Härligt att serien börjar igen. Det blir en lätt seger med 3-0 inför 1445 solvarma personer. Ogbo gör ett av målen.
Sirius-Assyriska 24/7 18.00
Kim och/eller Moses in i startelvan? Benny eller Lukas i mål? Nu kör vi!
1-0 inför 1008 pers.
Vi har, mig veterligen, aldrig vunnit 4 raka i Superettan.
Alltid kul att slå rekord.
Andra raka hemmamatchen med en publiksiffra under tusen :-(
Tappa inte det här nu Sirius! Vore så oerhört onödigt att tappa poäng eller tom förlora när vi ledde med 3-0.
Dubbel pga kass uppkoppling.
SuperDragan
Tack för att du finns.
Underbar match! Fantastiskt väder, många mål. Mumma! Arvidsson är min nya idol.
Kändes lite kymigt där ett tag vid 3-3 o jätteläge för AFF . Men tack som f-n Super Dragan.
Underbar match! Fantastiskt väder, många mål. Mumma! Arvidsson är min nya idol.
Får hålla med där. Han hittade iofs inte riktigt in med de inlägg han slog, men visade en jävla vilja, jagade på laget och var allmänt bra. Bra värvning, hoppas det fortsätter såhär!
Härligt att vi vann till slut, överraskande publiksiffra.
Hoppas det inte är något allvarligt med Johan, något med knät enligt Lagerlöf.
Hoppas det inte är något allvarligt med Johan, något med knät enligt Lagerlöf.
Jag hade förväntat mig en sån här riktigt sommarklibbig och seg match. 0-0, eller i allra bästa fall 1-0 genom någon Super-Dragan-prestation. Men så är jag ju riktigt kass på att tippa också.
Svårt att analysera vad som hände egentligen, men matchens avgörande moment måste ju varit när Assarna tokbrände chansen till 3-4 just efter kvitteringen. Det kändes som vår biljett tillbaka in i matchen tänkte jag där och då, och så blev det ju också. Sen var vi väl ändå rejält mycket bättre över 90 minuter, så det kändes ju helt rättvist. Hur Assarna kunde vinna avslutningsstatistiken fattar jag inte riktigt, för det kändes som att de hade exakt sina tre mål plus ovan nämnda målchans, och ingenting mer.
Håller helt med om Arvidsson. Vilken jävla kvalitet han höll. Sjukt att vi kunde signa upp honom egentligen.
Svårt att analysera vad som hände egentligen, men matchens avgörande moment måste ju varit när Assarna tokbrände chansen till 3-4 just efter kvitteringen. Det kändes som vår biljett tillbaka in i matchen tänkte jag där och då, och så blev det ju också. Sen var vi väl ändå rejält mycket bättre över 90 minuter, så det kändes ju helt rättvist. Hur Assarna kunde vinna avslutningsstatistiken fattar jag inte riktigt, för det kändes som att de hade exakt sina tre mål plus ovan nämnda målchans, och ingenting mer.
Håller helt med om Arvidsson. Vilken jävla kvalitet han höll. Sjukt att vi kunde signa upp honom egentligen.
För att vara första matchen för Arvidsson och med en matchotränad OP bredvid sig var han grym, alltså vilka hörnor han slår, stenhårda med en jävla skruv. Vilket vapen det blir med lite mer inkörning.
Dragan....gå aldrig utanför straffområdet, håll dig där inne så är saken biff.
Dragan....gå aldrig utanför straffområdet, håll dig där inne så är saken biff.
Galen match som var som en mental berg-och-dalbana. Super-Dragan är stekhet för tillfället! Hoppas på ett positivt besked om Johan. Hans löpningar är viktiga.
Tur att jag glömde kolla UNT matchreferat, hade blivit tokig över att blåsvart tappat 3-0 ledning. Gick in på UNT 91:a minuten och gjorde ett glädjeskutt. Och när dessutom AFCXYZ fick stryk och Dalkurd bara fick oavgjort blev man ju euforisk.
Sirius Hej!
Sirius Hej!
Arvidsson skiner av klass.