Dags för match på Studan igen. Efter plumpen i protokollet borta mot Degen är det läge att hitta tillbaka till vinnarspåret. Hoppas att Johan är kvitt sina skadeproblem.
Sirius - Gais måndag 29 augusti kl 19
GAIS = seriens mest formstarka lag just nu? Är mycket rä?d...
Blir såklart skitsvårt att ta på poäng men nu när Jättelyftet BK vann i 89:e så måste vi fan vinna.
Dom goda vinner med 2-1 inför 3250 personer på läktarna.
Hoppas Jesper Arvidsson kan spela, vi måste få in kvalitén på inlägg, hörnor, den har sjunkit drastiskt och Ian från start.
Det är nu det börjar på riktigt igen. såklart vill man se hög kvalitet och ordning i skåpet hela matchen. Ett formstarkt GAIS ska få möta ett Sirius som visar hur hösten ska se ut. Tror på en kanonmatch faktiskt.
Nästan viktigare känns det med publiksiffran. 3000 är en skamgräns. Vet att en eller fritidsgårdar åker med gäng av kids t ex.
Älskar verkligen just den här perioden på säsongen; intensiteten ökar så påtagligt om man tillhör dem som är med i racet. Och det är ju vi so är racet!
Alla till Studan!
Nästan viktigare känns det med publiksiffran. 3000 är en skamgräns. Vet att en eller fritidsgårdar åker med gäng av kids t ex.
Älskar verkligen just den här perioden på säsongen; intensiteten ökar så påtagligt om man tillhör dem som är med i racet. Och det är ju vi so är racet!
Alla till Studan!
Det är nu det börjar på riktigt igen. såklart vill man se hög kvalitet och ordning i skåpet hela matchen. Ett formstarkt GAIS ska få möta ett Sirius som visar hur hösten ska se ut. Tror på en kanonmatch faktiskt.
Nästan viktigare känns det med publiksiffran. 3000 är en skamgräns. Hoppas diskussionen om Uppsalapublikens slöhet i kombination med serieledning gör att fler tar sig i kragen. Vet att en eller flera fritidsgårdar åker med gäng av kids t ex. Bra initiativ!
Älskar verkligen just den här perioden på säsongen; intensiteten ökar så påtagligt om man tillhör dem som är med i racet. Och det är vi, he he.
Alla till Studan!
Som sagt, otroligt viktig match mot ett lag som för tillfället kör hissen upp genom S1.
Vinst = inne på vinnarspåret igen och vägen ligger öppen
Förlust = ångest
Publiksiffran är också intressant och viktig. Jag har förvisso delat kritiken av den senaste tidens dåliga siffror men vill delvis avfärda den p.g.a. lördagsmatcher (inte det bästa för Uppsalapubliken) samt semesterstiltje.
Nu har vardagen dragit igång igen, det är måndagsmatch och för motståndet står ett formstarkt gammalt storlag. Nu kan man kräva att folk hittar ner till Studan.
Osäkerhetsmomentet är vädret. Mycket regn imorgon men enligt Klart.se så ska det sluta regna kl. 18. Det innebär en publiksiffra på 3 418. Ser att makrillarna mobiliserar också.
Nu kör vi !!
Vinst = inne på vinnarspåret igen och vägen ligger öppen
Förlust = ångest
Publiksiffran är också intressant och viktig. Jag har förvisso delat kritiken av den senaste tidens dåliga siffror men vill delvis avfärda den p.g.a. lördagsmatcher (inte det bästa för Uppsalapubliken) samt semesterstiltje.
Nu har vardagen dragit igång igen, det är måndagsmatch och för motståndet står ett formstarkt gammalt storlag. Nu kan man kräva att folk hittar ner till Studan.
Osäkerhetsmomentet är vädret. Mycket regn imorgon men enligt Klart.se så ska det sluta regna kl. 18. Det innebär en publiksiffra på 3 418. Ser att makrillarna mobiliserar också.
Nu kör vi !!
SDet innebär en publiksiffra på 3 418. Ser att makrillarna mobiliserar också.
Då borde det väl bli 3419, typ.
Ser att GAIS leder tabellen (höstsäsongen) med 13 p, medan vi "bara" ligger tvåa med 12...
Fast hemma är vi svåra att tas med: "För vi är Sirius och Studan är vårt hem..."
Fast hemma är vi svåra att tas med: "För vi är Sirius och Studan är vårt hem..."
Jag ser det så här. Det återstår 10 cup/kvalmatcher på liv och död. Hoppas(kräver) att de blåsvarta går in i matcherna med den attityden. Kämpa så in i h-vete och ge aldrig upp! Tippa gör jag inte. Nervös.
Sirius Hej!
Sirius Hej!
Surt med Johan.
Irriterande med Arvidsson.
Men man får hoppas att de sparar energi och istället forsar fram som blodiga stridshästar när vi möter AFC, Halmstad och Dalkurd så småningom.
Med Johans senaste insatser i åtanke vet jag inte om det är ett sådant avbräck. Att Arvidssons skada visat sig så efterhängsen däremot. Hans fot gav ju en ny dimension på fasta. Där måste NBT steppa upp. Sedan är frågan vem som ska ta den där andra ytterbacksplatsen? Trebackslinjen mot kassa Enskede är svår att dra några slutsatser kring. Kim behövs på mitten, NBT som vänsterback var väl sisådär i våras och vad vet man om Bergman? I övrigt inte så många frågetecken. Jag hoppas att vi trots vädrets eventuella makter vågar spela vårt spel och därmed spela sig igenom detta tunga Gais. Att lyfta inlägg in mot Old-Nyström tror jag inte är något vinnande koncept. Kämpa Blåsvart!
Hoppas Jesper Arvidsson kan spela, vi måste få in kvalitén på inlägg, hörnor, den har sjunkit drastiskt och Ian från start.
Tyvärr blir det så när det är en högerfotad (Kalle) vänsterback. Inläggen kommer inte lika naturligt.
Synd att bollen inte ville in förstås, men tyckte det var en mycket bra insats under svåra förhållanden. Vi var klart bättre än seriens formstarkaste lag. Många var bra, Kingen förstås, Ian och CG krigade på föredömligt.
Vattenpolosektionen gjorde en bra insats. Kändes mest som otur att bolluslingen inte slank in....plus en mycket misstänkt hands.
Sett till chanserna vi hade så tycker jag vi ska ta 3poäng. Men en pinne mot ett formstark gais på en ganska usel plan får man väl ändå vara nöjd med. Positivt ändå med en okej publiksiffra trots vädret, bra spel av oss i andra halvlek och att hbk inte vann. Ser ändå lovande ut inför hösten, framåt!
Fy fan. Kollade just sporten och höjdpunkter från matchen och ser att Gais spelaren räddar med handen på mållinjen.
Man byter aldrig aldrig ut målskytteledaren.....Ante är så iskall som målskytt tyvärr. Dragan hade satt den nicken fr det avståndet.
Är han inte skadad, byter man inte ut Dragan, orkar Kim, CG o NBT orkar Dragan också, sådana löpningar alá Ian gör han ju inte.
Sen är jag förundrad över bytet på Sarfo också om det inte var en liten skadekänning vi ihopslaget han gjorde vid ett skottförsök i andra, annars ska han också klar +90
Förövrigt är Sirius överlägsna, hela laget var grymt och gjorde som de ville med Gais.
Men domarna??? Måste vara länge sen det var sånt uselt domarteam!?
Är han inte skadad, byter man inte ut Dragan, orkar Kim, CG o NBT orkar Dragan också, sådana löpningar alá Ian gör han ju inte.
Sen är jag förundrad över bytet på Sarfo också om det inte var en liten skadekänning vi ihopslaget han gjorde vid ett skottförsök i andra, annars ska han också klar +90
Förövrigt är Sirius överlägsna, hela laget var grymt och gjorde som de ville med Gais.
Men domarna??? Måste vara länge sen det var sånt uselt domarteam!?
Ställer mig också något frågande kring bytena. Tycker däremot Ante sett rätt het ut på slutet, men ogillade att han fick speltid på Dragans bekostnad. Vem som är den mest effektiva målskytten behöver vi ju inte orda om. Men en slutforcering med de båda hade jag velat haft. Jag är också besviken på Moses comeback, men en sådan här match hade jag kunnat passat honom som handen i handsken. Hans få minuter han fick skapade ändå en del oro. Där hade jag önskat mer speltid.
Skönt att hörnkvaliteten var högre i dag än på länge. Kims "servar" var en positiv överraskning. Skönt att se bollarna dimpa ner i målområdet, mindre skönt på utebliven utdelning där. Fan att domaren friade Moenzas händer. Sjukt att vi aldrig kan få någon straff med oss i serien, när vi rör oss så pass mycket i straffområdet som vi gör. Nu har jag inte sett reprisen, men är det som KB m.fl säger så svider det ju extra.
Att Flyttkurd och Athlettuna gör matchvinnande mål i slutminuterna sätter ju ändå mer nerv i leken. Kämpa på, svart och blå!
Skönt att hörnkvaliteten var högre i dag än på länge. Kims "servar" var en positiv överraskning. Skönt att se bollarna dimpa ner i målområdet, mindre skönt på utebliven utdelning där. Fan att domaren friade Moenzas händer. Sjukt att vi aldrig kan få någon straff med oss i serien, när vi rör oss så pass mycket i straffområdet som vi gör. Nu har jag inte sett reprisen, men är det som KB m.fl säger så svider det ju extra.
Att Flyttkurd och Athlettuna gör matchvinnande mål i slutminuterna sätter ju ändå mer nerv i leken. Kämpa på, svart och blå!
"Flyttkurd", hohoho!
Orkar inte bli arg igen så jag tänker inte se reprisbilderna. Men håller med om att vår obefintliga strafftilldelning är lite av ett mysterium. Som sagt, vi tillbringar ju relativt mycket tid i motståndarnas straffområde, men ändå blir det sällan eller aldrig några straffsituationer.
Förutom de uteblivna målen är jag annars otroligt nöjd med gårdagen – det var vilja och fokus hela vägen. Känns nästan som det var bra att det blev ett sånt jävla väder, det fick liksom alla både på läktaren och planen att tagga till lite extra.
Förutom de uteblivna målen är jag annars otroligt nöjd med gårdagen – det var vilja och fokus hela vägen. Känns nästan som det var bra att det blev ett sånt jävla väder, det fick liksom alla både på läktaren och planen att tagga till lite extra.
håller med om vissa byten.Alla viste ju att Ian inte skulle orka 90 min.Där skulle Ante ha kommit in och behållit Dragan...Men vist var väll deras kille offside med 2 meter i sista anfallet som kunde blivit mål..
Linjemannen var inte på topp. Well hela domarteamet för den delen..