Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Örgryte - Sirius söndag 15 maj kl 13

Svår match mot pigg nykomling. CG ett frågetecken efter skadan. I möjligaste mån tycker jag vi ska försöka stabilisera startelvan. Som någon var inne på så har det varit lite väl mycket hattande med den de senaste matcherna. Låt Benny få en chans att revanschera sig! Märklig avsparkstid.
Det är en kamp om kvalplatsen. Huga. Vågar inte tippa.
Det är en kamp om kvalplatserna, skulle jag vilja lägga till. Årets alla-slår-alla-ettan verkar ännu mer av getingbo-karaktär. Därför är det dags att tag ett grepp om topplaceringarna redan nu. Det är nu någonstans serien eventuellt formas en aning. Om jag inte räknat fel är det sjuka elva matcher i majmånad och efter detta lär som sagt serien sätta sig en aning. Hoppas att Syrianska hemma var början på en positiv trend. Om det så blir "ännu en oavgjord match" på söndag så är ju den i alla fall av de positiva bemärkelsen att vi inte förlorat på si och så många matcher (tja, två i det här fallet då men som sagt början på en positiv trend). Det var skönt att komma ur den där "inte vunnit sedan Åtvidaberg"-stämpeln. Fast ska vi vinna igen behöver vi nog spela lite bättre. Senast hade vi lite marginalerna på vår sida, så …
Jobbig match. ÖIS på hemmaplan har imponerat med kreativt anfallsspel. Dags för Alexander Nilsson att kliva fram nu? Har förutom målet inte gjort mycket väsen av sig.
Jag har ingen aning om ÖIS. Har inte sett en enda match. Jag tippar däremot 1-1. Helt ogrundat men ändå en tippning.
Fy fan vad skönt....
Lite bättre spel idag men framför allt tur med domaren.
Nu har vi vunnit två matcher på raken utan att spela bra, fantastiskt!!!
Grymt skönt!
Tack Dragan, tack Kingsley och vilket underbart 2-1 mål. Resten glömmer vi!
Riktigt skön seger! Härligt att Dragan levererar när han får starta på sin rätta position. Ian fortsatt bra, hoppas att skadan inte var allvarlig.
Parodisk miss av Ante framåt slutet. Trots en man mer blev det därför lite väl riskabelt på slutet. De hade ju ett par hörnor och många chansbollar som sånär hade kunnat resultera. Spelet var väl återigen inte mycket att hänga i granen, men poängerna som räknas. Fantastiskt att vi är att betrakta som ett etablerat topplag trots stundtals hackigt spel. Men 2-1, wow vilket klapp-klapp-spel och Dragan visar sin styrka. Gött, som man säger i Göteborg!
Vi vann, det är det viktigaste. Och ser man till sista 10 minuterna, så ser det betydligt bättre ut i år.
Jag blev lite missmodig efter ÖIS tidiga ledningsmål men allt ordnade ju upp sig till slut. Satans läckert 2-1 mål av blåsvart.
Blir lugn varje gång vi hamnar i tidigt underläge...
Oh Ni härliga västrasidan /sirius fans
Som tog er ner till spelet! Tänk vad trist om Ni inte fanns!
3poäng att ta med till Uppsala .
Oj vilken underbar hänryckning i Pingstens tid! Mona

Undrade i 70 minuter vad vi egentligen passade runt och väntade på. Sen fick jag svaret. Vilket jäkla mål! Bland de absolut snyggaste jag sett Sirius göra tror jag.

Underlig match annars tycker jag. Kändes som att den höll väldigt låg kvalitet för att vara en toppmatch i Superettan – jämför med fjolårets J Södra och Östersund. Finns inga såna lag i årets serie direkt. Enorm skillnad också mot hur l’t och bekvämt vi spelade hem 2-1-segern i premiären. Bara ned och hålla boll vid kortlinjen. Igår var det mest bara kaoz mot slutet. Men sjukt skönt att det höll!

Och i Göteborgspressen fokuserar de bara på domarinsatsen. Lite löjligt kan jag tycka. OK, inte var han bra, men det var inte bara han som avgjorde. Dragans hands ser ut som ett gränsfall på TV-bilderna. Anklevs första kort var nog fel (men felaktiga kort delas ju ut i var och varannan match), men det andra var solklart. Lantz kunde väl fråga sig hur Anklev kan gå in sådär i duellen när han redan har ett kort i ryggen.
Enligt dom på plats va handsen solklar och domaren sög. Men fördelen med att vara topplag vi får många beslut med oss :) Det borde inte vara så men under vintern får vi alla domslut mot oss då ska vi fan ha lite med oss nu.
Ingen har dock yppat ett ord om att det är solklar frispark till Sirius precis innan deras mål när en Öisare bara knuffar omkull en Siriuskille. ÖIS är ett bortskämt storlag som är vana att få alla domslut med sig.
Jag var på plats, domaren var inte bra, men lika mycket åt båda håll. Tycker inte heller det är solklar hands när det är omöjligt att se exakt var bollen tar ens om man rullar TV-bilderna fram och tillbaka. De är också ur samma vinkel som domaren har, så omöjligt för honom att se. Bra att han inte fegar och tar en safety-blåsning tycker jag.
Har svårt att se hur nån på plats kan säga att handsen är solklar när den kommer från sidan och går på bröst/axel alternativt arm. Omöjligt att se på tv-bilderna iaf.
Dåliga/tveksamma domslut jämnar ut sig i längden. Vill bestämt hävda att frisparken Kingen fick emot sig i matchen mot Dalkurd var helt felaktigt dömd och som i ett senare moment ledde till Dalkurds kvittering. Precis som dissteffe påpekade blev Skoglund brutalt nedsprungen av en ÖIS-spelare precis innan deras 1-0 mål. Solklar frispark men det tycks ÖIS-fansen inte bry sig om.
Jo, ÖIS:arna gör en stor affär av domsluten. Anklevs första kort är fel, han tar bollen först men då bör han på den här nivån ha så mycket rutin att han inte tar det andra. Deras första mål föregås av en total nerspringning av Kim. Dragans första är omöjligt att säga om det är axel eller överarm. Vi har 13-3 i avslut och ca 65/35 i bollinnehav och på deras svenska fans låter det som att de ägde matchen. Håhåjaja....
Stör mig på den där [link=https://twitter.com/john_abg/status/731840699881132032]bilden[/link] som postas här och där som ”bevis” för att det skulle varit hands. Den säger absolut ingenting, bollen är på väg ifrån Dragan när bilden är fryst, den har redan studsat på överarmen/axeln eller var den nu tog.

Tycker det är löjligt att det blir ett sånt snack bara för att det rör sig om en hands. Det här är ett gränsfall, det enda som går att säga är att bollen tog någonstans i trakten av axeln. Det uppstår massor av sådana situationer i varje match, men det är ju ingen som sitter och ältar en tveksam offsideavvinkning ut och in efteråt. Trots att den kan vara lika avgörande.
Låt Öisarna fortsätta gnälla, nu fokuserar vi på nästa match
Jag önskar att alla fotbollstyckare kunde lära sig att det inte spelar nån roll om man tar bollen först om tacklingen är vårdslös eller våldsam.