Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Frej - Sirius lördag 7/5 kl 16.00

Upp på hästen igen. Vi möter Frejpan borta i Teby på lördag, det ska vara tre poäng om vi har nån som helst ambition att sluta topp 3. Hoppas på en uppställning likt denna:

Lukas
Kalle - OP - Hopkins - Bala
Kim - CG
Johan - Kingen - Ian
Ante

Sen kan ni flytta runt dom där hur ni vill.
Den elvan köper jag rakt av. Kom igen nu Sirius!!!
Japp nu sadlar vi om, den elvan är helt ok.....speed!!!!
Om KB återigen vill rata Bala så kan man ju flytta ner Johan ett hack. Han brukar vara som bäst rättvänd! Det i sin tur skulle frigöra en plats åt t.ex Alex på yttermittfältet, och han tycker jag ändå sett lovande ut (om än ojämn).
Och hur går det undrar ni?
Vi vinner, 2-0.
Kämpa för seger!
Fan. Men hellre 2-2 än 0-0 iaf.
Det här verkar inte bra. Stort i alla fall att hämta upp 2-0.
Märklig laguttagning, speed vare ju' (Ian och Johan från start tack). Ultrairriterande hur de fick sätta deras 1:a mål. Men gött att vi spräckte måltorkan och hämtade in 2-0. Kan trots det inte ha varit många som vandrade av planen nöjda idag.
...utom Kim B då som var jättenöjd hörde jag på presskonferensen nu
...OP ev bruten arm :-(
Åter misslyckas vi att ta tre poäng. Men om vi ska se ljust på saker kan man ju säga vad skönt att vi gjorde mål till sist. Första halvlek är ju bara att glömma. Men när vi tog ut alla försvarare blev det bättre. Hoppas vi får se OP innan uppehållet nu bara.
Det är säkert trevligt i truppen med den jämlika tanken att alla måste röra bollen innan man får gå på avslut men det är inte så effektivt. Jag vill se Ian, Johan och Marpan från start på onsdag!!!
Efter hört KB på PKn funderar jag om jag överhuvudtaget förstår sporten fotboll! Bästa matchen med massor av målchanser.....såg vi samma match förutom den sista kvarten!?
Dels att ha Ian på bänken till förmån till Dragan på kanten med NBT bakom fattar jag inget av. Dragan ska ha en arbetsradie på ca 5-10 m runt straffpunkten. Hade Ian skadekänningar??
Sen som Håwe tycker också, att måste alla haft en touch på bollen inkl Lukas innan man får gå till anfall speciellt de första 70min, så segt o andefattigt.
Grymt inhopp av Marpan, Ian o Johan A, de fixade poängen.
Såg inte matchen, men var det verkligen så illa? 19 avslut är ju jättemånga. Sen vet jag inte hur farliga de var, men lät på UNT-rapporten som att Atanackovic gjorde en riktigt bra match också.
Första halvlek tyckte jag var riktigt jävla illa, en bra frispark precis innan paus var väl chansen. I andra ägde Sirius matchen men inte förrns Ian och Johan kom in blev det farligt på riktigt, går för långsamt, är för lättläst och de chanser som blev han blockas eller blev tafatta skott från för långt håll.
Frej hade en målvakt som skötte sig väl. Sedan lyckades Frejpan få ett ben på alla skott. Väl stillastående spel som ordnade upp sig när Marpan kom in. Bra byten av Ian och Johan.
Första halvlek säsongens sämsta halvlek, det bidde bättre i andra när vi bara körde MEN SNÄLLA GE MIG DESPERATION & GO FOR IT i slutet … suck
OP bruten handled, borta ett par månader. Suck......

OP bruten handled, borta ett par månader. Suck......

Riktigt illa, men Kim kliver in, blir mer o mer impad av hans inställning. Sån jävla krigare!
Sen andra året i rad vi lyckas få en långtidsskada borta mot Frej, förra året åkte ju NBT på en sån jävla idiottackling av Lallaren fr Brajen utan åtgärd fr domaren och blev borta länge.
I första halvlek är vi återigen för långsamma och omständiga. Alldeles för många bolltouche från backlinjen till offensivt straffområde och Frej hinner hela tiden samla sig och vara rättvända. I andra är vi betydligt snabbare och rakare i vårt spel. Kingsley sätter flera gånger upp den på Ante som kan fördela vidare. Vi gör tre byten som alla gör ordentlig skillnad och vi börjar hota på allvar. Jag hoppas att vi kan fortsätta på den vägen på onsdag mot Syrianska. Otur med OP, men som sagt gör Kim det bra och det kan ju frigöra en plats för Marpan. NBT? Han gör inte bort sig som vänsterback, men jag tycker att det är slöseri att ha Bala på bänken.
Jag såg att Oke A (9:an i Frej) har ett kontrakt som går ut redan 30/6. Han är alldeles för bra för att spela i Frej.

Jag såg att Oke A (9:an i Frej) har ett kontrakt som går ut redan 30/6. Han är alldeles för bra för att spela i Frej.

Snuskigt bra var han!
Kontrakt har han ju, men inte med Frej. Han är lånad från Lyngby.
Orimligt bra spelare som sagt. Även #20 ett bra fynd från Nacka, som om jag inte missminner mig gjorde en bra cupmatch mot oss i somras. Och Marko … En jävel på att maska och ha sig, men också en i raden av bra "Siriusmålvakter". Han var riktigt bra i går.

Jag tycker att vi blir lite för spelande för vårt eget bästa. Vi måste kunna variera vårt bollinnehav lite, så vi inte blir så lättlästa, och kanske lätta att försvara sig mot. Är det för mycket begärt att få se ett par långbollar på erkänt nickstarka Dragan/Ante?

Nåja, större delen av andra halvlek kan vi ju ta med oss egentligen. Mot seger!!
Det var mindre fokus på ev gester från spelare från UNT:s sida på den här matchen.
Hehe..
Jag tweetade till fotbollsbloggen om det men ingen verkade bry sig. Bara intressant när Siriusfolk gör nåt.