Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-Ängelholm sön 26/6 kl 18:00

En måstematch mot ett bottenlag.
Under 1000 på plats?
Minns vårens cupmatch på Löten, då vi blev utspelade.
ÄFF är ett lurigt lag, vågar inte tippa.
Tyvärr tror jag också på en usel publiksiffra men hoppas på över tusen.
Jäklar vad det regnar, hoppas inte matchen blir inställd
Jäklar vad det regnar, hoppas inte matchen blir inställd

Vad yrar du om, bonde? Inget regn alls i sta'n.
Med tanke på att matchen krockar med åttondelsfinalen Tyskland-Slovakien och det lite trista vädret samt en söndag kl 18 så lär det nog bara bli 7/800 pers, tyvärr. Svennebanan sviker.
SvennebananRRR kommer i alla fall. Men krocken med EM fotbollen suger
Härligt, trotts skit match! Stäng serien nu :)
Skön grisseger!!
MEN VAR I HELVETE HÅLLER UPPSALABORNA HUS.
Tack Ian! Skönt att även vi kan vinna matcher som vi inte riktigt förtjänar. Det är så man går upp till...(skall inte nämna ordet)
förtjänar o förtjänar. Ingen kan väl säga att Ängelholm förtjänade nåt
Hade kunnat bli baklängesmål momentet innan, eller tappade poäng iaf. Men nej ÄFF förtjänade inte heller seger men de var betydligt bättre än tabellen visar.
Väldigt medioker match... men väldigt skön seger! Äntligen beter vi oss som ett topplag. Kan inte komma på när vi vann den här sortens match senast, men det var bra längesedan.

Ängelholm kämpar och sliter, men vilka skraltiga avslutare de hade. Det saknades ju inte lägen, men det blev sällan nervöst när de sköt löst, och tio meter över eller bredvid. Tippar att det var sista gången de besökte Studan, för nu åker de ner i regionalserierna där de hör hemma.
Vinst trots halvtaskigt spel är en styrka men vår lägstanivå måste blir bättre. Vad höll Benny på med stundtals?

Väldigt medioker match... men väldigt skön seger! Äntligen beter vi oss som ett topplag. Kan inte komma på när vi vann den här sortens match senast, men det var bra längesedan.

Ängelholm kämpar och sliter, men vilka skraltiga avslutare de hade. Det saknades ju inte lägen, men det blev sällan nervöst när de sköt löst, och tio meter över eller bredvid. Tippar att det var sista gången de besökte Studan, för nu åker de ner i regionalserierna där de hör hemma.

jag ser gärna att de kvalar bort vsk från eliten
Förköp i all ära, men att det i luckan kostar 180 riksdaler för en halvsunkig sittplats på sektion B är ett smärre rån. Kan nog skrämma bort en del spontanpublik.

Matchen? Faktiskt såg gameplanen riktigt märklig ut. Super-Dragan var som en libero, men saknad i boxen och vi kom mestadels felvända (förutom på högerkanten) när anfallen kom till. ÄFF gjorde det bra ändå och kanske har de scoutat oss bra eller något, för de bjöd ju upp bra även i cupen. Men sjukt skönt att det blev seger till slut. Styrkebesked! Nu tar vi Assen av bara farten! ;-)
Jag tror inte det var gameplanen utan genomförandet. Anledningen till att vi kommer felvända eller mot uppställt försvar är att det går så FUCKING JÄVLA LÅNGSAMT så fort vi får bollen. Kombinera det med noll djupledslöpningar så blir det som igår. Då behöver inte Ängeholm scouta ett skit. Sen är det talande för matchen att det var en individuell prestation som ledde till mål.
Kingsley är på många sätt en fantastisk spelare men han kan också vara enormt omständlig med bollen vilket då gör hela laget stillastående eftersom det mesta går just genom honom. Då har man ett helt uppställt försvar att spela sig igenom och med tanke på både Dragans och Antes oförmåga att dra sin gubbe skapas de flesta bra chanserna från kanterna men då måste det gå så in i helvete mycket fortare än vad det gjorde igår.
Kingsleys roll är delvis att hålla i bollen så att laget kan flytta upp, då kan vi inte direkt säga att han inte ska hålla i bollen. Plus att han är den ende i laget just nu som klarar av det. Sen skulle till och med han kunna spela snabbare om han hade spelare som visade sig mera och om han fick fler passningsalternativ.
Det är iofs typiskt Ängelholm att spela hyfsat men förlora ändå. Senaste fyra matcherna har de 48-39 i avslut men 0-8 i målskillnad.
Jönköping vann matcher liknande gårdagens på löpande band förra säsongen...
http://www.hd.se/2016-06-26/aff-fick-en-laxa-pa-studenternas
ang lördagsmatchen :Personligen var jag så nevös , kunde inte stå kvar hela andra halvlek, vandrade som Fantomen bakom stora läktaren , och svor i mitt inre över den tunga luften som sög fast bollen i gräset, men pust sicken tur att bollen rullade in , då blev jag lycklig o glad i mitt sinn!
Hallå
Blitt det ngt spel på lördag i Ängelholm?
Är här nere l söder å väntar men konkurs för Ängelholm???
Suck dubbelsuck!
Verkar osäkert. Denna tråd är dessutom för hemmamatchen