Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius bandys bilotteri

Blev igår uppringd av våran klubbchef och blev tillfrågad om jag kunde hjälpa till med lotteriförsäljningen. Och jag säger som det är. Just nu har man sålt 300 lotter förlite och behöver fåiväg fler innan dragningen den 23/4. Så har du inte köpt lott än men är sugen på en bil gå gärna in på http://siriusbandy.se/?pId=1345 och köp en lott :) Dom kostar 250 kr och priset är en ny Volkswagen Polo.

Ekonomiskt klarar klubben av att backa men det känns otroligt onödigt, så jag gör ett försök här och hoppas att någon vill köpe en lott.

Bra där! Jag köpte två stycken häromdagen och blev lite brydd över det låga lottnumret vilket nu verkar fått sin förklaring!
Jag köper en till!

Ekonomiskt klarar klubben av att backa men det känns otroligt onödigt, så jag gör ett försök här och hoppas att någon vill köpe en lott.

Jag kunde inte drömma om att det var en ekonomisk "chansning". Trodde Möller Bil sponsrade med det mesta? Man har väl inte först köpt en bil och sedan börjat sälja lotter med risk att gå back?

Jag har i alla fall redan köpt 10 lotter så jag känner att jag har gjort mitt i denna fråga.
Alla lottpengar går direkt in i IKS BK. Bilen är skänkt.
Sirius har hoppats på att sälja 1000 lotter. Innebär detta att man redan såld 700 eller krävs det någon miniminivå för att genomföra lotteriet? Om man redan såld 700 st har Sirius inkasserat 175 000:-. Ju färre det är som köpt lotter desto högre blir chansen att vinna för de som deltar i lotteriet eller?
175 lax? I så fall är det ju åtminstone mer än bilens värde. Bra det.
Men det kan ju vara så att man sålt väsentligt färre lotter än 700 st. 1000 lotter var säkert ett önsketänkande. Hur som helst är ju vinstchansen bra så ni som kan avvara 250:-, köp en lott!
Fick det slarvigt förklarat.

Sirius kommer inte backa, men just nu går man inte så mkt plus som man har budgeterat. Därför behövs det lite extra insatser för att få iväg så många lotter som möjligt nu.

Så alla som vill vinna en bil köp :)

Go get them..300 lotter kvar och tiden börjar bli knapp.Själv har jag sålt runt 50st på 2veckor utan några större ansträngningar.Mitt förslag är att 15 st frivilliga från Västra säljer runt 20st var och saken är biff.Fråga vänner ,arbetskollegor,släkt och folk runt er...Kom igen nu vänner Uppsala är blåsvart och tillsammans är vi starka.
Ni som köper lotter för tusenlappar och kränger 50-tal, hatten av! Alla har inte sådana nätverk dock.

Ni som köper lotter för tusenlappar och kränger 50-tal, hatten av! Alla har inte sådana nätverk dock.

..men många bäckar små kan ju ofta ochså bli till stora hav :D
Tillsammans är vi starka.
Grymt alla köpare och säljare!
Jag är sällan på Gränby men var där idag! Vad snyggt och proffsigt det var uppställt med bilen och Siriusflaggor mm! Stiligt!
Om jag vinner bilen så går en del till Sirius,återstår o se om det blir motorn eller någon annan del?
2 dagar kvar! Jag hoppas försäljningen har gått bra de senaste dagarna
722 vann och jag hoppas det innebär att det såldes fler lotter än så!