Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Träningsmatcher säsongen 2016/2017

Efter lite ändringar så ser träningsmatchandet ut såhär just nu (samtliga matcher i Relitahallen)

Lör 10 sep 2016 kl. 12:45 Sirius - Ljusdal
Tis 13 sep 2016 kl. 17:00 Sirius - Västerås
Sön 18 sep 2016 kl. 15:30 Sirius - Tillberga
Lör 24 sep 2016 kl. 16:30 Sirius - IFK Motala
Fre 30 sep 2016 kl. 18:00 Sirius - Broberg
Sön 9 okt 2016 kl. 13:15 Sirius - Baikal Energy
Fre 14 okt 2016 kl. 19:00 Sirius - Tellus
Sön 23 okt 2016 kl. 15:30 Sirius - Bollnäs

Det kan bli några intressanta matcher. En hel del siriusbekantingar i motståndarlagen också.
Ska bli jäkligt kul o spännande och följa våra bandy krigare.En regäl vinst me 3-5 mål mot Ljusdal önskas.
Match igen på tisdag!
SM-guuuuuuuuld
Hehe vad bra dom spelade! Grymt!
Det kan bara inte vara sant?! Ställde VSK upp med ett B-lag? Inte enligt laguppställningen i alla fall. Fantastiskt kul. Ni som var där, berätta!
2027
VSKK hade ett antal spelare borta (skadade) men båda lagen hade ungefär lika många juniorer med. Vi spelade moget och vågat. Fall var bitvis magiskt bra! ALLA tog jobbet även om det var tungt sista 20 minuterna.

Nu slår vi dessa raka fina passningar upp i banan och vågar även gå på mål. Vi tog hemjobbet bra och var täta längst bak.
Härligt
Glömde nämna Kumpuoja som gjorde det svårt för VSK gång på gång.
när vann blåsvart senast mot VSKK? 8-1?
Fantastiskt kul! Allt annat än SM-guld nu kommer att komma som en stor chock.
Vi vann senast mot VSK den 18 januari 2014. Vad du menar med 8-1 förstår jag inte.

Fantastiskt kul! Allt annat än SM-guld nu kommer att komma som en stor chock.

Javisst är det så! Seeeeeeeeeeeeex SM-guld

Bra artikel i bandypuls. Inga dåliga ursäkter om saknade spelare osv.
"Sirius dominerade mot den regerande mästaren Västerås redan från början. "

http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/sirius-forsasongsskrall-slog-regerande-mastaren-vasteras-sk-vi-kan-hota-de-basta-lagen
Kul! Har tyvärr inte sett någon match ännu men enligt elitrapport har vi på 2 matcher 4 hörnmål på 12 försök. Grymt bra om det stämmer.
Hörna handlar ju mycket om vem som spelar in bollen och där är Lars Fall riktigt bra. Vad gäller skott så hade Tranblom några "stänkare" på hörna igår (vara ett mål).
Ni som varit och sett Sirius nu senast, hur har Tranblom sett ut (förutom bra skott)?
Jag ska erkänna att jag var lite orolig att han skulle ha lite problem nu i början med tempot (efter några år i Allsvenskan). Det tror jag inte nu. Han har sett stark och skapligt snabb ut tycker jag. Han rusade bra på hörna någongång också vill jag minnas. Han och Lundberg känner varandra sedan Falu tiden så jag tror att de ska passa bra ihop.
Han har pondus!
Man vågade anfalla med mycket folk på båda sidor och mitten.Alla 3 finnar mycket bra och Bergström också.Backlinjen tät.

Ni som varit och sett Sirius nu senast, hur har Tranblom sett ut (förutom bra skott)?

Han är ju en klar förtärkning om man ser gentemot Bärneskär. Fattar många rätt beslut på isen och tar inga dumma utvisningar.
Jag är också imponerad av nya finnen Määttä vilket är en spelare som vi kommer att ha nytta av. Han gjorde många bra saker och var snabb med klubban och hade en bra skridskoåkning.
Zockeberga på Söndag. Missar den tyvärr.
Missar gärna Zocke om han inte bjussar på kir
Jag har en lite obehagligt krypande känsla i kroppen inför söndag men något i mig säger samtidigt att jag litar på att vi ska vara täta bakåt.
Känns mycket bättre nu även om det blev en uddamålsförlust! Vi är med och jag tycker det ser bra ut inför säsongen.
Tellus mötte Unik häromdagen och unge William Hallberg (från Nässjö) gör tre mål för Tellus. Han gjorde många mål redan förra året. Det är en spelare att ha koll på när vi möter dem!
Såg att det blev blev 2-4 (2-1) mellan ett Unik spetsat med Siriusjuniorer och Motala. I dag blev det 3-0 till de goda, men 9-8 i hörnstatistiken. Hur såg det ut?
Ludde grym debut (?) i målet. Annars slött!
Precis. Slött så Bill, segt sa Bull. Men Fall spelade i en egen division. Snygg pass av Thorén till Markus vid 3-0 målet. Motala backade hem eller som man säger; parkerade bussen i straffområdet. Kul att Ludde fick hålla nollan. I övrigt zzzzz....
Debut å så håller han nollan grabbhalvan. Det är lovande! Kan tänkas vara en tung träningsperiod som gör det trögt just nu!
Det var dock inte Luddes debut. Han stod och assisterade ju till och med i 6-2-segern mot Gripen i fjolårets elitserie.

Det här var annars rätt tvetydligt:

"– ”Ludde” var riktigt bra och fick också hålla nollan. Tillsammans med liberon Victor Lundberg var han bäst i matchen.

– Jag tror knappt vi släppte till en målchans, det är jag så klart nöjd med, fortsätter Gabrielsson.
"
Nja Gripenmatchen var väl en felregistrering på Elitrapport? Om jag minns rätt vill säga!
Just det, det stämmer. Så det är möjligt att det var hans debut. :-) Synd bara att det inte finns någon U21-serie eller liknande för honom att matchas i i vinter. Samma vad gäller Gurra som inte lär konkurrera ut Hedberg, men som fortfarande är duktig och lovande men i behov av speltid!
Jag tycker vi bör ha ett u23 (edyl) lag spm gärna spelar i divion 1 för att kunna behålla fler efter 21 årsåldern samt kunna "vädra" några a-lagsspelare.

Jag tycker vi bör ha ett u23 (edyl) lag spm gärna spelar i divion 1 för att kunna behålla fler efter 21 årsåldern samt kunna "vädra" några a-lagsspelare.

har för mig att Roos en gång sa att det inte ger någonting för spelarna att spela i div 1, Då är träningarna betydligt mer utvecklande.
Det kan så vara då de är för bra för den serien men med kommande upplägg dvs en allsvenska så kommer division ett att höjas (förhoppningsvis)

På fredag är det Broberg som står för motståndet! Känns som en viktig match för att stämma av var vi står.
Fredagsmys med bandylaget låter trevligt.
Tur att man inte kunde komma och se matchen. Jobbigt.
jaha och hur gick det då
Aj den sved! Jobbigt!
Meh resultatet då?
2-10 eller 11....... Gggggaaahhhh
Åjävlar.
Men vi spelade ju med 8 (!) man sista halvtimmen.
Jag läste det i UNT. Det förklarar ju en hel del. Skönt.
Varför vi drog dit utan avbytare har jag däremot ingen aning om, finns väl nån anledning till det också hoppas jag på.

Varför vi drog dit utan avbytare har jag däremot ingen aning om, finns väl nån anledning till det också hoppas jag på.

Hade kanske funnit plats för någon till junior om de inte var upptagna på annat håll?! Bra ändå att inte riskera något för en träningsmatch! Oroande med så många ljumskproblem dock!
Nedtränade eller ej, denna bredd (läs: avsaknad av bredd) skrämmer mig.
Det stod 2-3 när dom gjorde tre "fluke" mål. Hörna, hörnkontring och mål när Jenefeldt var skadad. Efter det klev Jenefeldt, Victor och Thorén av och Sirius slutade spela.
"åtta" är en siffra man kan ta med en nypa salt.
Ja, bristen på bredd har jag ojat mig över i flera år. Hittills har det ju gått bra ändå, men nu börjar vi verkligen leka med ödet här. Har vi alltså tretton seniorer i truppen? Känns som vi lever jävligt farligt i vinter om det inte kommer in någonting mer.
Broberg och Eskhult ansluter väl till kvalet som vanligt.
Om det blir kval i år alltså.
Allt annat än kval är en sensation.
Dags för en sensation med andra ord!
Jag är lugn
Kval blir det är jag övertygad om. Största hoten i kval är som vanligt skador på nyckelspelare, ljusdal samt att hamna i ekonomisk kris igen.
Jag minns den gamle Jonas, som alltid tippade tvåsiffrigt till oss......
Vi spelar ju jämnt med Broberg så länge vi är elva mot elva, men skador och sjukdomar tillhör sporten/verkligheten så tunnheten i truppen oroar som sagt. Bästa elvan på länge, men svagaste bredden någonsin?
På söndag är det Baikal Energy som står för motståndet. Ilja hoppas jag är med. I övrigt vet jag inte mycket om dem annat än att de var i final ifjol. Rysev (MV) och Jegorytjev har varit med i landslaget
Gavrilenko tror jag fortfarande är kapten

Det blir nog åka av från ryssarnas sida.
Bra där! Bästa matchen på länge

Bra tempo och bra passningsspel samtidigt som det känns att det finns mer att hämta!

Ryssarna var lite griniga på slutet men det var nog mest på domarn

http://mobil.unt.se/sport/klarade-kryss-mot-ryska-topplaget-4400743.aspx
4-4 mot ett starkt ryskt lag är ju bra.
Vågar man börja hoppas på nåt...eller....?
Håwe skrev...
Vågar man börja hoppas på nåt...eller....?

Vi är klart bättre nu än vid samma tid förra året. Om vi har tur och kan hålla oss skadefria (framför allt vad gäller Fall, Hydas, Jenefeldt och Kumpuoja) finns det god anledning att vara lite mer optimistisk men den extremt tunna truppen oroar.
Nu har ryssarna skrivit lite om matchen och även lagt upp youtube klipp
http://www.bandyvesti.ru/?p=22290
https://www.youtube.com/watch?v=pAM3tlJiYzw
Kul!
Statistiskt sett har det ju med något undantag sett bra ut på försäsongen i år. Det rann iväg när vi spelade med ett par-tre spelare kort mot Broberg, men som sagt, med rekordfå seniorspelare i truppen kan ju sådant hända även i elitserien (eller att man kastar in juniorer). Men startelvan är som sagt intressant och kanske den bästa på flera år. Måtte vi hålla oss skadefria så ska vi väl kunna hoppas på några skrällpoäng i vinter iaf. Tellus och Gripen verkar klappsämst hur som helst.
Även Kalix känns lite klenare i år med tanke på tapp av rutinerade mannar.
Vilken har spelat i nr 5 senaste matcherna? Defensivt känns vi starkare och tuffare i år.Ganska många felpass igår berodde säkert på snabba ryssar.Bergström i anfallet är intresant.Fall och Marcus otroligt bra.
Undra vad status är på ryska finallaget. Unik ledde med 4-2, men tappade i slutet till 4-5. Antingen lär Iljas lag vara försvagade eller så chillar de inför WC. Med det sagt verkar Unik ändock starka.

Vilken har spelat i nr 5 senaste matcherna?

Tror det har varit olika, senaste var det junioren Oskar Rönnkvist. Juniorerna har haft lite olika nummer på försäsongen

Undra vad status är på ryska finallaget. Unik ledde med 4-2, men tappade i slutet till 4-5. Antingen lär Iljas lag vara försvagade eller så chillar de inför WC. Med det sagt verkar Unik ändock starka.

Baikal har inte spelat så bra hemma i Ryssland heller under försäsongen.
Träningsmatcher är alltid träningsmatcher och inget annat. Bra i alla fall att inte förlora mot Baikal.
Träningsmatch idag mot Tellus kl 19.00 i Relitahallen.

Kimmo i mål. Tellus har vunnit mot Unik på försäsongen.

Kimmo stod förresten och tittade på Sirius - Baikal häromdagen och en viss "hemlängtan" tror jag mig ha sett hos honom.
En av de yngre bröderna Määttä (Tommi tror jag) var där också. Kanske var det något som även lockade honom.
Det var väl med nöd och näppa som de besegrade Unik, 3-2 har jag för mig. Förväntar mig en Siriusseger med ett par-tre bollar, förutsatt att grabbarna inte råkar vara allt för nedtränade.
5-0 t.o.m. I kväll var det Kjelles tur att få hålla nollan!
Jätteroligt att Tobias A levererar igen. Hoppas han blommar ut i år.
Inget övertygande spel, men helt klart numret större än Tellus. Tellus hade inga avslut på mål genom spel för än i slutet... Markus var tveklöst bäst på plan. Spelade fram till 3, låg bakom ett och gjorde ett. Klev av i 80e efter en tackling/krock. De sa att det inte var någon fara, men man blir onekligen lite orolig.
Jag är fortfarande glad över vår vinst mot VSK så det har varit en bra försäsong i min värld.

Jag tror inte vi behöver skämmas något i år över resultat mot seriens topplag. Jag oroar mig lite över att de sämre laget kanske kommer spela hårt och försöka ta bort Fall och Kumpouja. Då kan det bli tungt!
Tellus körde fysiskt i andra... Thorén fick ta mycket stryk. Hans utvisning var när han ledsnade och gav igen. De var hårda mot Markus, men han var hård tillbaka. Jagade och stressade som en iller. Riktigt kul att se. Sirius vann ganska många bollar genom att stressa högt.
För övrigt så kan Tellus vara elitseriens skäggigaste lag. Kanske har med närheten till hipstermecka att göra. :)
Klickbajtarna UNT:s rubrik: "Siriusstjärnan knäskadad". Hann befara det värsta, men det verkade inte röra sig om någon skada öht.
Nej en lårkaka enligt Olle och en säkerhetsåtgärd att gå in å inte spela klart
Bollnäs på söndag kl 15.30 Relitahallen. Tuff match men samtidigt en bra värdemätare på var vi står
Jag tror vi vinner igen.
Haha, Steffe. ;)
Vi har ju redan slagit VSK så.

Torsk mot giffarna. Någon som såg matchen? Olle påstår att det blev lite väl stora siffror. Stämmer det?

Jag tyckte att det var vi som styrde spelet och att det var vi som satte farten i matchen. Bollnäs var oerhört defensiva och ville inte bjuda till något. Med PN framåt så kanske de inte behöver det men tråkigt.

Det spel vi har kräver väldigt bra kondition och det blev lite sega ben i mitten av andra. Vi åkte på två utvisningar samtidigt och gjorde inte hemjobbet alla gånger vilket Bollnäs utnyttjade. Kumpouja togs hårt emellanåt (PN surnade till bland annat) och även Fall fick en del pååkningar.

I det stora hela en bra match där vi straffas hårt när inte alla tar jobbet. Det går att se glimtar av storspel men det gäller att orka hålla ihop det under hela matchen.
Bra rapport och analys. Tack
Är det avslag (Sirius-Finland) i Relitan om en timme eller? Hittar ingen info på varken hemsidan eller elitrapport. Där framgår det dock att Tellus ska matcha mot USA i kväll. :-)
Matchen ska ha spelats klockan 14. All info jag lyckats detektivarbeta fram...
Sirius A var bokade i Relita från 14.Andra halvlek började ca 15:20. 3-3 i pause,Slutade 4-6.Finne nr 9 spelade med oss.Marcus för dom.Finnarns bättre än oss i andra.Första sågs ej.