Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius - AFC måndag 2/5 kl 19

Ny tuff match på Studan. Förhoppningsvis får vi tillbaka Ian i startelvan och kanske möjligen Johan i truppen (han börjar träna fullt denna vecka). Hursom måste vi steppa upp jämfört med de senaste matcherna!
En förlust även mot AFC skulle vara riktigt illa om vi vill vara med och slåss om topplaceringar. En sån där äcklig måstematch som jag inte vill eller törs tippa. Blir det 2000 pers på matchen är det fullt okej men jag tror vi hamnar runt 1700 pers
1-1, 1436 pers. Jag hoppas jag har fel på alla punkter.
Tror tyvärr på 1-2 men hoppas givetvis också jag har helt fel. AFC lyckades ju bra mot oss förra året genom att backa hem o satsa på sylvassa kontringar och fasta situationer. De har ju inte blivit sämre i år.
AFCVUCO tar väl med sig sina trogna supportrar så det blir nog många bortasupportrar.
Jobbig ont-i-magen-match. Vinst och vi är på banan igen, torsk ~ det gudarna förbjude - och Siriustillvaron blir statistiskt normalpåfrestande igen.

Minst lika 'spännande' med publiksiffran. En pinne på två matcher borde räcka för att döda intresset hos den passionerade Uppsalapubliken.

Vi säger 2-2. 1664 pers.
Man slipper i alla fall höra oljudet från en hjord hysteriska bortafans ;-)
Inget att diskutera!
Bara vinn mot detta hittepålag som inte borde existera.
Det att de blev bortplockade från Svenska Spel ifjol säger ju allt om dess seriositet i grunden och dess ledarskap. Man skulle skämmas att dra på sig dess tröja pga att sådana saker uppdagades eller överhuvudtaget ens fundera att spela där av dessa skäl. Märkliga spelare som tagit det beslutet.
Står i UNT att Lukas ska stå. Tycker att Benny har varit grym så jag vet inte vad jag ska tycka om det om det nu stämmer.
Mycket märkligt! Förstår inte den injektionen riktigt. Möjligt att Lukas har bättre fötter, och därav valet? Annars har ju som sagt Benny varit bra och inte minst kanske den bäste blåsvarting senast, då han ju höll nollan …
Vinner vi imorgon (vilket nog inte blir så lätt) så klättrar vi från 8:e till 2:a plats...
??? Benny har ju varit grym.
Ruggigt viktig match imorgon! Känslan är att tåget står inne vid perrongen och att vi måste se till att vi hinner med.
Antingen har Benny någon skadekänning annars är det en jävla gambling med en måstevinnamatch att byta målvakt. Benny har ju kommit in i det nu och varit superbra!
Lustig nog är jag inte nervös utan mer förbannad och taggad. Vi ska bara vinna. Kör över det meningslösa plastlaget blåsvart!
Missade nog ett komma där, Nyllet. :D

Ja, det här är en väldigt tidig måstematch för oss. Hoppas vi vinner läktarkampen.
Jag bjuder på den, Bigbadda, lustigt nog.
Saknar Väsby. Fina gamla klassiska förortslaget Väsby och härliga Vilundavallen.

Avd. ”saker jag aldrig någonsin trodde att jag skulle skriva”.
Apropå lite av varje; AFC är inte med i bortaguiden va? Har du aldrig sett dem, Brukarn?
Jorå, såg dem på Skytteholm ifjol. Ligger lite efter bara, men det kommer upp. Inte så inspirerande kapitel att skriva.
De saknar existensberättigande, helt enkelt. Gillade också Vilundavallen, ett av mina tveklöst bästa Siriusminnen utspelades ju där, 2006. Bara en så'n sak. Lägg därtill ett gäng sköna segrar, nakna tyskar och bara den bisarra känslan av att detta de facto är/var en godkänd (om än på någon slags dispens?) elitarena.

Känslan är lite nervös. "AFC United" verkar svåra att få hål på och deras rökande målis brukar ju vara som en vägg. Jag vill se kvickhet på innermittfältet. Hoppas att NBT kan leverera i kväll. Även CG var undermålig senast och Kingen, tja, det är bara att hoppas att han kommer upp i nivå. Många faktorer. Och vem ska starta på topp? Ante BB var iskall senast, matchen dessförinnan levererades det ju ändå mål utav den så kallade Super-Dragan. Snabb-Johan som supersub? Ny målvakt..? Det är många frågetecken och mycket som känns konstigt inför denna seriematch. Vinn, bara vinn!

För övrigt verkar klubbens hemsida vara helt ur spel, senaste aktuella nyhet är daterad 17 april. Ser ut som off-season.
AFC - vilken antifotboll. Och vi var på tok för omständiga. Nä nu krävs rejäl uppryckning och bra resultat mot Frej för att återfå tron på det här...
Ian och Johan, det var väl behållningen. AFC var extremt duktiga på att komma undan med småknuffningar matchen igenom.
Samtidigt, vi ligger femma och tre av de fem lag vi mött ligger före i tabellen. Kanske inte gått så pjåkigt i alla fall.
Frustrerande. Vi måste kunna variera vårt offensiva spel. Slå en lång eller sätta ett instick i straffområdet. Just nu är det för enkelt att försvara sig mot oss. Synd att Ian gick ut. Han lyckades bryta mönstret en del med sin snabbhet. Mycket bra att Johan är tillbaka. Jag känner mig tveksam till NBT. Jag saknade Balas frejdiga offensiv och jag tycker att Kim var stabilare på mitten än vad NBT varit innan. Lukas? Den mannen saknar nerver.
ofattbart att vi inte slår åtminstone några halvlånga bollar mellan afc usla mittbackar.minst ett mål hade de blivit då.punkt.Tyvärr Thors sämsta match i blåsvart.
Märklig laguttagning!
NBT har ju haft stora problem med tempo o passningarna, då får han ersätta Bala som vänsterback pga "bättre passfot" ? Han var ju dessutom knappt över halva plan!!!
Något stämmer inte i laget? Kan inte vara så uddlöst andra matchen i rad och med så mycket bollinnehav speciellt i andra i denna match. Tror de på spelidén?
Kul att Johan A är på g, vi måste ha upp speeden. Bala måste starta mot Frej och Johan A. Vi måste komma med hög fart fram mot försvaret så de inte kan stå rättvända och försvara sig, måste få dem att löpa med, då kan insticken komma bakom.
Diagonalcrossarna från NBT gick ju inte hem iaf. Men fan, vi kommer inte till så bra lägen. Kingen återigen utan att glänsa, och det ser det bevisligen utan så här. I alla fall i dagsläget. Allra helst när ingen annan kliver fram och glänser.

Det tåls att komma ihåg att "AFC United" ändock var närmast segern, ett rungande ribbskott som gick i underkanten. Det var mer än vad vi mäktade med. Skotten utifrån totalt värdelösa och fasta situationer fortsätter gå knackigt. MEN! Vi fortsätter att kämpa på och på lördag är det dags för en efterlängtad seger igen! Frej på Vikingavallen är dock ingen munsbit. Gäller att en eller ett par verkligen kliver fram och att vi kan få i gång det spel vi stundtals visar. All heder åt "AFC Uniteds" försvar- och målvaktsinsats. Att bara släppt in en ynka balja (och det på Tjångavallen!) är respekt. Vi var knappt nära heller, trots en idog kämpainsats. Nu är det bara att fortsätta kriga! Hoppet består.
Jag tycker Ante hade två riktigt bra lägen som han åtminstone borde fått på mål. Undermåliga insatser tycker jag framför allt NBT och Kingen stod för, sen även Dragan som jag inte riktigt fattar vad fan han håller på med. Det känns lite för tidigt för honom att gnälla vid i princip varje bollkontakt. Jag vill hissa Lukas, Johan, Ian. Nästa match vill jag se lite snabbare spel som visar att vi vill göra mål, i den här matchen kändes det mest som att vi ville äga boll, men sen ville vi inte göra något med den.
Tycker inte Bala rosat marknaden i årets superetta, men han har väl egentligen inte varit sämre än någon annan. Märklig petning. Han hade nog hotat mer framåt än vad NBT gjorde i går. Sedan är han kanske en säkerhetsrisk bakåt. På så sätt gjorde NBT en bra insats ändå.
När vi möter så pass bra försvarande lag ser jag gärna att vi utnyttjar vår snabbhet mer. Tänk Bala, Johan, Ian. Problemet blir dock att vi har snabba kanter men ganska så statiska centrala klossar. Där behövs mer rörelse och djupledstänk. Också behöver vi bli bättre på att förvalta situationer när våra yttrar sliter sig loss på kanterna. Snett-inåt-bakåt – inga konstigheter!
Saknaden av Ante Eriksson var stor igår. Men ingen idé att gråta över spilld mjölk. Tyckte ändå det såg bättre ut än mot Värnamo nu när Ian var tillbaka.
Antes ersättare vilar på en 21-årings axlar. Han känns tyngd av att axla den rollen. Förhoppningen var ju att Torres skulle kunna vara lite av en Ante-ersättare, men vi är inte riktigt där än. (Sedan är de förvisso väldigt olika spelartyper, men det är en annan femma.) Ja, en Ante E skulle kunna luckra upp en del i går men samtidigt vettetusan om det hade satt fart på anfallarna. Ante BB var rätt nöjd med sin insats, men han bör bli än mer cynisk framåt.
Men nu har ju UNT:s betyg verkligen blivit en parodi. Efter 0-0 mot AFC och 17-5 i avslut ger man 8 "underkänt" och 5 "godkänt".
Fotbollsbloggen på twitter: "Har fått ett "tips" att en Siriusspelare visade fingret mot publiken i går. Inget jag uppfattade, någon annan?"

Jag är så obeskrivligt trött på Meisels försök att i alla lägen försöka skapa en sensationslysten kvällstidningsjournalistik om allt och alla i IK Sirius.

Jag svarade honom så här: @UNTFotboll Kan det inte ha varit Hopkins som visade bänken att fingret gått ur led?
Fick inget svar på det men hoppas art han rodnar bakom tangenterna!
Vad i..? Vem skulle det vara och varför? Från sektion A skreks det i alla fall inget ont mot egna spelare så vi behöver inte ta åt oss. Men Meisels, som sagt. Vad är det för nivå? UNT Se & Hör börjar bli patetiskt.
Först var pekfingret riktat till publiken, sedan var det riktat till en spelare. Hej & hå!
https://twitter.com/UNTFotboll/status/727434566256988160?p=v
Uppgiven gest tydligen, fallet nerlagt enligt Twitter. Skjutjärnsjournalistik på hög nivå.
Jag har ett minne (som jag uppfattade det) av att det skreks något till Johan och att han gjorde en ful åtbörd tillbaka. Det såg inte fint ut.
Såg samma sak. I slutet av matchen, efter att Johan valt att börja om på Hopkins i stället för en chansboll mot straffområdet.
Åfan. Mr.Super?
Kan ha varit Johans gest som uppfattades som det, men det va inget finger och inte fult.
Jag ser nog hellre en chansboll in i straffområdet när man jagar mål än en bandyvändning, men det är ju jag det.
Absolut, drivkraften att våga vinna matcher måste vara större än rädslan för att förlora. Blir lite för lättläst för motståndarna annars.

Jag ser nog hellre en chansboll in i straffområdet när man jagar mål än en bandyvändning, men det är ju jag det.

Det där är ju i grunden en genial tanke. Kim och Tolle som bandycoacher!!
Men kom igen, en "bandyvändning" är knappast ett uttryck för en rädsla att förlora, det handlar om att skapa sig ett bättre läge att vinna ifrån. Det är ju totalt och fullständigt meningslöst att slänga iväg ett inlägg som man vet inte kommer att leda till någonting bara för att det ska se ut som att man "vågar vinna". Det är ett uttryck av rädsla om något.

Och att slänga in långboll efter långboll mot straffområdet är väl det absolut mest lättlästa som finns?
Säger varken bu eller bä i den diskussionen, men konstaterar att vi ofta har direkt dåliga slutforceringar. Desperation och konsekvent mata in bollar i boxen i slutet brukar andra lag göra betydligt bättre. Sedan har vi ett par-tre som sägs vara starka huvudspelare och då borde det vara gångbart. Ibland, som mot AFCU senast, var vi _för_ spelande. Måste kunna tumma på spelet lite, i synnerhet när spelet kört ihop sig.