Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

IKS - Varbergs BOIS 6/8 kl. 16.00

Äntligen match igen för mig! Hösten blir spännande, får hjärtklappning bara jag tänker på det. Vi har ett antal matcher framöver där vi borde kunna skörda en hel del poäng om lyckan står oss bi. 3-1 till blåsvart mot Varberg är mitt djärva tips ;-)
Sirius Hej!
Varberg har rutinerade backen Pär Asp avstängd. Någon skillnad gör det väl alltid.
Två raka förluster har de också.
Det är nu vi behöver snäppa upp jämfört med vårsäsongen. I förhållande till de sex lag precis bakom oss i tabellen har vi statistiken 2 vunna, 2 oavgjorda, 2 förluster. Dvs jämt upp. I förhållande till de 9 följande lagen har vi 7 vunna och 2 oavgjorda. Vi har dessutom på hemmaplan släppt in mer mål än sju andra lag, dock har vi gjort överlägset mest. På bortaplan har vi faktiskt släppt in minst mål men tre lag har gjort fler.
Varberg är ett lag som vi inte brukar ha så lätt för så en trepoängare vore mycket välkommet.
Det där var ju ytterst deprimerande läsning, nu är jag övertygad om att vi förlorar.
hoppas på mörke folk nu när semestrarna börjar ta slut o ingen vet om att OS har börjat
Repris på ÄFF matchen. Och har inget emot det så länge poängen ramlar in.
"Vi ska köra över dom" sa Kim. Hm...men seger och 3 st. underbara pinnar räcker för mig.
Sirius Hej!
Detta måste vara Sirius år, man kan inte förklara det på något annat sätt eftersom de vinner trots uselt spel....
Ja känslan är verkligen att vi i år vinner de här matcherna som står och väger. Förra året tog vi fler individuella stilpoäng, men i år är vi mer av ett hårt arbetande kollektiv. En lagmaskin helt enkelt. Hoppas vi kan fortsätta på den inslagna vägen.
Vi vinner och leder serien, nu behövs (bara) 7 segrar av de 12 som är kvar.
Det går bra nu. Gnuggar mig i ögonen. Och det trots att spelet inte känns hundra. Sarfo, Lukas och JA bäst idag.
Helt ok domare också! Allt är bra! Utom den AFC-iga publiksiffran då.

Helt ok domare också! Allt är bra! Utom den AFC-iga publiksiffran då.

Japp. Sirius är på väg mot allsvenskan och bara 1897. Förhoppningsvis får vi en avgörande match mot Frej i slutet av oktober och då sluter Uppsalpubliken upp.
Fast AFCVU har väl aldrig haft över 100?
"– Jag vill gärna nämna publiksiffran som jag tycker är fullständigt usel. Det känns inte som att Uppsala vill ha ett allsvenskt fotbollslag. Nu får de fan ta och skärpa sig och komma hit och hjälpa oss. Vi behöver stöd, ekonomi och det går inte bara att sitta och snacka om allsvenskan. Alla måste bidra, säger Bergstrand som själv tog upp ämnet på presskonferensen efter matchen."

Exakt så.
Och vi i Västra kan också självrannsaka oss. Känns som att klacken går bakåt för varje match.
Men spelmässigt bättre än någonsin typ och det får man se till att njuta över! Alla runt om själva planen får ta och steppa upp. Sedan måste klubb och supporterklubb aktivt försöka locka nya generationer supportrar som kan ta vid och lyfta det sjunkande skeppet. Om man ska se sanningen i vitögat är Studans stora målgrupp ungefär som KD:s väljare, d.v.s gamla och till viss del utdöende. All respekt för alla gubbar men var fan är ungdomen?

Får dock nypa sig i armen över sex raka segrar. Sexiga Sirius!
Ja flera "äldre" verkar ju göra allt för att förbättra publiksnittet. Tifo t ex verkar jobba hårt för att få ihop en egen klacksektion ;-)
Å ena sidan är jag är inte det minst orolig för varken publiksiffrorna eller Västra just nu. Det kommer att komma folk. Gör vi hyfsade resultat mot Ljungs och Degen så kommer det garanterat 3500 mot GAIS och blir proppfullt på Sektion A.

Fast det betyder ju inte att vi bara ska luta oss tillbaka. Jag är också bekymrad över nyrekryteringen till Västra. De flesta av kärntruppen i klacken idag anslöt under den förra Superettatiden. De som driver Västra om sådär åtta år borde alltså ansluta till oss idag… och det känns inte riktigt som att det ser så ut.

Och som alltid är frågan hur vi ska göra för att locka in nya och yngre förmågor till klacken. Och jag tycker egentligen inte att det borde behövas något mera utöver än det vi gör nu. Vi går på alla matcher, vi hörs så mycket det går på värdelösa Sektion A, vi syns (lite sämre på den biten kanske), vi märks på sociala medier. Det borde fan räcka så.

Vad jag tror vi kan göra bättre är att aktivt bjuda in de som ändå dyker upp bland oss. Kommer ihåg att jag inför en av våra första supportermatcher skrev och bjöd in två av våra yngre supportrar – den ene kallades Joint – och det fungerade ju bra, men det var också lite enklare då när vi var max 20 stycken att hålla reda på. Men jag tror det kan göra skillnad om vi blir bättre på att prata med nykomlingar på läktarna, visa att de är välkomna, höra om de vill åka med på våra bussresor o.s.v.
Och matchen, ja. Tycker inte riktigt den var jämförbar med matchen i Ängelholm, där var vi ju rätt kassa och vann bara på bättre effektivitet. Igår var vi faktiskt bra. ”Sirius hade bara två chanser förutom målen” skrev hallandsblaskan – herregud, vi hade ju Dragans stolpskott, Dragan över ur soprent läge, och minst två grymma närskottsräddningar av Wulff.

Tycker det här kändes som en riktigt viktig och tung seger, vi kan hålla i segersviten även när vi får lite svårare motstånd. På Studan känns vi så jävla starka nu. Bara bortaspelet som oroar lite.

Och matchen, ja. Tycker inte riktigt den var jämförbar med matchen i Ängelholm, där var vi ju rätt kassa och vann bara på bättre effektivitet. Igår var vi faktiskt bra. ”Sirius hade bara två chanser förutom målen” skrev hallandsblaskan – herregud, vi hade ju Dragans stolpskott, Dragan över ur soprent läge, och minst två grymma närskottsräddningar av Wulff.

Tycker det här kändes som en riktigt viktig och tung seger, vi kan hålla i segersviten även när vi får lite svårare motstånd. På Studan känns vi så jävla starka nu. Bara bortaspelet som oroar lite.

Ja och Ians friläge/straffsituation samt minst en fin inspelning från kanten av Kim och Moses som tog på försvar