http://www.unt.se/sport/fran-iran-till-sirius-4247551.aspx
Sommasilly 2016
Spännande
Från AFCetcetc väl?
http://www.ostersundsfk.se/2016/05/emir-smajic-lamnar-ofk/
Nästa klubb?
Nästa klubb?
självklart AFC
http://www.unt.se/sport/fran-ifk-goteborg-till-sirius-4259986.aspx
Oscar Kindlund lånas hem till Sirius
Oscar Kindlund lånas hem till Sirius
Strålande att få hem dessa lovande unga Siriuskillar! Bergman var ju riktigt bra mot Trelleborg och Kindlund tror jag inte är sämre. Siriushjärta!
Känns riktigt bra. Både Kindlund o Bergman har väl sett våra blåsvarta spöa IFK på Ullevi.
Najs förutom att det är lån, fast kanske bra för ekonomin å andra sidan. Kanske kan öppna upp för en debut redan på lördag mot Blåvitt-antagonisten Gais? Kim är ju avstängd. Vore förvisso en skräll, men större skrällar har skett under KB:s ledning. Är hans pappa anställd i klubben än, btw? :-)
Samarbete med blåvitt
http://fotbolltransfers.com/site/news/64410
http://fotbolltransfers.com/site/news/64410
Just det tycker jag verkar rätt osoft. Våra tidigare erfarenheter av samarbetsavtal med allsvenska klubbar har ju varit rätt kassa. Då var vi dock i lägen där vi av ekonomiska och sportsliga skäl var i behov av en hjälpande hand ovanifrån. Nu borde det vara andra bullar, med USAB och allsvenskan knackandes runt hörnet.
borde är inte samma som är
Maripuu tydligen klar för Jacksonville Armada, den klubben som Ahonen provade med
Bara jag som undrar hur det känns för Ahonen?
Ahonen kanske drar snart till samma?
För bra för superettan.
Aho fick underkänt av Meisels i U21 mot Bajen. Måste vara jävligt tungt för honom just nu.
Lider med Aho. Han behöver verkligen komma härifrån för att hitta tillbaka till självförtroendet. Då kanske han kan göra [link=https://www.youtube.com/watch?v=FixSGNaiMZc]såna här[/link] grejer på planen igen.
Marpan ska dock ha varit klar innan Ahos provträning.
IKS/KB har visat intresse för Jebali, föga otippat. Som artikeln i UNT säger lär dock det allsvenska intresset vara utbrett och det lär ju stå högre i kurs. Stalkade dock upp Jebali på ansiktsboken där jag såg att han hade stadgat sig med familj i Värnamo så en flytt (med allt vad det innebär) är nog endast aktuellt om det verkligen är till en bättre klubb (läs: bättre lön).
Vi söker alltså spetsspelare. Mot AS.
Vi söker alltså spetsspelare. Mot AS.
Just det, Daniel Andersson var på plats på Örjans vall i kväll och lär ha spanat på Jebali/Haksabanovic. Säger väl allt om kvaliteten.
Torres till Assyriska. Spännande och se vilken spelare vi får in!!
Jesper Arvidsson till Sirius och CG förlänger
Det är kanske inte den sortens värvning som gör oss jättemycket starkare idag. Men om (om om om) vi skulle gå upp i Allsvenskan så tror jag det blir oerhört värdefullt med lite allsvensk rutin i backlinjen.
Apropå vänsterbackar. Någon som hört hur det gick/blev med den provspelande Korede?
Om inte annat så lär han ju vara avskriven nu.
Jag gissar att KB har lite vänsterbacksproblematik. NBT eller någon annan har ju inte övertygat på positionen och Bala har ju stundtals varit i "frysboxen". Ingen optimal läsning där heller. När OP är tillbaka har man en otroligt bra backlinje, även om Kalle nästan varit bättre som mittback i år. En klippa. Bergman har övertygat också så konkurrenssituationen blir het.
Men någon sånär på Ante-spets är det ju inte, och det söker man ju med ljus och lykta efter. Rutinen är värdefull dock och det får man i Arvidsson. Frågan är om vi kommer värva någon offensiv kraft? Torres föll inte väl ut, och Marpan kan man väl säga ersatts med Ogge. Att döma av detta verkar pengar inte vara ett problem, så man kan väl andas ut elitlicens-oron?
Men någon sånär på Ante-spets är det ju inte, och det söker man ju med ljus och lykta efter. Rutinen är värdefull dock och det får man i Arvidsson. Frågan är om vi kommer värva någon offensiv kraft? Torres föll inte väl ut, och Marpan kan man väl säga ersatts med Ogge. Att döma av detta verkar pengar inte vara ett problem, så man kan väl andas ut elitlicens-oron?
Där rök Balas plats! Han hade problem igår tyckte jag hela matchen och köpte korv vid AFFs mål. Kul att sådana spelare vill spela i Sirius.
Antar att man lagt in nåt om att Torres inte får lira i nästa match?
En spelare som KB bör ha stenkoll på: http://www.fotbolltransfers.com/site/news/65532
Han tillhör Åtvid.
http://www.fotbolltransfers.com/site/news/64899
http://www.fotbolltransfers.com/site/news/64899
Vi lär ju knappast punga upp. Nog för att vi köpte Ahonen för över 300 lax ("en symbolisk summa" - citat KB, host host...), men ändå. Nu valde kanske Blåvitt att inte utnyttja köpoptionen av sportsliga skäl också, men det var nog också ett ekonomiskt perspektiv i det hela.
Det sägs ju att Göteborgs Sköld, som öste in mål i FFF och sköt dem upp till allsvenskan, är till salu för en sisådär 3-500 lax. Det vore nå't! FFF vill ju dock ha tillbaka honom, men vill inte punga upp utan ha honom på lånebasis. Men ska vi slanta likt Ahonen-affären så tycker jag Sköld är en mycket bättre anfallare, även om han varit lite ur slag senaste tiden. Men hans säsong 2013, med 20 mål och 9 assist på de 23 sista matcherna, wow! Lägg ett bud på Sköld! (Jebali lär ju ändå vara dröm och glöm.)
Det sägs ju att Göteborgs Sköld, som öste in mål i FFF och sköt dem upp till allsvenskan, är till salu för en sisådär 3-500 lax. Det vore nå't! FFF vill ju dock ha tillbaka honom, men vill inte punga upp utan ha honom på lånebasis. Men ska vi slanta likt Ahonen-affären så tycker jag Sköld är en mycket bättre anfallare, även om han varit lite ur slag senaste tiden. Men hans säsong 2013, med 20 mål och 9 assist på de 23 sista matcherna, wow! Lägg ett bud på Sköld! (Jebali lär ju ändå vara dröm och glöm.)
Vad hände med Smajic? Siktar mot lägre division?
Vad hände med Smajic? Siktar mot lägre division?
Hon spelade väl i Bunkeflo?
Jebali klar för Elfsborg. Då kan vi nog räkna bort Värnamo från den absoluta toppstriden.
Nån som vill ge odds på följande klubbadresser för Emir:
IK Sirius
AFC United
Gefle IF
IF Brommapojkarna
Västerås SK
Dalkurd FF
IK Sirius
AFC United
Gefle IF
IF Brommapojkarna
Västerås SK
Dalkurd FF
IK Frej tappar så oddsen bör vara hyggliga att han hamnar där.
Fantastiskt avbräck för Värnamo att tappa Jebali. Kanske ett nödvändigt ont för att klara elitlicensen där däremot.
Förresten lyssnade jag delvis på presskonferensen från Eskilstuna i dag, där Özkan nämnde att Plast FC United har bland de lägsta budgeterna (KB-tugg?) i hela superettan och kanske tvingas sälja spelare i sommar.
HBK har sedan tidigare tappat en klasspelare i Barny.
Förresten lyssnade jag delvis på presskonferensen från Eskilstuna i dag, där Özkan nämnde att Plast FC United har bland de lägsta budgeterna (KB-tugg?) i hela superettan och kanske tvingas sälja spelare i sommar.
HBK har sedan tidigare tappat en klasspelare i Barny.
Det säger han säkert bara för att Eskilstuna ska börja skaka fram cash redan nu. Eskilstuna gör väl förstås vad som helst i detta läge för att få ett Allsvenskt lag.
Kollar öfk-Jönköping. Moses har det mycket tufft. Bara att låna hem!!
Tror det är orealistiskt. Han har ju ändå fått speltid i 11 av 13 matcher. Man skulle möjligen kunna hoppas på att de släpper honom efter säsongen! Moses färgar bättre i Blåsvart. :-)
Bättre går det ju för Silva, som är en ryktenas man. Men vi får väl ingen spänn vid en affär? :-(
Bättre går det ju för Silva, som är en ryktenas man. Men vi får väl ingen spänn vid en affär? :-(
Shit, "Åke" är nu klar för Dalkurd.
...och Rennie från Hammarby på väg till Afc.
...och Rennie från Hammarby på väg till Afc.
Fast vad gäller AFC är det ju en risk att de tappar El Kabir och/eller Eddhari.
Inte helt säker på att Akpoveta blir en hit i Dalkurd. Ruskigt duktig kontringsspelare som passat i Frej men Dalkurd vill äga boll och vilken roll ska han få där? Återstår att se!
Rennie verkar inte så på G till AFC, i stället verkar han aktuell för en allsvensk adress.
Som en offensiv spetsersättare för Ante E hade jag tänkt lite för mig själv att Mutumba skulle kunna vara en sådan. Men utav det jag såg i höstas och hans sjunkande utvecklingskurva, så nja. Får se om han kan få en nytändning i Örgryte … Hyfsad hybris på hans självförtroende dock: "Jag tycker att jag fortfarande är topp tio i Allsvenskan, men man måste bevisa också, inte bara snacka." Just det, man måste bevisa det också.
En annan offensiv spjutspets vars utvecklingskurva dalar är Pär Ericsson. Han är kontraktlös men jag gissar att han hamnar i typ Degen eller Varberg, som det ryktats lite om. Han känns ändå som en räv. Dragan-aura.
Som en offensiv spetsersättare för Ante E hade jag tänkt lite för mig själv att Mutumba skulle kunna vara en sådan. Men utav det jag såg i höstas och hans sjunkande utvecklingskurva, så nja. Får se om han kan få en nytändning i Örgryte … Hyfsad hybris på hans självförtroende dock: "Jag tycker att jag fortfarande är topp tio i Allsvenskan, men man måste bevisa också, inte bara snacka." Just det, man måste bevisa det också.
En annan offensiv spjutspets vars utvecklingskurva dalar är Pär Ericsson. Han är kontraktlös men jag gissar att han hamnar i typ Degen eller Varberg, som det ryktats lite om. Han känns ändå som en räv. Dragan-aura.
Oroväckande tyst kring Aho. Finns det verkligen ingen (förutom någon norrländsk norrettan-klubb) som skulle kunna tänka sig honom? Det i sig skulle ju kunna öppna upp för förstärkningar i leden. Vi har ju visst ett år kvar på kontraktet, men man kan ju inte förvänta sig någon deg. Släpp till första bästa. För allas bästa. Vi var väl iofs på väg att göra det i vintras, men då var Aho opepp på Norrland. Annars kanske en utlåning till Frej kan vara aktuellt?
Jaaa!!!
El kabir klar för Djurgården.
El kabir klar för Djurgården.
Utgår ifrån att Djurgårdens köp av El Kabir betyder att vi inte behöver vara rädda att dom rycker Kingsley eller Jander (johan andersson) i det här transferfönstret!
Inte helt oväntat med tanke på utvecklingen, Bala lämnar.
http://www.siriusfotboll.se/kujtim-bala-lamnar-sirius/
http://www.siriusfotboll.se/kujtim-bala-lamnar-sirius/
Nä, men trist. Minns försäsongsmatcher på Löten där han utmärkte sig, vilket ledde till förväntningar. Lite som med Figges supervår. Får hoppas att Arvidsson äntligen bidrar med lite kontinuitet på vänsterbacksplatsen nu.
Antar att detta även innebär att marknadssidan tappar en anställd också. Gambling det där … Klubben behöver nog tänka längre på den fronten än att anställa spelarfruar. Rent sportsligt är vi ju långt komna, men det är ju just det där med organisationen som brister.
Antar att detta även innebär att marknadssidan tappar en anställd också. Gambling det där … Klubben behöver nog tänka längre på den fronten än att anställa spelarfruar. Rent sportsligt är vi ju långt komna, men det är ju just det där med organisationen som brister.
Beror väl på var han flyttar också. Tror och hoppas att Michelle stannar om det är inom rimligt avstånd.
"– Det finns lite grejer, men inget är klart. I eftermiddag ska allt dock vara klart, det är en alldeles för bra klubb som har hört av sig för att tacka nej, säger Bala som inte vill avslöja några detaljer om vilket lag som blir hans nästa klubbadress."
Varberg eller Halmstad, gissar jag.
Varberg eller Halmstad, gissar jag.
Bra det tycker jag. Kujtim hade varit fastnitad på bänken med Arvidsson i laget, och det är ingen bra situation för varken Kujtim eller Sirius. Vi har ju dessutom Hedman som back-up.
AFC känns som en logisk destination för Kujtim.
AFC känns som en logisk destination för Kujtim.
Fatta en konkurrenssituation mellan Figge-Kujtim. Hehe.. Men ja, med tanke på att Kujtim knappt nu hade varit ett andrahandsalternativ i Blåsvart så får man ju säga att det är bra för bägge parter. Vi har redan en kronisk bänknötare som kostar skjortan.
Vi testar för övrigt en brasse för första gången sedan brasse-Lasses glansdagar. Francisco Diego Venancio da Silva, en 23-årig mittfältare.
Vi testar för övrigt en brasse för första gången sedan brasse-Lasses glansdagar. Francisco Diego Venancio da Silva, en 23-årig mittfältare.
Meriter från Serie D i Brasilien kan man googla sig till. Känns minst sagt tveksamt.
Kujtim till "Live long time"
Jag hoppas ju av s.k. taktiska skäl att Dalkurd går upp i år (tillsammans med oss förstås). Så lycka till Kujtim!
Platsar inte i Sirius men i Dalkurd. Vad ska man dra för slutsatser av det ? Hm...
Ogbu inte ens med i Södras trupp ikväll. Luktar transfer lång väg. Kan vi få en rekyl!!
https://mobile.twitter.com/DKristoffersson/status/755096023786196993
Woho! Kristoffersson har mycket sällan fel.
Woho! Kristoffersson har mycket sällan fel.
Det vore jättekul!
Moses, vi älskar dig! Kom hem!
Sirius Hej!
Sirius Hej!
Fantastiskt!
Ohh!
Vågar inte tro på det...
Vilken karamell det hade varit!!
Men, platsar Ogbu i dagens Sirius?
St:Cyr klubblös. Får se vart han hamnar.
Finns inte någon spelare i hela världen som jag vill ha mer än jag vill ha Moses! Hoppas!!!
Rent känslomässigt vore det grymt med Sunshine, men han är nog tyvärr en lite för dålig fotbollsspelare så här efter ett par tuffa år. För brunkig för 'nya Sirius'.
Angående Moe, så hur är det egentligen ställt med hans situation? Om det är en ömsesidig uppsägning kan ju inte J-Södra sätta käppar i hjulen för en fri transfer. Men just det verkar det vara lite tyst om. Och tufft att konkurrera ut ett par allsvenska klubbar, om det nu stämmer att de är intresserade. Jag tar gärna tillbaka Moe, men inte till vilket pris som helst. Kingen axlar hans roll ganska väl. Rädd för att det kan bli lite väl statiskt med ännu en bollkär mittfältare. Han har ju dock bra erfarenheter här!
Angående Moe, så hur är det egentligen ställt med hans situation? Om det är en ömsesidig uppsägning kan ju inte J-Södra sätta käppar i hjulen för en fri transfer. Men just det verkar det vara lite tyst om. Och tufft att konkurrera ut ett par allsvenska klubbar, om det nu stämmer att de är intresserade. Jag tar gärna tillbaka Moe, men inte till vilket pris som helst. Kingen axlar hans roll ganska väl. Rädd för att det kan bli lite väl statiskt med ännu en bollkär mittfältare. Han har ju dock bra erfarenheter här!
Jag såg Sunshine i höstas och såg inget som platsar i dagen IKS.
Klart, Moses tillbaka.
Hösten blir verkligen spännande. Börjar tro på AS nu
Kompis, det går bra nu.
Wohooo!
Oh jättekul att Moses kommer åter till Studan o Sirius
Det blir hålligång i västrasidans gäng
När som Moses med bortalaget åter tar en rövarsväng!!!
Det blir hålligång i västrasidans gäng
När som Moses med bortalaget åter tar en rövarsväng!!!
Han gör första träningen i eftermiddag 15.30 på löten om man e sugen att kika
En fantastiskt bra sommarsilly på det hela taget! Och bonusbra med El-Kabir.
Förutom Dalkurd, som man inte riktigt kan tävla med, så tycker jag vi gjort bäst sommarsilly i serien hittills. Ok, Varberg möjligtvis då men de har tappat en bra kille också.
Det här blir nog bra för Aho..
http://www.unt.se/sport/anfallaren-lamnar-sirius-4314946.aspx#cxrecs_s
http://www.unt.se/sport/anfallaren-lamnar-sirius-4314946.aspx#cxrecs_s
Aho – IKS största floppvärvning i historien? Med reservation för att vi fortfarande pyntar Bayons lön …
Aho – IKS största floppvärvning i historien? Med reservation för att vi fortfarande pyntar Bayons lön …
Största floppen sett till pengar i jämförelse med produktion antagligen, men verkar ju ha varit en "skön" kille och har nog bidragit till bra stämning i laget. Sånt ska inte underskattas alltid :)
Var har du hört att vi betalar Bayons lön fortfarande? Han släpptes för 1,5 år sen.
Oklara rykten ska sägas. Vi var väl skyldiga honom ett par månadslöner eller något sådant kunde man läsa. Det stökiga var väl att AFC fick honom på lån eller något sådant kaoz..?
Men enligt UNT-Sportens/Meisels KB-värvning-ranking är/var ju Alexis den enda "fiaskovärvningen", vilket jag ställer mig frågan till. Han var ju här en så kort sejour som sagt. Aho däremot, Sveriges dyraste glädjespridare/twittertjenis. Levererade nada.
Men enligt UNT-Sportens/Meisels KB-värvning-ranking är/var ju Alexis den enda "fiaskovärvningen", vilket jag ställer mig frågan till. Han var ju här en så kort sejour som sagt. Aho däremot, Sveriges dyraste glädjespridare/twittertjenis. Levererade nada.
Bayon hade ju kontrakt över 2016, så om ingen annan har tagit över lönen så borde det väl finnas risk för att vi fortfarande betalar den? Eller åtminstone delar av den?
Kontrakt kan ju även brytas i samförstånd utan att lön betalas ut.
Det där med floppvärvningar kan man ju se på många sätt.
Laget måste ju ha fler än elva startspelare i truppen, måste ju ha konkurrens på flera platser. Man värvar ju spelare man tror ska ha en utveckling och med det göra truppen bättre, så i fallet Ahonen blev det ju så att de andra blev bättre än honom, låg något snäpp före och han blev en truppspelare.
Sen kan man ju ha synpunkter på kostnaden för spelaren mot vad han presterade, men i hans fall blev ju spelare som är billigare bättre så det är ju en vinst i sig. Ahonen fick de andra att bli bättre och höja sig, så någon nytta har han ju gjort som jag ser det.
Laget måste ju ha fler än elva startspelare i truppen, måste ju ha konkurrens på flera platser. Man värvar ju spelare man tror ska ha en utveckling och med det göra truppen bättre, så i fallet Ahonen blev det ju så att de andra blev bättre än honom, låg något snäpp före och han blev en truppspelare.
Sen kan man ju ha synpunkter på kostnaden för spelaren mot vad han presterade, men i hans fall blev ju spelare som är billigare bättre så det är ju en vinst i sig. Ahonen fick de andra att bli bättre och höja sig, så någon nytta har han ju gjort som jag ser det.
Någon måste vara sämst och jag undrar om inte Aho varit bäst på just det. För övrigt spännande med marockanen.0
Den där Marockanen tycker jag vi kan skita i fullständigt. Säkert en duktig spelare men våra egna målvakter duger bra.
Känns lite ESK över det, ja. Lex Djordje Pantic.
Karims CV skojar man väl inte bort, men han är ju på ålderns höst så jag vet inte. Känns dessutom sjukt onödigt med tre så kvalitativa målvakter till hösten. OK om man skulle släppa säg Benny, men tvek att han vill göra det ömsesidigt cirka veckan innan transfer-deadline.
Svårt att bedöma Karims kvaliteter utifrån U21-matchen. Blev väl inte jättehårt prövad direkt.
Detta gjorde att jag kom att tänka på när vi var på väg att värva Iraks landslagsmålis. Men det rann ju ut i sanden.
Karims CV skojar man väl inte bort, men han är ju på ålderns höst så jag vet inte. Känns dessutom sjukt onödigt med tre så kvalitativa målvakter till hösten. OK om man skulle släppa säg Benny, men tvek att han vill göra det ömsesidigt cirka veckan innan transfer-deadline.
Svårt att bedöma Karims kvaliteter utifrån U21-matchen. Blev väl inte jättehårt prövad direkt.
Detta gjorde att jag kom att tänka på när vi var på väg att värva Iraks landslagsmålis. Men det rann ju ut i sanden.
Om vi har ekonomi för att värva en Marockansk målvakt tycker jag att vi ska lägga de pengarna på en offensiv spelare. Vi har släppt Aho och fått Karvan långtidsskadad. Dessutom verkar ju CG:s rehab inte gå enligt plan.
Bra spelare ska man inte fnysa åt, framför allt med tanke på nästa säsong.
Först måste vi se till att det blir nån nästa säsong.
Hedman till Karlberg. Den tidigare så breda truppen börjar bli obehagligt tunn med tanke på de skador vi har.
När dom två som inte är långtidsskadade (Karvan och Ante E.) är tillbaka kommer vi ha 19 spelare tillgängliga. Lägger man till Kyria så är det 20. Det är ganska tunt ja.
Lite synd att släppa Hedman precis nu när det finns ett uppenbart vänsterbackshål att fylla de närmaste veckorna. Han hade ju läge att ta chansen nu. Men annars tycker jag truppen känns mycket mer behaglig än obehaglig. Den är kanske relativt liten, men jag tycker ändå den är bred i den meningen att i stort sett alla håller bra Superettanklass. Av de 19 som i truppen så känner jag mig bekväm med i stort sett alla i en startelva.
Av de fem som försvunnit så har tre av dem spelat i stort sett ingenting alls, och två av dem ganska lite. Istället har vi fått två spelare rakt in i startelvan, plus att Kindlund kom lite innan sommaren.
Av de fem som försvunnit så har tre av dem spelat i stort sett ingenting alls, och två av dem ganska lite. Istället har vi fått två spelare rakt in i startelvan, plus att Kindlund kom lite innan sommaren.
Vi släpper honom inte riktigt, han avbryter ju sin elitsatsning och satsar på annat istället. Vet inte vad vi kan göra åt det.
En ung hungrig spelare som vill uppåt. Enligt Karlbergs sportchef. Kul!
Antagningsbeskedet till högskolan kom i går. Gissar på att Hedman kom in på ett program han var sugen på. Civilingenjör antagligen, eftersom han är fotbollsspelare.
Antagningsbeskedet till högskolan kom i går. Gissar på att Hedman kom in på ett program han var sugen på. Civilingenjör antagligen, eftersom han är fotbollsspelare.
IKS B-lag, Frej, plockar in Sosseh.
Emir provtränar för Eredivise-klubb, alltså. Inte kattpiss.
"Hungrig spelare som vill uppåt", är inte det nåt man alltid säger om unga spelare? Sen var han ju uppåt, men valde att gå nedåt, känns som vi kan vara utan den bristen på ambition.
Vi får väl lite utbildningsbidrag vid en eventuell affär av Jesper Nyholm? Häftig utveckling på den grabben. Ser gärna att vi aviserar vårt intresse för honom vad det lider (om han blir free-transfer), i synnerhet då både OP och Hoppe har utgående kontrakt. Just speeden i mittlåset kan jag tycka är en av få svaga länkar hos oss (våra mittbackar är väldigt bra i övrigt). Men en snabb djupledshotande forward kan orsaka problem.
Om man drömmer om Holland hamnar man på något vis likt förbannat i Brommapojkarna. Emir, alltså.
Om man läser reportaget om Karim (välkommen hit förresten) så verkar det som han får en lön på ca 0 kr/månaden.
Han får vara med och lira, typ.
Årets onödigaste värvning!!!
Är Lukas eller Benny på väg bort???
Är Lukas eller Benny på väg bort???
"– Lukas och Benny är våra målvakter till att börja med. Karim ska komma igång och hitta både fysik och tajming. Han ska inte i första hand slå ut de vi har just nu, säger Bergstrand."
Tror och hoppas att det handlar om att vi hade chansen att få en grymt rutinerad snubbe för typ inga pengar alls.
Tror och hoppas att det handlar om att vi hade chansen att få en grymt rutinerad snubbe för typ inga pengar alls.
Som kan bygga upp sig inför nästa sässe...
En så pass rutinerad målis tror jag är för bra för att säga nej till sett till nästa säsong. All respekt för Lukas, men i den eventuella allsvenska hetluften vettefan? Samtidigt som Benny väl spelar sig ur truppen allt eftersom. Känns som Benny 2.0 detta.
Om det nu inte belastar klubbens kaoz-ekonomi så är det ju chill. Men som sagt, det är lite ESK-vibbar över värvningen.
Om det nu inte belastar klubbens kaoz-ekonomi så är det ju chill. Men som sagt, det är lite ESK-vibbar över värvningen.
Finns en hel del på youtube med vår nya burväktare. Kanske en man för nästa säsong att ha i målet? Han kan ju inte direkt ha tappat allt det som visas i filmklippen.
Benny verkar spela sig ur ja med tanke på att han inte verkar så intresserad i U21.
Kambusi har äntligen fått A-lagskontrakt, över 2018. Kul när egna produkter får kontrakt. :)
Sunshine klar för GUSK uppenbarligen, tror inte han hade hållit i en satsning mot allsvenskan. Kul med Kambusi!
Kul med Kyria. Tycker han imponerade mer än Ogge i senaste U21-matchen.
Med Ians förlängning har vi 16 man klara för 2017. Nu hoppas jag framför allt på att Hopkins och OP skriver nya kontrakt.
Viskas om att just det är på G. Ser bra ut inför 2017 får man säga, om än utan att känna till serietillhörigheten.
Läckert! Vilka saknar kontrakt för 2017 förutom OP och Hopkins? Ja, Moses och Karim då så klart. Lukas va?
Perfekt läge för Kim och Tolle att förnya kontrakten med de spelare de absolut vill behålla. Samtidigt en enorm tändvätska för de som förnyar att det blir som vi alla drömmer om.
Lukas, ja. Även NBT och Ante E, tror jag.
såg att sphetim är klar för degen. var det inte han som gjorde hattrick i den där premiärmatchen för nåt år sedan när vi vann med 5-1 eller är jag ute o cyklar som vanligt
Du är ute och cyklar som vanligt.
såg att sphetim är klar för degen. var det inte han som gjorde hattrick i den där premiärmatchen för nåt år sedan när vi vann med 5-1 eller är jag ute o cyklar som vanligt
"nåt år sen"
vem var det då?
1-5 matchen var ju 2008 och ingen gjorde hattrick där.
1-5 matchen var ju 2008 och ingen gjorde hattrick där.
jo jag drog i mig tre pavor shiraz uppenbarligen
Näste vänsterback på tur? "Mani" Adeyeye ska visst provspela. Sedan Käck lämnade har vi haft Figge, Johan, Kalle, NBT, Kim, Bala och Arvidsson på positionen.
Tycker det är bra att de testar killen med U-21 och allt men jag tror inte det blir nåt kontrakt va?
Ante E ska fått ett kontraktsförslag för nästa säsong.
Låter lika vansinnigt som det var att ge Sirelius ett nytt kontrakt.
Ante E ska fått ett kontraktsförslag för nästa säsong.
Underbart!
Så länge det är ekonomiskt smart typ prestationsbaserat a la Ian så är det ju svinbra att förlänga med Ante E.
Ääähhh Det är alltid svinbra att förlänga med Ante E.
Okej då.
Ge snubben ett livstidskontrakt.
Nu börjar det komma fram lite vettiga åsikter här.
Livstidskontrakt och skivkontrakt.
Ante!
Provspelaren nobbades.
Provspelaren nobbades.
Livstidskontrakt, skivkontrakt och staty utanför studan!
Läckert! Hade vi varit klara för allsvenska med Ante i laget tro? Sammantaget ser det hursomhelst bra ut på kontraktsidan.
in med bylle
Hammarby vill ersätta Bergstrand med Bergstrand. Kim har tydligen haft ett möte med Bajen.
Äh! Inget att bli nervös av. They will never understand.
Tror inte Bajen sparkar Nanne.
Tror inte Bajen sparkar Nanne.
inte nu, det var närmare i somras
Sirius för tydligen diskussioner med Diego Montiel från Dalkurd. Han är 21 år och ursprungligen från Västerås.
Sirius för tydligen diskussioner med Diego Montiel från Dalkurd. Han är 21 år och ursprungligen från Västerås.
Gjorde inte han segermålet mot oss?
Saxat från Svenska Fans. Hoppas att det är taget ur luften...
"Tyvärr siriusvänner men enligt en källa verkar sarfo snart vara klar för Djurgården"
"Tyvärr siriusvänner men enligt en källa verkar sarfo snart vara klar för Djurgården"
Undrar om Kim och Tolle i så fall också är klara för Djurgården?
Det enda som göra detta troligt är att Sirius ekonomi är i botten. Varför skulle Sarfo annars lämna? Att byta till ett lag i nedre delen av allsvenskan?
Eller att få Kim och Tolle att stanna. Jag menar att våra tränare har en klausul i kontraktet om ökad lön utifall Sirius går upp.
Tyvärr siriusvänner men tyvärr verkar Sarfo snart vara klar för IFK Göteborg.
Jag kan också skriva saker.
Jag kan också skriva saker.
En snubbe sade Bajen till mig, så som sagt, folk snackar och han må vara ryktenas man. Konstigt vore det om han inte väckt denna typ av intresse. Men inte under ett par mille va.
Undrar om Kim och Tolle i så fall också är klara för Djurgården?
Som en händelse meddelas idag att Mark Dempsey lämnar DIF
Om Kim hoppar av så vill jag att det ska ske så fort som möjligt så vi hinner lösa ny tränare i rejäl tid innan nästa års försäsong.
Men sluta noja. Kim och Tolle går till AIK....när Norling lägger av.
Enligt det här så vill Hammarby bara ha Kim, vilket skulle kunna öppna för att Tolle kör ett år till med Sirius. Sen kanske Kim vill ha med Tolle till Bajen ändå.
http://www.expressen.se/sport/kronikorer/mathias-luhr/luhr-skulle-innebara-en-ny-syn-pa-framtiden/
http://www.expressen.se/sport/kronikorer/mathias-luhr/luhr-skulle-innebara-en-ny-syn-pa-framtiden/
Nu får ni starta en ny tråd. Det är fan inte sommar längre.
UNT skrev nyligen att Sirius inte kan räkna med mycket pengar för Kim B. om han lämnar.
Varför? Han är en nyckelperson i truppen samt står under kontrakt. Av vilken anledning skulle man inte kunna nobba bud alternativt kräva en ordentlig hacka?
UNT skrev att man inte kan stoppa en övergång om Kim vill byta, för att han då inte skulle ha motivationen. Det köper jag inte, man ska väl vara professionell och löpa linan ut med sin arbetsgivare som man har avtal med.
Varför? Han är en nyckelperson i truppen samt står under kontrakt. Av vilken anledning skulle man inte kunna nobba bud alternativt kräva en ordentlig hacka?
UNT skrev att man inte kan stoppa en övergång om Kim vill byta, för att han då inte skulle ha motivationen. Det köper jag inte, man ska väl vara professionell och löpa linan ut med sin arbetsgivare som man har avtal med.
Vad jag förstått så är Tolle endast intresserad av AIK av de tre stora Stockholmslagen. Kim har ju ett förflutet i Bajen så han har redan gått över fiendelinjen. Tolle/Mirca tror jag funkar bra.
Äh, ni lyssnar ju inte. Nu låser jag tråden. Någon ordning får det väl vara.