligt bra helt enkelt. För lågt tempo och för många missade passningar. Första kvarten av andra halvlek (fram till Dragans mål) är den enda perioden som såg ok ut. Jäkligt synd att Ian blev skadad. Vi behöver hans förmåga att tempoväxla. Kom igen Blåsvart!!!
Kunde inte se matchen igår och det får man väl vara tacksam över. Vidrigt att både förlora på hemmaplan och tappa en ledning.
Jag bryr mig inte ett dugg om plastbandy, och för mig kan vi gärna få hylla Vreta eller Fyrisfjädern eller vadsomhelst i paus. Jag fattar också tanken med att det är bra om Uppsalalagen håller ihop. Men, för alla som har de minsta känsla för Sirius innebandy blir det förstås ett hån. Jag kan inte föreställa mig vad jag hade känt om Sirius fotboll hade hyllat VP bandy när de gick upp i Allsvenskan. Jag hade nog inte kommit tillbaka till Studan på ett bra tag. Så, jag förstår de som buade. Sirius i första hand, Uppsala i andra.
Sen tycker jag det är lustigt att UNT gör en sån jävla grej av det så fort Västra Sidan har åsikter om någonting. Men det är bara att tacka och ta emot, bara bra när det skrivs om oss.
Ja det är fruktansvärt larvigt att Västra Sidan har nåt slags krav på sig att bete sig som exemplariska samhällsmedborgare utan känslor.
Idiotiskt att hylla Vreta - larvigt att bua.
Sen är jag så förbannat trött på pressens kelande med Dalkurd och Dalkurds medgångsklack.
Fan vad Nilsson blandar än så länge. Kan göra riktigt bra saker, men sen slå mesiga skitpassningar i en hel halvlek också. Det märktes en stor skillnad mellan Sirius och Dalkurd. Dalkurd öste på som fan utan att tänka efter så mycket. Sirius tänkte efter hela tiden och blev långsamma och omständiga.
Vad fan är nästa steg? Applådera när motståndaren gör mål? Ha delade halsdukar med båda lagen på? Nån jävla måtta på präktigheten får det ju vara.
#69 ·
Nyllet
· 2016-04-19 10:02
Det hade ju räckt med att Sirius (Lasse) skickat ett grattistelegram till Vreta. Att hylla Vreta inför siriuspubliken var väl inte så genomtänkt eftersom det uppenbarligen retade många västringar, Sirius mest hängivna och lojala supportrar.
Helt jävla rätt att bua. Det är ju förfan våran största konkurent i stan som slåss om samma publik och sponsorpengar som vårat blåsvarta innebandylag. Får ju finnas gränser, ja skicka en blommjävel det räcker så. Nu står vi med ett innebandylag som känner sig lite åsidosatta vilket jag helt klart förstår. Nej jävla larv och ett hån mot dom i västra som faktiskt går på innebandyn.
Larv hoppas det va sista gången någonsin! Ska något lag hyllas är det om ett annat blåsvart lag har gjort något stort inget mer.
Jag tror att lasse meed flera var besvikna över att det enligt unt var 300-500 pers på vaksalatorg o hyllade vreta(var i sig ett hån mot vretas prestation).Och såg en chans när det skulle komma 3000-5000 ti studan.Men alla fika sugna missade ändå hyllningarna.
Till matchen så försvarar vi oss inte bra kollektivt,stora hål centralt inne+utanför eget straffområde.och åter igen för lösa inlägg, men en bra superettan match.
Jag tror att de flesta inte tycker att det var så lyckat att hylla Storvreta.
Vad jag dock tycker är oacceptabelt är att vissa personer i Västra tyckte att det är ok att börja bråka med en 65-årig man (som jag vet har varit på många fler av Sirius matcher än de flesta av oss) och vill ta hans halsduk.
Om man sen ifrågasätter personens beteende vill personen bara fortsätta bråka.
Förlusten igår var tråkig men vissa personers beteende var kanske till och med över gränsen.
#74 ·
Joint
· 2016-04-19 22:29
Ja, jag brusade upp. Bett om ursäkt för det. Men om man som jag ville vädra sitt missnöje gentemot hyllningsaktionen så borde man respektera det. Inte ifrågasätta det eller bli hånfullt bemött. Systemfel att ha en sådan aktion. Till saken hör att vretaspelare förr även överfallit Siriussupporter p.g.a. en Blåsvart-klibba. Nog om det.
Inte nog med att vi förlorade kampen på läktaren så kändes det dessvärre som att vi även förlorade kampen om mittfältet. Dessutom vann ju DK allt mer dueller ju längre det led. För många förlorade matcher-i-matchen, helt enkelt. Lite osmak på baklängesmålen, som dock var riktigt snygga. Uddlöst framåt, men skönt att Dragan fick göra ett "Dragan-mål"!
Får väl för IKS ekonomiska del hoppas att visiteringen sköttes korrekt. Lite intressant dock att Dalkurds pyroteknik (däribland flertalet bangers) målades upp som folkfest av UNT-Meisels. I motsatt håll (knallskotten på Domnarvsvallen) blev det ju nästan krigsrubriker.
Det gullas jävligt mycket i media med Dalkurd. Varit så länge.
1700 dalkurdsupportrar med bangers och pyro= folkfest. Något annat lag med 1700 supportrar utan bangers och mindre pyro= här dör fotbollen.
Bara inse att så kommer medias bild alltid att vara.
#77 ·
johann
· 2016-04-20 12:25
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article22560003.ab
#78 ·
Hornby
· 2016-04-20 12:48
Knallskott/bangers går bort alla dagar i veckan. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6359499
#79 ·
Håwe
· 2016-04-20 12:56
Ja, fy fan för knallskott!! Fick tinnitus på höger öra 2010 i Amsterdam av ett knallskott då jag var där och kollade VM- finalen med holländarna. Jag såg bara hur läpparna rördes en halvtimme efter smällen. Sen kom hörseln långsamt tillbaks.
#80 ·
RRR
· 2016-04-21 15:19
tinnitus är bra skit, jag har tinnitus av mig själv efter att ha skrikit på sirius i trettio år
#81 ·
Håwe
· 2016-04-21 15:39
Då har du i alla fall tjänat ihop till din tinnitus med ett gott syfte till skillnad mot mig. Åka ner och heja på Holland, jävla misstag....men kul vare fram till det smällde!
#82 ·
Nyllet
· 2016-04-21 16:40
".....sedan blev vi lite paffa över hur bra Dalkurd var" säger Ante B. i UNT-intervjun. Precis, det förklarar lite Sirius villrådighet. Nu vet man så förhoppningsvis ändrar man taktik när man möter Dalkurd nästa gång.
#83 ·
RRR
· 2016-04-22 04:16
men hallå de var tippade som nr tre
Som jag sa, hybris.