Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Värnamo - Sirius söndag 24 april kl 16

Nya tag! Lite oklar skadestatus på Alex och Ian, men jag antar att det är lika bra att räkna bort dem på söndag. Jag tycker att det är dags att börja spela det ordinarie mittbacksparet nu och flytta upp Kim på högeryttern. Det är också läge att starta med Ante på topp och Dragan som 10:a eller på andra kanten. Värnamo borta brukar ju gå bra, men de har fortfarande Cederqvist så det känns lite läskigt. Jag tycker ändå att vi ska vara ett det klart bättre fotbollslaget.
Benny
Kalle - OP - Hopkins - Bala
NBT - CG - Kingen
Kim - Ante - Super-Dragan

Tänker mig att dom tre på mitten bildar en central triangel och det är där jag vill ha Kingen, han ska servera trion framför.

Nya tag! Lite oklar skadestatus på Alex och Ian, men jag antar att det är lika bra att räkna bort dem på söndag. Jag tycker att det är dags att börja spela det ordinarie mittbacksparet nu och flytta upp Kim på högeryttern. Det är också läge att starta med Ante på topp och Dragan som 10:a eller på andra kanten. Värnamo borta brukar ju gå bra, men de har fortfarande Cederqvist så det känns lite läskigt. Jag tycker ändå att vi ska vara ett det klart bättre fotbollslaget.

Jag vill se lite fulspel och parkera bussen
Jag hittar inte tråden för stockholmare, men jag kommer vara i Stockholm strax innan matchstart imorgon. Har ni fortfarande en lokal där ni brukar kika på matcher?
Vet inte om vi någonsin haft en lokal i Stockholm? Skulle gärna ha en dock.
Har för mig att det fanns en bar ni brukade gå till.
Det fanns en tråd. Den slutade tyvärr i intet.

http://vastra.smode-demo.se/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?83325
Nån som vet var man kan se matchen i Uppsala? O'Learys (jävla skitkrog) bara skakar på axlarna. Ger mig fan på att det hade funkat om det var nåt jävla Stockholmslag man velat se.

Nån som vet var man kan se matchen i Uppsala? O'Learys (jävla skitkrog) bara skakar på axlarna. Ger mig fan på att det hade funkat om det var nåt jävla Stockholmslag man velat se.

Etage visar alla Sirius matcher under säsongen!
Det sämsta Sirius jag sett på länge. Chansmässigt hade Värnamo klart bättre chanser. Vi var jävligt tandlösa framåt!
Usch vilken dålig match. Vi kan ju inte skjuta. Hur ska man då kunna göra mål? Smärtsamt att titta på stundtals.
Usch ja! Besviken, men köper oavgjort som matchen och chanserna utvecklade sig.
Riktigt risigt faktiskt. Håller med, vi måste skjuta mer!
Ja oavgjort får man vara nöjd med, värnamo hade några riktigt farliga chanser.
fy fy fy, vilken trist och dålig match. Nu måste vi ta nya tag och komma igen
Va kasst. Det får en att börja tvivla. Kom igen Sirius!
Positivt (försöker...) att vi fick poäng med oss, för det hade ju som sagt lika väl kunnat resultera i noll, men å andra sidan är en poäng i senaste två omgångarna oroväckande och allra helst när nästa chans att "studsa tillbaka" är mot Ryssholms rövgäng, som förutom en 1-0-torsk på Tjångavallen gått rent. Skitmatch detta.

Förstår mig inte på inspel- och inläggsförsöken. Det misslyckades kapitalt och har gjort så delvis tidigare. Men kanske saknas det lilla extra i vår spelfas när motståndarna "låser" oss. Sedan får man väl tillstå att Värnamo efter två år lyckats göra Siriusläxan. Farliga omställningar gång på gång och tajta som sagt, sedan lyckades Kingen knappt med något även om han som vanligt ser spektakulär ut. Dessutom flera hot i djupet mellan mittback och målvakt ... Tur att Cederquist hade en dålig dag på jobbet (?).
Idefattigt, långsamt och lättläst var vårt spel idag. Björkebaum och Nilsson var på gränsen till usla. NBT och Kim var stabbiga. Nä, snabbt tillbaks med Ian och Andersson så vi får in lite speed. Längesen jag kände mig så missmodig om laget. Bevisa gärna motsatsen nästa måndag!

Nä, snabbt tillbaks med Ian och Andersson så vi får in lite speed.

Exakt! Vi behöver fler spelare som löper framåt med fart. Just nu är vi alldeles för lättlästa. Skitmatch.
Så BB stukade foten i andra halvlek och fick kramp i typ 80:e minuten. Byte, hallåhallåhallå..? Bedrövligt!
Vi har en åt helvete för låg lägstanivå som lag och på nyckelspelare.
Ska det bli avansemang måste den nivån upp många många snäpp på alla fronter. Skitmatcher måste vinnas ändå.
Saxat ur UNT:s ingress: "Sirius fick ”bara” med sig 0–0 borta mot Värnamo."
Saxat ur VN:s ingress: "IFK Värnamo fick "bara" 0-0 hemma mot Sirius på Finnvedsvallen."
Drömmen om allsvenskan är just nu inget annat än en dröm. Kräver mer än så här av Sirius nu för tiden. Tur för oss att Värnamo också var dåliga, men vi var sämre.
Kanske löjligt men jag känner mig lite halvdeppig över Sirius generellt just nu. Tycker fotbollslaget har tappat energi och Sirius bandys silly kunde varit mer positiv. Fast det är väl så här det ska vara - "the sirius way" :-(.
Du är kanske drabbad av den ökända blåsvarta Siriusmelankolin? För lindring av symptomen rekommenderas den eminenta podden Blåsvarta baksmällan.