Dags för 3 i rad? Starkt av Degen att vända mot Dalkurd senast. Trots detta tror jag på vinst. Även om Ian ska vara ok så kanske han vilas från start, Ante på kanten annars samma lag som mot ÖIS?
Sirius - Degerfors 21 maj
Degen verkar ha bra form för närvarande vilket oroar men spelar vi bra ska det bli 3p. 3-1 till blåsvart inför 1662 pers.
Sirius Hej!
Sirius Hej!
Nej dålig känsla. Torsk med 2-1. Jag är redan besviken.
Tre raka tror jag inte på, därför blir det 1-1.
Ja, tre raka har vi inte haft sen norrettan (förutom cupmatcher), tror jag, så det skulle vara extra skönt. Därför blir det chocktorsk 1-2 inför 1622 åskådare. Jander gör Sirius mål.
Äh det blir tredje raka, 2-0. Bägge målen inprickade av....Draganship!
http://oldtimewallpapers.com/en/ships/original_12_dragon-ship.html
http://oldtimewallpapers.com/en/ships/original_12_dragon-ship.html
Dom goda vinner med 3-1, publiksiffran är bedrövligt låg med tanke på läget i serien. 2014 personer är på studan, många små onyktra med tanke på dag och tid.
Små onyktra? Ska du bjuda kidsen på hojt?
Särskrivning, sorry :)
Små onyktra? Ska du bjuda kidsen på hojt?
Bäver?
Hehe. Nu när det språkrättas vill språkpolisen inom mig rycka in och poängtera att Dalkurd inte vände senast. De stod däremot för en heroisk upphämtning då de hämtade upp 0-2 till 2-2 i 100:e minuten.
Degerfors, då? Såg ytterst bleka ut på Löten för ett par månader sedan och säsongsinledningen var minst lika blek. Nu verkar de ha hittat lite rätt. Ingen given match, men vi ska vara bättre. Hoppas på över 3 000 fotbollsvänner och en tredje raka!
Degerfors, då? Såg ytterst bleka ut på Löten för ett par månader sedan och säsongsinledningen var minst lika blek. Nu verkar de ha hittat lite rätt. Ingen given match, men vi ska vara bättre. Hoppas på över 3 000 fotbollsvänner och en tredje raka!
Se på tusan, vände gjorde de ju inte. Bara att pudla och erkänna felet.
En solig lördag kan slå lite hur som känns det som, 2042 gissar jag.
En solig lördag kan slå lite hur som känns det som, 2042 gissar jag.
http://unt.se/sport/siriuskaptenen-om-nya-rollen-4239152.aspx
Marpan skadad. Torres ersätter enligt bloggen.
Marpan skadad. Torres ersätter enligt bloggen.
Typiskt när han äntligen kommit i gång. Tvi!
Hehehehehehe
6-0 wow säger jag bara. När vann vi med sådana siffror senast i en seriematch?
Man är rätt nöjd :-D!
Fan vilken grej! Serieledning!
Verkligen! Hoppas HBK och FC plast tappar poäng nu också.
Härliga insatser från alla, men särskilt Kim och Jander tyckte jag stod ut. Ians chippmål gick ju inte av för hackor heller. Fan vad skönt! Är det nu det händer!??? Krossa Varberg!
Härliga insatser från alla, men särskilt Kim och Jander tyckte jag stod ut. Ians chippmål gick ju inte av för hackor heller. Fan vad skönt! Är det nu det händer!??? Krossa Varberg!
6-0 wow säger jag bara. När vann vi med sådana siffror senast i en seriematch?
8-0 mot Boden 2010.
Rätt skönt ibland när man bara kan slappna av och njuta av konsten...
Jag väljer att citera Meisels (av alla människor): "Det här var ett statement: Vi är Sirius, vi är riktigt bra och vi ska upp."
Otroligt skönt att ha med Johan i startelvan igen! Kim var en gigant på mitten och Ante Bb, vilken lirare! Visst, Degens försvar kanske inte är seriens bästa, men vi imponerade. Klasskillnad rakt igenom!
Otroligt skönt att ha med Johan i startelvan igen! Kim var en gigant på mitten och Ante Bb, vilken lirare! Visst, Degens försvar kanske inte är seriens bästa, men vi imponerade. Klasskillnad rakt igenom!
En av de bättre matcherna på de senaste åren. Kunde lika gärna slutat 10-0! Nu är vi där vi skall vara :-)
Enda smolken i glädjebägarn är att jag för första gången på många år tyckte mig höra Västra sjunga "Hata"-ramsor. Det är väl ändå inte "comme il faut" i Sveriges bästa klack? Vi sänker väl oss inte till samma låga nivå som fansen på Tele2 och Friends?
Enda smolken i glädjebägarn är att jag för första gången på många år tyckte mig höra Västra sjunga "Hata"-ramsor. Det är väl ändå inte "comme il faut" i Sveriges bästa klack? Vi sänker väl oss inte till samma låga nivå som fansen på Tele2 och Friends?
Då måste du hört fel. Du kanske tänker på "kavla degen"? Rätt fyndigt tycker jag.
Fantastisk match där många tar bort IKS prestation med att säga Degerfors var under isen. Jag ser att IKS gör Degerfors dåliga, de hade inte en chans, hängde inte med. När IKS får ut allt ser alla lag dåliga ut.
Nu gäller det bara att vara ödmjuka och inte sväva iväg bara jobba på, när sedan Johan A får mer tajming på sina inlägg blir det än bättre om det är möjligt.
Nu gäller det bara att vara ödmjuka och inte sväva iväg bara jobba på, när sedan Johan A får mer tajming på sina inlägg blir det än bättre om det är möjligt.
Kul att läsa om Sirius när man inte själv varit på plats: http://www.vf.se/sport/fotboll/mardromsdebut-klasson
Löjligt bra
http://www.fotbollskanalen.se/video/3376332/sirius-utklassade-degerfors---vann-med-6-0-/
http://www.fotbollskanalen.se/video/3376332/sirius-utklassade-degerfors---vann-med-6-0-/
Noterar att Sarfo inte gillar gruppkramar. Alla med efter varje mål utom Kingsley som är långt ifrån.
Noterar att Sarfo inte gillar gruppkramar. Alla med efter varje mål utom Kingsley som är långt ifrån.
Tänkte också på det, hoppas det inte är dålig stämning.
Lukas gjorde en riktigt bra räddning i första halvlek när han slängde sig raklång och med fingertopparna stötte bollen till hörna. 0-1 där hade kunnat förändra matchbilden en del fast jag tror nog vi hade vunnit ändå.
Nej, nej, nej...
http://www.unt.se/sport/nytt-tungt-skadebesked-for-sirius-4241000.aspx
http://www.unt.se/sport/nytt-tungt-skadebesked-for-sirius-4241000.aspx
Skittrist! Men vi står starka! Vi är Sirius och vi kommer alltid igen!
Då var man inte ensam att se det, konstigt är det!
Då måste du hört fel. Du kanske tänker på "kavla degen"? Rätt fyndigt tycker jag.
Skönt att höra! Jag hoppades att det var något "siriusialt" fyndigt och inte vad det lät som där jag satt!
Vad lät det somdå?
Jag missa matchen, men jag hatar alla lag vi möter. Dom står mellan oss och cl finalen mot hansa 2027.
Vad lät det somdå?
Det lät som "Hata Degen" en kort stund vilket fick mig att tysna en stund.
Personligen försöker jag låta bli sånt, särskilt denna gång då det inte fanns någon incident som kunde föranleda att jag var upprörd. Fast jag sjöng med efter 4-5 sekunder igen när jag hörde rätt.
Note to self: Soptunnan i hög promille kanske inte är den bästa capoställningen, men jag bjuder på det. :-D
Jag vill dock poängtera att så länge jag körde så drogs det inte i gång någon hatramsa. Lyssnade på senaste BSBS-podden och att "krossa" ett motståndarlag, seriöst, finns det på allvar en moralisk diskussion om det? Det låter ju så skitnödigt så jag inte vet vad. IK Sirius ska ju krossa alla andra lag i de bästa av världar, eller i alla fall i min värld. Så som vi nu gjorde. 1-0 är en uddamålsseger, 6-0 är att betrakta som en kross! Föredrar det sistnämnda va. "Krossa Degen!" (som sedermera rann ut i briljanta "kavla degen") är ledord helt i sin ordning.
Trist personlig upplevelse för mig i lördags dock. Jag gjorde inte motstånd, men fick ett ganska otrevligt bemötande mot mig av en viss batonghotande OV vilket även blåmärke vittnar om. Mycket trist dessutom att säk.chefen inte tar dialogen utan delegerar (?) över makten till maktlystna individer. Där sjönk mitt förtroendekapital.
Jag känner mig ärligt som en kränkt blåsvart man och väljer härmed och därmed att ligga lite lågt med mitt supporterskap. Jag har missat c:a en hemmamatch de senaste 10 åren, men som jag känner just nu har jag ingen lust att gå dit igen på ett tag iaf. Så om någon med begränsad ekonomi vill låna min säsongsplåt den närmaste tiden så är det bara att höra av sig (så länge det inte är personligt vill säga). Sjung för mig! <3
Jag vill dock poängtera att så länge jag körde så drogs det inte i gång någon hatramsa. Lyssnade på senaste BSBS-podden och att "krossa" ett motståndarlag, seriöst, finns det på allvar en moralisk diskussion om det? Det låter ju så skitnödigt så jag inte vet vad. IK Sirius ska ju krossa alla andra lag i de bästa av världar, eller i alla fall i min värld. Så som vi nu gjorde. 1-0 är en uddamålsseger, 6-0 är att betrakta som en kross! Föredrar det sistnämnda va. "Krossa Degen!" (som sedermera rann ut i briljanta "kavla degen") är ledord helt i sin ordning.
Trist personlig upplevelse för mig i lördags dock. Jag gjorde inte motstånd, men fick ett ganska otrevligt bemötande mot mig av en viss batonghotande OV vilket även blåmärke vittnar om. Mycket trist dessutom att säk.chefen inte tar dialogen utan delegerar (?) över makten till maktlystna individer. Där sjönk mitt förtroendekapital.
Jag känner mig ärligt som en kränkt blåsvart man och väljer härmed och därmed att ligga lite lågt med mitt supporterskap. Jag har missat c:a en hemmamatch de senaste 10 åren, men som jag känner just nu har jag ingen lust att gå dit igen på ett tag iaf. Så om någon med begränsad ekonomi vill låna min säsongsplåt den närmaste tiden så är det bara att höra av sig (så länge det inte är personligt vill säga). Sjung för mig! <3
Om du har lust/ork så får du gärna berätta mer om händelseförloppet som ledde fram till blåmärket. Ville de kasta ut dig eller vadå?
Låter som Västras styrelse behöver ta ett allvarligare snack med säkerhetsansvarig. Om de egna ordningsvakterna börjar bete sig som VSK-fans är det illa.
Jag kallar dom "nu-är-det-dags-för-dig-att-gå-blåmärken". Dom får man ju alltid när man dricker sprit. Det går över.
Jag kallar dom "nu-är-det-dags-för-dig-att-gå-blåmärken". Dom får man ju alltid när man dricker sprit. Det går över.
Du menar att Joint var packad, betedde sig och får skylla sig själv. Ja, det finns oftast flera beskrivningar/vinklingar av nåt som skett.
Joint, när du körde igång "Vi är vackrast vi är bäst" förstod jag att det skulle gå åt helvete. :D
Nä talade mest för mig själv. Har ingen aning om vad som hände med Joint.
Alkohol är aldrig bra i för stora mängder, fast det är väl erfarenheter som de flesta av oss har gjort både en och två gånger.
Hoppas därför inte att ett par övernitiska vakter får dig att tappa intresset, vi har redan tappat ett par nyckelpersoner i Ante E och OP samt ett par till så du behövs framöver. Räknar därför med att du skakar av dig detta och är på plats mot Trelleborg om drygt en vecka. :-)
Hoppas därför inte att ett par övernitiska vakter får dig att tappa intresset, vi har redan tappat ett par nyckelpersoner i Ante E och OP samt ett par till så du behövs framöver. Räknar därför med att du skakar av dig detta och är på plats mot Trelleborg om drygt en vecka. :-)
... Om inte annat för att ha chans att live få se Sirius fortsätta vinna med tennissiffror...
...Vi är dom som vinner mest! True story, bro. ;-)
Jag tar nya tag vad det lider. IKS <3
Jag tar nya tag vad det lider. IKS <3