Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Västra Sidan-relaterat

Gröna stå Fd Green spanners

Tänkte bara fråga i en lugn och atrig ton! Och hoppas självklart på att få lika lugna och artiga svar!

Fråga #1 Varför hatar ni Gröna stå och ESK? Det ligger kanske något annat bakom än bara att det är derby?

Fråga #2 Hatar ni Green spanners mer än Gröna stå?
Vi hatar inte er! Tycker inte om är nog rätt ord att nämna!

Fråga #3 Kommer ni till matchen emot oss? Det jag har sett är att ni är 9 pers och det funkar ju! Vi ser fram emot att få spela och bekanta oss lite mer med er!

Håll nu en god ton!

1) Jag hatar inte ESK, har annat för mig än att hata fotbollslag. Personligen tycker jag mer och mer att Gröna Stå är en kultklack med tanke på alla roliga uttalanden och den befriande ärlighet som är ert kännetecken. Gillar dock inte alls er tränares attityd och inställning till fotboll.
2) Jag hatar som sagt inte er.
3) Ingen aning, jag kommer inte i alla fall. Jag är så rutten på fotboll att jag bara skulle hjälpa er att vinna. Och så mycket gillar jag er inte...
Nöjd med tonen?
Absolut där är ett prakt exempel på en trevlig ton! tack för svaret! ingen annan som har svar?
Inte just nu, uBo, inte just nu...
Ellerhur, passande att dra upp en tråd just efter vår förlust mot BoIS...

Och hörru du uBo, du kanske skulle ställa dig frågan själv, varför hatar DU Sirius?
"uBo den tisdag 18 september 2007 - 11:30:48
Hata Sririus...

...
Hatar inte ESK men dock Enköping. Tycker illa om ESK. Tycker fruktansvärt illa om BP och hans "grisfotboll", ge karln lite shampoo. Tycker att den gröna färgen på ESKs tröjor ser brutalt urtvättad ut. Ogillar att ESK alltid verkar ha sån tur och dessutom rikt folk som pytsar in stålar i laget. Ogillar att de få som trots allt verkar gilla ESK har sån agg mot Sirius, jag tycker egentligen värre om VSKs fans men tack vara uBo och hans gelikar som skriver en massa skit om Sirius i andra lags gästböcker på SvenskaFans så tycker jag illa om GreenSpammers (dvs uBo) eller vad de nu behagar kalla sig, i sin egen gästbok får de skriva vad de vill men att sprida dyngan verkar lite väl löjligt.
Har ungefär samma åsikt som RRR.
GS verkar spydiga. I alla fall i cybervärlden...
Jag ogillar ESK för tråkig fotboll och ett lag fullt av ihopvärvade spelare utan känsla för klubben. Jag ogillar ESK för en tråkig tränare som har mage (stor) att kalla Malmös spel för tråkigt när han själv personifierar den tråkiga fotbollen. Sen håller jag med Joint om att GS är spydiga på olika forum på bl.a. Svenska Fans.
Okej där kom ett par svar! Roligt att se!

NU SVARAR JAG OCH LÄS NU DETTA MED EN BRA TON!

Anledningen till att jag har skrivit t.ex Hata Sirius är för att några Sirius supportrar skriver ungefär lika dant om oss! Gris fotboll och tråkig fotboll? vad menar ni med det då? kan ni beskriva lite närmare vad det är som gör Bosses fotboll tråkig!? Mål skyttet är inte bosses fel anser jag, då det inte är han som är spelar utan det ligger hoss våra anfallare som inte sköter sig!
och nu till lite försvar! Spelarna har en enorm respekt och känsla för laget och dess supportrar samt övrig publik!
Det har vid ett par tillfälen kommit in folk ifrån Sirius (Västra sidan) och skrivit på vårat forum och vårat forum på svenskafans!
Vad jag vet så var det vid några tillfälen folk ifrån Green spanners som var väldigt spydiga emot er specielt vid våran resa till Allsvenskan!

Jag hatar igentligen inte Sirius eller Uppsala, dock blir det ju som så att när någon skriver något i form av Hata ESK så svarar ju en supporter tebax med samma medecin.. nu har det dock inte kommit upp något sånt ifrån Sirius supportrar på ett bra tag! Det är bra! Och efter att ha pratat igenom ett par saker med vårat ordförande så har vi beslutat att inte alls bry oss om sånt i framtiden!
Sen sitter det ofta folk ifrån Västra sidan inne på vårat forum och kopierar det vi skriver för att sen klistra in det här och så blir det diskutioner om hur vi inte alls är riktiga supportrar eller liknande! Inget emot att ni tittar in men ni kanske ska försöka hitta egna diskutioner! MENAR INGET ILLA! Lycka till nu och vi ser fram emot matchen!
Kan åsså tillägas att jag har blivit hotat två gånger av Sirius supportrar på vårat forum!
Vad jag vet så var det vid några tillfälen folk ifrån Green spanners som var väldigt spydiga emot er specielt vid våran resa till Allsvenskan!

Det är där skon klämmer för min del, särskilt eftersom det var en tung period som Siriussupporter just då. Att då allsvenska esk-fans tyckte det var otroligt viktigt att gå in i våran gamla gästbok och sprida dynga var för mig att sparka på den som ligger, särskilt som vi aldrig gjort er nåt innan det.

DET VAR NI SOM BÖRJADE! (sagt med ett ironiskt tonfall)

Dock har jag redan nämnt på annan plats i detta forum att jag inte hyser speciellt mycket agg mot er längre. När fan blir gammal osv. Viktigast för mig som Siriussupporter är dock ALLTID att Uppsala är fotbollshuvudstaden i distriktet och huvudmålet just nu är att ligga före ESK i tabellen.
Okej ja då har jag förstott allt! Nee man sparkar inte på någon som ligger illa till så! Och det är samma känslor ifrån oss i Gröna stå! att Store bror ESK komemr före er! verkar dock inte bli så i år! men lycka till nu! nu ska jag itne skriva mer utan jag har fått svar nu!
Vill minnas att det var nån svampskalle som kallade sig Kung Grön som spammade hej vilt, både när det gällde fotboll och bandy.

Att jag avskyr ESK har mest att göra med den ekonomiska doping som man sysslade med under en period.
ESK storebror!? Mmm, vi kör på det...
Att man (ESK) dessutom hade mage att skylla sina dåliga ekonomiska resultat på juniorlaget gjorde ju inte saken bättre.
Jag hatar klassamhället, rasism, etc och hatar varken esk eller esks "supportrar" av den enkla anledningen att ni inte är värda det engagemanget.

Fast ni spelar en förj**ligt tråkig fotboll!
En hopslagning av Sirius och ESK kanske? FC Uplandia som spelar hälften av hemmamatcherna i Uppsala och hälften i Enköping. SM-guld, Champions League och nya fräscha idéer! Vet några Göteborgare som har en handlingsplan de inte behöver längre, den kanske man kan få låna av dem?
Jag har gått 6 år i skola i Enköping och det har satt sina spår. Visst finns det trevliga enköpingsbor (jag gillar t ex Ahla, ordf från gamla green spanners om jag minns rätt)

ESK spelar ruggigt tråkig fotboll (långbollar och 1-0 resultat som standrad) tillskillnad från just Sirius vilket gör det lättare att hata sitt derbylag (som sig bör).
Sen är det ju mer eller mindre en självklarhet att man ogillar lokalkonkurenten. Det hör ju till, hur snälla de än är, och hade esk spelat rolig och framgångsrik fotboll hade jag "hatat" de för det.
Så här står det på Landskronas SF-forum skrivet av Ubo som av någon anledning ville komma in här och höra varför vi hatar ESK, han verkar ju inte så mycket bättre själv.

"Härligt härligt... grymt bra att ni spöade blåbären! och bra för er som fick tre poäng! jag fick till och med in mitt tips! Dock får ni ju jobba med era hörnor!"

Stor suck....
Ja, jag börjar bli jävligt less på hans skitinlägg och att sen har mage att gå in här och starta en sånn här tråd på VÅR sida...
Finns många exempel.

Jätte suck....
Tänk på den där skrattretande artikeln på deras svenska fanssida. Det är helt omöjligt att ta Green spanners /Högra stå på något som helst allvar. Kalle anka-supportrar.
Ä va fan ubo jag hatar allt med esk men va fan det är det som gör att man laddar extra inför ett derby mot er.
Måste ju få lägga mina tankar på bordet också, bodde i Uppsala i ca 20 år innan jag flyttade till Enköping för ca 2 år sen, jag gick på många fotbollsmatcher "Sirius" och den fotbollen var inte heller så kul att titta på, därav mitt intresse för bandyn i stället, jag följer Sirius bandy även fast mina vänner i Gröna Stå hånar mig för det, jag är väl så pass gammal så jag lägger dom på knäet om dom är lite för hårda.

Ni säger en rik klubb, då borde någon ha varit insatt i att ESK som förening var på konkursens brant för ca 3 år sen, man startade ett aktiebolag för att rädda situationen.

Vad gäller gliringar på forum så kommer det alltid att finnas, det kommer aldrig att försvinna, sen finns det ju en sk kodex som man bör följa som supporter, det får man inte bortse i från då är man ute och cyklar i mitt sätt att tänka, sen lite pajkastning det är för mig självklart.

Lycka till i fortsättningen både i fotboll och bandy.

Ordf Gröna Stå.

grönastå: Coolt att du gillar Sirius bandy! Du kanske vill gå med i Västra Sidan?

Annars så är de ekonomiska turerna en av de större anledningarna att jag ogillar ESK. Visst känner jag till att ni stog på randen till konka för några år sedan. Minns jag rätt så hade ESK 9 mille i skulder när ni åkte ur Superettan, dubbelt så mycket som Sirius fotboll någonsin haft (och våra skulder tog det över 7 år att arbeta av). Men ESK trollade bort alla skulderna med ett trollspö istället! Vad har ni för stenrika supportrar eller sponsorer som gick in med allt det kapitalet egentligen? Slutsatsen är att ESK förtjänar att lida i division II dubbelt så länge som Sirius gjort, men på något sätt har ni sluppit undan!
Brukarn, du säger ESK som förening, vilka innefattar det?Sen fanns det företag som var villiga att satsa i klubben vilka det får du läsa dig till, det är svaret på din fråga, sen min fråga till dig, hur kunde ni få 4,5 mille i skulder utan att ha vänt i AS? Vad gäller mitt vara i Västra Sidan under bandyn så säger jag nej tack, det skulle nog inte min flickvän gilla som bor i Edsbyn, då vill hon nog hellre se mig i Redfarmers :)

Vad gäller fotbollen, hur man spelar, grisfotboll, u name it, vad är viktigast? Jo vinna, man kan inte hata ett lag för att dom spelar grisfotboll, man hatar ett lag som spelar grisfotboll för att man själv förlorar, skulle Sirius spela "grisfotboll" å vinna så inte fan sa ni något om det då eller hur, där med inte sagt att jag håller med er i ert resonemang, hur många har sett ESK förutom på derbyn, ingen skulle jag tro, förutom UBO och jag då. Dom har ett kreativt spel med snabba vändningar, synd bara att det står en vägg i vägen i målet vareviga jä match.

kom gärna in på vårt forum och diskutera, bara kul med dialoger oavsett vad.

Vad gäller smutskastning av andra på div forum så satte jag stopp för det på förra styrelsemötet, då förväntar jag mig samma sak av andra.

Syns i byn 11/9 men först vår prestigematch. Välkomna
Sirius drog på sig 4 miljoner i skulder för att vi var en vanskött förening. Men gosse vad vi har fått lida för det också.

ESK var alltså ännu mer vanskött än Sirius, men klarade sig bra ändå tack vare en massa generösa välgörare som inte finns här i Uppsala. Det är, måhända en subjektiv, men ändå en anledning att tycka illa om ESK.

Som vi redan konstaterat så är det här med att tycka illa om vissa lag och bättre om vissa något väldigt subjektivt. Oftast tycker man illa om lokalrivalerna. ESK hade inte rört mig i ryggen om de kommit från Robertsfors, Oxelösund eller Markaryd. Men nu är ni från Enköping, och det räcker bra. Sen späs illatyckandet på av saker som tråkig fotboll (jo, jag har sett ESK 7 ggr tror jag de senaste tre säsongerna. Det har alltid varit tråkigt), de ovan nämnda ekonomiska faktorerna, och den nollställda stämningen på Enavallen.
Tråkig fotboll innebar Allsvenskan, rimmar väl dåligt vaa? Sen stämningen kommer vart det lider, det lovar jag, tror bara du hänger upp dig på namnet ESK min vän, tycker VSK klingar väldigt illa i mitt huvud om jag ska vara ärlig. Subjektet i detta ämne är avundsjuka i mina ögon, tror Uppsala borde ha större plånbok än lilla Enköping, rätta mig om jag har fel.
Jag är mest trött på alla ubos "hata sirius" inlägg från diverse forum.
Tex hämtat från erat eget forum:
Alla ska sluta upp emot DamSala och ESK... HATA HATA HATA SIRIUS
Och när någon frågade varför Damsala skulle vara kränkande svarade han så här:
Just med att vara en tjej är mer kränkande....
Lite smått sexistiskt...
Jag gillar absolut inte att ubo kommer hit och frågar varför vi hatar Esk, och sedan skriver att ni inte hatar oss...

Damsala är det mest ofyndiga försöket till att vara fyndig jag någonsin hört. muppsala, mödomsstaden eller den menlösa ungdomens stad skulle slagit hårdare, men Damsala... ??? Nej låt lärt folk sköta det verbala i fortsättningen så kan ni köra traktorn.
Jag imponeras av ditt tålamod Brukarn! Just det där med tråkig fotboll - eller "tråkig" är ju subjektivt så jag får väl ändra mig till "fotboll som går ut på att stå bakom boll med minst åtta man hela tiden för att sedan ställa om i snabba kontringar med mycket långbollar" - har ju visat sig ganska effektivt när det gäller just att ta sig till allsvenskan. ESK har gjort det, Oddevold har gjort det, Gefle har gjort det, Ljungskile har gjort det - och gör det av allt att dömma igen. Sedan ryker dessa lag direkt ur igen så det visslar om det - undantaget som bekräftar regeln är väl Gefle som dock gjorde ganska genomgripande förändringar av sitt spelsätt.

På samma sätt vann Grekland EM. Samtidigt hade Grekland varit chanslöst mot övriga EM-lag i en serie med dubbelmöten. Den typ av dödgrävarfotboll som lag som ESK och LSK presterar räcker ganska bra en bit, eller över en kortare period - som i Greklands fall. I längden är det omöjligt att vinna när man skapar hälften så många avslut som motståndarna. På sin höjd.

Går Ljungskile upp så kommer de att åka ur så det bara stänker om det. Precis som ESK gjorde. Jag antar att ingen i Enköping jublar över det faktum att LSK kanske går upp. Det gör ingen i övriga landet heller.

Precis så är det med Enköping. Det finns ingen utanför Enköping som vill se ESK avancera av den enkla anledningen att ESK spelar destruktiv och föga underhållande fotboll, att de har ett publiksnitt som tillhör de sämre oavsett vilken serie de spelar i och att ESK har det sämsta målsnittet i hela Superettan.

Sirius är lite grand det omvända förstår ni, kära enköpingsbor. Sirius har näst högst publiksnitt i Superettan (högre än Trelleborg i allsvenskan till och med och tre gånger högre än ESK), Sirius spelar efter en offensiv fotbollsfilosofi (bara IFK Norrköping har gjort fler mål än Sirius) och Sirius har dessutom högst målsnitt i serien.

ESK är liksom barkbröd utdrygat med lera när Sirius är oxfilé. Vi hatar er inte i Enköping, vi tycker mest lite synd om er som behöver käka barkbröd när det nu finns oxfilé så nära.
Det är då märkligt att oxfile´n aldrig blir färdiggrillad då, kanske får hälla på mer tändvätska Erlingmark, vad vet jag.

Sen vore det väl konstigt om man inte har mycket publik när staden har 75% mer invånare än lilla Enköping, ni borde ju rimligtvis då ha ca 15000 pers varje match, så er publiksiffra är ju inte mycket att skryta med direkt, fast visst, jag håller med dig angående Enköpings publiksiffra, det är skandal, dom kommer när det är gratis praktiskt taget, när dom väl kommer så håller dom käften, som stenstatyer på rövläktarn.

Vad gäller verbala påhopp så återkommer jag ytterligare en gång till att jag har betonat på förra styrelsemötet att jag inte vill se det nån mer gång och jag tror att det inte skrivits något mera styggt typ "damsala" å andra sidan låter inte dynghåla nåt vidare heller, bara en parantes.

Vi i Enköping vill inte se att Sirius går upp heller för då får vi inte äran att köra över er år efter år :)

Vad beträffar traktorn så är den död och begraven, ett krav från Gröna Stå.

Som sagt, ni är välkomna in och föra en dialog på vårt forum också.

"staden har 75% mer invånare än lilla Enköping"

Någon borde ta itu med matteundervisningen på Westerlundska...

Anyway. Publiksnittet är ju inte så intressant i relation till stadens storlek, eller hur? PSG har inte dåliga publiksiffror bara för att de inte har 500.000 pers på läktarna varje gång exempelvis. Det intressanta är ju hur många som befinner sig på arenan. Sedan tror jag nog alla lag vill ha mer folk på arenan även om jag tycker att Sirius snitt på 3770 är helt okej för Superettan. Däremot kan jag inte tycka att ett snitt på under 1500 är värdigt något lag oavsett ortens storlek i Superettan.

Det är snällt att ni bjuder in till ert forum också. Tack. Men vi har ett välfungerande forum här. Och om ni vill diskutera något så kommer ni ju hit.
Det är jättebra att ni satt stopp för pajkastning genom att ta upp det på styrelsemötet, och om jag kunde skulle jag gärna lova samma sak själv. Men till skillnad mot Gröna Stå så sitter inte alla Sirius supportrar med i styrelsen, så det är inte lika enkelt för oss...
"Men till skillnad mot Gröna Stå så sitter inte alla Sirius supportrar med i styrelsen, så det är inte lika enkelt för oss... "

En i sanning mycket väl förklädd paj, kära Bruk!

Min uppfattning är att raljerande mellan olika supportergrupp är rätt kul. Jag tycker dock att det är mycket märkligt att uttrycka hat för varandra och varandras lag. Personliga påhopp, rasistiska påhopp, sexistiska påhopp och allmänna aggressioner tror jag att vi ska klara oss från att hålla på med oavsett hur stor andel av supportrarna som sitter i styrelsen. Det är berömvärt att ni i ESK har tagit itu med det, och precis som ni brukar Västra ta folk som inte följer dessa medmänskliga principer i örat. Det tycker jag är bra. Den dagen Sirius rivalitet med andra lag urartar i hatkörer, bråk, kravaller och liknande är den dag som jag inte längre kommer att kunna gå stolt till Studenternas.
Erlingmark och brukarn, så vitt jag vet så sitter det inte 50 man i Gröna Stå´s styrelse och så vitt jag vet så startade vi Gröna Stå mitt i säsongen så fler är vi inte i dagsläget.

Vad man lärde sig på Westerlundska på 70-talet har jag glömt bort men vi säger att ni är ca 5 gånger så stort då, ca 500%.

Jag håller med dig Erlingmark, när det börjar likna Stockholms derbyn då lägger jag ner.
Ähh, man skall inte säga att småstäder/orter inte kan dra publik. Verkligen inte. Du som är bandytok kanske skulle ta och snegla på Byn och din kära styrelsekamrat uBo kanske skulle titta lite på Leksingarnas (som jag f.ö också håller på) publiksnitt, så ni inser att det inte är omöjligt att dra publik i mindre orter. Alltså, en dålig ursäkt.

Det där med zombiepubliken då, ptja, våran sittplats är nog inte mycket mer aktiv skulle jag tro. Men, som tur är har vi en klack som kan lätta upp stämningen utan slipsplats-publik.

Ni (du) ska ha cred för att du kommer in och för en vettig diskussion. Tur att ni är så pass få, att det räcker med att ta upp frågan på ett styrelsemöte, då det bara är folk från styrelsen som klottrar på forumen. ;-)

Längtar redan till derbyt, -08!
när det börjar likna stockholm derbyn kommer det bli riktigt kul att sätta bönderna på platts varje gång!
Jodå, Legend, är till och med tvingad att stå i byns klack när jag är uppe hos min flickvän så jag vet vilken kapacitet dom har men å andra sidan finns det inget annat där än bandy. Är det bandy i byn så får man knappt tag på snus för då slår till och med handlarn igen. Hoppas vi ses under andra förhållanden, typ kanske svenska cupen uppe i byn, hoppas ni kommer upp ett gäng. Annars är det ju fotbollsmatch nästa helg i Enköping. Längtar också till derbyt nästa år. Ehh Sirius_gurra, in your dreams :)
va fan om nåra år kan det ju vara så stort när sirius dominerar den svenska fotbollen:D
Hejsan igen.. har sett och fattat att vissa personer i Västra Sidan finner mig som irreterande och provicernade! Detta vill jag be om ursäkt för! Det hela har varit ett stort missförstånd ifrån min sida!
Åter igen ber jag om ursäkt och hoppas på en bra relation våra klackar emellan! Det är jätte kul att det finns 2 upplands lag med i superettan, jag ser verkligen fram emot nästa säsong! Det är väldigt onödigt om Gröna stå smutskastas pga mig! Enn officiel ursäkt till er ifrån min sida här!
Sirius_gurra, inget är omöjligt men nää, ska till något extra då, kanske slå ihop ESK och Sirius ehhh....:)
njaa, jag sa dominera den svenska toppfotbollen inte divsion 3-4;)
Jaha så vi får lämna sirius utanför då, det vore väl för tråkigt :)
ja de vore ju synd:P...men jag menade dynghåla oj ursäkta esk menade jag
Hahaha. Måste bjuda på två "klack"-filmer från GS.
http://www.youtube.com/watch?v=mdZu1lRMr1c
http://www.youtube.com/watch?v=7G3e887a0_E

Humor :)
Jag vill bara medela att komentarer ifrån västra sidan som inte är av rätt natur kommer att tas bort! Vi komenterar inte illa om era filmer! så det mista ni kan göra är at vara lika trevliga tebax!
men va f*n? filmerna är ju sjukt komiska
Humor är derbymatchen,,ska kanske lägga upp den filmen i stället, hur många var ni i klacken då,,15 pers
Är det bara jag som börjat ledsna rätt rejält på den här tråden?
Tydligen dissteffe eller inte, varför skriver du då? Jo lås den här tråden, trodde i min enfald att vi skulle komma närmre varandra men jag ser nu att det kommer aldrig att lyckas, hoppas ni kommer och spelar matchen på lördag i alla fall.

Hahaha. Måste bjuda på två "klack"-filmer från GS.
http://www.youtube.com/watch?v=mdZu1lRMr1c
http://www.youtube.com/watch?v=7G3e887a0_E

Humor :)

Högra stå har, säkert utan att det var meningen, överträffat sig själva. Igen!

Som sagt - humor!
Så, nu är det bra. Jag låser tråden.