← Sirius Fotboll
Sirius-Syrianska onsdag 11 maj kl 19.00
Bigbadda
· 2016-05-08 15:26
· 7033 visningar
Då har vi äntligen gjort mål igen. Första halvleken mot Frej var inget att hurra för, andra halvleken vår bästa för säsongen. Vad sägs om denna uppställning:
Dragan - Ante - Alex
Kingen - Marpan - CG
NBT - Hopkins - Kim - Johan
Benny
#1 ·
Nyllet
· 2016-05-08 17:41
Nu måste det bli en seger! I annat fall kanske vi ska börja tänka i termer - undvika kvalplats och hur kul är det? Okej, nu tog jag kanske i lite väl mycket. Usch, jag är lite orolig för mitt älskade blåsvarta lag. Kom igen Sirius!
Inte nbt som back.Spelar ju ingen roll om han har en bra passningsfot när 90% av passen går tillbaka till mittbackarna.En felaktig djupledsboll har ju aldrig kostat ett baklängesmål vad jag har set. Vi vinner ändå 3-1
Så en felaktig djupledsboll har aldrig lett till en farlig kontring? Det var som fan.
#4 ·
70
· 2016-05-08 23:49
Jamen på onsdag är det segerdags igen. Vi börjar väl med att släppas in ett tidigt så Syrianska får hybris, men sen kör vi över dem och vinner med 3-1. Ian tillbaka som målskytt. Kim och Ante B gör de andra två. Så står det skrivet.
#5 ·
Joint
· 2016-05-09 00:56
Ian kutar förbi sin back och stänker in ett mål. Resten står skrivet i stjärnorna.
#6 ·
Golli
· 2016-05-09 06:50
Bra med konkurrenssituation och att mittfältare kan gå ner på backplatser vid behov såsom NBT och framförallt Kim. Fast jag förstår inte riktigt petningen av Bala. Hur har han hamnat i KB:s frysbox? Tycker att han gjort det riktigt skapligt under våren.
#7 ·
Joint
· 2016-05-09 11:18
Bala utfryst (?) och Balas tjej jobbar på vår marknadsavdelning. Hopppas bägge pallar vara professionella, och att denna petning är av sportsliga skäl. Det är inte utan att man blir lite konspiratorisk då KB vid flera tidigare tillfällen straffat spelare disciplinärt. Nu är han ju förvisso med i matchtrupperna, men ändå. Oroväckande.
Var har du fått det ifrån? Kan inte Bala bara få vara petad, måste det vara värsta grejen bakom?
#9 ·
Joint
· 2016-05-10 07:49
Men spekulation som sagt.
#10 ·
Golli
· 2016-05-10 11:14
BB - Bala är för bra för att petas i förhållande till alternativen, förutsatt att han är frisk för övrigt.
Därav funderingen.
Jag har sett totalt noll träningar, vad jag vet kan han lika gärna ligga och sola sig. Nu gör han säkert inte det, poängen är att ingen av oss har full insikt. Bala är snabb och bra offensivt, svag defensivt. Tydligen vill man i nuläget ha någon man anser vara starkare defensivt.
#12 ·
Henke
· 2016-05-10 13:15
Även om jag inte är allt för mycket för att kasta om i vanliga fall önskar en liten del av mig följande uppställning:
Ian - Ante - Kingen
Kim - Marpan - CG
Bala - Hopkins -Larson - Johan
Benny
#13 ·
Hornby
· 2016-05-10 14:03
Tydligen vill man i nuläget ha någon man anser vara starkare defensivt.
Så är det säkert, plus att jag tror att NBT är en spelare som Kim/Tolle väldigt gärna vill ha på planen. Sak samma med Kim S. Personligen skulle jag dock vilja se Bala från start imorgon.
Synd att törn inte spelade fler träningsmatcher för han är alltid top tre i u-21 tycker jag,där finns en snabbhet som övriga mittbackar saknar så in med han nu o kim på mitten.bala på kanten så vinner vi .
#15 ·
Joint
· 2016-05-10 19:57
Thörn är sjuk, fast mycket tveksamt att han hade fått starta oavsett. Allt tyder på att Marpan får starta iaf.
Thörn hade nog inte fått starta, han är inte där än.
UNT försöker starta skit igen. Enligt ingressen säger Bala att han inte fått nån förklaring till petningen. Låter inte bra, om man inte läser själva artikeln där han säger att han inte behöver nån förklaring.
ok,synd för törn,denna match hade passat honom.
#18 ·
Joint
· 2016-05-11 13:42
Aa men hallå, tagga till'rå, det är gameday! Krossa suryoye!
Ja, i dag ska vi fan vinna!
#20 ·
Joint
· 2016-05-11 14:00
Grymt fotbollsväder och grymt viktig match. Över 2 000, är det för mycket begärt? Alla till Studan!
Ska straxt gå mot Studan, men har en klump i halsen. Tror faktiskt Sirius förlorar, möjligtvis oavgjort. Hoppas verkligen jag har fel
Missar matchen idag igen. Lite i ofas med spelschemat, men en jobbintervju måste trots allt gå före.
Nej, lätt tror jag inte det blir. Man kan ju konstatera att vi har svårt att göra mål, och att Syrianska är svåra att göra mål på. Allt talar väl egentligen för ytterligare en skyttegravsmatch. Kan hitta tio anledningar att inte tro på en seger, men jag gör det fan ändå. Skulle vara en oerhörd lättnad att få känna vinnarkänslan igen.
Låter som det ser ut precis som vanligt, fast idag har vi fått en billig straff. Jaja, 1-0 är bra nog.
Men någon måste sätta stopp för AFC! Snarast möjligt!
Ingen bra match, men glad att det blev seger.
#25 ·
Håwe
· 2016-05-11 19:08
Man kan väl säga att det var paybacktime för alla lag vi loosat poäng till som knappt rört bollen.
#26 ·
Nyllet
· 2016-05-11 19:10
Missade matchen och följde nervöst upplösningen på UNT. Så otroligt skönt med en seger.
#27 ·
Saemor
· 2016-05-11 19:19
Skön vinst men riktigt dåligt spel, tror att det var det sämsta jag sett av Sirius i SE.
#28 ·
Tamb
· 2016-05-11 20:03
Inte bra spel alls. Petningarna av Benny och Bala verkar inte ha gjort susen för deras självförtroende direkt. Bala slog nog bort varenda boll under sitt inhopp.
Bala bra inhopp efter förutsättningarna och alla passade fel idag men vi vann en usel match, viktigt det med.
#30 ·
nyg86
· 2016-05-11 22:04
#TheyearoftheMarpan, det räcker så egentligen!
Men Bennys jävla miss är frukten av att det ska passas o hålla bollen inom laget i försvaret i det absurda, trots attackerande spelare mm, tanken är god men ibland måste man bara rensa och börja om.
#31 ·
RRR
· 2016-05-12 04:43
Strax efter reduceringen rasar ju hela skiten ihop, det var ju stensäkert efter 2-0 målet (årets mål?).Trist för Benny men Lukas känns bättre med fossingarna.
#32 ·
Nyllet
· 2016-05-12 06:17
Vi ska nog vara tacksamma att Marpan stannade kvar i blåsvart och inte drog till en annan klubb på försäsongen.
#33 ·
Hornby
· 2016-05-12 06:42
En straff, en frispark och ett kontringsmål på stoppage time. Det räcker när spelet inte stämmer. Tre poäng är alltid tre poäng. Alla i laget kan bättre.
En av dom sämsta matcher jag sett, och det är en styrka att vinna då :) Och varje match får gärna vara på samma sätt så länge vi vinner.
Japp, vinster är det viktigaste. Och får man dessutom se galna frisparksmål och grejer som Dragans kompromisslösa långdistansrusning (3-1) så får de andra 92 minuterna gärna vara kassa.
NBT har inte stärkt sina aktier som ytterback. Herrejävlar vad mycket bollar han slog bort.
Jag brukar inte tycka till så mycket om laguttagningar och liknande eftersom jag är säker på att Kim-Tolle har så mycket bättre koll. Men för att göra ett undantag så ogillar jag verkligen hattandet med målvakterna. Lukas petades tydligen efter Frejmatchen eftersom han gjorde en tavla. Så ska vi peta Benny nu när han gjorde en mycket större tavla?
Nej, så vill jag inte ha det. Ge mig en förstemålis som får känna förtroende och som inte behöver vara orolig för att åka ut vid minsta misstag. Om det är Benny eller Lukas spelar mindre roll. En målvakt ska ha lite fallhöjd innan hen blir petad tycker jag, annars sprider det bara osäkerhet.
Frånsett detta: Underbar lättnad igår efter en vidrigt pressande textrapportupplevelse.
Har det sagts eller skrivita något om Gustavssons skada? Ja, annars hade han ju inte blivit utbytt. Om det är något långdraget och Skoglund ska fortsätta vikariera som mittback syns det som en skriande brist på riktiga mittfältare.
Jag ser att det är som att svära i kyrkan men som helhet tyckte jag matchen var godkänd, ungefär vad jag tror mig kunna förvänta mig av det här laget, och jag ser inget skäl att det inte skulle kunna räcka för att vara med i toppen eller åtminstone på övre halvan. Det är ju inte så att Syrianska var det bättre laget, sett till hela matchen.
Riktiga mittfältare? Tänk Keene/Scholes...
>>Aqualung
"Han [CG alltså} fick problem med vaden, men vi får se i morgon hur allvarligt det är, säger Bergstrand."
Tack.
Vi hade totalt sex avslut, på hemmaplan. Det är knappast godkänt.
#42 ·
Nyllet
· 2016-05-13 11:05
Tror matcherna mot Dalkurd, Värnamo, AFC och Frej satte sina spår på killarnas psyke. Lagidrott handlar ju mycket om psykologi och går det trögt ett tag börjar man analysera och tänka för mycket. Vinsten mot Syrianska var därför jäkligt viktig. Tror det flyter på bättre hädanefter.
#43 ·
Joint
· 2016-05-13 13:21
Kul och efterlängtat med Marpan. Jag som sett honom i U21 har även där fått njuta av ett par fina frisparksmål. Här har Marpan en X-factor! Övriga i truppen har ju varit närmast usla på frisparkar. Vårt farligaste vapen har väl egentligen varit en sträckt, låg vänstervrist från OP. Oftast gick hans skott nära stolpen medan resten av våra frisparksskyttar mest skjutit över. Eftersom vi har så pass mycket bollinnehav ofta får vi ju en del bra frisparkslägen, så det känns ju bra att vi har en i laget som har förmåga att förvalta dessa.
Spelet i andra halvlek var krampaktigt, men vi vann. Huvudsaken det! Låt oss släppa hur det såg ut.
#44 ·
RRR
· 2016-05-14 05:11
Fy fan nu lossnar det!
Lite sent, men ändå värt att påpeka: Med den här segern tog vi oss om ESK i maratontabellen för Superettan!
#46 ·
gaffa
· 2016-05-17 17:32
Lite sent, men ändå värt att påpeka: Med den här segern tog vi oss om ESK i maratontabellen för Superettan!
det var på tiden!